Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

На море в Турция - тема 69

  • 77 022
  • 821
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 834
Здравейте! Не знам дали тук е мястото да си задам въпросите, но ако получа отговор ще съм много благодарна 😊 Ще почиваме в Анталия тази година и сме запазили самолетни билети Истанбул- Анталия от Пегасус. Някой дали може да ме ориентира колко по-рано преди полета е добре да отидем на летището, за да се чекираме (за да знам за колко часа да си поръчам трансфера до хотела) и кога изпращат бордните карти на мейла или на място ги дават на летището? Благодаря предварително! 😊
Pegasus и преди приветстваха самостоятелното чекиране (онлайн през мобилно приложение или в сайта, или на едни устройства на летището, които разпечатват бордните карти), а в настоящата ситуация всички гледат да има минимални човешки контакти. Аз съм се чекирала мобилно и съм разпечатвала на летището, а само съм оставяла чекирания багаж на гише.
Гледам да се появя на летището два часа по-рано, но понеже в Истанбул пътуваме с шатъла от Кадъкьой, все се случва даже по-рано.
Най-добре е да зададете въпроса на предоставящата трансфера фирма, защото само те знаят за колко време се стига до летището от вашия хотел с оглед на трафик и разстояние. Като сме поръчвали шатъл на морски курорт, там въобще нямаш думата да избираш час - посочваш час на полета, звъниш им два дни преди заминаване и те ти казват кога ще те вземат.
Обърнете внимание в сайта на пегасъс, че сега заради вируса ръчният багаж е ограничен като размери и килограми. Дават дамска чанта, лаптоп или бебешка чанта, но според мнения в рускоезичен форум, давали до 4 кг малка раничка макс, всичко друго отива в чекирания. Понеже нося голям фотоапарат в ръчния, съответно ще сложа повечето неща от втора необходимост, които обикновено нося в раницата, в големия куфар.

Последна редакция: пт, 04 сеп 2020, 23:24 от Розова маслинка

# 31
  • Мнения: 10
Здравейте! Не знам дали тук е мястото да си задам въпросите, но ако получа отговор ще съм много благодарна 😊 Ще почиваме в Анталия тази година и сме запазили самолетни билети Истанбул- Анталия от Пегасус. Някой дали може да ме ориентира колко по-рано преди полета е добре да отидем на летището, за да се чекираме (за да знам за колко часа да си поръчам трансфера до хотела) и кога изпращат бордните карти на мейла или на място ги дават на летището? Благодаря предварително! 😊
Pegasus и преди приветстваха самостоятелното чекиране (онлайн през мобилно приложение или в сайта, или на едни устройства на летището, които разпечатват бордните карти), а в настоящата ситуация всички гледат да има минимални човешки контакти. Аз съм се чекирала мобилно и съм разпечатвала на летището, а само съм оставяла чекирания багаж на гише.
Гледам да се появя на летището два часа по-рано, но понеже в Истанбул пътуваме с шатъла от Кадъкьой, все се случва даже по-рано.
Най-добре е да зададете въпроса на предоставящата трансфера фирма, защото само те знаят за колко време се стига до летището от вашия хотел с оглед на трафик и разстояние. Като сме поръчвали шатъл на морски курорт, там въобще нямаш думата да избираш час - посочваш час на полета, звъниш им два дни преди заминаване и те ти казват кога ще те вземат.
Обърнете внимание в сайта на пегасъс, че сега заради вируса ръчният багаж е ограничен като размери и килограми. Дават дамска чанта, лаптоп или бебешка чанта, но според мнения в рускоезичен форум, давали до 4 кг малка раничка макс, всичко друго отива в чекирания. Понеже нося голям фотоапарат в ръчния, съответно ще сложа повечето неща от втора необходимост, които обикновено нося в раницата, в големия куфар.

Благодаря за бързия отговор. Това за ръчния багаж го разбрах, а за чекирането онлайн ми иска някакъв HES код или нещо такова и не става. Трябвало на гише да го направя. В такъв случай ще рязчитам, че там на място ще ми дадат бордната карта. За трансфера ползвам get transfer и доколкото разбрах, си посочвам часа в който да ме вземат от хотела. И в двете посоки ще гледам да сме два часа по-рано на летищата. А още нещо да попитам...знам, че е много относително, но все пак след кацането на самолета колко време отнема взимането на багажа и излизането от летището 😊

# 32
  • София
  • Мнения: 1 189
В края на юли /25-ти/ завърши и таз годишната ни лятна почивка в Турция.
Хубавото е, че тя бе истинска почивка, независимо от всички перипетии, свързани с пандемията и с невъзможността от свободно планиране и придвижване извън границите на страната. Затова и искам да Ви разкажа за нея. А и няма отзиви във форума за този хотел, а той заслужава внимание.

1.Подготовка за лятната почивка.

