Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 16 223
Що, бе, Дидева? Никой закон не забранява публично да демонстрираш липсите си и да ставаш за резил колкото си искаш. Simple Smile

# 586
  • Мнения: 4 505
Искам да попитам нещо, ако някой може да отговори: Колко от подалите заявление за ОЕСР реално са започнали такова? Това автоматично ще отговори на въпроса има ли ОЕСР или не.

# 587
  • Мнения: X
За съжаление поради подобни демонстрации чета все по-малко теми тук, а още по-рядко пиша.
ra2, не вярвам да има такава статистика дори на централно ниво. Към момента дори не е ясно разписана технологията на осъществяване на ОЕСР. Има едно-две писма, които обаче са достояние на РУО и директорите на училища. Не мисля, че съм ги срещала общодостъпно публикувани.

# 588
  • Мнения: 4 505
т.е ОЕСР все още няма база и организация, на която да стъпи, че тепърва да почне да се случва. Следователно ОЕСР в момента на практика не съществува и няма да съществува още неопределено дълго време. Прекрасна алтернатива.
Междувременно, класическата гимназия обявява петък за ден на ДО, превантивно. Първата плаха птичка на здравия разум.

# 589
  • Мнения: 35 474
Междувременно, класическата гимназия обявява петък за ден на ДО, превантивно. Първата плаха птичка на здравия разум.

E, нема що! От понеделник до четвъртък заедно, но петък ще ги спаси. Пълна глупост е за мен.

# 590
  • Мнения: X
Иновативните училища имат право да организират синхронно обучение от разстояние в електронна среда за не повече от 20 на сто от задължителните и/или избираемите учебни часове по един или повече учебни предмети, за които това е приложимо за ученици от V до XII клас в дневна, вечерна, комбинирана или задочна форма. Не съм проверявала дали НГДЕК са иновативно училище.
Добра идея е, ако тези 20% са в различен ден за различните випуски. Това би оказало влияние на общия брой ученици, които се намират в сградата на училището в един и същ ден.

# 591
  • Мнения: 4 595
Искам да попитам нещо, ако някой може да отговори: Колко от подалите заявление за ОЕСР реално са започнали такова? Това автоматично ще отговори на въпроса има ли ОЕСР или не.
Моят син започна в ОЕСР няколко дни след началото на годината. Нещата са далеч от перфектни, но ще се справим.  Синът ми е 4-ти клас. Ако беше в езикова гимназия или друг вид специализирано училище, щеше да е изключително трудно да вземем решение. Всеки преценява за себе  си и семейството си съотношението риск-компромис и се старае да избере по-малкото зло.

# 592
  • София
  • Мнения: 19 940
Ра2, познато дете не  е влизало  училище от началото на учебната година досега, в училище с принципно слаба организация учи, подадени са всички документи за ОЕСР, а днес е имало със сигурност онлайн тест  по определен предмет в определен час. Може и да е акт на добра воля обучението/тестването от конкретен учител, не зная.  Как и дали има часове по принцип не съм разпитвала, не е редно да навлизам в личното пространство на хората по този въпрос.. Ето, че междувременно и ТафТаф е споделила. Wink

# 593
  • Мнения: 4 505
Благодаря, набирам полезна информация. Към момента нашето училище мълчи по въпроса като умряло.

# 594
  • София
  • Мнения: 7 676
т.е ОЕСР все още няма база и организация, на която да стъпи, че тепърва да почне да се случва. Следователно ОЕСР в момента на практика не съществува и няма да съществува още неопределено дълго време. Прекрасна алтернатива.
Междувременно, класическата гимназия обявява петък за ден на ДО, превантивно. Първата плаха птичка на здравия разум.
Така е, бавят се нещата. Причините може да са няколко. От невъзможност за бърза организция, до наистина обмисляне на ОЕСР за всички. Не коментирам това. Само си мисля, че при проучването, около 86% бяха заявили, че искат присъствено, 14% ОЕСР.
14% от 700 000 деца, това са 98 000 деца!
Е, съгласете се, за 90 000-100 000 деца тази организация е оправдана, но за 500?
Възможно е, според мен, тази мярка да е сметната за неоправдана, предвид броя подадени заявления и всичко е оставено на ниво училища.

# 595
  • Мнения: 1 295
Като изключим някои пишещи във форума, нямам познат, които да иска ДО или ОЕСР. Всички стискат палци да не се стига до там.

# 596
  • Мнения: 4 595
Със закъснялото решение, както и със съпротивата на много директори и открито показаното нежелание да организират такава форма на обучение, много родители се отказаха. Но в повечето случаи, желаещите всъщност имат много рисков член на семейството и поемат сериозен здравен риск в името на образованието на детето и избягване на настройване срещу него от учителите, както и изолация от съучениците. За съжаление, някои от тези семейства ще платят здравната цена.

