Частни училища-информативно-дискусионна тема 43 - back to school

  • 41 173
  • 810
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 19 532
Как успяхте да се скарате, като и двете искате едно и също за децата си, е загадка за мен Simple Smile

# 331
  • Мнения: 6 333
Затова трябва да има общи правила, които да са изискване към всички деца и да не се прави изключение. На изключенията следва да се дава възможност за аклиматизация и да се оказва активна подкрепа за определено ограничено време. И след изтичането му да се вземат съответните мерки, ако детето не е възприело нормите за поведение и правилата на съответното училище.
Освен това самото училище трябва публично да е оповестило политиката си в случаите на "палави" деца, деца реално диагностицирано със "СОП" и т.н., за да могат кандидат-клиентите да си направят преценка дали изобщо да вкарват въпросното училище в листата си.
Аз лично съм на мнението на Анди. Когато плащам, не бих била склонна качеството на услугата да се понижава, заради странични обстоятелства. Толерантна съм за определен период от време - гратисен период.

Последна редакция: ср, 28 окт 2020, 10:51 от Fancy

# 332
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Как успяхте да се скарате, като и двете искате едно и също за децата си, е загадка за мен Simple Smile
Хм? Ако визираш мен и Анди, аз не се карам и впечатлявам на форумни ниво. Определено не ми харесва начинът й на мислене и не виждам да искаме нещо сходно- аз съм на кантар и обмислям как е правилно, а тя е категорична за дисциплина и чао.

# 333
  • Мнения: 6 333
Разликата между вас двете е количеството "училищен" опит.
С времето и сблъсъците с действителността и аз ставам все по-малко толерантна.

# 334
  • София
  • Мнения: 7 578
Пипи е права - много са нюансите. Да кажем, че има училища, които нямат толерантност към подобни деца и такива, които се опитват да работят с тях - имам личен пример с такова дете, от СС дойде при нас /дали по собствено или на училището желание е напуснало - само мога да гадая, по-скоро училището го е напуснало/. За 3 г. изключително много се промени, в положителен смисъл, накрая дори кроткото ми и спокойно дете се радваше да си комуникира с него, а в началото умишлено го отбягваше /много умно дете, но с определени поведенчески проблеми, вкл. непровокирани обидни думи към децата/.
И не е толкова лесно местенето - ако имаш едно-две такива деца в класа, а всички други са ок и твоето дете много харесва и учители, и деца - какво точно правиш - местиш го непрекъснато? В крайна сметка може твоето да е кротко и да не създава проблеми с дисциплината, но пък да има обучителни трудности заради други проблеми например - трябва ли родителите на бързосхващащото с поведенчески проблеми да негодуват срещу твоето дете, защото е вероятно например обучителния процес да върви по-бавно заради него, евентуално? Не е всичко черно и бяло. Най-лесно е когато децата нямат нито обучителни, нито поведенчески проблеми, за съжаление не винаги е така.
Но съм съгласна с Фенси, че училището трябва ясно да е оповестило и политиката си и да я следва - така е най-лесно за всички. Е, както е видно, винаги през цедката ще преминат и такива деца, затова и отпадат от някои училища.

# 335
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, категорична съм, особено от дистанцията на времето. А ако трябва хем да търпя такива неща, хем да плащам - няма как да стане. Ако искат да си съберат цял клас от Гошковци да им влизат в положението.

Проблемите, които са най-проблемни са с дисциплината основно, а не с обучителния процес, че вървял по-бавно. В крайна сметка всяко дете или повечето деца са минали през някакъв подбор, нещо като изпит и може с доста голямо приближение да се прогнозира как ще върви класът и всяко дете в обучението. Пак казвам, хората негодуват срещу проблеми с дисциплината, а не с обучителния процес.

# 336
  • Мнения: 6 333
В голям процент от случаите децата имат нужда от лека помощ от психолог, активна работа с конкретния клас или просто преместване в друг клас. Такъв пример имахме в ПБ. Преместиха дете от друг клас при нас. Отзивите на родителите от другия клас бяха ужасяващи. А детето просто по мое мнение беше отхвърлено от групата, поради нарочване от тарторите. И нежелание от страна на детето да се подчини на тарторите. При нас детето показа буйния си характер, но беше прието от групата и в рамките на месец стана част от колектива, успокои се, проблеми имаше в рамките на нормалното и каквито имаше и с другите. Т.е. в случая за мен проблемни бяха тарторите, а не конкретното дете. И проблемно е училището, защото не е "видяло" ситуацията в зародиш и не я е парирало.
Но да се търпи постоянно деструктивно поведение и дърпане на класа назад за мен не е приемливо. Както по отношение на дисциплина, така и по отношение на успех. Олив, за мен период от 3 години за промяна е напрактика цял етап от образование за което плащам. Не съм склонна на подобен гратисен период за сметка на всички останали в класа. Затова и не харесвам прогресивното изобщо.