Подготовката за нея ми помогна да разбера и през какви перипетии преминават тур.агенции в момента, за да успеят да осъществят предварително планираните чартъри и автобусни програми и макар от много години да предпочитам самостоятелните пътувания, а не организираните напълно да им влезна в положението…
Както всяка година първите резервации направих още в началото на септември 2019год.
Все още се колебаех между два три хотела и затова при първата изключително ниска оферта за ранни записвания, която се появи и която бе с безплатно анулиране на хотела до началото на май не се колебах дълго, а направо резервирах и платих цялата сума.
Хотелът бе Лонисера, а офертата бе от официалния им сайт. Като освен 30% отстъпка ти гарантираха и стая с изглед море, а ако резервираш в Лонисера Уорлд и избор на сграда, която ти пожелаеш. Изключително съблазнително, което като добавиш към цената от 1570лв. за 2 възрастни за 10 нощувки от 2 до 12 юни си беше направо без пари и не за изпускане. 75€ на вечер в активния сезон си е направо никаква цена!
Затова и на 26 септември имахме вече „резервна“ резервация за лятото. Казвам резервна, защото бях на почти 100% убеден, че това нито е нашия хотел, нито ще останем с него до края, но все пак да има нещо резервно, при липса на всякаква информация за цените за лято 2020, които хотелите щяха да поставят.
Търсенето продължи, като междувременно резервирахме и Мардан палас за Нова година. Разликата с Лонисера бе умопомрачителна. 4 нощувки на двойно по-висока цена от 10-те за лятото.
До края на октомври се появиха и повече от цените на всички хотели, които ни интересуваха.
Решихме, че е крайно време да резервираме хотела, на който отдавна се канихме и все не успявахме да стигнем до него, предвид факта, че последните две години бяхме в Суено Белек, а хотелът, за който говоря бе на … 2 години.
Имаше една единствена слабост поне в изискванията, които ние имахме за хотела за лятна почивка и това бе, отдалечеността му от морето. Но пък всичко останало компенсираше далечното море.
Granada Luxury Belek бе нашия избор, а резервацията, както и през предишната година направих през Травъл републик. 10 –те дни от 2 до 12 юни отново ни излязоха както и при Лонисера – 1500, но не лева, а евро.
Между двете резервации Пегасус вече бяха пуснали билетите за лятото на 2020 и затова и закупихме самолетните билети. Та да не сменяме поне датите на пътуване, за хотелите не беше сигурно, защото резервацията за Гранада бе платена само с 15€, които можеше лесно да прежалим ако изберем друг хотел, а и искахме да мине Нова година, за да преценим дали Мардан палас ще ни хареса за лятото.
Но след новогодишния ни престой в Мардан палас, в който се уверихме, че това не е нашия хотел за лятна почивка се успокоихме, че Гранада е правилния избор и няма какво повече да търсим.
Оставаше да анулирам само резервацията за Лонисера и да чакаме началото на юни.
И тук се започна първата мъка за лятото. А пандемията дори още не се бе появила на хоризонта.
На 13 декември според клаузите за безплатно анулиране на резервацията написах емейл до хотела, в който съобщавах, че отменям резервацията. Още на следващия ден резервацията ми бе кансилирана и зачаках връщането на парите. Срокът бе 14 работни дни, минаха 20, мина Нова година, а от парите ни вест, ни кост. Затова се обадих до хотела и тук се появи първата изненада.
Оказа се, че резервацията, макар и направена през офиицалния сайт на Лонисера не е директно с тях, а през една от най-големите турски онлайн платформи за резервации HWEB / която обслужва над 50% от най-големите ол инклузив хотели не само в Анталия, а и в цяла Турция/.
Освен Лонисера техни клиенти са Гранада, Аска, Гюрал, Алва Донна, Сусеси Белек, Глориите в Белек, Воуг Бодрум и още десетки от най-популярните хотели.
И от Лонисера ми казаха да пиша директно до фирмата или да им звъня по телефона.
Написах им 3-4 писма на двата техни емейла, които имах, питайки ги на какво се дължи забавянето, но ни вест ни кост. Звънях им няколко пъти и на двата телефона, които имаха, но никой не отговаряше и на тях. А все още нямаше дори и намек за вирус и пандемия, за да си обясня по някакъв начин мълчанието им.
Едва след като им писах, че ще оспоря транзакцията в банката и ще напиша отрицателен отзив в Трипадвайзър и руските форуми получих отговор, че поради технически проблеми не са успели да възстановят парите по картата и да им дам номер на банкова сметка, за да направят превод.
