Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 19 627
  • 770
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: X
Извадка от стенограмата на комисията по образованието по точка 2 -Информация от Министерството на образованието и науката във връзка с предстоящата учебна 2020/2021. Дългичко е и не много конкретно.
 
Скрит текст:
По отношение на стартирането конкретно на следващата учебна година в условията на продължаващата клинична обстановка, много е вероятно тя да продължи през цялата следваща година, тоест цялата идна учебна година системата и всички ние да живеем в условията на продължаваща пандемия, от една страна; от друга страна, всички страни, които възприехме краен модел на социално дистанциране, на затваряне на заведения, бизнес сектори, институции за няколко месеца, вече преминахме към модел на спазване на отговорност, на определени правила в условията на корона вирус, но и нормално функциониране на съответните системи. Това всъщност вече се приложи по отношение на системата на предучилищното образование. Тя започна работа, но при констатиране на случаи на заболели деца или учители съответно се прави тестване, затварят се група или детска градина, в зависимост от средата, в която те са взаимодействали. Опитахме се при детските градини да реализираме стратегията на относителна сепаратизация на групите, която да позволи минимизиране на взаимодействията между групите и временно затваряне само на определени групи.
По отношение на училищата взехме решение, което мислим, че е единственото логично при тази ситуация да стартираме в присъствено обучение. Факт е, че обучението в електронна среда не може изцяло да замести присъственото обучение. В същото време ние трябва и работим, разработваме, трябва да разработим правила за функциониране на системата в тези условия. Те ще бъдат най-общи по отношение на организацията и конкретно по отношение на така наречените здравни протоколи.
По отношение на организацията, училищата ще трябва да имат план, макар и неформално утвърден, на готовност, обсъдена организация на работа и приета на Педагогически съвет, така че да превключат при необходимост за обучение в електронна среда за кратък период, било за три, пет или седем учебни дни. Надяваме се и здравната система да има този капацитет бързо епидемиологът да направи анализ на ситуацията, какъвто е здравният протокол, да каже каква е средата на контакт на заболелите деца, така че да се реши кои деца, респективно и учители, да се тестват и това тестване да се направи бързо.
По отношение на предпазните мерки трябва да кажем, че със сигурност училищата, от гледна точка на дезинфекция, ще бъдат едни от най-сигурните страни. Това е една от най-доказаните мерки, която трябва да приложат.
По отношение на скрининг на температурата, специалистите са по-скоро песимистични, че трябва да се прави такъв скрининг на температурата, няма да осигури допълнителна увереност. При съмнение за висока температура съответно децата ще бъдат извеждани. Това и днес го обсъждахме, включително с участието на главния здравен инспектор, в час по-скоро няма да е в сила изискването да се носят маски. Проблемът при училищата е, че ние трудно можем да реализираме стратегията на сепаратизиране на класовете, особено след IV клас, тъй като децата са във взаимодействие в коридорите, в тоалетната, на лавката, в стола, дори лавката да не работи, столът, тоалетните и коридорите са среда за взаимодействие на голям брой деца.
