Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 23 134
  • 770
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 50 636
Така е, не е само сапуна. Аз каквото мога ще купя, не е това проблема. Но както и ДИРЕКТОРА на 51, на който му е работа това, е посочил, спазваме спазваме мерки и накрая бам два класа в салона накуп да се преобличат и потят 2 часа и всички мерки отиват на кино. Значи има какво да се направи, малки неща, поне да се помисли и изпълни и да се покаже малко мисъл.
Кухите фразички са ми ясни.

# 586
  • Мнения: 1 010
Цялата работа е че:
1. Управляващите ги е страх от протести на родителите за ДО, защото всичко е отворено, а училищата не;
2. Даскалите не искат да са дистанционно, защото родителите виждат посредствеността на някои от тях;
3.Оправданията не може/няма пари са най-лесните за "приемане" от масовката родители. Проблемът е, че изобщо не се търси начин.

Мисля, че втора точка е най-големият им проблем. Също много родители могат да забележат, както някой писа по-назад в темата за своето дете, че при ДО децата учат по-добре и им е по-лесно да се съсредоточат. Може би това не важи за всички деца, но примерно аз си спомням, че когато боледувах и си учех сама вкъщи ми беше много по-лесно. То така или иначе в много случаи "педагогическият подход" се свеждаше до "Прочетете урока на страница ...." и след като всички го прочетат "Имате ли въпроси?". Учебника всеки може спокойно да си чете вкъщи, въпросите могат да се пращат по имейл. Не виждам и проблем да има устни изпитвания, даже напротив, ако се провеждат по интернет могат да се записват, което да елиминира пристрастността на учителите, защото вече ще може да се докаже, ако пишат оценки според това колко им е симпатичен някой ученик, не колко знания е показал. Също така децата няма да могат да си подсказват, защото няма да са на едно място, а ще е явно, ако детето гледа към някого, който да му подсказва, а още повече, ако се опита да потърси отговора в интернет.

# 587
  • European Union
  • Мнения: 1 919
Харесват ми предложенията на Асен Александров. Според мен е изпълнимо класовете в начален етап да се разделят на две групи и да нямат занималня. Но пак 2/3 родителите ще скочат, защото искат целодневно обгрижване, а не получаване на знания в относително безопасна среда.

Тези, които си позволяват да наричат учителите на децата си с пренебрежителното "даскали", са същите, които наричат хората, които се грижат за тяхната безопасност "ченгета", а тези, които ги лекуват "търгаши". Такива мнения не чета и комуникацията с такива личности не ми носи никаква информация, освен за техния капацитет.

# 588
  • Мнения: 2 094

примерно аз си спомням, че когато боледувах и си учех сама вкъщи ми беше много по-лесно.

И моето дете учеше много хубаво за кратко през грипни ваканции преди пандемията с указания от два реда къде да погледне в учебник и какво да направи от УТ като всъщност можеше и без тях. Понеже е малко аз трябваше да съм до него, по принцип съм в къщи и засега не е проблем. Но това не е е обучение, това е самообучение.
Това е различно от ДО по начина по който се предлага. ДО  е натрапен в семейната среда външен формат за комуникация със задължителен график, ползане на екран и изпълнение на синхронно задания които не са по силите на малките деца и отнемат от ефективното време за учене на по-големите и представлява абсолютно неправемоерно навлизане на държавата в семейството . ДО вкара класната стая в дома ни за наша сметка заедно с времева рамка за излагане на децата на вредни лъчения и стрес. ДО като задължителен формат е противоконституционен и не е решение. Това че има вирус не може да оправдае синхронно ДО във вида масово обучение в електронна среда.

Опасността от сериозни последствия при заразяване за голям брой хора, по начина по който ни се представя, и това че не се говори за ефективно лечение както и парализирането на здравната система около този вирус прави присъственото обучение рисково.


И какво излиза - присъственото обучение  е рисково, ДО е неправилно за масово прилагане, индивидуалното пък  е изцяло самообучение, но заради гъвкавия си режим то ми се струва най-малко пресиращо върху родителя и детето в случая, но е факт че не може да е задължително, както не може и да е задължително никое от горните в условия на риск за здравето по начина предстаен в световен мащаб.