Дадох им IBAN на сметка, чакайки превод, но след още една седмица се разбра, че фирма IATI и най-голямата турска онлайн платформата за резервации на хотели HWEB най-нахално не иска да ми възстанови парите по анулирана резервация с право на безплатно анулиране до 20 май. Те директно ми писаха, че няма да ги върнат, уж поради технически проблеми, и да се обърна към банката си, оспорвайки транзакцията.
Ето какво дословно ми писаха:
Dear R….
We couldnt make refund due to systematic technical problems.
You can make a payment objection to your bank and you can get your refund back
Thank you
Saygılarımla / Best Regards,
Şenol Öksüzoğlu
Reservation Supervisor
HWEB - Official Online Reservation System Supplier
Така в края на февруари не ми остана нищо друго освен да пусна оспорването в Райфайзен банк, прилагайки резервацията, условията по резервацията, кореспонденцията ми с HWEB и ги оставих да се разправят с тяхната банка. И сега не мога да не благодаря на Райфайзен банк, които изключително бързо само за месец и половина и то по време на извънредното положение успяха да оспорят транзакция и да ми върнат 1570лв., които вече почти бях отписал.
На 4 април парите бяха обратно в картата ми.
Така че внимавайте с фирма IATI и най-голямата турска онлайн платформата за резервации на хотели HWEB. Парите ги вземат много бързо- само с два три клика на мишката, ноооо връщането е трудна задача.
Разправията с тях обаче ми бе полезна, защото бе като кратка загрявка за всичко онова, което предстоеше.
Дойде Пандемията, която промени всичко. В края на април бе ясно, че в края на май няма да можем да пътуваме за Истанбул, а от там и за Анталия.
А вече бяха резервирани не само самолетните билети от Истанбул до Анталия, но и хотелите в Истанбул по време на престоя ни там на отиване / 1 нощувка/ и на връщане / 5 нощувки/.
Резервирани и платени бяха и трансферите от и до летище Анталия.
В началото на май Пегасус съобщиха официално, че първият полет от Истанбул до Анталия ще бъде на 2 юни, тоест нямаше как да го анулирам, защото при вътрешен полет никой не го интересува, че ти не можеш да влезеш в страната. Проблемът си е твой.
Така че трябваше да започна абсолютно всичко от самото начало.
Все едно се връщах в края на септември. Имаше само една малка, но много съществена разлика.
Вече бе месец май и цените отдавна бяха с по 30% по-високи от октомври.
А като прибавим и това, че средата на юли, за когато мислихме да пътуваме е доста по-висок сезон от началото на юни положението ставаше още по-трагично.
Примерно за новите юлски дати Гранада щеше да ни излезе вместо 1500€ за 10 нощувки- 2500€ за 9 нощувки.
Трябваше да сменим хотела, защото бюджета не се връзваше.
След няколко дневно умуване се спрях на един хотел, който периодично заглеждах през годините и който след това с лека ръка отхвърлях. Но на всяко нещо му идва времето.
Така тази година дойде времето на летния ни хотел- UTOPIA WORLD HOTEL.
Изключително нетрадиционен хотел, малко предлаган и почти непознат на българския пазар, с недотам добри отзиви.
Без да зная мога да предположа и откъде идва естеството на лошите отзиви. От НЕЗНАНИЕТО. Убеден съм, че повече от хората се запознават с хотела в който ще почиват или чак след като се озоват в него, или в най-добрия случай след като го резервират. Тогава започват да четат и питат този или онзи ама кое как е на дадено място.
UTOPIA WORLD HOTEL за нас се оказа изключително добро попадение и макар да не може да го сравнявам с лукса на предишните хотели, в които почивахме- Суено Белек, Титаник делукс Белек или Мардан Палас останахме изключително доволни от 10-те дни прекарани в него и ако имахме възможност без да се замислим бихме останали още толкова.
Освен с бюджета, който през май бе отсял повече от хотелите, които харесвахме и които можехме да си позволим на ранни записвания трябваше да се съобразим и с времето на почивка.
Обикновено ние отсядаме в Анталия в началото на юни. В последните три четири години времето нито веднъж не ни подведе. Температурата на морето бе винаги 25-26 градуса, а на басейните, което за нас бе по-важно между 28-30 градуса. За температурата на въздуха няма какво да говорим, тя си е винаги по това време над 30.
Но средата на юли температурата на въздуха в Анталия е меко казана некомфортна. Адска жега. Затова решихме, че трябва да бъдем в хотел с изключително озеленена територия, с много дървета и сенки, по възможност и с вили извън главната сграда.
А нито един от горе изброените хотели плюс Гранада, независимо от лукса им не можеше да се похвали нито с естествени сенки, нито с богато озеленяване, което да прави престоя много по-приятен.
Утопия обаче бе точно такъв хотел. Затова и без много умуване направих резервация през испанската Дестиния, които ми дадоха най-добрата цена- 9 нощувки от 11 до 20 юли за 2600лв.