Това, което чухме и от здравните специалисти, е, че се запазва много ниският процент, относително ниският процент на заболели деца и вероятността заразата да се пренесе чрез децата. От друга страна, пък ние трябва да бъдем готови; от друга страна, ние имаме и учители в системата, в образователните институции, трябва да бъдем готови при настъпването на сезонни грипни вируси да изпаднем в ситуация, в която ще се увеличи вероятността и степента на заразност на вируса, тогава, евентуално, да се обяви грипна ваканция, но това ще бъде за отделни училища, за отделни райони, отделни общини или области така както е при грипна ваканция – със заповед на министъра, както е предложено в проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование. Тоест по-скоро ще имаме режим на готовност за превключване в електронна среда, временно обучение в електронна среда, засилени мерки за дезинфекция, дистанция не може да се осигури в училище, както и в детските градини в групите, това трябва ясно да се каже, но това не означава, че училищата няма да бъдат сигурна среда. Децата имат вероятност и учителите от други места, не по-малка вероятност да се заразят от корона вирус. Ситуацията ще бъде динамична. Ние бяхме длъжни да кажем как ще стартира учебната година, въпреки непредвидимостта на ситуацията, за да дадем минимална предвидимост. Но с голяма доза увереност можем да кажем, че това ще бъде политиката – да осигурим функциониране на системата в условията на корона вирус при присъствено обучение, ако не се влоши значително епидемичната ситуация. Защото пък, от друга страна, са страховете най-вече на родителите, на членовете на семействата на децата, които са по-възрастни. Тези страхове са нормални. Няма среда, която да дава абсолютна увереност. Всеки един човек взаимодейства в някаква социална среда, в това число и учениците.
Засега, пак казвам, че най-трудният сценарий остава този при сезонните грипни вируси. Ние обмисляме различни форми на подпомагане на системата, когато говорим за финансово подпомагане, но все още не сме взели окончателно решение.
По отношение на технологичните предпоставки за осъществяване на обучение в електронна среда мислим, че до голяма степен те са създадени, с изключение на това, че не можем да осигурим, включително в периода до края на годината. Въпреки че планираме по-значително предоставяне на средства на училищата за закупуване на техника, не можем да осигурим до края на годината такива средства, така че да бъдат закупени за всички ученици, които имат необходимост. Но и в момента по тези средства, които ще получим от Европейската комисия за този програмен период по инструмента REACT-EU, планираме да бъдат насочени към закупуването на технологично оборудване на училищата. Иначе другите неща си вървят, независимо от ситуацията. Обученията, стартирали в края на миналата година формално, но реално тази година Проект „Образование за утрешния ден“ обученията на учителите. Те не са толкова само за обучение чрез информационни технологии, колкото за създаване на образователно съдържание.
Ще стимулираме подпомагането между училищата. Регионалните управления – не знам това в първата точка, дали беше казано? Една част от промените, които се случиха може би невидима, не е минала през нормативен акт с толкова категорично, но като промяна една голяма част от работата на регионалните управления последните години, това би го осъществило като промяна в културата им на работа, е насочена към подпомагане на училищата. Не толкова само методическа подкрепа, но и това да ги свържат сами да се подпомагат, да изградят мрежи помежду си, защото няма как, не може да се разчита, че Министерството и регионалните управления най-добре ще подпомогнат училищата. Те например имат 6 – 7000 педагогически специалисти.
В регионалните управления работят – двадесет и няколко експерта, но учителите сами по себе си, сами помежду си могат в много по-голяма степен да се подпомогнат. Това се случи впрочем в първите дни на извънредното положение. Това ще стимулираме и по линия на квалификациите, взаимното учене между учителите, създаването на мрежи за взаимопомощ. Тези училища, които работят в мрежи, работят в общия случай много по-добре, отколкото останалите учители. Може би има още доста неща, които си заслужава да споделя, но тези са, които в момента…

