Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 23 172
  • 770
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 17 649

Преди 2 месеца септември беше далеч, нямаше публика по мачовете, нямаше балове, нямаше нощни барове, имаше по ~20 заразени. Сега септември е некомфортно близо, заразените за ден са ~300, ритни-топковците печелят политически победи, както и развлекателните барове и др. , местата в болниците намаляват, започнаха да умират здрави иначе младежи... от друга страна, учителите не се размножават, ясно е, че нито учебната база ще стане по-широка, нито помощния персонал ще стане по-голям, нито учителите ще станат повече. Или трябва да работят повече, поемайки деца присъствено и дистанционно, или повече, организирайки изцяло дистанционно обучението за цяла година (а това е много работа, наистина), или да приемат рисковете - и за себе си, и за децата. Хайде, за децата как да е, но и те са там. Мисля все пак, че в някаква степен поне ще разчитат на разстоянието от 1-ви ред до катедрата... Така или иначе и техния избор никак не е лесен. Ами учителите по физическо? Те какво, цяла година ли ще убеждават хората, че учат децата дистанционно на... физическо? Ясно, че се притесняват - те също имат семейства. И т.н. Ето, Мама Ру има 2 деца и е сама - ако няма деца в общежитието... какво прави? Откъде ще взема пари, за да изхранва семейството си? Т.е. там пък проблемите са съвсем различни, далечни от проблемите за сигурността на децата. Родителите пък на малки деца се чудят кой ще им гледа децата при ДО. Те пък имат нужда от присъствена форма на всяка цена, понеже иначе не могат да организират сигурността на децата в домовете си. Те пък се надяват да разчитат на по-леката заболеваемост на децата... статистически... и те са с малко възможности за лавиране.

# 601
  • Мнения: 16 967
И още нещо да поясня - индивидуалното обучение, т.нар. ИФО не е самообучение, нека не се бърка със самостоятелна форма на обучение.
При индивидуалното обучение - прилага се за деца, които не могат по здравословни причини да ходят присъствено в клас, деца със СОП или надарени деца - учителите вземат индивидуални часове с детето в размер на 1/3 от норматива заложен в учебния план по всеки предмет. Детето ходи в училище или учителите го посещават в дома му по предварително съгласуван с родители и утвърден от директора график. Тези часове влизат в годишния норматив на съответния учител. Ученикът прави тестове, контролни изпитван е устно и получава текущи, срочни и годишни оценки. Така, че ИФО не е самообучение.
За разлика от ИФО, СФО е точно това - ученикът сам се готви в дома си по учебната програма за съответния клас и се явява на изпити в училище в три сесии - януарска, юлска и септемврийска. Трябва да следи за сроковете за подаване на молба за допускане до изпити, да подаде молба и да посочи по кои предмети ще се яви на изпит през конкретната сесия. Има право на консултации. Тази форма на обучение може да се сравни със задочното обучение на студенти, с тази разлика, че няма очни занятия като при студентите. Това е най-трудната форма и към нея прибягват ученици над 16 години, които не могат или не желаят присъствено да ходят на училище.
Има и комбинирана форма на обучение.
Подробно може да прочетете в Закона за приобщаващото образование.

# 602
  • Мнения: 2 094
И още нещо да поясня - индивидуалното обучение, т.нар. ИФО не е самообучение, нека не се бърка със самостоятелна форма на обучение.
При индивидуалното обучение - прилага се за деца, които не могат по здравословни причини да ходят присъствено в клас, деца със СОП или надарени деца - учителите вземат индивидуални часове с детето в размер на 1/3 от норматива заложен в учебния план по всеки предмет. Детето ходи в училище или учителите го посещават в дома му по предварително съгласуван с родители и утвърден от директора график. Тези часове влизат в годишния норматив на съответния учител. Ученикът прави тестове, контролни изпитван е устно и получава текущи, срочни и годишни оценки. Така, че ИФО не е самообучение.
За разлика от ИФО, СФО е точно това - ученикът сам се готви в дома си по учебната програма за съответния клас и се явява на изпити в училище в три сесии - януарска, юлска и септемврийска. Трябва да следи за сроковете за подаване на молба за допускане до изпити, да подаде молба и да посочи по кои предмети ще се яви на изпит през конкретната сесия. Има право на консултации. Тази форма на обучение може да се сравни със задочното обучение на студенти, с тази разлика, че няма очни занятия като при студентите. Това е най-трудната форма и към нея прибягват ученици над 16 години, които не могат или не желаят присъствено да ходят на училище.
Има и комбинирана форма на обучение.
Подробно може да прочетете в Закона за приобщаващото образование.
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-mx-Jr1zkM … lient=firefox-b-d Това самостоятелно обучение имах предвид пише че от 2016 всички мога не само над 16 г да ползват, документите да бъдат подадени в РУО до 10 дни преди началото на учебната година или преди началото на втория учебен срок. Това не е особено гъвкаво но е алтернатива