И не съм конспиратор, но сме между чука и наковалнята. Така както ни се представя ситуацията с всекиденвните статистики или умираме от вирус или слагаме децата пред компютрите.  Опцията индивидуално обучение е някъде там в закона с изискване подаване за молба само преди началото на учебната година, самостоятелно закупуване на учебници от родителите и навлизане в дебрите на индивидуален контакт с училищата за организиране на изпити специално за единиците избрали това. т.е. тя е предвидена за желаещите тотално да изпаднат от системата, което е грешно. Сега е времето този формат на неприсъствено самообучение без електронна среда да бъде предложен като гъвкава опция за родителите, с осигуряване на учебници и графици за изпити за желаещите, възможности за консултиране от учителите, но без текущо оценяване и изпитване. Трябва да е достъпно преминаването на родителите към тази форма във всеки един момент.

Последна редакция: пт, 07 авг 2020, 12:55 от Sparkles

# 589
  • Мнения: 1 747
И на мен ми харесват предложенията на Асен Александров. Ето това очаквам от МОН и експертите. Някакви конкретики.

# 590
  • Мнения: 501
...
Цитирам: " Има градове, където няма огнища !!!! ". Кои градове по-точно са застраховани от зараза?
...
Ти наистина имаш проблем с интерпретацията на текст. Да, има градове, където няма отчетени болни, но не, не съм казала никъде, че те са застраховани.

Кога точно трябва да се случи присъственото обучение? Някой може ли да каже? Когато в цял свят изчезне вирусът ли? Или кога?
Чета това,което си написала. Работи върху концентрацията си,защото никъде не съм споменала и не съм за ДО,но при други условия
 .Тези, които трябва да помислят за безопасното присъствено обучение, ЗА МОМЕНТА МЪЛЧАТ.  Пък ние тук можем да си спорим до края на годината.
Повече не смятам да се включвам в дебатите !!!
Хубаво лято на всички

# 591
  • Мнения: 50 636
Да де, това е проблема, че мълчат. И хората да притеснени във всякакви посоки.

# 592
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Не виждам и проблем да има устни изпитвания, даже напротив, ако се провеждат по интернет могат да се записват, което да елиминира пристрастността на учителите, защото вече ще може да се докаже, ако пишат оценки според това колко им е симпатичен някой ученик, не колко знания е показал. Също така децата няма да могат да си подсказват, защото няма да са на едно място, а ще е явно, ако детето гледа към някого, който да му подсказва, а още повече, ако се опита да потърси отговора в интернет.
Личи си, че нямаш никакъв опит с ДО, а и подценяваш децата, защото и с такива нямаш опит.
Варианти за подсказване при ДО - учебникът или друго са зад камерата и се чете от там, или някой помага, като намира отговор на въпроса и пак го поставя зад камерата. Помагачите са най-често родителите, така както им правят проектите и им помагат с домашните.
Няма сигурен вариант за обективно оценяване при ДО. Опитвала съм какво ли не. По моите предмети е малко по-лесно, но по разказвателните е абсурдно да си мислиш, че няма помощ.

# 593
  • София
  • Мнения: 17 649
Като почнете с липса на сапун.. Ами купи. Всяко дете да донесе по един сапун. Никой родител няма да се разори.
Сапунът е най-малката грижа.
И дезинфектант може да си купи всеки клас. На кой родител ще му се посвиди по 1-2 лв. месечно?Ама училището да му мисли. Като училището няма пари достатъчно, родителите ще помагат в името на децата си.


Може, разбира се. Може и сменен режим за хигиенисти да организират. Родителите, де. Та като купуват дезинфектанти (не зная откъде ги измисли тези 1-2 лв. месечно, по-скоро говорим за 50-90лв. месечно, нали се разбрахме, че ще се чисти сериозно - и да, не всички ще се включат, но не това е важното) да осигурят и използването им. А като са тръгнали и учителски смени могат да дават. И изобщо - за какво ли е училището при това положение? Вместо да ходят да го обгрижват на сменен режим няма ли да е по-добре всеки да обгрижва собственото си дете в домашна обстановка, пък учителите да помагат / участват според възможностите си (ДО)?