В работната група и формата на отрасловия съвет, в който обсъждаме тези въпроси се обединихме, че ние трябва да търсим организационните варианти и здравните протоколи, които да направят, така че най-малко дни да се наложи да се обучават неприсъствено учениците в начален етап. Разбира се, първи клас е още по-важен от втори, трети и четвърти в това отношение. Затова ще предоставим няколко варианта, но предвид спецификата на образователните институции считаме, че те не могат да бъдат задължителни, защото не навсякъде могат да се реализират. Те ще бъдат препоръчителни, включително и организационни варианти, които да бъдат за реализиране на стратегията на относително сепаратизиране на класовете. При наличие на болните да се тества само класът и това да става за минимум брой дни, например три-четири, максимум пет дни, което е разумният период. Това може да се реализира, ако не излизат по едно и също време в междучасията, ако се направи гъвкава седмична програма. Пак казвам, това зависи от особеностите на съответното училище. Желанието ни е учениците в първи – четвърти клас, максимум време да прекарат присъствено в реалните класни стаи.

# 211
  • Мнения: 912
Сериозно ли си мислиш, че като отида при директора с изискванията си той ще плесне с ръце и ще поръча прегради, ще дострои веднагически още стаи, ще назначи още учители и т.н.? Моля ти се, айде малко по-сериозно!
И вкъщи не е стерилно. Изобщо. Нито пък навън. А аз представѝ си, пускам детето си да излиза. С подобни преувеличения не постигаш нищо, освен че правиш аргументите си още по-издишащи.

Сериозно си мисля, че заради такъв начин на мислене сме на този хал. Ами обединете се родителите. И си поставете исканията. Аз поне така правя. И се боря. Не чакам свише нещо да ме озари. Въпрос на гледна точка. И съм напълно сериозна.
Радвам се, че си пускаш детето да излиза.... И хайде да не говорим кой колко издиша.

# 212
  • Варна
  • Мнения: 25 286
Аз съм си поставила исканията. Омбудсманът е пуснал официално писмо. И? Чакаме си реакция.

В тая стенограма има ли едно граматически правилно съставено изречение? Заболя ме главата да го чета и осмислям. С две думи - оправяйте се! Дистанция няма да има, маски няма да има, който оцелее - оцелее!

# 213
  • Мнения: 912
Аз съм си поставила исканията. Омбудсманът е пуснал официално писмо. И? Чакаме си реакция.

В тая стенограма има ли едно граматически правилно съставено изречение? Заболя ме главата да го чета и осмислям. С две думи - оправяйте се! Дистанция няма да има, маски няма да има, който оцелее - оцелее!

Това за омбудсмана е хубаво, но не мисля, че може нещо да направи. Това си е една доста лаладжийска позиция. По-скоро акцентирайте на срещи с ръководството на училището, давайте идеи, настоявайте.
От друга страна, няма всички родители да споделят едно и също мнение и това ще доведе до сериозен разнобой. Но това не трябва да Ви отказва.
Не пречи и да се борите, ако искате де,  за възможността детето Ви да може да има статута на "частен ученик" - т.е. пристъпвате към процедура по преминаване на учениците от дневна форма на обучение в самостоятелна такава/или индивидуална форма на обучение....

И да, проблемът на давещите се е проблем на самите давещи се. Както много други неща по света и у нас. Мен това не ме отказва, макара да действа монго демотивиращо.

# 214
  • Мнения: 7 423
Аз съм си поставила исканията. Омбудсманът е пуснал официално писмо. И? Чакаме си реакция.

                       А копие до арменския поп изпрати ли? Омбудсманът не може да отменя актове на общинската и държавна администрация. Може да е задал въпросите ви и ...... до тук.Общината или държавата си издава каквото иска и .....омбудсманът не може да направи абсолютно нищо,защото няма нито  изпълнителна и нито законодателна власт.

# 215
  • Варна
  • Мнения: 25 286
Аха, а аз ще мога да накарам администрацията да издаде акт? Примерно да направи маските задължителни? Да преструктурира хорариума и да разреди паралелките? Като гледам около мен родителите са супер ларж, всички казват "да почват присъствено, не ме интересува друго". Та... какво точно ще се случи, когато поискам среща с директора? Със сигурност няма да си трая и със сигурност не се ли решат нещата на национално ниво ще си остана с претенциите!

# 216
  • Мнения: 777
Прочетох тази извадка от стенограмата,която Дидева е пуснала.Общи приказки,всяко училище да се оправя,ту ще е присъствена,ту ДО,къде има техника,къде няма с една дума много баби хилаво бебе.Всеки сам да се оправя с детето си и да разчита да се мине спокойно следващата учебна година.Много приказки в стенограмата,много общи неща.С една дума отчитат дейност МОН.Така го разбирам аз.

# 217
  • Бургас
  • Мнения: 6 955

Каква е разликата децата да за затворени по цял ден в къщи и да са затворени по цял ден в училище??? Все са на закрито.
Не е така - излизат навън, на двора и играят. Имат междучасия. И общуват.