# 603
  • София
  • Мнения: 17 649
Не е закон, а наредба. И говорим тук за нормални деца - не деца със СОП, нито специално надарени. И не за едно или 2, а за до 50% от децата. И ти ми обясняваш, че ще ти е по-лесно да преподаваш отделно 30% от часовете на 50% от учениците си - от всичките си ученици! - отколкото да организираш ДО за тях... АБСУРД! Това дори да се обсъжда няма смисъл - никой не може да си го представи. Дори и по 24 часа дапреподават всички учители... е смешно.

# 604
  • Мнения: X
Подробно може да прочетете в Закона за приобщаващото образование.
Няма такъв закон.
ЗПУО и Наредбата за приобщаващото образование.

# 605
  • Мнения: 16 967
Дидева, благодаря - Наредбата
Кати, няма как да преподавам на 50% от учениците ИФО сигурно, най-малкото защото половината не са от града и няма как да пътувам до селата им. А ако ги викаме те да идват в училище за часовете ИФО се обезсмисля, нали?
Изобщо ИФО не знам дали ще намали риска, сред като учителя ще влиза в клас присъствено и после ще обикаля по домовете определен брой деца.
Моят годишен норматив е 648 учебни часа, които прави по 18 часа на седмица или 9 класа ( групи).
Да предположим, че имам 6 групи или 12 часа седмично. Това прави 432 часа годишно. Останалите 216 часа могат да бъдат за ИФО - по 24 часа на ученик или 9 ученици на ИФО. Тъй като работя с ученици на 15-17 годишна възраст вероятно част от тях няма да са ИФО, а СФО

Последна редакция: пт, 07 авг 2020, 13:37 от Mama Ru

# 606
  • Мнения: 2 094
Като се замисля ако се даде възможност  успоредно с присъствената форма от септември, децата чиито родители се притесняват от вируса и са противници на ДО (масово това се отнася за малки деца, за които екраните не са полезни, трудно се справят с техника и не разполагат със собствена такава, трудно спазват сами графиците задавани онлайн и които нямат добри хигиенни навиици и за които материалът е все още в капацитета на родителите) да минат на СФО с учебници от училище и консултации при нужда от учител без текущо проверяване и оценки и със срочни изпити, което ще спести стоенето пред екран и ще една идея по-здравословно за тяхната възрастова група, ще се поразредят и децата за присъственото обучение и няма да се натоварват учителите на два фронта. Тоест с присъствената форма да се направи масово достъпна и самостоятелната форма с осигуряане на учебници от държавата, консултиране при нужда от учител и изпит в края на срока за материала за срока.

# 607
  • София
  • Мнения: 17 649
Дидева, благодаря - Наредбата
Кати, няма как да преподавам на 50% от учениците ИФО сигурно, най-малкото защото половината не са от града и няма как да пътувам до селата им. А ако ги викаме те да идват в училище за часовете ИФО се обезсмисля, нали?
Изобщо ИФО не знам дали ще намали риска, сред като учителя ще влиза в клас присъствено и после ще обикаля по домовете определен брой деца.
Моят годишен норматив е 648 учебни часа, които прави по 18 часа на седмица или 9 класа ( групи).
Да предположим, че имам 6 групи или 12 часа седмично. Това прави 432 часа годишно. Останалите 216 часа могат да бъдат за ИФО - по 24 часа на ученик или 9 ученици на ИФО. Тъй като работя с ученици на 15-17 годишна възраст вероятно част от тях няма да са ИФО, а СФО


Ти предлагаш ИФО за учениците, чиито родители не искат да приемат присъствена форма на обучение при сегашните нормативи (за пространство и пр.) - които са (изглежда) о/о 50%. Това е просто абсурдно, по-вероятно е да дойдат извънземните и да ни донесат лекарство.

ПП
Спарки, какви изпити ще се измислят - срочни и дистанционни - по предмети като трудово, рисуване, физвъз...

