Дистанционно обучение за учениците-Teмa 11

  • 22 020
  • 746
  •   1
Отговори
# 555
  • Бургас
  • Мнения: 8 506
"Социализирането" в училищна обстановка се изразява най-вече в това да се научиш да търпиш, хората които не понасяш; да си принуден да общуваш с тях; да свеждаш глава и затваряш очи пред някои неправди; да се сдържаш да изразяваш собствено мнение; да се подчиняваш на авторитетите, дори когато виждаш, че те не са добри хора. Това ти помага по-късно в работната среда, защото обстановката там е почти същата.
Това научих аз по отношение на социализацията в училище.

# 556
  • Варна
  • Мнения: 25 822
Тогава какъв е смисълът на мярката ДО? Мислех, че трябва да се ограничат контактите им, за да не разнасят зараза. Но това не става, защото пък трябва да мислим и за психиката им.
А същевременно пък всички възрастни не си ограничават контактите.
Излизане навън е едно, наблъскан по 8 часа всеки ден в стая с 20 човека е съвсем друго.
И кои са тези "всички" възрастни, които не са си ограничили контактите? Около мен хората са ги ограничили, и то драстично. Аман от обобщения.

# 557
  • София
  • Мнения: 44 479
Глупости. Виждат се със старите си класове примерно.

# 558
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 546
ДО е една чудесна възможност да се запълнят дупките от знания.

# 559
  • Мнения: 4 145
Дупки в знанията имат ужасно много деца при присъствено обучение, маскирани зад оценки. Никой учител вече не оставя двойка. Даже поощряват и откровени невежи минават и с четворки. Отворете си очите.

# 560
  • Мнения: X
ДО е труден за възприемане там, където родителят не си е свършил сам той работата за създаване на социална рутина и трудови навици.
Социалната рутина на общуване извън семейството е ключова за децата. Тя няма нищо общо с родителските умения за възпитаване на трудови навици. Говорим за социална комуникация извън семейството и нейната роля за децата.
Скрит текст:
"Социализирането" в училищна обстановка се изразява най-вече в това да се научиш да търпиш, хората които не понасяш; да си принуден да общуваш с тях; да свеждаш глава и затваряш очи пред някои неправди; да се сдържаш да изразяваш собствено мнение; да се подчиняваш на авторитетите, дори когато виждаш, че те не са добри хора. Това ти помага по-късно в работната среда, защото обстановката там е почти същата.
Това научих аз по отношение на социализацията в училище.
И какво общо има твоят лош опит с останалите деца? Да не би да мислиш, че той е общовалиден?

Последна редакция: ср, 11 ное 2020, 12:33 от Анонимен

# 561
  • Мнения: 4 145
"Социализирането" в училищна обстановка се изразява най-вече в това да се научиш да търпиш, хората които не понасяш; да си принуден да общуваш с тях; да свеждаш глава и затваряш очи пред някои неправди; да се сдържаш да изразяваш собствено мнение; да се подчиняваш на авторитетите, дори когато виждаш, че те не са добри хора. Това ти помага по-късно в работната среда, защото обстановката там е почти същата.
Това научих аз по отношение на социализацията в училище.

След което идва да те ръководи дин преписвач, завършил поощрен с четворки (аз познавам и отличници такива). И сега се чудим що така едно елементарно решение ръководно не могат да вземат.

# 562
  • Мнения: 2 094
"Социализирането" в училищна обстановка се изразява най-вече в това да се научиш да търпиш, хората които не понасяш; да си принуден да общуваш с тях; да свеждаш глава и затваряш очи пред някои неправди; да се сдържаш да изразяваш собствено мнение; да се подчиняваш на авторитетите, дори когато виждаш, че те не са добри хора. Това ти помага по-късно в работната среда, защото обстановката там е почти същата.
Това научих аз по отношение на социализацията в училище.
То не е излишно, хубаво е да се научат да си подтискат инстиктите все пак и да знаят че медала има няколко страни, ако всеки е саможив и няма търпимост няма да е добре. Когато порасне човек избира сам средата и типа работа, но не трябва да лишаваме децата от живия контакт и в учебна среда, той формира други навици и според мен те са важни, дори и възможността детето да си извлече някои поуки за живота от този минисвят с връстници.

# 563
  • Мнения: 1 010
Според мен най-големия минус на ДО, е че учениците ще са с огромни дупки в знанията и съответно в материала който учат.Тук не говоря за здраве и за опазване на човешки животи, а за усвояване на знания, така че според мен е хубаво да се измисли компромисен вариант например:да се редуват учениците от различните класове едни да са 2 седмици присъствено други на ДО и обратното.  Мнонзиството учители са на същото или сходно мнение като моето.

Пропуски има и при присъствено - примерно твоята пунктуация. Също така не можете ли да схванете, че и децата се разболяват и някои от тях умират, дори това да не стане могат да заразят и изгубят родителите си. Това няма ли да се отрази на "усвояването на знания". Компромисните варианти за редуване можеха да помогнат в началото на учебната година, сега е смешно да се предлагат.

Последна редакция: ср, 11 ное 2020, 10:46 от winni_

# 564
  • Мнения: X
"Социализирането" в училищна обстановка се изразява най-вече в това да се научиш да търпиш, хората които не понасяш; да си принуден да общуваш с тях; да свеждаш глава и затваряш очи пред някои неправди; да се сдържаш да изразяваш собствено мнение; да се подчиняваш на авторитетите, дори когато виждаш, че те не са добри хора. Това ти помага по-късно в работната среда, защото обстановката там е почти същата.
Това научих аз по отношение на социализацията в училище.