Време бе и за другите промени. А те бяха толкова много, че ще се опитам съвсем накратко да ги систематизирам. Дано някой не се трамвира!!
Първо сменихме датите на тръгване. От 28 май за 8 юли.
След това анулирахме хотелите в Истанбул и Анталия и резервирахме нови за новите дати.
След това анулирах трансферите и резервирах нови.
След това анулирах една част от пътуването ни / Мардин/, която трябваше да се състои преди пътуването ни до Анталия.
След това смених полетите от Истанбул до Алания, вместо до Анталия, тъй като летището бе на 20 км. от хотела
След това Пегасус анулираха сутрешните часовете на новите ни полети до Алания, оставиха само едни вечерни, които не ни устройваха, защото ни изяждаха един цял ден и трябваше да резервираме наново до летище Анталия, за да пристигнем в нормална част на денонощието / на обед/ в хотела.
След това трябваше да сменя и един от новите трансфери, от другото летище
След това трябваше да видя дали ще работят хотелите на датите, за които сме ги резервирали.
По-важно бе да работи UTOPIA WORLD HOTEL, защото цените след всяка нова резервация бяха все по-високи и по-високи. Първата резервация бе през септември на двойно по-ниски цени за двойно по-хубав хотел...
Слава богу, на 16 юни хотелът ни си получи сертификата за безопасност за Ковид-19 и на 8 юли го отвориха, тоест три дни преди нашето пристигане.
И вече като мислех, че всичко е ОК за капак на всичко Търкиш отмениха всекидневните полети от и до София и отиването със самолет до Истанбул се провали. Можеше да преместя с един ден отиването, но пък полета него ден от София бе вечерта в 21.10 и кацане в Истанбул в 22.40. Докато вземем багаж, шатъл и до 12.30 - 1 часа след полунощ не можем стигна до хотела. А пък обратния полет от Истанбул бе сутринта в 7.45. Тоест трябва да тръгнем от хотела в 4 сутринта. Егати почивката....
Затова след като се разбра, че самолетът отпада звънях до БДЖ, от там казаха, че нямат никаква информация кога ще тръгне влакът и да се обадя към 1 , 2 юли, за да ми кажат ще пътува ли към 8 юли влакът или не.
Така че единствената възможност да отидем до Истанбул бе с автобус.
За наша радост Метро от началото на юли възобновиха вечерните си рейсове от и до Истанбул и така одисеята бе напълно решена и подготовката за това пътуване завършена.
Малка одисея и приключение имаше и в последните два дни от престоя ни в Истанбул след като вече се бяхме прибрали от Анталия. Трябваше да си направим тестове за корона вирус, ако не искахме да стоим под карантина
Ние си направихме тестовете на летище Истанбул, защото преценихме, че е по-добре да дадем по 220 лири, отколкото да търсим болница за по 110.
Помолих Халим / един приятел от Истанбул/ да прозвъни три от болниците от "оня списък", които бяха най-удобни като локация до Султанахмет. Резултатите от прозвъняванията бяха трагични. 2 от болниците искаха по 450 и една 550 лири за теста.
От хотела, в който бяхме настанени в Истанбул ни обещаха да ни окажат съдействие, като ни предоставят таксиметров шофьор, който да ни заведе до банка да платим, след това до болница, в която доктор срещу преглед за 200 лири да ни даде направление за тест, и да отидем където той каже да си направим теста /отделна цена/.
За да платите в банката Ви трябва турски гражданин, който да направи превода за теста. В него задължително трябва да бъде вписано името Ви, а Вие давате парите на ръка на човека, направил превода.
Третият вариант / освен летището и болница в Европейската част/ бе да отидем при Халим /ама това е чак в Гебзе, който е запознат с Истанбул разбира за какво говоря/ и да отидем с него до държавната болница в Бакъркьой да си направим тестовете.
Като време най-близо ни беше летище Истанбул и затова отидохме там.
На входа искат билети за полет, но ние си показахме паспортите, казахме, че ще летим на следващия ден и си влязохме спокойно.
Чакахме около час и половина на две опашки. Като големината на опашката е различна в различно време. На нас такъв ни бе късмета.
На първата те регистрират, пак казахме, че ще летим на следващия ден, на втората опашка платихме в брой по 220лири. Без опашка за две минути ни направиха тестовете и това беше всичко. Не сме чакали да излизат резултатите.
Тях си ги свалихме след два три часа в ПДФ формат на английски /може и на турски/ от официалния турски сайт за проверка на тестовете: https://enabiz.gov.tr/PcrTestSonuc . Попълваш баркода и последните 4 цифри на номера на паспорта ти, и влизаш в твоя резултат от теста.
За наша радост те бяха отрицателни. Разпечатахме ги в хотела, залепихме на бланките и баркода, който ни дадоха при регистрацията преди плащането, защото на границата гледат и за него.