Ама кой казва, че като са в къщи на ДО не излизат навън и не общуват. Те не са били затворени по 24/7. Излизат. Само че по 2-3 деца и общуват с който им е приятно, а не с всички от класа по задължение. И футбол между блоковете играеха. Имало е движение. Не са били затворени в затвор. Само в началото не излизаха, но то бе забранено за всички, не само за децата.

Това и исканията към директора може да го каже само някой, който не се е сблъсквал със системата. Системата е тромава. Ако директора в супер редките случаи, които реши да уважи някое искане на родители минават месеци, че и година. А пък ако е свързано с разходи на пари има да чакате.

# 218
  • Мнения: 19 333

Каква е разликата децата да за затворени по цял ден в къщи и да са затворени по цял ден в училище??? Все са на закрито.
Не е така - излизат навън, на двора и играят. Имат междучасия. И общуват.

Да, всъщност има разлика. В къщи и по-чисто.
Да, така е. И по-стерилно.

За това дали ще станат антисоциални пък не ми се коментира. Това зависи от характера. Има интровертни хора. Пак давам пример с моите колеги програмисти, които са ходили на градина, училище и университет и са много зле със социализацията (е, не всички де).
Да, но както правилно сте отбелязала и Вие самата - ИМА инторвертни хора.... В случай като този, на ДО, много от специалистите точно това отбелязват за опасностите от липсата на общуване, както и опасността децата да станат такива. Аз лично не съм съгласна детето ми да стане борсук. Но то е и защото аз самата не съм такава.
И какво пречи децата да излизат навън, когато учат от вкъщи?
Между другото, излизат навън при хубаво време. Зимата повечето не излизат, защото докато се облекат, става време за следващия час.
 Какво пречи да общуват извън училище?
Лятото с никого ли не общуват, като не са на училище? Тези деца живот извън училище нямат ли?
Вие като сте в отпуска затворени ли стоите, антисоциални ли ставате, с никого ли не общувате?
Не знам за каква хигиена говориш, но ако имаш предвид сапун в училищата, това е крайно недостатъчно при въздушно-капкова инфекция.
Да направят маските задължителни за абсолютно всички през цялото време в училище и тогава може да има някакво въздействие върху ограничаване на заразата. Ама съм сигурна, че точно най-големите радетели на присъственото обучение ще отворят голяма уста как децата им ще се задушат с маски.

# 219
  • Мнения: 912
Не знам за вашите деца.... явно не са учали достатъчно по време на ДО. През по-голямата част от деня моето беше пред компютъра и имаше часове. Реални часове, което аз проследявах как се провеждат и какво правят, докато се убедя, че не ми прави постановки. Като нямаше часове - имаше домашни. Почти беше невъзможно да излиза навън.
След като за една част от вас няма проблем детето да седи пред монитор - ОК. Ваша си работа. За мен обаче това не е здравословно. И е вдебиляващо.
А ако смятате пращането на учебни материали по Вайбър или пък материали с указания към родителите за вид "обучение" - ОК. Ваша си работа. За мен не е обучение, а идиотия. /Слава Богу не се случи на мен, но на мои колеги - да, случи се такова обучение/.
И не сравнявайте подрастващи деца, които сега се изграждат и като характери, и като имащи определени навици, с възрастни индивиди. Едното няма нищо общо с другото.
А малките - от първи, втори и трети клас, които все още нямат изградени училищни навици, какво точно да правят?! Само питам и отговор не искам.

Последна редакция: чт, 30 юли 2020, 19:51 от Pulitash

# 220
  • Мнения: 4 215
За досегашната тенденция за максимално присъствие на децата в училище, която за себе си определям като насилствена институционализация и откъсване от семейството, епидемичната обстановка се явява голяма спирачка. Все повече хора осъзнават, че нещата няма да приключат есента, нито зимата, нито до другото лято. И съответно все повече са подкрепящите идеята за ДО. Много по-лесно се гледа здраво дете вкъщи, отколкото болно, като се разболее, пак е в къщи, така или иначе.
Институциите спускат някакви директиви, върви някаква говорилня, ще стане първия учебен ден и пак няма да има никаква готовност за реакция.
Или родителите масово да тръгнем на домашен ученик официално и превантивно/как се казваше, не запомних, идеята е ясна/, или да чакаме да изпоокапем/изпоокапят деца и учители, или да зи завираме главите там, дето слънцето не свети и да настояваме, че то нищо не е да се поразболеем от коронавирус и има далеч по-важни от живота и здравето неща.
Ей това са трите опции. Нека направим анкета и ще разберем. Анкетата в края на учебната година вече няма тежест, защото обстановката от тогава до сега е вече много различна и това съответно промени и нагласите на всички.