Много черногледо. Нямате ли приятелства за цял живот, изградени в училище?
И незабравими игри и лудории, пак в училище?
Ако нямате - ами много тъжно тогава.

И за да погледна позитивно на нещата: моите двамата заобичаха ходенето на училище. Ситуацията ги научи, че принудителната ваканция пред компютъра не е хубаво нещо. Тийнката ми чака с трепет кога ще ги върнат в клас. Това никога досега не е било. Та така, всяко зло за добро.

Последна редакция: ср, 11 ное 2020, 12:32 от Анонимен

# 565
  • Мнения: 19 998
Аз виждам в ДО и хоумофиса свободата да сме здрави, за да може да излизаме, да спортуваме, да ходим на селската къща, на планина, детето да се види навън с 1-2 деца.
Дори и леко боледуващите от Ковид се чувстват зле около месец. За средно и тежко протичащи да не говорим. В едно семейство обикновено първо се заразява един, после друг и т.н. Та боледуването на цялото семейство може да се проточи много дълго време и тогава не само, че няма да се ходи на училище, ами ще сме принудени да стоим вкъщи или да обикаляме болниците. Ами, не мерси, не съм за тази свобода и имагинерната социализация. Знам какво е да си болен и да гледаш през прозореца хубавото време навън, а ти да си затворен отпаднал между 4 стени.

# 566
  • Мнения: 4 145
ДО е труден за възприемане там, където родителят не си е свършил сам той работата за създаване на социална рутина и трудови навици.
Социалната рутина на общуване извън семейството е ключова за децата. Тя няма нищо общо с родителските умения за възпитаване на трудови навици. Говорим за социална комуникация извън семейството и нейната роля за децата. Да поясня, че явно не си схванала.


Явно ти не си схванала Simple Smile
Социалната комуникация извън дома се случва след това. Когато липсва първичната, семейната, тази навън ти е със сходен успех, демек-нулев.
Да не казвам колко различни начини за социална комуникация извън дома има извън училище, дори при извънредни условия като в момента, и че липата на присъствие точно в училище няма как да наруши такава, АКО въобще е била налична.

# 567
  • Мнения: 2 094
Пропуски има и при присъствено - примерно твоята пунктуация. Също така не можете ли да схванете, че и децата се разболяват и някои от тях умират, дори това да не стане могат да заразят и исгубят родителите си. Това няма ли да се отрази на "усвояването на знания". Компромисните варианти за редуване можеха да помогнат в началото на учебната година, сега е смешно да се предлагат.
Според мен е добра идея да се позволи на деца с данни за вече изкаран ковид или антитела да ходят на училище, другите по преценка на родителя да бъдат спрени. Имам подозрения, че ще има доста от първите.

# 568
  • Мнения: 2 818
ДО е труден за възприемане там, където родителят не си е свършил сам той работата за създаване на социална рутина и трудови навици.
Социалната рутина на общуване извън семейството е ключова за децата. Тя няма нищо общо с родителските умения за възпитаване на трудови навици. Говорим за социална комуникация извън семейството и нейната роля за децата. Да поясня, че явно не си схванала.
Скрит текст:
"Социализирането" в училищна обстановка се изразява най-вече в това да се научиш да търпиш, хората които не понасяш; да си принуден да общуваш с тях; да свеждаш глава и затваряш очи пред някои неправди; да се сдържаш да изразяваш собствено мнение; да се подчиняваш на авторитетите, дори когато виждаш, че те не са добри хора. Това ти помага по-късно в работната среда, защото обстановката там е почти същата.
Това научих аз по отношение на социализацията в училище.
И какво общо има твоят лош опит с останалите деца? Да не би да мислиш, че той е общовалиден?
От първи до седми клас синът ми беше в обкръжение в училище, което беше меко казано нетърпимо. Ходеше с нежелание на училище и едва издържаше да се прибере. И не беше единствен в класа си. Заради 4 невъзпитани деца страдаше целия клас. Какви ли не действия се предприемаха, но децата така и останаха в класа да тормозят останалите.
Когато март месец ги изпратиха вкъщи на ДО си отдъхна с облекчение, че няма да се налага да се среща с неприятни съученици.
Комуникациите с останалите деца не са преставали по време на ДО.
Така че хайде наистина да престанем да благославяме средата на социализация в училище, където трябва да се търпят всякакви индивиди, защото си длъжен да присъстваш.

# 569
  • София
  • Мнения: 62 595
Смисълът на ДО е да се "разбута гнездото", в което се предава вирусът. Едно дете на ДО няма да е всеки ден с по още 25 деца по 5 часа на ден, нали така! И няма да се разминава по коридорите, нито ще ползва една и съща тоалетна, нито ще яде заедно с няколко класа по 25 деца, нали така! Максимум ще се срещне с 4-5 деца, при това постоянни познати и приятели, но дори така пак няма да са заедно 6 часа. Усещаш ли разликата в мащаба и колко връзки създава всяко едно от тези 25 деца по Х класа в едно училище, ако сметнем, че всяко дете вкъщи има по двама родители?

Хубавото на ДО е, че учителят може да мутне нарушаващите дисциплината. Нарушителите така или иначе не се интересуват какво става в часа, но във физическото пространство на класната стая няма как да ги мутнат, а се налага да ги търпят.

Общи условия

Активация на акаунт