СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 641
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 965
  • Мнения: 50 717
Аз съм учила в 31 и ми стана любопитно коя е по испански тази особа Simple Smile Пишете ми на лично
Иначе точно щото съм учила там, винаги ми е било супер странно това прехласване по него Joy

# 1 966
  • София
  • Мнения: 7 670
Хепи, аз май затова някак исках Първа АЕГ - защото разполагам с нула информация за това училище. 😁
За няколкото други ЕГ имам много натрупани косвени впечатления през годините от близки приятели. И положението никъде не е идеално.
В крайна сметка гледам наистина успеваемост на ДЗИ. Все пак е някакво безпристрастно обобщение.

# 1 967
  • София
  • Мнения: 3 305
Колкото пъти съм споменала пред свекърва ми, че бих се пробвала като учител, толкова пъти ми е ударила спирачките. Точно след 5 минути вече съм се отказала. 😂 А тя всъщност е инженер и по неволя учител, вече пенсионер.

# 1 968
  • Мнения: 8 557
Clevermary, преместването на детето не е решение и ...вече са ти казали,че може да се окаже "от трън та на глог"! След ,като си учител,трябва да си наясно с учителския състав и да си запозната добре с колегията и качествата на много учители.При това възрастта не е проблема.Казах,че имам приятел учител по АЕ и е страхотен,пенсионира се преди година.Т.с. пенсионер...ама като учител ....няма кой да му стъпи на малкия пръст даже.Имахме конфликт с учителка по АЕ / млада и с вид на фолк певица/ .Как действах....щом разбрах за конфликта след секунди вече бях при директора.В къщи ме спираха,"защото цяла да отмъсти на детето"! Обясних на директора проблема,обясних,че сме принудени да вземем частен учител ,защото в час нищо не се случва по АЕ - цяла година без един устен изпит или разговор на АЕ,само тестове.Обясних,че тези тестове и аз ги решавам въпреки,че никога не съм учила АЕ ,такова е нивото.След месец я смениха и...питам как е по АЕ,отговор...страхотен учител,стар ,като Х /това е нашия приятел/ но много добър.Докато намериха постоянен ползваха пенсионер.Та възрастта не е порок.Проблемът е на друго място.
                           Втори случай /по близък с картите Таро Smiling Imp/ Детето ми споделя ,че учителката по философия ги занимавала с нещо различно и...от обясненията "на какво точно" косите ми се изправиха,защото разпознах учението на една от сектите.Първо да кажа,че имам фобия спрямо тях и държа да знам всеки,който се опитва да въздейства на децата ми в това направление,даже маскирани ,като "християнски добродетели".Отново за секунди при директора,събирам група от родители,пиша да всички инстанции свързани с у-ще и показвам готов сигнал до прокуратурата,ако не се вземе решение.Ами отстраниха я за по-малко от седмица,защото положението се оказа доста по-тежко от това,което аз си представих.
                           Така,че изчакай да започне учебната година и ако всичко е така ,както са ти разказали действай без страх.Аз не бих се спряла пред нищо.Защо трябва да местим децата,ние да се нагаждаме,а човек,на който мястото не му е в у-ще да продължава да нанася вреди и не само в изучаването на езика.Това е най-малкия проблем.

# 1 969
  • Мнения: 8 910
Мария, ако те влече 😀
На малкия ми син му по английски му преподава моя приятелка. От 5-6 години е учителка, преди се занимаваше с друго, но да преподава ѝ беше мечта. Тя е от учителите, които дават всичко от себе си, за да могат учениците им да се развиват. Няма много такива вече. Все още ѝ доставя удоволствие да преподава и да е сред ученици, но споделя, че многото бумащина и постоянно променящи се изисквания упорито се опитва да я задуши, засега неуспешно. Тя обаче се ядосва на всички тези спънки, които я отклоняват от единственото ѝ желание просто да преподава и да научи децата на английски.

# 1 970
  • София
  • Мнения: 3 907
И аз миналата седмица отворих сайта на РУО и с радост установих ,че няма вакантни места за преподаватели в 18-о.Което отново затвърди убеждението ми и всички положителни мнения за стабилния преподавателски състав там Дано тръгнат присъствено децата  наесен.

