НПМГ - 5

  • 60 037
  • 724
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 7 676
Nelika, не се отказвайте!
И във форума има тема, както за състезанията при малките 1-4 клас, така също и тема за решаване на задачи. Винаги ще се намери някой, който да ви помогне с обясненията. Успех на детето!

# 331
  • София
  • Мнения: 3 705
Тъжно е просто, че можещи деца отпадат, защото не са си платили курс.
Миналата година в НПМГ не приеха нито един петокласник, който не е ходил на курс в НПМГ. Затова сега се пишат такива неща тук. Защото празното множество има всички свойства. За училищата, които имаха прием, това не е вярно по никакъв начин.
Не мога да повярвам, че още преди да е започнал приемът, вече започнаха изказвания в стил “гроздето е кисело”.
Но понеже аз имам дете, кандидатствало след 4 клас, смея да твърдя, че последните години, задачите които се дават на състезанията за прием в много голямата си част не са такива, които се учат на курсовете.
Трудни са и не са типови.
А нещата, които се учат на курсовете са издадени в сборници и не са тайна. Сборниците се продават свободно и не се изисква плащането на курс, за да се купят. Плащането на курс се изисква само ако държите точно конкретен учител да обясни на детето това което пише в сборниците.

# 332
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Валя, не разбрах за кой прием миналата година в НПМГ говорите?

# 333
  • София
  • Мнения: 7 676
За този, който е от тази година- прием след 4.клас. Тоест, нямаме емпирични данни, дали без курсове някое дете ще успее да влезе в малките паралелки.

# 334
  • Мнения: 35 468
С курсове или не детето трябва да има влечение към математиката, за да успее да влезе и учи в МГ, независимо коя.
Курсовете в 4 клас на СМГ са около 20 с по 30 деца, т.е. 600, плюс още 300 минимум, които не са били на тези курсове. Приемът е 156 ученика, грубо около 15% от кандидатстващите. В никакъв случай не влизат всички, ходили на курсове, нито пък това да е достатъчно условие за това....
Сега НПМГ ще приеме още 52 деца, което е добре, още около 5% от кандидатстващите.

Ако детето се справя със задачите от минали години, дори и да има грешки, смятам, че може да се пробва. За ЕК специално 4-5 грешни от 25 задачи си е чудесен резултат. Ако си може, то си може със или без курс, но със сигуност е необходима допълнителна работа.

# 335
  • Мнения: 1 452
Извинявайте, за курсове в НПМГ ли говорите?

Не, съжалявам че внесох объркване! В НПМГ това е първа година с прием 5 клас. Имах някакви желания за СМГ, когато беше 1 клас и имаше изявен афинитет към математиката, но видях какво се случва на състезанията всяка година и се отказах. Не исках от 2 клас да я натоварвам допълнително с курсове. Много се зарадвах на приема в НПМГ. Аз съм завършила МГ и го смятам за много добра опция, даваща много възможности. Сега на олимпиадата отново се разочаровах, защото си беше решила задачите, освен една, която определено нямаше нищо общо с учебното съдържание. Може би родители на 4-класници ще ме разберат, защото в никой учебник, или в допълнителното им помагало няма задача, в която в подточка а) кибритената клечка е 3см, а в подточка б) се оказва че е порастнала с 1 см. Разбира се, не говоря само за кибритени клечки, а за концепцията че дадено условие в едната подточка вече не е валидно в другата. За това казах, че на курсовете (по принцип, не тези в НПМГ), се учат такива тънкости и уловки.

# 336
  • Мнения: 12 761
Има много такива задачи с независими подусловия.

# 337
  • София
  • Мнения: 13 701
По мой спомен на олимпиадата по математика подусловията могат да се решават независимо едно от друго, но може и да са се променили нещата.

# 338
  • София
  • Мнения: 9 020
Извинявайте, за курсове в НПМГ ли говорите?

Не, съжалявам че внесох объркване! В НПМГ това е първа година с прием 5 клас. Имах някакви желания за СМГ, когато беше 1 клас и имаше изявен афинитет към математиката, но видях какво се случва на състезанията всяка година и се отказах. Не исках от 2 клас да я натоварвам допълнително с курсове. Много се зарадвах на приема в НПМГ. Аз съм завършила МГ и го смятам за много добра опция, даваща много възможности. Сега на олимпиадата отново се разочаровах, защото си беше решила задачите, освен една, която определено нямаше нищо общо с учебното съдържание. Може би родители на 4-класници ще ме разберат, защото в никой учебник, или в допълнителното им помагало няма задача, в която в подточка а) кибритената клечка е 3см, а в подточка б) се оказва че е порастнала с 1 см. Разбира се, не говоря само за кибритени клечки, а за концепцията че дадено условие в едната подточка вече не е валидно в другата. За това казах, че на курсовете (по принцип, не тези в НПМГ), се учат такива тънкости и уловки.