# 594
  • Мнения: 868
Да борим със сапун, заболяване което се предава чрез аерозоли.....

# 595
  • Мнения: 1 010
Лиляна, мисля, че Вие подценявате децата - морално и интелектуално. А от термини като "разказвателни предмети" направо ми се гади и всъщност те показват как училищната система изкривява мисленето - името на категорията не се определя от това какво се преподава, с какво се занимава определената дисциплина, а според обичайния начин на изпитване.

# 596
  • София
  • Мнения: 17 649
Цялата работа е че:
1. Управляващите ги е страх от протести на родителите за ДО, защото всичко е отворено, а училищата не;
2. Даскалите не искат да са дистанционно, защото родителите виждат посредствеността на някои от тях;
3.Оправданията не може/няма пари са най-лесните за "приемане" от масовката родители. Проблемът е, че изобщо не се търси начин.

Мисля, че втора точка е най-големият им проблем. Също много родители могат да забележат, както някой писа по-назад в темата за своето дете, че при ДО децата учат по-добре и им е по-лесно да се съсредоточат. Може би това не важи за всички деца, но примерно аз си спомням, че когато боледувах и си учех сама вкъщи ми беше много по-лесно. То така или иначе в много случаи "педагогическият подход" се свеждаше до "Прочетете урока на страница ...." и след като всички го прочетат "Имате ли въпроси?". Учебника всеки може спокойно да си чете вкъщи, въпросите могат да се пращат по имейл. Не виждам и проблем да има устни изпитвания, даже напротив, ако се провеждат по интернет могат да се записват, което да елиминира пристрастността на учителите, защото вече ще може да се докаже, ако пишат оценки според това колко им е симпатичен някой ученик, не колко знания е показал. Също така децата няма да могат да си подсказват, защото няма да са на едно място, а ще е явно, ако детето гледа към някого, който да му подсказва, а още повече, ако се опита да потърси отговора в интернет.


Не е точно така с устните изпитвания - по литература или история може и да става (по история не винаги), но по география трябва карта, по математика, физика, химия трябва дъска, на която да се пише... не всички деца имат такава възможност (за рисуващ таблет, за споделяне на екран и др.)

# 597
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
Образованието ни никога няма да се оправи, докато имаме "разказвателни" предмети. Т.е. някакъв текст се назубря и после се изпява пред учителката с все запетайките. А нейната работа е да "варди" дали някой не подсказва на рецитиращия. Това няма да вдигне качеството на образованието, защото показва колко едни деца са по-добри в ученето на изуст на текст от други. То цялата тая система трябва да се рестартира наново. Аз мисля, че ДО ако не друго поне ще ни накара да се замислим за образователна реформа като цяло, не само по време на извънредни ситуации.

# 598
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 13 124
За да може детето да разказва,то трябва да има богат речник.
За да има богат речник,то трябва да чете книги.
За да може да прочете една книга с разбиране ,то трябва първо да се е научило да чете гладко.

Защото и в четвърти клас например има деца,които не могат да четат гладко,или такива,които могат,ама една книга не са прочели.
Какво да говорим за разказвателни предмети или пък за преразказ...
Явно трябва да има реформа ,да.

ДО за някои деца е чудесно..Ние сме доволни например.
 Класната ни се справи отлично.
Но за други деца е направо вредно.

А и не знам тази година в 5 клас другите учители дали ще се справят,както бившата ни класна.

В училищата няма как да бъдат създадени безопасни условия,ако всички деца трябва да учат присъствено.

За да е безопасно,трябва да учат по 10 деца в стая,че да са на разстояние.Ами няма как да стане това.
Даже да има топла вода и сапун,това няма да помогне при условие ,че в стаята учат 25-30 деца.
И риск за здравето и живота и на децата и на учителите ще има.Което никак не ми харесва...

# 599
  • Мнения: 11 058
Майко мила!

Много злобни сте станали тук в темата. Само преди има-няма 2 месеца бяхте толкова по-мили, и темата си я четях с повече удоволствие.
Скрит текст:
Сега имам чувството, че ако ви бях по-наблизо, като нищо да отнеса някой шамар.

Общи условия

Активация на акаунт