Отговори
# 600
  • Мнения: 4 145
Това е съвсем различно. Но е хубаво да сме гъвкави и адаптивни. И вместо да блъскат норматив, който никой не покрива, точно снежни топки да хвърлят. И без това масово се лъже с тези нормативи. Много сме закостенели и застинали във времето това хората. И какво, като не е официално спорт скачането на въже? Само и единствено конкретни изброени спортове в прашния салон не водят до нищо качествено и добро. Скачането на въже е основен елемент от подготовката на всеки световен и олимпийски шампион иначе, ма щото не е спорт, няма да го използваме.

# 601
  • Мнения: 1 295
Чакай сега! Бягането и дългия скок съвсем не се практикуват в запрашен салон. А нормативите са смешни. Просто има някакви там, дато трябва да си куц или сакат да не ги покриеш.
Аз не съм играла физическо заради заболяване, но бях с най-добри резултати в класа ми. В гимназията имаше една мацка, занимаваше се професионално със спорт, само тя беше наравно с мен. Та проблема не е в норматива.

# 602
  • Мнения: 4 589
Темата е всъщност изчерпана, понеже  на практика опция човек да  осигури  ОЕСР на детето си съвсем законно съществува, но единици се възползват от нея. Дори не се и опитват, поне да видят какво ще каже РУО.
Към датата 15 септември не се знаеше нищо около коментираното като алтернативно обучение. Към тази дата избор нямаше. Децата вече бяха събрани.
Скрит текст:
Някои от нас вече са се сблъсквали със ситуация учител ,който не владее материала по предмета и дори не си е направил труда да прочете само оцветеното като най-основно в учебника, да изготвя изпитни тестове и да ги проверява,  та си имаме едно на ум с неизвестните.  Писменото доказателство  за горното, би трябвало да се пази  поне още две години.
.
Към днешна дата все още липсва информация  около детайлите на ОЕСР. Хем  уж го има ,хем е пълна тайна какво представлява. Котка в чувал. Това е много неща ,но нека не го наричаме избор.
 Иначе преди това гръмко се  твърдеше тук, че не е важно толкова нивото на обучение в тази ситуация, когато здравето е приоритет. Още по-малко пък необходимостта от социализация. И напук на това изявление се казва към днешна дата, че не се избира ОЕСР заради преподавателите... Значи все пак  с голяма значимост се оказва нивото на обучение.  Който наистина  най-голям акцент поставя на здравето и е готов  заради това да поеме всички негативи на некачественото ДО със спорни преподаватели, вече е подал заявление в РУО..
Факт е че голямата чат сме в присъствено. Какво следва от тук на сетне.
Нека поговорим за качеството на присъственото  при новите условия- оставяне у дома при всяко неразположение до напълно изчезване на всички симптоми. С влошаването на времето рязко нараства и броя на отсъстващите, и продължителността на боледуването, а през това време се трупа пропуснат материал.
За какво качество говорим?  Каква математика, какви езици?
От сега се сещам , че ни предстои бум на частните уроци, но какво правим с тези които не могат да си го позволят? Говори се, че  голяма част от отпадащите просто са загубили интерес към учебния процес ,защото в един момент им е било невъзможно да разберат за какво се говори в клас.
Аз имам опит с  няколко такива деца  набедени  , защото им е било проблем да се преборят за 3.  След като сме поработили няколко месеца обаче резултатите им са отишли на 5 и дори 6 .Безплатно.
Говорехме за качество при новото присъствено ,но дано греша, мисля че такова ще има само при частните ученици ,а масата която ще отсъства и няма да може да си позволи  индивидуални уроци ще закъса.
Как може да го избегнем? Идеи?

При нас спорта бе решен с покупката на няколко уреда и др. средства за спорт у дома, защото на времето от няколко фитнес зали ми отказаха да допуснат 10-11 г дете па макар и с родител. Спортува ежедневно и активно , но у дома. Физическото гледа на скатава за да не се изпоти, защото  преобличане няма.
За да избегнат изпотяване други ползвали обилно от средствата срещу потене. Не знам колко е безопасно от здравословна гледна точка. Оставили са ни всеки сам да се спасява, както го глава учи. Жалко за децата!