2. Полет и трансфер-

На 9 юли вечерта отпътувахме за Истанбул с автобуса на Метро.
На път за почивката ни в Анталия останахме за един ден в Истанбул. И тъй като не ми се рискуваше точно един ден преди морето да пипнем Ковид 19 и да си развалим лятното настроение с карантина реших да анулирам резервирания „обикновен“ хотел и да резервирам хотел, който е с издаден сертификат за безопасност свързана с Ковид-19.
Такива хотели в Истанбул в началото на юли не бяха много, основно четири и пет звездни и пръснати из целия огромен град.
Ние искахме да отседнем там, където винаги отсядаме.
Или около Султанахмед, или около Сиркеджи. Като този път предпочитанията ни бяха към Сиркеджи заради транспорта.
Който е ходил в Истанбул знае колко е пълен винаги Трамвай №1 от Аксарай до Кабаташ.
А като вземем хотел в Сиркеджи сме близо до Еминьоню, автобусите и фериботите, близо до Султанахмед и пазарите, и щяхме да елиминираме трамвая.
Спрях се на два сертифицирани хотела, като най-близки до Мармарая и фериботния терминал на Еминьоню. Първият бе петзвездният Legacy Ottoman Hotel, а вторият четиризвездния Mercure Istanbul Sirkeci, част от Accor Hotels, ако сте членове на веригата можете да ползвате доста предимства и намаления. И двата хотела бяха с еднаква онлайн цена.
В крайна сметка избрахме Mercure Istanbul Sirkeci и не съжаляваме.
Хотелът се намира срещу реновираната изключително красива сграда на пощата в Сиркеджи, само на 50 метра от трамвайната спирка, жп гарата и Мармарая, на пет минутки бавен ход от фериботните терминали на Еминьоню, пет минутки от Египетския пазар и парка Гюлхане и на десет минутки от площад Султанахмед и Капалъ чарши. Тоест всичко в стария град ни бе на пешеходно разстояние и имахме бързи транспортни връзки с останалата част на града.
Някой може да каже, абе и по-далеч, примерно в Лалери да сме, ей го къде е Еминьоню с трамвая. Но в последните дни на престоя ни заради откриването на Св.София бе спряно движението на трамвая. От 23 юли четвъртък 20 часа до 27 юли понеделник сутринта той се движеше само до Лалели. И от Еминьоню до Кабаташ. На самия 24 юли през деня до 17 часа бе спряно и влизането в Мармарая на Сиркеджи. И ако искате да се качите на него трябваше да се ходи или до Юскадар, или до Йеникапъ. Така че движението из стария град ставаше само пеша.
Хотелът е наскоро реновиран и изглежда изключително приятно.
Здравният му сертификат ни даваше първоначална сигурност, но когато стъпите в него, наистина се чувствате специални и като у дома си. Всичко блести от чистота и се дезинфекцира постоянно. Фоайетата, асансьора, лоби бара, ресторанта, общите части и кътовете за сядане по етажите, стаите. Всяка неизползвана стая е запечатана с лепенка.
Обслужването в хотела бе изключително.
Нямам представа какво е когато хотелът е пълен, но първият път, когато отседнахме в него бяхме само ние. Нямаше други гости и може би затова всички се отнасяха с такова внимание към нас.
Като се започне от вечно усмихнатата и готова да помогне във всеки един момент за всичко, за което я помолите рецепционистка Мая и се свърши с пиколата и камериерите за стаите.
Закуската, която ни сервираха бе също изключително богата и вкусна, макар да не бе на блок маса. Дадоха ни и талони за безплатна консумация в лоби бара.
Стаите са сравнително големи за Истанбул, около 18-20 кв.м., много красиви и светли, с големи панорамни прозорци, с нови мебели, с великолепни матраци, избор на възглавници, хубава козметика в банята, безплатна вода, чай и кафе.
Банята също бе много добра с отделна голяма душ кабина. Високият клас индивидуални климатици Дайкин и отличната изолираща дограма правеха престоя ни още по-приятен. На рецепцията имаше огромна плексигласова кутия с маски, като всеки може да си вземе колкото иска. Даваха ни и малки флакони с дезинфектант да имаме с нас, когато излизаме в града.
Пристигнахме в хотела в 8 сутринта и веднага ни настаниха, без да чакаме да стане 14 часа.
В деня на отпътуването ни имахме полет за Анталия в 11.30 часа от летище Сабиха Гьокчен.
Бяхме резервирали и платили индивидуален трансфер от хотела до летището през GetTransfer за 8:30 сутринта. Но стана 9 часа и никой не идваше. Звъняхме на телефоните на фирмата, която трябваше да изпълни трансфера, но никой не вдигаше. А до 10 часа най-късно трябваше да сме на летището.
И отново Мая рецепционистката ни спаси, като се обади до такситата, с които работи хотела и ни осигури експресно такси, което на нормална цена да ни закара до летището / на 50 км. от хотела/. Пристигнахме навреме на Сабиха Гьокчен и таксито не ни отряза главата.
Наистина съжалявахме, че сме само за един ден там.
На връщане от Анталия имахме пет дни в Истанбул.
Бяхме резервирали отново хотел в Сиркеджи, но съвсем обикновен, без здравен сертификат за безопасност, хотел какъвто обикновено се резервираше преди пандемията.
Разчитахме че ще бъде поне чисто и това, че е четири пъти по-евтин от Меркюри няма да е с четири пъти по-лошо качество на обслужване и четири пъти по-лош като хотел.
Да ама не познахме.
В хотел Sirkeci Family Hotel успяхме да издържим едва една нощ и рано, рано на следващата сутрин, направих онлайн резервация на Меркюри директно през сайта на Accor Hotels, тъй като цената на рецепция бе с 25 процента по-висока и бързо бързо избягахме там, където ни очакваха като стари приятели и ни се радваха на пристигането... абе все едно си бяхме у дома.
Оказа се че четири пъти по-ниската цена е абсолютно еквивалентна на четири пъти по-лош хотел. В него все едно ни бяха пренесли с машина на времето година назад във времето и си бяхме в стария Истанбул. Гости от няколко континента / за два съм сигурен, предвид индийците, които щъкаха по коридорите/, липса на маски не само в гостите, но и в персонала, толкова захабено всичко, че дори и да не е, ти изглежда мръсно и т.н. Просто кошмар.
И следващите нощувки в Меркюри затвърдиха отличните ни впечатления.
Този път имаше и други гости в хотела, не както преди 10 дни, когато бяхме сами. Вярно че повечето бяха за по една нощ, защото всеки ден виждахме различни хора, но отношението на персонала към гостите на хотела не се промени.
Така че с чиста съвест препоръчвам Mercure Istanbul Sirkeci на всеки, който търси хотел с отлично местоположение, с получен здравен сертификат за безопасност и изпълнени 132 условия за получаване на този сертификат. На сравнително добра цена, напълно реновиран и с отлично обслужване и отношение към гостите.

На 11 юли събота в 11,40 часа излетяхме по разписание с Пегасус от летище Сабиха Гьокчен в Истанбул за Анталия. За тези, които тепърва ще летят с Пегасус искам да спомена няколко нови неща преди полета, които са във връзка с Ковид 19.
Първото е че, тази година няма позволените 7 кг. За ръчен багаж+ дамска/мъжка  чанта, които можете да вземете с Вас на борда. Разрешава Ви се само дамска/мъжка или чанта за лаптоп.
И второто важно изменение е, че не можете да се чекирате онлайн, ако не сте турски гражданин или ако нямате турска сим карта, с която можете да се регистрирате в тяхното мобилно приложение за Ковид 19 и да получите HES code, който Ви е необходим за онлайн регстрации. Така че независимо дали имате или не чекиран багж сте длъжни да минете през гише.
Полетът премина нормално и в 13,00часа бяхме в Анталия.
Всички трансфери до и от летищата в Истанбул и Анталия бяхме резервирали като индивидуални от https://gettransfer.com/en за да не рискуваме с не състояли се заради пандемията. Срещу 70 лв. за двама се чувствахме комфортно в Мercedes vito extra long. След точно 2 часа бяхме вече на рецепцията на хотел Utopia World. Последният ден освободихме стаята следобед в 15 часа, обядвахме, полюбувахме се за последно на великолепните панорами и в 17,30 отпътувахме със същия Мерцедес вито към летище Анталия, а в 21,40 отлетяхме за Истанбул.