Последна редакция: ср, 28 окт 2020, 11:18 от Fancy

# 337
  • Мнения: 17 231
В САЩ диагностицират масово децата така, а тук ги наричаме “невъзпитани”.
В САЩ изпращат децата на специалист ако проявяват определени "симптоми".

Странно виждане за децата със СОП (странно е меко казано). В училището в САЩ имаха и от двата вида - и тихи и шумни деца със СОП. Това не пречеше на останалите  деца, но пък ги научи, че тези хора са същите като тях и същите тези деца бяха част от групата и останалите не страняха от тях.

Ако избирам училище, едва ли бях мислила за тези деца. След като детето ми е било с такива, не съм видяла негативи от тяхното присъствие.

# 338
  • Мнения: 1 846
Пипи, виждането на директорката за бъдещето на училището е да има само прогресивни паралелки. Ясно е заявено. Не знам защо ги асоциираш с деца със СОП. Ако има такова при вас, е случайност. Малко са училищата, които наистина искат да работят с тези деца. На мен например не ми допадат тези приказки, в стил рекламен блок, за щастливи деца. Учене без натиск, в игри и т.н. Не ми харесва заявената позиция от директорката, че не харесва децата да са привързани към един учител - както е в класическата паралелка.

# 339
  • Мнения: 6 333
Това са счели за модно и търсено в момента. И са видяли възможност за покриване на пазарна ниша. Неприятното е за настоящите учащи, приети при други рекламни слогани и други заявени цели на училището. Дори и да се обявява, че те ще завършат по програма, по която са приети, на всички ни е ясно, че те са на доизживяване и всички услия ще са хвърлени в другата посока. На мен лично не би ми харесало да плащам за нещо на доизживяване.

Много ясно си спомням старта на Прогресивното и презентациите тогава за "щастливите" деца и JumpMat(система за усвояване на математика от деца с обучителни проблеми). И как лека полека започнаха да "надграждат" с коренно различната като обучителни цели и трудност IB. Във времето узряха, че макс. до 3 клас родителите искат децата да са в "щастлива" среда. После започват да се питат защо и за какво плащат. Wink За детска градина или за високо ниво на образование? Та и БШ си е един ко-бранд проект вече на Джонев и собственика-приятел. Няма разлики като концепция.

Последна редакция: ср, 28 окт 2020, 11:31 от Fancy

# 340
  • Мнения: 1 846
Кои са всички усилия, хвърлени за прогресивните? В обучението на голямото ми дете нищо не се е променило. Учителката прилага съвсем класическо обучение.  Дори съм щастлива, че направиха математическа паралелка след 4 клас.

# 341
  • Мнения: 6 333
Кои са всички усилия, хвърлени за прогресивните? В обучението на голямото ми дете нищо не се е променило. Учителката прилага съвсем класическо обучение.  Дори съм щастлива, че направиха математическа паралелка след 4 клас.
Промяната в концепцията е обявена от има няма месеци, нали? А образованието е години.
Хубаво! Пак да запитам. Щом не виждаш промяна и се радваш на математическата паралелка, защо записваш второто си дете в Питагор? Вместо, да го запишеш в БШ, с идеята за математичекса паралелка? Не виждам никаква логика в мнението ти и действията ти.

# 342
  • Мнения: 1 846
Защота искам малкото ми дете да учи в класическа паралелка с класически подход.

# 343
  • София
  • Мнения: 16 209
Еее, стига сте я нападали. Голямото й дете е заварено положение, преди да залитнат по прогресивната промяна и доколкото разбирам, то се обучава по класическия модел. Освен това, доколкото си спомням, детето не беше прието в СС, а в Питагор изпуснаха срока за кандидатстване. Има много логика в действията й.

# 344
  • Мнения: 1 846
То не е нападение. Фенси иска да е директна Simple Smile аз затова я уважавам. Но специално аз доста съм разказала, та логика си има в моите действия. Бях най-потресена от рязката смяна на политиката. Но между другото нещата са динамични, та може набързо да се преориентират в бъдеще.

Общи условия

Активация на акаунт