Приемът за НПМГ, няма да е по-различен от този за СМГ, едни и същи състезания се ползват. И двете училища са публикували Регламентите.

Регламентът на НОМ също е публичен и условията (трудността) за Областния кръг от години така.

Дали ще се ползват курсове (и от кога) или не, зависи от родителя.

# 339
  • София
  • Мнения: 3 705
По мой спомен на олимпиадата по математика подусловията могат да се решават независимо едно от друго, но може и да са се променили нещата.
Да, независими са подусловията.

# 340
  • София
  • Мнения: 929
Извинявайте, за курсове в НПМГ ли говорите?

Не, съжалявам че внесох объркване! В НПМГ това е първа година с прием 5 клас. Имах някакви желания за СМГ, когато беше 1 клас и имаше изявен афинитет към математиката, но видях какво се случва на състезанията всяка година и се отказах. Не исках от 2 клас да я натоварвам допълнително с курсове. Много се зарадвах на приема в НПМГ. Аз съм завършила МГ и го смятам за много добра опция, даваща много възможности. Сега на олимпиадата отново се разочаровах, защото си беше решила задачите, освен една, която определено нямаше нищо общо с учебното съдържание. Може би родители на 4-класници ще ме разберат, защото в никой учебник, или в допълнителното им помагало няма задача, в която в подточка а) кибритената клечка е 3см, а в подточка б) се оказва че е порастнала с 1 см. Разбира се, не говоря само за кибритени клечки, а за концепцията че дадено условие в едната подточка вече не е валидно в другата. За това казах, че на курсовете (по принцип, не тези в НПМГ), се учат такива тънкости и уловки.

Олимпиадите и част от състезанията по математика са за деца, които не само имат афинитет по математика, но и решават много задачи. Защото не е толкова важно дали детето ходи на курс или не, а е важно колко задачи е решило,  какъв опит има и колко труд е положило, и много често и колко труд е положил родителят/родителите. Малко са децата, които като решат една тема от предишна година и са готови със формата и със всички видове задачи. Освен това, именно да се избегне папагалското научаване на типовете задачи, със всяка година се увеличава сложността на състезания, измислят се нови видове. Тези, които имат афинитет - ще бъдат предизвикани и ще им достави удоволствие, другите догонват. Всичко дотук важи за съзтезателната математика. Материалът преподаван в училище е много далеч от тази съзтезателна математика, и не можете да очаквате учителите да я обясняват и преподават, тъй като тя не е за всички деца в клас. Именно за това са курсовете, сборниците и математическите читанки.  И пак казвам - изисква се доста труд и от страна на детето и от страна на родителите, както и всеки спорт, както и свиренето на музикален инструмент. Тези, които имат афинитет и полагат труд, успяват.

# 341
  • Мнения: 2 945
Препоръчвам сборника Читанка за 4 клас и сайтът класиране математика с необятна справка за давани задачи предишни години и решения. Ако му се отдава на детето, може и да е достатъчно без курсове. Иначе да, за съжаление финансовото участие чрез курс принципно засилва шансовете, безспорно е.

# 342
  • Мнения: 383
Здравейте, от известно време следя темата, много полезна и благодаря на всички включващи се! Пиша с молба за съвет Simple Smile Дъщеря ми е втори клас в частно училище, иска ми се от 4ти клас да я преместим НПМГ или СМГ. От предучилищна се явява на съзтезания по математика и има много добри резултати, рядко е извън първите три и поне засега е с голямо желание и интерес. Досега е изцяло на училищните знания, но в самото училище ходи на съзтезателна математика т.е. математиката им не е само по МОН. Предполагам обаче, е добре в някакъв момент да я запиша или на курс или на учител от НПМГ (евентуално с още 2 дечица от нейното училище), за да се ориентира в нивото за приема там. Ще съм благодарна ако ме посъветвате - дали от другата година ще е късно да започнем такава по-целенасочена подготовка? И къде да следя за курсове или преподаватели, които дават такива уроци? Имате ли идея дали има деца от частни училища приети в НМПГ тази година? Предварително се извинявам, че не споделям името на училището, имам притеснения за сега.       

# 343
  • Мнения: 14 206
Госпожа Румена Маринова  води курсове на малките. Навремето едно от децата ми ги посещаваше. Бях много доволна.
https://npmg.org/wp-content/uploads/2020/06/%D0%9A%D1%83%D1%80%D … 20-2021%D0%B3.pdf
От тази есен, за първи път в НПМГ ще има четвъртокласници. До сега си беше само гимназия.

# 344
  • Мнения: 35 468
НПМГ приемат за първа година след 4 клас, така че все още няма данни за приетите деца. Щом се справя добре със състезанията, вероятно ще се справи и с приема.

Общи условия

Активация на акаунт