# 221
  • София
  • Мнения: 17 592
Скрит текст:
И аз мисля,че ако носят маски в училище нищо няма да им стане.
От къде си толкова сигурна. Колко е нуждата от кислород на един подрастващ организъм.Забравяш сигурно, че въпросните възрастни не стоят в затворена стая с още над 25 човека през цялото време.И да, повечето деца ходят на допълнителни занимания и там някой ще иска да го овърже. Отделно ако щете да ги омотаете в стреч, пак не е сигурно че някоя вредна учителю субстанция няма да прелети.

 Четох в немската тема, как са организирали заниманията в едно немско училище в момента. Разделят класовете на две групи в две смени. В клас са десетина деца през чин по един на чин. Чиновете може да са на дистанция, такава че да се осигури необходимата дистанция от учител. Обаче часовете на учителите ще се увеличат, но могат да се редуцират от безмислени административни занимания.

  Все си мисля, че ще могат да се намерят начини и хора, които да ги реализират без да се душат децата.


Предполагам, че може да се задължат всички родители с някакво образование да се включат като учители-доброволци, без заплащане, а училището да мине на 4 сменен режим. Wink

Извадка от стенограмата на комисията по образованието по точка 2 -Информация от Министерството на образованието и науката във връзка с предстоящата учебна 2020/2021. Дългичко е и не много конкретно.
 