# 608
  • Мнения: 2 094

ПП
Спарки, какви изпити ще се измислят - срочни и дистанционни - по предмети като трудово, рисуване, физвъз...
[/color]
Ами проекти в къщи за някои може лесно да се правят и предстаят ако се зададат темите, а за физическото може да им се направи домашна програма, щом законът е разрешил и малките да минават на СФО сигурно има някакъв формат за тях.

# 609
  • Мнения: 16 967
Деца, които имат различни алергии, астма, често боледуващи, със сринат имунитет и подобни могат да са на ИФО. Само, че доколко родителят ще е ОК в дома му да влиза и преподава учител по график, който преди това е бил в училище, пътувал е с ГТ, или идва от друго дете ИФО.
Програмата/ учебният план, по който учат децата в даден клас е една и съща, утвърдена от МОН. Та едва ли ще е трудно и невъзможно да се организира ДО  за деца 5-9 клас в големите училища. А часовете може да се възложат на учители с недостиг. Да, няма да е един и същ учителят по даден предмет, който преподава в 5 клас присъствено с този, който ще води ДО по същия предмет, но от 4-5 пети класа сигурно би могъл да се формира клас ДО с желаещи за такъв вид обучение.
Така или иначе не е нужно децата в гр. Сливо поле (1-12 клас)  или с. Раданово (1-7 клас) да учат дистанционно, защото в София има много болни, училищата са претъпкани или децата масово пътуват по 1 час до училище.
Някой по-назад писа, че има предмети, които не са важни и могат да са ДО. Ако за един родител е важно качественото обучение по математика, защото детето ще кандидатства след 4 клас в СМГ, то за моята четвъртокласничка е важно ИИ, защото именно с него ще кандидатства в НУИ. Да, сигурно децата, които ще кандидатстват в СМГ са повече от тези, които ще кандидатстват в НУИ, но несъщественото за един е важно за друг.
Така или иначе, тази сутрин чух, че е взето решение (уж окончателно), че годината ще започне присъствено, а при болно дете класът ще бъде под карантина 14 дни и на ДО. Мисля, че за момента това е правилният вариант.  Що се отнася до хигиената и дезинфекцията, мисля, че ние като родители можем да поставяме въпроси и изисквания в това отношение пред ръководството на училището, в което учи детето ни. Можем и да сме по-отговорни и при съмнение за болест/ вирус, какъвто и да е, да спрем детето от училище и да го лекуваме у дома. Когато влизаме в магазин или ГТ да ползваме маски, правилно поставени. Не знам защо софиянци (може би не само те) си позволяват да не спазват правилата, но в Русе просто ще ви свалят от ГТ още при качването, ако нямате маска или няма да ви допуснат в магазина. Наистина. Вчера пазарувах в Кауфланд - нямаше охрана на входа, но и нямаше хора без маски. Значи може. И съм убедена, че ако има изискване учениците да са с маска или шлем, то те ще са. Поне в нашия град ще са.

# 610
  • София
  • Мнения: 17 649

Ами не, няма как да се случи учителите със съмнителни качества да обучават децата на хората с притеснения. Единствено възможното е от всяко училище да се окрупнят класовете, така щото ходещите да ходят в класове с нормален обем и да се обучават от учители от същото училище, другите да се окрупнят в класове със стандартен размер за ДО и да се обучават също от учители в същото училище, които обучават само такава форма. И пак някои ще са "ощетени", други - "облагодетелствани", но предполагаме, че в рамките на едно и също училище учителите по един и същи предмет така или иначе са се паднали на случаен принцип на клас.

# 611
  • Варна
  • Мнения: 25 813
Няма как да е взето окончателно решение на тоя етап. При болно дете класът под карантина - а родителите на децата от класа? И те ли? И така докога? До следващия болен?

# 612
  • Мнения: 2 134
Да. В крайна сметка пак ще стигнат до ДО, само че вече с болни деца и родители. За да докажат на повечето, че присъствено няма как да стане в тази ситуация.

# 613
  • Варна
  • Мнения: 25 813
И аз съм убедена в това. Ама не ща да го играя опитно зайче и моето дете да служи в експеримента, целящ да набие в главите на упоритите и неглижиращите, че така както искат няма да стане.

# 614
  • Мнения: 1 747
Няма как да е взето окончателно решение на тоя етап. При болно дете класът под карантина - а родителите на децата от класа? И те ли? И така докога? До следващия болен?

А учител ако е болен? Колко класа ще карантинират? Ако е обиколил 5-6 класа, 5-6 класа под карантина, така ли?

Общи условия

Активация на акаунт