# 1 971
  • София
  • Мнения: 299
И моят син е в исп.паралелка в 31,и аз имам същите притеснения като Clevermary.Не ме тревожи възрастта на класната Костова,а това че моят син не е много амбициозен и целеустремен.Той много се влияе от учителите.Качествен такъв може да го вдъхнови до небето и обратно-некадърният може да го отврати от предмета.Точно така се получи с частните учителки по английски и български-тъй като в уч-ще положението беше много зле се наложи да го запиша на уроци.Ами тежи две учителки направиха така,че да не мога да си позная детето и запалиха в него страст към езиците...Притеснявам се,но се надявам новият директор в 31 СУ да направи някои нужни размествания.За сега не смятам да местя набора в друго училище.

# 1 972
  • Мнения: 8 910

ston преди питаше как се учи в паралелка  с голяма разлика на входа-ами за добрите е трудно,повече се обръща внимание на по-слабите,защото и те трябва да преминават от клас в клас...

Да, за съжаление и аз така мисля... Въпреки, че в моето ученичество съм имала учители, специално по математика, които съумяваха да работят качествено с тези от нас, за които задачите от учебника бяха лесни. Та е и въпрос на желание, но не знам дали ще има късмет да му се падне такъв учител.
Явно ще продължим да се спасяваме поединично при нужда. Нямам полезен ход в случая.

# 1 973
  • Мнения: 1 795
Благодаря ви за съпричастността и съветите. Няма да я местя сега, детето е на почивка, баща му също, а и няма да срещна разбиране. Възрастта на учителките въобще не ме притеснява. Някога, когато почнах като учител( само това съм работила) имаше такива стари пушки в училище, които и до ден днешен уважавам и с които се виждам. Както има и млади недоразумения, станали учители, щото друго няма какво. Мин.година се наложи да бъда в комисия по отсяване на кандидати в училището. Много тъжна картинка.
   Дъщеря ми даже преди 2-3 дни имаше среща с бъдеща съученичка и много си допаднаха.
   За разговори с директори имаме семеен опит от бившата ни вече класна, за която директорът ми каза, че си дошла с липси от старото училище. Може би защото съм учител, се психясвам повечко. Макар че всеки родител иска свестни и човечни учители. Дъщеря ми толкова си харесваше учителката по БЕЛ в 6 клас, че книга ѝ купи за РД. И досега поддържа връзка с нея.
  Дано моите страхове да са само сега.
Не знам как да проуча учителите, според мен трябва да познаваш някой там. А предполагам, че със смяната на директора е несигурна ситуацията.

# 1 974
  • Мнения: 457
Момичета, както казват руснаците, ако знаем къде ще паднем, слама ще си постелем!
Във всички училища има учители, които няма да ни харесат. Децата трябва да се научат да от лимона да си правят лимонада! Може ли винаги да избираме учителския състав, и защо, и до кога...
В първи клас имаше една "прекрасна" учителката в училището. Голяма борба, да запишеш детето при нея. Двете комшийчета ги записаха, мойто дете - не. Късмет! Още преди Нова година, въпросната учителка си взе куфарчето и замина за Америка, при дъщеря си. До края на годината, нейния клас смени 6 учителя...  И ако, се върнем на Япония, там в детската градина, през две седмици децата сменят учителите и разменят децата в групата. За да са приспособими и да свикват от малки с различни колективи и това да не създава дискомфорт.
А, нашите деца, дали са прекрасни? Всички ли? Иска ми се! Но, от къде тогава се получават различни проблеми в "елитните училища". Не говоря за Училища с 200 точки разлика на входа, а с 40-60 точки. Защо спират да учат? (влезли с шестици в 7 клас, изведнъж класа се разпределя между 3 и 6, даже и 2 - има и поправки) Защо не влизат в час? За цигари, алкохол и наркотици - не ми се говори! Господ да ги пази!   Само учителите ли са виновни? Защо в час, за конкретно елитно училище говоря (но едва ли е изключение) (а и тази година пак беше в списъка на новия седмокласник, и аз нямам против ), има деца, които си играят на телефона (даже направо на лаптопа), четат книги, слушат музика (вече слушалките са толкова малки), играят карти. Ако внимават 5 деца е Ок. Това не са родителски фантазии, описание на осмокласника, поименно, чин по чин. При това за два от важните предмети и с прекрасни учители. (Моето дете, беше това с книгата. Учителят ми каза, че "няма против, щом всичко е чул и разбрал, когато го пита отговаря..., И в очите да го гледа, може нищо да не научи!" ) И после имаше интересен учител по български език - освен материала,  имаше лирични отклонения - къде ходил, на коя сватба, как се напил... Но децата си го харесват. И учат.
Баба казваше, "който иска нещо, ще намери начин да вземе. И в юмрук да стискаш, ще ти отвори ръката и ще го вземе. Ако не иска, не може да му дадеш! В ръката му да го сложиш, ще си обърне шепата и ще го пусне на земята!"
Дано децата ни "искат да вземат", ще намерят начин! А ние да запазим спокойствие Simple Smile