Скрит текст:
По отношение на стартирането конкретно на следващата учебна година в условията на продължаващата клинична обстановка, много е вероятно тя да продължи през цялата следваща година, тоест цялата идна учебна година системата и всички ние да живеем в условията на продължаваща пандемия, от една страна; от друга страна, всички страни, които възприехме краен модел на социално дистанциране, на затваряне на заведения, бизнес сектори, институции за няколко месеца, вече преминахме към модел на спазване на отговорност, на определени правила в условията на корона вирус, но и нормално функциониране на съответните системи. Това всъщност вече се приложи по отношение на системата на предучилищното образование. Тя започна работа, но при констатиране на случаи на заболели деца или учители съответно се прави тестване, затварят се група или детска градина, в зависимост от средата, в която те са взаимодействали. Опитахме се при детските градини да реализираме стратегията на относителна сепаратизация на групите, която да позволи минимизиране на взаимодействията между групите и временно затваряне само на определени групи.
По отношение на училищата взехме решение, което мислим, че е единственото логично при тази ситуация да стартираме в присъствено обучение. Факт е, че обучението в електронна среда не може изцяло да замести присъственото обучение. В същото време ние трябва и работим, разработваме, трябва да разработим правила за функциониране на системата в тези условия. Те ще бъдат най-общи по отношение на организацията и конкретно по отношение на така наречените здравни протоколи.
По отношение на организацията, училищата ще трябва да имат план, макар и неформално утвърден, на готовност, обсъдена организация на работа и приета на Педагогически съвет, така че да превключат при необходимост за обучение в електронна среда за кратък период, било за три, пет или седем учебни дни. Надяваме се и здравната система да има този капацитет бързо епидемиологът да направи анализ на ситуацията, какъвто е здравният протокол, да каже каква е средата на контакт на заболелите деца, така че да се реши кои деца, респективно и учители, да се тестват и това тестване да се направи бързо.
По отношение на предпазните мерки трябва да кажем, че със сигурност училищата, от гледна точка на дезинфекция, ще бъдат едни от най-сигурните страни. Това е една от най-доказаните мерки, която трябва да приложат.
По отношение на скрининг на температурата, специалистите са по-скоро песимистични, че трябва да се прави такъв скрининг на температурата, няма да осигури допълнителна увереност. При съмнение за висока температура съответно децата ще бъдат извеждани. Това и днес го обсъждахме, включително с участието на главния здравен инспектор, в час по-скоро няма да е в сила изискването да се носят маски. Проблемът при училищата е, че ние трудно можем да реализираме стратегията на сепаратизиране на класовете, особено след IV клас, тъй като децата са във взаимодействие в коридорите, в тоалетната, на лавката, в стола, дори лавката да не работи, столът, тоалетните и коридорите са среда за взаимодействие на голям брой деца.
Това, което чухме и от здравните специалисти, е, че се запазва много ниският процент, относително ниският процент на заболели деца и вероятността заразата да се пренесе чрез децата. От друга страна, пък ние трябва да бъдем готови; от друга страна, ние имаме и учители в системата, в образователните институции, трябва да бъдем готови при настъпването на сезонни грипни вируси да изпаднем в ситуация, в която ще се увеличи вероятността и степента на заразност на вируса, тогава, евентуално, да се обяви грипна ваканция, но това ще бъде за отделни училища, за отделни райони, отделни общини или области така както е при грипна ваканция – със заповед на министъра, както е предложено в проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование. Тоест по-скоро ще имаме режим на готовност за превключване в електронна среда, временно обучение в електронна среда, засилени мерки за дезинфекция, дистанция не може да се осигури в училище, както и в детските градини в групите, това трябва ясно да се каже, но това не означава, че училищата няма да бъдат сигурна среда. Децата имат вероятност и учителите от други места, не по-малка вероятност да се заразят от корона вирус. Ситуацията ще бъде динамична. Ние бяхме длъжни да кажем как ще стартира учебната година, въпреки непредвидимостта на ситуацията, за да дадем минимална предвидимост. Но с голяма доза увереност можем да кажем, че това ще бъде политиката – да осигурим функциониране на системата в условията на корона вирус при присъствено обучение, ако не се влоши значително епидемичната ситуация. Защото пък, от друга страна, са страховете най-вече на родителите, на членовете на семействата на децата, които са по-възрастни. Тези страхове са нормални. Няма среда, която да дава абсолютна увереност. Всеки един човек взаимодейства в някаква социална среда, в това число и учениците.
Засега, пак казвам, че най-трудният сценарий остава този при сезонните грипни вируси. Ние обмисляме различни форми на подпомагане на системата, когато говорим за финансово подпомагане, но все още не сме взели окончателно решение.
По отношение на технологичните предпоставки за осъществяване на обучение в електронна среда мислим, че до голяма степен те са създадени, с изключение на това, че не можем да осигурим, включително в периода до края на годината. Въпреки че планираме по-значително предоставяне на средства на училищата за закупуване на техника, не можем да осигурим до края на годината такива средства, така че да бъдат закупени за всички ученици, които имат необходимост. Но и в момента по тези средства, които ще получим от Европейската комисия за този програмен период по инструмента REACT-EU, планираме да бъдат насочени към закупуването на технологично оборудване на училищата. Иначе другите неща си вървят, независимо от ситуацията. Обученията, стартирали в края на миналата година формално, но реално тази година Проект „Образование за утрешния ден“ обученията на учителите. Те не са толкова само за обучение чрез информационни технологии, колкото за създаване на образователно съдържание.
Ще стимулираме подпомагането между училищата. Регионалните управления – не знам това в първата точка, дали беше казано? Една част от промените, които се случиха може би невидима, не е минала през нормативен акт с толкова категорично, но като промяна една голяма част от работата на регионалните управления последните години, това би го осъществило като промяна в културата им на работа, е насочена към подпомагане на училищата. Не толкова само методическа подкрепа, но и това да ги свържат сами да се подпомагат, да изградят мрежи помежду си, защото няма как, не може да се разчита, че Министерството и регионалните управления най-добре ще подпомогнат училищата. Те например имат 6 – 7000 педагогически специалисти.
В регионалните управления работят – двадесет и няколко експерта, но учителите сами по себе си, сами помежду си могат в много по-голяма степен да се подпомогнат. Това се случи впрочем в първите дни на извънредното положение. Това ще стимулираме и по линия на квалификациите, взаимното учене между учителите, създаването на мрежи за взаимопомощ. Тези училища, които работят в мрежи, работят в общия случай много по-добре, отколкото останалите учители. Може би има още доста неща, които си заслужава да споделя, но тези са, които в момента…

