Отговори
# 570
  • Мнения: 19 999
И какво пречи камерата да снима показаното на проектора или техните съвременни аналози? Така някой, който решава на дъската, няма да бъде записан.
Никой не е казал, че ще е идеално. Включване с микрофон на ученик от вкъщи също би било възможно.
Не приемам това, че защото може да има някакви оплаквания, то тогава дай да поставим под риск от трайни последици дадени деца и семействата им. Оплаквания винаги има, къде основателни, къде не. Някъде има чуваемост, някъде си остават глас в пустиня.

# 571
  • София
  • Мнения: 19 932
Темата за училищата в България ли е, или за университeтите в Германия?

Дадох просто като пример една технически много по-развита  и относително дисциплинирана (поне спрямо нас много повече) нация, която обаче също НЕ се съобразява с  това, че някой е онлайн и има питане и неясноти..Гледа, слуша и колкото разбере този някой, това е.. А иначе темата и за университети с шрайбпроектори по наше време при преподаване на  статистика не е, ама там не клъвнахте..WinkДвоен аршин..

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 09:48 от пенсионирана русалка

# 572
  • Мнения: 4 916
Имаха 3 месеца, но нищо не правиха. Нека е разпространено видео, пък после да мислим. А как ще се отрази то върху психичното здраве на записаното дете?
 Аз разбирам дистанционното като съвсем отделни класове. Но мон такива неща не мислят. Те сега правила ще мислят, бройките скачат. Дадоха едни декларации, без правила към тях.

# 573
  • Мнения: 19 999
Русалка, какъв двоен аршин? Ти твърдеше, че е много трудоемко да се чертае на графичните таблети и затова дадох за пример проектора като нещо, което не изисква никакво обучение, а се вижда добре на камера.
Добре, тогава да чертаят на дъската.

# 574
  • София
  • Мнения: 19 932
Русалка, какъв двоен аршин? Ти твърдеше, че е много трудоемко да се чертае на графичните таблети и затова дадох за пример проектора като нещо, което не изисква никакво обучение, а се вижда добре на камера.

И аз просто дадох пример за уж хибридно обучение, ама той не бил релевантен.. Да не говорим, че ти май точно си споделяла, че си следвала в Германия, тоест примерът ти е също толкова непоказателен. А  казаното за двойния аршин не беше за теб..

Отделно не съм казала  никъде това, което твърдиш, върни се да прочетеш. За работа с графичните таблети никъде не съм твърдяла, че е трудоемко... Чертаеш си, пишеш си, написаното излиза на екрана споделен в платформата и готово..Ама имат ли всички такава джаджа, ако се мине на ДО? И могат ли всички да боравят с нея? Това попитах. Нямат, нали? И тогава казах съответно колко трудоемка е вече алтернативата..И че разбирам защо учителите не я искат. Определено не е защото искат да си крият кирливите ризи от външни наблюдатели, поне  не и в масовия случай..

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 10:01 от пенсионирана русалка

# 575
  • Мнения: 19 999
Да, проекторите са от там. Дори не знам сега дали се ползват някъде.
На таблети съм съгласна, че ще е трудно да се учат тепърва, но не се търсят и по-прости и работещи решения. Едва ли навсякъде са се научили да чертаят по таблети.

# 576
  • София
  • Мнения: 62 595
разбира се, че има прости решения! камерата, насочена към дъската и маркер в ръката. Това може и в домашна обстановка да се направи - една обикновена бяла дъска с два пирона на стената и камера срещу нея.

# 577
  • Мнения: 6 325
И да не се проверяват ежедневно, какво, Дъждец.. Това беше един от примерите.  Остава подготовката за часа. Един пример в тази посока: нямам аз такъв таблет за работа в реално време, не ми е трябвал просто, но се наех да помогна онлайн на познато дете в Перник с усвояването баш на стереометрията. Хаха, Андариел, извинявай, ама е далеч от истината твърдението ти, ако го сведем до чисто ДО. Нямаш вероятно идея колко време отнема предварителната направа на  презентация с ползване на програми за чертане на триизмерни тела, с цветово онагледяване, че да се разбере от децата материя, трудно усвоима и в реални условия, с изписване на теореми и аксиоми, с решаването на няколко примерни задачи по урока. Часове буквално, изсърбах му попарата.. И сега това си го представи всеки ден за различни класове да се прави от учителите. Наистина на чужд гръб и сто тояги са малко..