# 603
  • Мнения: 4 505
Именно. Цари пълна неяснота около ДО на практика към момента, трета учебна седмица. Никаква организация, където има някакни опити, те са емпирични, на ниво училище, непълноценни и не добре структурирани и по-скоро където е започнало, е изключение от общата картинка. Масово свиване на рамене, почесване и нищонеправене по въпроса. Към момента се чака. Хипотези какво- масово ДО при повишаване на броя на заразените, с неясно колко странични жертви и изгорели "сухи клечки" от обкръжение на децата вкъщи или в училище /педагогически и непедагогически персонал/, а теоретично възможно- и деца. Друга хипотеза- изчакване да се изпооткажем при липса на реално случващо се смислено ДО. Не знам защо им е толкова важно да няма ДО за желаещите, но факт е, че този извод се налага.
Благодаря на Слънчевата за пресметнатите числа. Броят на теоретично изказали предпочитания за ДО никак не е малък. И точно заради броя потенциално желаещи ДО не стартира както трябва - надявам се, временно само. Ако то тръгне и е добре, то със сигурност ще има и много повече подадени заявления за такова. Ако не тръгне, ще има приказки-предложихме ви, пък вие не щете и не знаете какво искате. МОН си изми ръцете, царят дава, пъдарят не дава, прехвърли всичко на ниво училище, където пък хем няма желание, хем някъде и възможност и се оформя съответният конфликт. Стара тактика, конфронтацията да се сведе на най-ниското ниво на взаимодействие между двете страни.
Фаастък е права, който има желание да работи, ще работи, независимо от формата на обучение и който няма, и на първия чин да го сложат и с фуния да му наливат, пак няма да учи. Има поговорка "на затворена ръка нищо не можеш да дадеш".
И да допълня- желаещите сме малцинство. Като такова значи ли, че правата ни са погазени поради липсата на изобщо или качествено ДО?!

# 604
  • Мнения: 4 145
Чакай сега! Бягането и дългия скок съвсем не се практикуват в запрашен салон. А нормативите са смешни. Просто има някакви там, дато трябва да си куц или сакат да не ги покриеш.
Аз не съм играла физическо заради заболяване, но бях с най-добри резултати в класа ми. В гимназията имаше една мацка, занимаваше се професионално със спорт, само тя беше наравно с мен. Та проблема не е в норматива.

С това смятам да приключа и да се отпиша от темата.
Явно не си запозната с новите нормативи.
Бягане и дълъг скок са лека атлетика и е нужна сериозна подготовка, качествена загрявка и конкретна настилка, и чак тогава можем да говорим за норматив. То не става с "излизайте на двора на асфалта и покривай норматив". Що травми има от такива напъни. Някои учители просто си завишават оценката и уж са покрили, ей така всички си мислят че покриват, тук-там има някои, взели се на сериозно и пишат реалната оценка от норматива, масовото е тройка.

# 605
  • Мнения: 1 295
ra2, за желаещити деца ли имаш предвид, или за желащите родители? Понеже им голяма разлика в това на детето да му се учи и родителя да има желание да се занимава с обучението му.

ПС: фаастък, все от някъде се почва с спорта. Но доста хора просто не ги бива. И аз мисля да приключа темата, че съвсем избяга.

# 606
  • Мнения: 3 483
Punk, не ти е актуална информацията. Много се коментира, че новите нормативи озорват и АКТИВНИ спортисти. И това при положение, че при три часа седмично по 40 минути в никакви условия на повечето места за спорт не могат да искат нищо от децата.
Дали физическото в училище трябва да оценява и наказва тези, които не ги "бива" в спорта е съвсем друга тема.

# 607
  • Мнения: 1 295
Може да не ми е актуална информацията. Ти знаеш ли от къде може да видя нормативите, понеже си спомняма моите от гимназията. Та ми е интересно да направя сверка.