В работната група и формата на отрасловия съвет, в който обсъждаме тези въпроси се обединихме, че ние трябва да търсим организационните варианти и здравните протоколи, които да направят, така че най-малко дни да се наложи да се обучават неприсъствено учениците в начален етап. Разбира се, първи клас е още по-важен от втори, трети и четвърти в това отношение. Затова ще предоставим няколко варианта, но предвид спецификата на образователните институции считаме, че те не могат да бъдат задължителни, защото не навсякъде могат да се реализират. Те ще бъдат препоръчителни, включително и организационни варианти, които да бъдат за реализиране на стратегията на относително сепаратизиране на класовете. При наличие на болните да се тества само класът и това да става за минимум брой дни, например три-четири, максимум пет дни, което е разумният период. Това може да се реализира, ако не излизат по едно и също време в междучасията, ако се направи гъвкава седмична програма. Пак казвам, това зависи от особеностите на съответното училище. Желанието ни е учениците в първи – четвърти клас, максимум време да прекарат присъствено в реалните класни стаи.


Туй с дезинфекцията на училищата на всички ни е ясно, че е пълна химера. Нито ще увеличат бюджета за персонал (на всяко училище!) - за хигиенисти, нито бюджета за консумативи (дезинфектанти). Ще продължат както и досега да хвърлят вода сутрин в тоалетните, евентуално и по обед и, при добър късмет, в началото на годината в тоалетните ще има някакъв сапун (не непременно и топла вода, това... както дойде).

А как точно възнамеряват да принудят родителите да плащат за тестове на децата си - колкото пъти в годината им хрумне - това пък изобщо не мога да си обясня.

Последна редакция: пт, 31 юли 2020, 02:34 от katiABV

# 222
  • Мнения: 63
Най-добре да направят нещата по избор - присъствено, дистанционно или домашно обучение и всеки родител да си избира, както е и за детските градини. Аз бих си пуснала детето и не че не ме е страх от вируса, страх ме е, но повече ме е страх когато е навън с деца, без възрастен с тях. Живеем в малък град и от 7-8 годишни децата са навън сами, тя е почти на 11, не мога да съм все с нея. Все говоря за дистанция, не я пускам на кино, няма да ходим на почивка, по басейни дори не ходим това лято. До областния град също избягваме да ходим вече, не смея на фризьор да я заведа. Мисля, че тези неща са в пъти по-опасни от училището, където се дизенфекцира и има контрол. Тя един път до сега е хващала грип и го хвана от мен, не от децата. Понякога са ги разпускали грипна епидемия, при едно болно дете в класа. Училището е малко. класа е малък. Ако ви е страх за децата, протестирайте да затворят дискотеките, хотелите, нощните заведения, стадионите, танцовите клубове, само така може да намалее разпространението на болестта и да сме спокойни за децата.

# 223
  • Варна
  • Мнения: 25 286
Ама как ще протестираме да затворят дискотеките, колко пъти ги затваряха и ги отварят след 2 дни... "искам да затворят дискотеките, защото ме е страх да пусна детето си на училище". За хотелите е още по-абсурдно. Каква подкрепа ще получи един такъв протест? Нулева.
В училище е всеки божи ден, по цял ден, контактува със стотици деца и възрастни. При фризьора контактува веднъж на 2 месеца само с него за 15 минути. За каква съпоставимост на рисковете говорим изобщо...

# 224
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 309
А защо се сравняват дискотеките с училищните занятия?
В дискотека се ходи по собствено желание.
А на училище-задължително.

Общи условия

Активация на акаунт