3. Хотел, стаи, територия-

UTOPIA WORLD HOTEL се намира на 22 км. от летище Алания.
И съвсем отговорно твърдя, че НЯМА ДРУГ ХОТЕЛ В ЦЯЛА АНТАЛИЯ С ПО-ДОБРА ПАНОРАМА ОТ НЕГО.
Панорамните му гледки мога да сравня само с гледките към морето на Лазурния бряг.
Изключителна красота. Хотелът се намира на хълм на 100 метра над морето и от него се открива умопомрачителна панорама. Нещо което не може да се опише с думи, просто трябва да се види на живо.

Скрит текст:









Територията на „Утопия“ е огромна, над 100 000кв.м. като за 10 дни дори не успяхме напълно да я обиколим. В допълнение към основната сграда има вили, разположени на различни нива, които са „потопени“ в зеленина и цветя. За любителите на цветята тук е просто рай, можете да се разходите и през всеки метър да се любувате на някой храст, цвете или необичайно дърво! Дърветата са маркирани и с поставено номерче на тях. Последните, които забелязах бяха с номера 1986 и 1987. Представяте ли си цифрата- 2000 дървета на територията на един хотел! Зашеметяващо.
Хотелът условно може да бъде разделен на пет нива. На първото, най-високо ниво е основната сграда и основния басейн с бара към него, както и ново изградената сцена, на която вечер се изнасят концертите и провеждат дискотеките. От тук можете да се любувате на прекрасната панорама към морето и Алания. Под тях са амфитеатъра, релакс басейна с бар към него и зашеметяваща гледка към плажа, а от другата страна е невероятно красивия инфинити басейн и лагуна бара, който е разположен на панорамна тераса, потопена в зеленина, което през горещите летни дни и вечери бе невероятно предимство и предпочитано място за отдих.
На второто ниво са вили, като до тях можете да стигнете с външен асансьор или ако предпочитате да се движите по стълби.
Втори външен панорамен асансьор стига до долното ниво вили, а под тях или на четвърто ниво под основната сграда е разположен огромния много красив и екзотичен аква парк.
И на последното пето ниво, сто метра под първото на брега на морето е плажа на хотела.
Утопия освен с много зелена територия се отличава с отлична инфраструктура с много ресторанти, барове и заведения на открито. Основният ресторант е много уютен с тераса и невероятна гледка към морския бряг. Такъв е и лоби бара, но на едно ниво по-горе. Има основна сграда на 8 етажа и 24 вили, пръснати по цялата територия между основната сграда и аква парка.
Стаите в основната сграда са реновирани, с ново обзавеждане, много светли и просторни. За вилите нямам представа, защото през първите десетина дни след отварянето те не бяха открити. Ние имахме щастието да бъдем в стая на третия етаж в основната сграда, от която се откриваше невероятна панорама към плажа и морето. Точно над релакс басейна и над амфитеатъра. Така че вечер можехме да гледаме представленията от терасата ни и да се любуваме на красотата на басейна и плажа.

Скрит текст:







4. Концепция- 2020 –

Предвид ковид пандемията имаше малко различия в ултра ол инклузив концепцията на хотела от стандартната им през миналите години. Най-хубавото бе, че единствено и само персонала бе задължен да носи маски вътре в самия хотел и по цялата му територия, докато за почиващите това бе само по желание. Нямаше и дневна анимация, докато вечерната си вървеше редовно и всеки ден бе различна. Имаше детски дискотеки всяка вечер от 20.30ч. и след тях музикално танцувални представления на амфитеатъра и концерти на живо и дискотеки на новата сцена пред основните басейни.
Баровете също работеха нормално. Като в абсолютно всички, независимо дали бяха на открито или закрито си имаше от марковия алкохол, включен в ултра ол инклузива. И нещо, което не мога да не отбележа. Утопия се оказа един от малкото хотели, в които като кажеш името на питието, което желаеш не бе необходимо да допълваш, че искаш оригинала, а не местния му еквивалент. Дори и в Мардан палас ми беше омръзнало да връщам сервитьорките по няколко пъти докато донесат това, което искам, а не това, което бармана трябва да налее. Докато в Утопия на нито един бар не се наложи да правя такава забележка. Удивително!
Основният ресторант бе мястото, което нормално събираше най-много хора по цял ден. Храната бе зад стъклени прегради и готвачи слагаха на всеки колкото иска. Хубавото бе, че не се образуваха никъде опашки, толкова бързо и многобройни бяха служителите от кухненския бокс. Разбира се по-трудно бе за сервитьорите, които постоянно трябваше да почистват и дезинфекцират масите, след което да ги зареждат с прибори за хранене, салфетки и подправки в индивидуални опаковки.
Храната макар и не толкова разнообразна бе изключително вкусна. Като специално телешкото месо, което се предлагаше абсолютно всеки обед и вечер бе невероятно вкусно и крехко приготвено.
При тази прекрасна природа на хотела най-приятното бе, че в основния ресторант има много места навън. Панорамната тераса обикаля ресторанта от три страни и от всички страни имаше прекрасни изгледи към територията на хотела и морето. Разбира се най-желана бе именно терасата, която гледаше към залива и плажа. Не знам дали можете да си представите гледките, които се откриваха пред очите ни докато обядвахме или вечеряхме.
Със същите панорами бе и терасата на лоби бара, от която вечер човек можеше да изпита истинска наслада от невероятно красивите залези, които се откриваха пред очите ни.
Имаше и няколко ала карт ресторанта, като всички те имаха тераса с морска гледка.