# 608
  • София
  • Мнения: 62 595
децата могат да си искат всичко, но родителят е този, който взема решенията.

# 609
  • Мнения: 4 589
Може да не ми е актуална информацията. Ти знаеш ли от къде може да видя нормативите, понеже си спомняма моите от гимназията. Та ми е интересно да направя сверка.
Най-долу на статията има линк към ПДФ файл с точните критерии.
https://www.monitor.bg/bg/a/view/pyrvolaci-skachat-151-sm-za-otl … 33-sekundi-164141
 Физическото трябва да  приобщава към спорта , а не да отблъсква от него.
Трябва да е зачот!
В този си вид е най-жестоко точно към децата, които най-силно се нуждаят от помощ. Дебеличките и тези с проблеми и заболявания. Тъжно е , но никой не си мърда пръста.

Последна редакция: ср, 30 сеп 2020, 09:46 от mamamari

# 610
  • Мнения: 1 295
Може да не ми е актуална информацията. Ти знаеш ли от къде може да видя нормативите, понеже си спомняма моите от гимназията. Та ми е интересно да направя сверка.
https://www.monitor.bg/bg/a/view/pyrvolaci-skachat-151-sm-za-otl … 33-sekundi-164141
 Физическото трябва да  приобщава към спорта , а не да отблъсква от него.
Трябва да е зачот!
В този си вид е най-жестоко точно към децата, които най-силно се нуждаят от помощ. Дебеличките и тези с проблеми и заболявания. Тъжно е , но никой не си мърда пръста.

Съгласна съм, че за дебеличките е най-трудно, но пък и няма как да си дебеличък и да искаш 6 по физическо. Някак си няма как да направят нормативите за тях. Това са деца със здръвословни проблеми и като такива следва да се лекуват.
Хвърлих едно око на нормативите от проекта на МОН. Май не е приет, но пък ние едно време бягахме 50 м за под 7.8сек., сета 30 са за 4.5 сек. Не ми се вижда зверски голяма разликата. Съгласна съм, че иска физическа подготовка за да се покрие, а не просто добро общо състояние, но не е и за професионалси спортисти.

# 611
  • Мнения: 4 505
Не ми се вижда нормално родител да няма желание да се занимава с обучението на собственото си дете. Детето е свое, собствено, не е нито на държавата, нито на училището и родителят носи отговорност за него във всеки един момент и всеки един аспект.

# 612
  • Мнения: 3 483


Съгласна съм, че за дебеличките е най-трудно, но пък и няма как да си дебеличък и да искаш 6 по физическо. Някак си няма как да направят нормативите за тях. Това са деца със здръвословни проблеми и като такива следва да се лекуват.
Хвърлих едно око на нормативите от проекта на МОН. Май не е приет, но пък ние едно време бягахме 50 м за под 7.8сек., сета 30 са за 4.5 сек. Не ми се вижда зверски голяма разликата. Съгласна съм, че иска физическа подготовка за да се покрие, а не просто добро общо състояние, но не е и за професионалси спортисти.

И 50 тояги на голо за болните деца!!!!
Алооу, физическото е да се раздвижат децата и да се разтоварят от ученето. Новите олимпийски шампиони са на друго място.

# 613
  • Мнения: 4 589


Съгласна съм, че за дебеличките е най-трудно, но пък и няма как да си дебеличък и да искаш 6 по физическо. Някак си няма как да направят нормативите за тях. Това са деца със здръвословни проблеми и като такива следва да се лекуват.

Дебеличък, провален, глупав е нещо, което може да е само отправната точка ,а не окончателна диагноза.
Няма роден научен.
Пътят до всеки успех се състои от малки крачки. Поощрението е по-успешно от упрека.
 Това прави оценките по физическо вредни ,а не градивни.

# 614
  • Мнения: 4 505
Извод: който не може да покрие норматива по физическо, е болен и трябва да се лекува. Добре.

Общи условия

Активация на акаунт