Сигурен съм, че е по-добро от Уча се, пускай го на пазара.

# 578
  • София
  • Мнения: 62 595
Често най-простите решения са най-работещи, особено при ограничен технически и т.н. ресурс. Не е нужно винаги да е сложно, когато може да е просто.

# 579
  • София
  • Мнения: 19 932
Е, ок, дай идея, Андариел, за "просто" и работещо решение  за дяла стереометрия (даден като пример) при пълно ДО, от което искат да избягат доста  учители.. Но да е просто и наистина работещо при липса на технически средства освен компа, понеже това вече минава в графите "сложно" и  "скъпо"?

Нотарис, смей се ти,  единия път се забих с чертане на ръка за това дете, втория - вече с програма. Но и двата пъти ми отне наистина много време и тогагва се замислих, че малко не се усещаме ние родителите какво изискваме от отсрещната страна в стремежа си да направим/осигурим най-доброто за децата..

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 10:42 от пенсионирана русалка

# 580
  • София
  • Мнения: 62 595
Техническото осигуряване е работа на организацията, в случая на училището. За частна дейност всеки си решава относно инвестицията и т.н. Но като работник човек работи с това, което му осигури работодателят.
Добре де, как се преподава стереометрия в клас? На дъската и се чертае на ръка. Учителите в клас да не би да имат таблети и цялото техническо оборудване? В най-добрия случай имат един компютър и проектор към дъската и пишат отгоре с маркера. Какъв е проблемът това да се направи, само че да има една камера срещу дъската и учителят пак да си чертае по бялата дъска? По старомодния начин - дъска и чертане на ръка. Все още работи чудесно.

# 581
  • София
  • Мнения: 19 932
Ех,  защо се правите на неразбрали, не знам, говоря за изцяло ДО, даже го маркирах изрично по-горе, от което бягат учителите на база злощастен тримесечен опит..Понеже така или иначе ще се стигне точно дотам. Дано не съм права, ама липсата на мерки е с цел. Знаят онези отгоре, че съвсем скоро ще отчетат страшен бум, независимо истински или завишен изкуствено, ще минат децата на ДО,  ще парализират пак държавата, а тиквите ще изметат така и протестиращите..  Или и тогава, при цялостно ДО,  даскалът да припка до училище и оттам да провежда онлайн часа с бялата дъска и маркерите, понеже е най-просто? За него не е проблемен градският транспорт явно, нали? Той е от друго тесто, незаразяващо се.. А ако е вкъщи , Андариел, понеже ще е, те питам за просто и работещо решение..

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 10:52 от пенсионирана русалка

# 582
  • София
  • Мнения: 7 676
Много се надаявам да намерят решение и да разрешат ДО на желаещите!!! Пожелавам си го, за да има възможност, да се разредят класовете и понеже съм още глупава, необразована и безотговорна, да си пусна детето по-спокойно на училище! Joy
Отказвам се! Останете си със здраве! Ако разрешат обаче ДО, ще наблюдавам, колко от вас ще се възползват! 👀

# 583
  • Мнения: 19 999
Е, добре де, ама какво сме виновни ние, ако се стигне до изцяло ДО?!
И пак да питам риторично защо досега не се осигуриха камери?
От вкъщи също може да се записва. Нашата математичка имаше дъска около метър на два.

# 584
  • София
  • Мнения: 62 595
да, де, дори за изцяло ДО човек не може да си купи една бяла дъска и да насочи камерата на лаптопа срещу нея и да пише ли? По-близко до реалната класна стая здраве му кажи!

Общи условия

Активация на акаунт