5. Басейни, плаж-

Басейните извън аква парка са разположени на площ над 3500кв.м. Има основен басейн, инфинити басейн с изключителна панорамна гледка, която човек трудно може да си представи и релакс басейн /само за възрастни/ който е отворен до 4 часа сутринта.
Това е хотелът с най-красиви залези, които можете да си представите.
И най-инстаграмския хотел. Тук всяка снимка е като картичка и е истински красив шедьовър.
Много, красиви и с убийствена панорама. Ако трябва да използвам само едно определение за басейните в Утопия, тези трите ще са сигурно най-точните. Дали заради това, че плажът е на 100 метра под хотела или заради цялостната му архитектура и предварителен замисъл Утопия наистина разполага с басейни, които биха могли да задоволят и най-капризните вкусове.
Искате да сте в центъра на купона- няма проблем основният басейн, раздвижен и голям е точно за вас. Искате да релаксирате в тишина и спокойствие, и в същото време погледът ви да не престава да вижда най-красивото морско синьо- релакс басейнът е за Вас. Искате да се потопите в топлите води на басейна след полунощ с питие в ръка-няма проблем релакс басейнът е отворен за Вас до 4 сутринта /колко хотели ще Ви предложат такова удоволствие/
Искате не само да се потопите в топлите сини води и да Ви галят горещите слънчеви лъчи, а и да запечатате този миг в уникална фотосесия- няма проблем, инфинити басейнът ще Ви предложи най-красивата морска панорама в цялото Средиземноморие.
И още нещо, което е много важно при една почивка. Местоположението на хотела и разположението на басейните на неговата територия са такива, че чак до залеза всички басейни са огрени от слънцето.
И това не е всичко, защото освен тези три великолепни басейни с огромна площ Ви очаква и един от най-екзотичните аква паркове в цяла Анталия. Невероятна зеленина и растителност ще Ви обгърне и няма да поискате да си тръгнете от там.
И като стана въпрос за аква парка, той наистина е уникален и много малко хотели могат да се похвалят с такъв. Самата му площ е огромна. 15 000 кв.м. Тоест по-голяма от площта на повечето хотели, които са примерно в Кушадасъ или Мармарис. Има няколко басейна, рафтинг, а не мързелива река, осем пързалки за възрастни и четири за деца.
Плажът както вече споменах е на 100 метра под хотела. Подходът към него е от мост над главния път от летището към Алания и асансьор с височина над 40-50 метра, който Ви спуска до самия плаж. До самия мост можете да стигнете или с автобусче от главния вход на хотела, което за 2-3 минути Ви закарва, или с приятна 10- минутна разходка през красива бананова плантация и мини зоопарк. На пясъчния плаж има построени два пирса и плажен ресторант. Има достатъчно на брой шезлонги, разположени на пясъка, на изкуствена тераса под асансьора и на двата пирса. Водата е невероятно чиста и спокойна.

Скрит текст:





















6. Заключение

Хотел UTOPIA WORLD не е от луксозните хотели в Анталия, но има нещо магично не само в невероятно красивата му територия, която трудно може да бъде открита на друго място и то не само в Турската Ривиера, а и в цяла Европа. Има нещо магично в цялостното излъчване, което те кара да не обръщаш внимание на дребните недостатъци, на недотам отличния сервиз, защото природата компенсира всичко. Невероятната зеленина, растителност, природа и панорама те карат да искаш да се връщаш отново и отново на това място.
Приятелското отношение на всички в този хотел, като почнеш от пиколото, посрещащо те на входа, минеш през камериерките, сервитьорите, барманите, работниците по поддръжката и стигнеш до родената в България и говореща прекрасен български Айджан или Ася / на който както му харесва/ със сигурност един от най-добрите гест релейшъни, който можете са си представите. И със сигурност най-голямото богатство за всеки българин, който благодарение на нея се чувства като у дома си в този хотел. Каквото и да Ви потрябва Айджан е винаги на Ваше разположение.
И накрая. Ако някой ме попита дали отново бих почивал в UTOPIA WORLD без да се замислям отговорът ми ще бъде: Да!
Това е хотелът, в който бих се върнал отново без да се замисля!
ПС. Много моля всеки един, който прочете този мой отзив да не забравя, че това, което толкова много ми се е харесало на мен не е задължително да се хареса и на него!

# 33
  • Мнения: 834
Благодаря за бързия отговор. Това за ръчния багаж го разбрах, а за чекирането онлайн ми иска някакъв HES код или нещо такова и не става. Трябвало на гише да го направя. В такъв случай ще рязчитам, че там на място ще ми дадат бордната карта. За трансфера ползвам get transfer и доколкото разбрах, си посочвам часа в който да ме вземат от хотела. И в двете посоки ще гледам да сме два часа по-рано на летищата. А още нещо да попитам...знам, че е много относително, но все пак след кацането на самолета колко време отнема взимането на багажа и излизането от летището 😊
HES кодът е само за турски граждани или постоянно пребиваващи в страната. Вижте, като си въведете номера на паспорта, първо дали няма да мине номерът (не знам на кой етап го иска кода, защото моето чекиране още е неактивно и няма как да видя).
Get transfer не съм ползвала, но видях, че наистина искат час на вземане, а също и номер на полет - не знам каква им е схемата с уговарянето на час на вземане, защото съм ползвала holidaytaxis и shuttle direct, там се посочва час на излитане/кацане и те ми посочват час на вземане.
Времето от слизане от самолета и излизане с багажа от летищата – в Анталия сме излизали и за 15 минути (с вътрешен полет от Истанбул - самолетът е на ръкав, багажът излезе бързо, и на международния терминал сме кацали, там е по-бавно).
На Сабиха Гьокчен - качвате се на самолета от ръкав, обаче досега при нас е кацал далеч от основната сграда и придвижването става с автобус, което забавя нещата. И багажът по-бавно излиза (от 4-5 кацания). На новото летище пък от ръкава поне 15 минути вървяхме до лентите за багаж на вътрешния терминал, просто е огромно там всичко.

