Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №5

  • 56 139
  • 746
  •   1
Отговори
# 510
  • Майничка
  • Мнения: 13 824
Правилно е забранил. Официалният канал за комуникация трябва да е един.
Неофициалните могат да са само лични, между родител и учител или между група родители, а не информация, предназначена за един-двама, да стига до всички.

# 511
  • София
  • Мнения: 62 595
В допълнение, не всеки родител е длъжен да има вайбър. Това е приложение, което официално не спада към каналите за комуникация. Ако аз като родител нямам вайбър (навремето беше същото с фейс-групите на класовете) какво да правя, пропускам информацията, която се пуска за всички ли? Има си официални канали - мейл и телефон, сега и школо или подобни официално приети от училището.

# 512
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз имам група във Вайбър на учениците ми и отделна на родителите им. В Школо се пуска официална информация, обикновено от директорите. В групите пускам някакви информации, които искам бързо да бъдат видяни. Не всички родители следят редовно Школо.
Ако ни забранят подобно нещо, макар че при нас е много малко вероятно, но все пак - не бих се съобразила да премахна групите. Официалните неща пак ще си вървят по официален начин в Школо, а бързата комуникация няма да я спирам и никой не може да ми нареди да сторя това, защото тук вече е лично моя и на родителите работа как ще си комуникираме неофициално. За щастие всички родители имат Вайбър.

# 513
  • Мнения: 4 945
И при нас класната има група с родителите и група с децата. Много ми е удобно, бързо и лесно. Не виждам как някой може да забрани с кого да си правя група.

# 514
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 559
Родителите искат да има група във вайбър за бърза комуникация, както отбеляза Лиляна, така че изобщо не седи на дневен ред кой какво не е длъжен да има. Всички имат вайбър, а наистина Школо не се следи ежеминутно.

# 515
  • София
  • Мнения: 6 763
Всички имат вайбър, а наистина Школо не се следи ежеминутно.
А да не говорим, че в една от популярните столични гимназии Школо се появи чак сега. Не че оттам имам и вайбър група. Затъмнението е пълно.

# 516
  • Мнения: 29 278
Тази година 03.03 се пада четвъртък. Само този ден ще е почивен за учениците, нали?

# 517
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да

# 518
  • Пловдив
  • Мнения: 7 230
Класът на сина ми има 3 Вайбър групи - една само за родители, една - за родители и класната и една - за децата и класната. Много е удобно, защото комуникацията е бърза и лесна.
Класът на дъщеря ми няма група - комуникацията става само през Класрум, което е мега тромаво, защото в 90% от случаите повечето родители не са разбрали Rolling Eyes В крайна сметка направихме отново група във Вайбър за родителите, където се качва скрийншот от Класрум и така се осведомяват всички родители.

В Школо се качват съобщенията от ръководството (в едно училище са и двамата).

# 519
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 559
Искам съвет как да процедирам по следния казус. Детето ми е трети клас и днес видях контролното му по математика, докато ги тестваха сутрина (не се дават контролните принципно вкъщи, който иска може да се запознае с тях в часовете за прием на учителя). Та на въпроса -  поправена е вярно решена задача.

Досега не съм ходила да се срещам с учителката, детето се учи добре. След ваканцията до момента през ден имат контролни, които доста изнервят децата, моето плака уикенда, че не е решило задачите вярно на въпросното контролно (никога не сме му се карали за оценки, даже го успокоявах, че е нормално да има и недотам добри). Сега виждам, че едната задача е вярна (грешно поправена от учител), втората задача наистина е сгрешена. Въпросът ми е да се занимавам ли с въпросното контролно и как да го направя без да засегна учителката, така че да не си изпати детето (не го пиша случайно, учителката си има доста кусури).

# 520
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо трябва да се занимаваш ти? Щом си сигурна, че задачата е вярна и детето разбира как и защо така се решава, нека то да отиде и да каже на учителката. При положение, че си е в правото детето, може да иска да се поправи резултатът. Учителката няма какво да се засяга, стават грешки. А ако се засегне, това вече е неин проблем, а не ваш. Децата трябва да се учат и на това да са готови да си защитят решението. После се чудим защо децата се свиват. Ако учителката реагира по неподходящ начин, тогава се включваш ти. И не, не е за оценката, а за качество на обучението и обратна връзка.

# 521
  • Пловдив
  • Мнения: 7 230
Абсолютно подкрепям.
Имахме подобен казус с тест на петокласника. Според точките, които беше получил, трябваше да има отличен, а му бяха писали 5. Казах му, че ако смята, че е прав, то трябва сам да говори с госпожата.
Две седмици събира смелост (или чакаше аз да свърша работа Rolling Eyes), но в крайна сметка говори с нея и оценката му беше поправена.

# 522
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 559
Да, сигурна съм, че задачата е вярна, естествено се консултирах с още 2-ма души, че човек все се съмнява да не изпадне в кофти положение.

Ще говоря с детето, дано се навие на този вариант, струва ми се разумно той да си говори с госпожата. Тя ще си признае грешката, няма къде да ходи, защото видя, че снимам контролното. Въпросът е после да не си го изкара по един или друг начин на него, ако реши, че е засегната, защото е способна на подобни действия.

# 523
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако тръгне да си го изкарва, ти не си лукова глава, а ще реагираш. Когато сте си в правото - защитавайте го! Детето също трябва да се научи, че ако не си защитава решенията и правата, два пъти ще е в губеща позиция - веднъж фактически, защото при правилно решение е било ощетено и втори път - чисто емоционално, че не се е защитило, а се е примирило. Децата често не смеят да реагират, защото се притесняват, че родителите им няма да ги подкрепят и изобщо, чувстват се сами в ситуацията и съответно се свиват. Пребиваването в училище не е само изкарване на оценки и игра с децата, а и научаване как да се справят в ситуации като тази с контролното. Тези неща не ги пиша наизуст, моите деца още от първи клас съм ги учила, че като видят, че една вярна задача е поправена грешно от учителката, или когато са написали или казали нещо, за което са сигурни, че е вярно, да повдигнат въпроса. В повечето случаи се е оказвала обикновена техническа грешка от страна на учителката или е следвало разясняване на конкренната задача или въпрос. Да, имало е опити да се реагира негативно, вината да се прехвърли на детето или то да бъде изкарано незнаещо и некомпетентно, но дори тогава  пак се е изяснявала ситуацията. Не че не можех и аз да се намеся, но исках децата сами да се научат да се справят и да не се страхуват. Добрият учител ще поправи грешката, а от другия тип - сори, проблемът си е негов, да ходи на терапия за справяне с гнева.

# 524
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 559
Има начини един учител да си го изкара на детето тихомълком. Нашата учителка е точно такава. Моят син няма проблеми, но аз го виждам по другите деца и съм ставала свидетел на тихи, злобни забележчици. Не е нужно да крещиш, има си други начини за сплашване.

Иначе си права, но детето не се е защитило, защото според мен не е разбрало, какво е "объркало". Аз не знам за колко време им е дадено да си видят контролните и дали са имали условието. С него ще говоря, най-малкото за да знае, че е прав, а учителката е сгрешила и че го подкрепям да й каже, че грешката е нейна.

Общи условия

Активация на акаунт