# 597
  • София
  • Мнения: 17 652
... Иначе преди това гръмко се  твърдеше тук, че не е важно толкова нивото на обучение в тази ситуация, когато здравето е приоритет. Още по-малко пък необходимостта от социализация. И напук на това изявление се казва към днешна дата, че не се избира ОЕСР заради преподавателите... Значи все пак  с голяма значимост се оказва нивото на обучение.  Който наистина  най-голям акцент поставя на здравето и е готов  заради това да поеме всички негативи на некачественото ДО със спорни преподаватели, вече е подал заявление в РУО..


Ами аз поне не съм видяла такова твърдение - т.е., че някой е готов с лека ръка да жертва образованието на собственото си дете... Т.е. ако е еднакво, дори еднакво лошо, за всички - да, има такова мнение (не мога да кажа, че го или не го споделям... въпросът е определено сложен, но категорично мисля, че не бива да се прави така, че да страда обучението само на някаква група от децата), но не и да има много хора, които да са твърдели, че са готови да понижат нивото на обучение на собственото си дете поради риска за здравето... Мисля, че към това пристъпват хората, при които не става дума за избор м/у обучение и евентуално някакви последствия за здравето, а м/у обучение и практически сигурно живота на детето. В класа на сина ми има такова детенце, родило се е с много сериозни белодробни болести, с много усилия са го закрепили... първите години в училище по-скоро отсъстваше повечето или почти цялото време, беше сложно и тежко, последните 2-3 години присъстваше почти колкото всички останали... Тази година е на самостоятелно обучение и въпреки, че е много важна година изобщо не мисля, че пред родителите му е стоял въпроса какво да изберат... Едва ли щяха да имат много възможности и да имаше някакви истински мерки, които наистина да се спазват, но с тази бутафория... за тях не е въпрос на решение, решението го е взела природата.

# 598
  • Мнения: 4 145
Значи все пак  с голяма значимост се оказва нивото на обучение.  Който наистина  най-голям акцент поставя на здравето и е готов  заради това да поеме всички негативи на некачественото ДО със спорни преподаватели, вече е подал заявление в РУО..

Хващам се за това.
Ами-не.
Нивото на обучение някои са осъзнали, че зависи в голяма степен от теб самия.
Както се оплаках аз специално, дори "елитната" гимназия не ти гарантира качествено обучение, за съжаление. Лично ми е мнението, моля без реплики по тази точка, нямам нужда от убеждения в обратното, и е базирано на личен допир с топ 3, не ми нито кисело гроздето и не говоря наизуст. "Късите клечки", както е характерно да бъдат наричани тук във форума, не са една и две.
В тази връзка едно ДО дава шанс "да не ти губят времето, да дадат само някои насоки и сам да си вземеш необходимото". И сега идва основният проблем - дори не иде реч за спорен преподавател, а за съвсем различен такъв, преподаващ по някакъв съвсем различен учебник. Че то този различен преподавател дори може да е по-добър от онзи, редовния, но проблемът е, че не се движиш с класа, с групата, в темпото на групата, с материала на групата, а с нещо коренно различно. Принципно отново, може да е дори по-добър избор, но няма как да знаеш докато не стигнеш до финала. Прекалено много им стават неизвестните така на децата (говоря за гимназия, при малките това няма да се усети въобще).
В тази връзка, при моето дете например (и една сериозна част от съучениците), ДО беше по-качествено от присъственото, защото имаше време да работи повече само.
И пак казвам, това, че нещо са разписали на хартия и то половинчато, не значи, че функционира или че ни "мързи" да се възползваме" или друго. Просто не е сериозно това, което се предлага по този начин и те вкарва повече в проблем, отколкото да го реши. И да, масово директорите не желаят и ти извиват ръцете и правят всичко възможно, за да те откажат. И когато ти остава само една нещастна мижава година, за да се отървеш, си казваш-ок, ще стисна още малко зъби, да се свършва вече.
Извън форума доста хора искат т.нар. ДО. Както съм писала и преди, поне половината клас на детето например, и то не заради мързел, напротив, учи им се, точно на тази половина им се учи и то много им се учи. Много не са посмели да заявят, че искат, защото освен всичко много са крайно незапознати как точно ще протича. Цяло лято се мълча по темата, за 15 септември нямаше яснота.

И няма какво да и се присмивате на Кати, нещо изключително разумно е написала относно играта със снежни топки и правенето на снежен човек зимата. Защото характерното по нашите ширини децата ни да заспят зимен сън и да обуят плетените чорапи, също ни вкарва във въртележката на болнавост, кекавост, сополи, кашлици и липса да, на витамин Д. Много характерно за нашите географски ширини. А ние, вместо да ги изкараме навън и да ги калим, им праскаме волейбол в затворен прашен салон и блъскане на нормативи. Нормативи, на не спортуващи, не виждащи слънце и въздух деца. Велико.

# 599
  • Мнения: 1 295
Спорът беше, дали е спорт, а не дали има ползи от него. То и скачането на въже е много полезно, ама не е спорт.
И в този ред на мисли, не мисля че има норматив по физическо за хвърляне на снежни топки. Но за скок на дължна и бързо бягане има. Ама в снега не става.
Пък не ми се мисли колко майки ще гракнат, ако накарат децата да чистят снега от двора.

Общи условия

Активация на акаунт