# 1 975
  • Мнения: 7 674
И аз продължавам да съм на мнение, че дете има ли интерес, никой не може да го спре. Нито съм била в някакво МГ или дори елитно ЕГ, нито е имало дори едно дете във випуска, което да има интерес по математика, нито учителят ни се занимаваше специално с мен (освен когато съм го питала изрично за задача след часовете), нито сме имали зип-ове/сип-ове/кръжоци по математика, нито някой родител ми е обяснявал математика, пък си се научих сама. Да, не съм ходила на БОМ или МОМ, но това и в СМГ не е гаранция да ти се случи, а и не е нужно за прием в университет, за следване на инженерна специалност (завършила съм ПГС с успех 5,75), за работа като инженер и дори да си научиш детето на математика. Та, няма защо да се шашкаме. Ако сме възпитали деца, които имат някакъв интерес към наука, няма как някой учител да ги спре. Много по-притеснително е да има ученик-гамен, който тормози класа или в частност детето ни. Дано имат късмет дечицата и намерят приятели и среда, пък останалото си зависи от тях.

# 1 976
  • София
  • Мнения: 926
Clevermary, заедно сме във филма...от нас зависи да вдъхнем увереност и позитивизъм на децата...останалото ще отиграваме в движение.
Аз също се поддавам на информация...ставам емоционална и първосигнална и това измества здравия разум, но в случая ще се съглася с момичетата, че местенето не е решение (особено в случай, че детето си е харесало училището). Много е различно, когато детето не е ориентирано или няма избор.
Моята девойка от самото начало искаше да си остане в ЧУ, имат гимназия и паралелка с ИЕ/АЕ, но с баща и от 5ти клас я подготвяме, че след 7ми ще продължи в ДГ. Никак не беше възхитена да избира училище, обсъдихме само езиците и локацията, резултатите от ДЗИ и след това подредбата правихме с баща и....може би тайно се е надявала в някакъв момент да си променим решението и да я оставим в нейното училище. Ето защо при нея я няма тази радост къде е приета, прие го равнодушно, хареса двора и училището на място, разбра че на нейна приятелка дружки ще учат в съседните паралелки и се успокои....струва ми се , че вече приема промяната за добро.
За съжаление/ или за щастие аз също не успявам да проуча учителския състав за испанската паралелка. Със сигурност е много успокояващо да имаш положителни отзиви, но това не означава, че всичко ще е перфектно....както и обратното.

# 1 977
  • София
  • Мнения: 1 922
Предполагам, винаги можете да се върнете в предишното си ЧУ, ако се наложи. Това дава малко спокойствие.

# 1 978
  • София
  • Мнения: 7 670
Много си права, Мария.
Наши приятели местиха детето си насред девети клас (топ елитна гимназия) заради изключително неприятен конфликт с друго дете. Девойката месеци наред се връщаше разплакана от училище.
Та затова смятам, че не трябва да го мислим отсега.

# 1 979
  • София
  • Мнения: 926
Предполагам, винаги можете да се върнете в предишното си ЧУ, ако се наложи. Това дава малко спокойствие.

Можем да...разделиха се с много добронамереност и вратите за нея ще са отворени.

Общи условия

Активация на акаунт