# 34
  • Мнения: 1 236
Роже, ти си герой.

# 35
  • Мнения: 534
Здравейте, мисля да ходя в Анталия началото на октомври и въпросът ми е как е положението с маските, дали се носят навсякъде на вън, сериозно ли се отнасят турците към тях и т.н
В момента сме в Джакаранда Сиде и 2 пъти ходихме до Новамол. В мола задължително мерят температурата и всички са с маски и в градския транспорт, още не съм платила и шофьора каза да си сложа маската,  че ми беше в ръката. Само рускините се  правят на ударени,  а турците всички са си с маски-като пътници в градския транспорт,  като персонал в хотелите, много дисциплинирани хора, и шофьора на таксито, което ползвахме- и той с маска, гледам ги, че и много често си ползват дезинфектант за ръцете. Повече трябва да се " страхувате" от туристите. Случка от вчера-нашето семейство в асансьора, той спира междинно и влиза 15 г руснак,  аз му казвам, че  трябва да спазва социална дистанция,  посочвам му стикера,  а той казва ...за мен няма проблем,  аз му казвам..за мен обаче има. Но той се набута в иначе големия асансьор.

# 36
  • Мнения: 464
Има ли смелчаги, които вече се оглеждат за следващия летен сезон 2021? Simple Smile

# 37
  • Мнения: 599
Има ли смелчаги, които вече се оглеждат за следващия летен сезон 2021? Simple Smile

Не се оглеждам, вчера направих резервация за следващата година и точно щях да ви напомням, че по познатите платформи вече се появявят добри оферти с безплатна анулация до седмица преди пътуването, когато е и самото плащане, така че няма много какво да се мисли...

Иначе поздрави от Слънчев бряг, където си прекарваме чудесно...  Sunglasses

# 38
  • Мнения: 464
Има ли смелчаги, които вече се оглеждат за следващия летен сезон 2021? Simple Smile

Не се оглеждам, вчера направих резервация за следващата година и точно щях да ви напомням, че по познатите платформи вече се появявят добри оферти с безплатна анулация до седмица преди пътуването, когато е и самото плащане, така че няма много какво да се мисли...

Иначе поздрави от Слънчев бряг, където си прекарваме чудесно...  Sunglasses

Може ли да споделиш, кой хотел избра и през кой сайт?

# 39
  • Russe, Ruse, Bulgaria
  • Мнения: 70
Роже, благодаря за прекрасния разказ! Как намираш време и енергия да минеш през всичко това?! И още веднъж благодарност за споделеното - както винаги много полезен!

# 40
  • Мнения: 599
Може ли да споделиш, кой хотел избра и през кой сайт?

Granada Luxury Belek беше и хотелът, които бях резервирал за тази година и сега просто остава за следващата. По принцип не харесвам хотели далече от плажа и даже трябваше да ме убеждават вкъщи за това, но е много добър хотел и си заслужава компромиса.

Сега в Слънчев бряг сменихме няколко хотела, за да пробваме различни неща, цените са добри и хотелите не са пълни, единният беше точно с голям аквапарк и далеч от плажа (с транспорт от хотела), но се получи чудесно, половината ден на плажа, другата около басейните и по пързалките, така времето лети още по-бързо, което не знам дали е предимство, но колебанията ми се изпариха напълно.

Иначе сайтът си е TravelRepublic.ie, но цените се променят често и в момента са по-високи, така че проверявайте от време на време докато нещо ви пасне като цена.

# 41
  • Мнения: 4 904
Роже, благодаря за всичко споделено!

Много интересно и полезно!:clap:

# 42
  • Мнения: 365
Роже, не знам, как си имал нерви да минеш през всичките перипетии,аз бих се отказала още на драмата с лонисера.Отделно,че си извадил късмет че хотела е отворил на косъм.Нашия така и не отвори въпреки сертификата.Благодаря за разказа,ти си доказателство,че винаги има начин, въпреки ужасните препятствия.А хотела наистина ме заинтригува!

# 43
  • Мнения: 20
Има ли смелчаги, които вече се оглеждат за следващия летен сезон 2021? Simple Smile
И аз вече резервирах за следващата година.С безплатно анулиране е до 10 дни преди тръгване.Все пак чакам цените и на хотела от тази година който трябваше да анулирам заради вируса. Наистина сега има много добри оферти.

# 44
  • EU
  • Мнения: 146
Привет на всички от Бодрум Simple Smile нашата ваканция в разгара си в TUI MAGIC Life Signed by Ersan. Резервирахме в последния момент, 4 дена преди отпътуване Simple Smile  тук е момента да благодаря на Халим, за помоща приятелското отношение 🤗

Весели ваканции на всички Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт