Кога децата ви се научиха да четат

  • 2 544
  • 49
  •   1
Отговори
  • Мнения: 245
Вчера вечерта моя мишок ме изненада приятно и изпълни майчиното ми сърце с голяма радост.
Прочете едно кратко текстче по букви - после по думи.
Растат децата.
Не съм  го карала насила, учим по малко букви, цифри.

А вашите деца кога се научиха да четат?

# 1
  • Мнения: 5 877
Честито, това е страхотен момент - според мен не по-малко вълнуващ от прохождането!
Колко е голям четецът?



зайкото (3г8м) чете прости думи от рода на СУПА, БАБА, МАМА (съгласна-гласна, съгласна-гласна), стига да са написани с големи букви
учена е, не е като да се е научила сама... но всичко с "бебешки стъпки" и на игра. Сега почваме "сложните" думи като "ТРЕВА" и др.
Много й е интересно да пише на компютъра, днес написа сама "ЗЕЛКА", "МАМА МИЕ БЕБЕ" и "ДИНОЗАВЪР"  Laughing
Буквенката й е интересна, макар че на мен ми призлява от дизайна й...

Последна редакция: ср, 13 сеп 2006, 19:29 от Анда

# 2
  • Мнения: 3 537
Пусни една анкета. Grinning

# 3
  • Мнения: 245

А, няма нужда от анкета, просто така питам, пък и ми е много хубаво Grinning и исках да се похваля.
Едновременно бях много щастлива и много уплашена колко е голям сина ми вече и как скоро ще стане и пубертет и край на гушките и целувките, и игрите заедно, и разходките:)

# 4
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
Като гледам моята блейка, ще се научи да чете чак във втори клас, като мен - Голямата блейка.  Laughing
За моя радост имаме все пак някакъв напредък - познава доста букви и вчера написа буква А веднъж, след което (както си му е редът) му писна и започна да рисува оръжията на индианците, как точно ги били правели и отидоха и букви, и всичко. Rolling Eyes

# 5
  • Мнения: 545
Нашият син няма още 6 г, но срича доста добре. Вече сам си "чете" детските списания, разни книжки, части от надписи по ТВ (докъдето успее), табели по улиците и т.н. Наистина усещането първият път като го чуеш е много приятно. Дано да се запази интересът им към четенето и с удоволствие да четат книгите в ученическите си години.

# 6
  • Варна
  • Мнения: 4 295
На точно 6 г. се научи да чете.Тъкмо навреме според мен. Wink

# 7
  • Мнения: 245
Като гледам моята блейка, ще се научи да чете чак във втори клас, като мен - Голямата блейка.  Laughing
За моя радост имаме все пак някакъв напредък - познава доста букви и вчера написа буква А веднъж, след което (както си му е редът) му писна и започна да рисува оръжията на индианците, как точно ги били правели и отидоха и букви, и всичко. Rolling Eyes
То и моя е блейка, каза, че изобщо не му трябва да е ученик и да пораства и да учи английски и т.н. и че не иска да умира Shocked, а да живеем всички поне 130 години.
А, да, и мама да не остарява, разбира се.
За тати нищо не каза Laughing

# 8
  • Мнения: 888
Нашият син няма още 6 г, но срича доста добре. Вече сам си "чете" детските списания....
smile3501 Браво на вас!!!

Ние сме почти на 7 и само сричаме  Hug
Лалето,на колко годинки е твоето детенца?

# 9
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Нашият син няма още 6 г, но срича доста добре. Вече сам си "чете" детските списания, разни книжки, части от надписи по ТВ (докъдето успее), табели по улиците и т.н. Наистина усещането първият път като го чуеш е много приятно. Дано да се запази интересът им към четенето и с удоволствие да четат книгите в ученическите си години.
Да, и ние на 6 г. бяхме така  Laughing. Сам изяви желание да се научи, само му показах от един буквар как да свързва сричките. В 1-ви клас четеше доста добре, а във втори- почти не сричаше.Сега ще е 3-ти, и след прочетените за лятото книги вече изобщо не срича.За съжаление обаче не чете с удоволствие, а само по задължение. Sad

# 10
  • Мнения: 245
Нашият син няма още 6 г, но срича доста добре. Вече сам си "чете" детските списания....
smile3501 Браво на вас!!!

Ние сме почти на 7 и само сричаме  Hug
Лалето,на колко годинки е твоето детенца?

На 6.5 е:)

# 11
  • София
  • Мнения: 2 300
Сравнително рано. Четеше гладко и доста бързо още преди да навърши 5 години.

Последна редакция: ср, 13 сеп 2006, 16:25 от караконджул

# 12
  • София
  • Мнения: 5 828
Като гледам моята блейка, ще се научи да чете чак във втори клас, като мен - Голямата блейка.  Laughing

И моята беше от блейките, много трудно започна да чете гладко, в началото на първи клас знаеше 3 букви на кръст, а в края още правеше грешки, за сметка на това сега чете като фурия, това лято е прочела 15 книги.
Не е решила нито една задача, но поне четеше  ooooh!

# 13
  • Мнения: 281
Сравнително рано. Четеше гладко и доста бързо още преди да навърши 5 години.

#Crazy Ле-ле, много сте напред! Браво на вас!!!   bouquet

# 14
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
Като гледам моята блейка, ще се научи да чете чак във втори клас, като мен - Голямата блейка.  Laughing

И моята беше от блейките, много трудно започна да чете гладко, в началото на първи клас знаеше 3 букви на кръст, а в края още правеше грешки, за сметка на това сега чете като фурия, това лято е прочела 15 книги.
Не е решила нито една задача, но поне четеше  ooooh!

И аз бях така - със задачите бях скарана, но затова пък четях непрекъснато.Laughing

# 15
  • Мнения: 3 268
Синът ми на 6 г. четеше свободно.Калина сега е на 3 г. и 10 м и вече си пише името сама

# 16
  • Мнения: 3 268
ама голими сме похваланки Crazy Peace Blush

# 17
  • Bristol
  • Мнения: 9 370
Баткото започна училище на 4 и половина, там го научиха да чете и на 6 и половина за първи път прояви интерес да си чете книжките сам и така до днес. Сега е 5ти клас (9 години), но посещава уроците по английски на 6-то класниците Wink
Но с четенето на български поизоставаме, от скоро започна да чете книжки на български сам. До сега е прочел само първата част на Крокодила Гена. От една страна книжката е занимателна за 9 годишно дете, от друга изреченията са кратки и опростени, а буквите не са много ситни. Само където няма шарени картинки  Laughing Много ми е трудно да му избирам книжки за четене на БГ, хем да са му интересни хем да са на по-ниско ниво за четене  Confused

# 18
  • Мнения: 3 491
Баткото започна училище на 4 и половина, там го научиха да чете и на 6 и половина за първи Много ми е трудно да му избирам книжки за четене на БГ, хем да са му интересни хем да са на по-ниско ниво за четене  Confused
Не знам дали ще съм ти от полза, твоят батко е малко по-големичък, но в България има една поредица на издателство "Фют", "Във вълшебната гора" се казва, моите деца нея като че ли най-харесват от донесеното това лято.  Историйките са ритмични, съвременни, с добро въображение, шарени, необременяващо количество текст на страницата. Имам само някои съдържателни коментари към качеството на картинките (пише например, че Ежко жонглира с цели 20 топки, детето тръгва да ги брои и те се оказват 10), но някак си замазваме положението.  Simple Smile

# 19
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В първи клас се научи да чете синът ми. Не съм бързала да го уча, само съм му помагала, ако е проявявал интерес. Макар да знаеше от много малък буквите, четенето го започна на седем и нещо години. За сметка на това обаче със задачите е напред.

# 20
  • Мнения: 2 768
Може да срича, но е далеч до четенето.  Naughty
Обаче изкара цял изпит, доста успешно при това, има отлични резултати на тестовете Grinning

# 21
  • Мнения: 2 013
На 6,9 г. са, сега ще бъдат първи клас. Тя срича по-добре, той - по-зле. Но не четат и двамата. Имах амбиции да ги уча, но учителките в детската градина ме убедиха, че трябва да им е интересно в първи клас. Надявам се да не съм сбъркала.
Иначе познаваха почти всички букви преди да навършат 4 годнини.
Много добре смятат, особено тя, даже ми писна да ме кара да й измислям задачи.

# 22
  • Мнения: 2 567
На 5 години можеше да чете сносно. Пишеше с печатни букви, както и на компютъра. С приятелчето си от Бургас, което е на същата възраст си пишеха кратки имейли или по кю-то.

Никога не съм я карала насила. Сама си научила азбуката от една картинна такава. Свързвала животното или предмета на картинката с написаната буква и така я научила. Даже ме смая един ден като ми я издекламира.
После и показах как да свързва буквите в срички(което беше най-трудното) и след това четеното просто трябваше да го упражнява за да стане гладко.

В началото като се научи по имаше интерес към четенето. Много обичаше да хване комикс под мишница и да се запъти към тоалетната да го чете като Ал Бънди  Simple Smile.
Сега обаче рядко похваща сама книга. Обикновено трябва да бъде подсетена.

# 23
  • Мнения: 3 405
На 5, даже не ги беше навършил.
Почти сам успя да се справи. Баба му му беше показала ка да свързва буквите в срички, отначало трибуквени думички, после вече четеше. И сам си взимаше книжки да си чете.
В подгответо даже участва в маратона на четящите и беше много горд от успеха си bowuu

# 24
  • usa
  • Мнения: 2 113
голямата дъщеря започна да чете на пет, тогава тръгна на училище. малката, две години по-малка - на три и половина-четири покрай сестра си. на пет четеше книгите, които четеше сестра и - пипи, хари потър и прочие, друг е въпроса колко ги разбираше. сега - на 9, за цялото лято я е прочела две книги, я не. мисълта ми е, че ранното научаване на четене не е гаранция за трайна любов към книгите. синът е на 3 и 9 месеца. познава всички букви, няколко може да пише, казва си името по букви и го разпознава написано, но всичко наизуст, по папагалски, не мисля, че прави нещо осъзнато. иначе си избира редовно книги от библиотеката в детската градина Simple Smile.

# 25
  • Мнения: 2 724
Синът ми се научи да чете в 1 клас ,а дъщеря ми в детската градина- на 6 г. Когато бяха много мънички, непрекъснато им четях ,без книжка не заспиваха. Не съм насилвала нещата и не мисля че това е от голямо значение за развитието им / имам в предвид четене в много ранна възраст/ .За мен беше по важно да контактувам по често с тях, да си играем и изобщо да сме заедно .Мисля че учителите се справят добре/ поне до 4 клас /.Надявам се нещата и в по горните класове да се пооправят.             А времето в което нашите съкровища са свободни да играят на воля е толкова малко че ....   некада ги оставим, после знаете, цял живот учим

# 26
  • София
  • Мнения: 4 867
виктория се научи да чете някъде около четвъртата си година - четеше букви и ноти еднакво добре. преди първи клас беше прочела първия хари потър. откакто се научи, не е спирала да чете.

габриела от доста време проявява интерес към четене и писане, но се ограничаваше само с имена на познати хора. от два дни срича двусрични думи и пише старателно. снощи сътвори първото си писмено изречение: БОБИ ЧАКА И ЧЕТЕ КНИГА (Iva_D, това наистина е в чест на вашето семейство!   bouquet)

все още разпознава само главните букви и то не абсолютно всички. учудващо добре си служи обаче с наличния материал.

# 27
  • Мнения: 5 877
Днес по случай първи ден в ДГ направихме и прочетохме първата "самостоятелна"  книга, за динозавърчето Лулу в детската градина. Малко е... ъъъ... поучителна, но затова пък е кратка и с по два сантиметра букви. Общо взето я научи наизуст, но за пръв път може успешно да се преструва, че чете (а като забрави нещо, наистина се пробва!) Важното е, че й дойде самочувствието на "чела мишка книжка".

# 28
  • Пловдив
  • Мнения: 3 745
Синът ми е на 4.9, познава всички букви, пише ги, къде като умрели лебеди, къде разбираемо, къде огледално, но не можем още да се научим да сричаме, а и аз не го насилвам, усещам че още не е готов и не искам да убивам желанието му. Май клоним към математиката(смятаме безгрешно до 10).

# 29
  • София
  • Мнения: 4 867
само да вметна, че не гледам на рано проявения интерес от страна на детето към буквите и книгите като на лишаване от детство  Embarassed

габриела днес чете, писа, рисува, организира рожден ден за три кукли, игра на двора, гледа филм, разглежда книжките, които аз й прочетох през деня, гушка мен и баща си - има време за всяко удоволствие...

а по отношение на ученето не мисля, че за който и да е човек е добре да прекара и един ден без да е научил нещо ново....

# 30
  • Мнения: 2 792
 Димана се научи да чете в първи клас и в момента я затруднява(тя не го осъзнава) четенето, чете много бавно, но за мен е особено изненадващо, че при цялата монотонна и отнемаща време процедура на нея и е интересно, това която е прочела и с желание го разказва (честно казано мен ме приспива с ритъма, който чете на глас).

# 31
  • Мнения: 3 491
Димана се научи да чете в първи клас и в момента я затруднява(тя не го осъзнава) четенето, чете много бавно, но за мен е особено изненадващо, че при цялата монотонна и отнемаща време процедура на нея и е интересно, това която е прочела и с желание го разказва (честно казано мен ме приспива с ритъма, който чете на глас).
Това на мене ми се струва по-важно - че разбира какво чете и че й доставя удоволствие.
А ние иначе сме по стандартната за страната система. Борис започна да чете на около 5 г. и половина, в предучилищната. Александър като цяло се движи академично с малко по-бързи темпове от мерак да конкурира брат си. Борис откакто се понаучи, в повечето случаи си чете книжките сам. Но аз си давам сметка, че може би трябва да го контролирам какво разбира. Виж, имена на магазини, продукти, сладоледи и други изкушения чете и разбира без грешка.  Mr. Green Не можеш вече да подминеш леко, защото ... "мами, ама там пише така, аз го прочетох".
Основно обаче и аз мисля като миз - че това кога детето ще се научи да чете, не е гаранция за траен интерес към четенето в бъдеще.

Последна редакция: пт, 15 сеп 2006, 02:50 от блажка

# 32
  • Балчик-Сливен
  • Мнения: 1 058
На шест четеше гладко. а в училище го накараха да срича, Laughing

# 33
  • Мнения: 3 491
На шест четеше гладко. а в училище го накараха да срича, Laughing
Олеле и аз бях така като дете  Grinning. И ме беше срам да си кажа, че мога да чета гладко, та сричах насила. Rolling Eyes Изчаках да похвалят някой друг колко хубаво чете, та тогава набрах кураж да си кажа.

# 34
  • София
  • Мнения: 2 300

Това на мене ми се струва по-важно - че разбира какво чете и че й доставя удоволствие.

Основно обаче и аз мисля като миз - че това кога детето ще се научи да чете, не е гаранция за траен интерес към четенето в бъдеще.

Това дали ще запази интереса си към четенето, не е от съществено значение. По-важно е да насърчаваме децата си и да им помогнем да развият и използват целия потенциал, който притежават. Предпочитам син, който да се реализира добре в живота и който умее да се справя добре в различни житейските ситуации, отколкото книжен плъх. А твърденията, че децата се насилват и че им се отнема детството като се научат да четат или смятат по-рано, са пълни глупости.  Ако на едно дете на 4 г. не му е интересно, трудно ще го научиш. Насила хубост не става, особено при по-малки дечица.

Последна редакция: пт, 15 сеп 2006, 15:15 от караконджул

# 35
  • Мнения: 245

Това на мене ми се струва по-важно - че разбира какво чете и че й доставя удоволствие.

Основно обаче и аз мисля като миз - че това кога детето ще се научи да чете, не е гаранция за траен интерес към четенето в бъдеще.

Това дали ще запази интереса си към четенето си, не е от съществено значение. По важно е да насърчаваме децата си и да им помогнем да развият и използват целия потенциал, който притежават. Предпочитам син, който да се реализира добре в живота и умее да се справя добре с житейските ситуации, отколкото книжен плъх. А твърденията, че децата се насилват и че им се отнема детството като се научат да четат или смятат по-рано са пълни глупости.  Ако на едно дете на 4 г. не му е интересно, трудно ще го научиш. Насила хубост не става, особено при по-малки дечица.

И аз така мисля:)

# 36
  • Мнения: 1 909
Имате ли наблюдения кога и как се преминава  от познаването на буквите към четенето? Синът ми знае всички букви (и българката и латинската азбуки) още откакто беше на две и половина, но оттогава почти никакъв напредък. Може да си пише името с  и знае да пише повечето букви, но не успява да чете на срички. Просто се чудя как мога да му помогна да напредва нанякъде newsm78

# 37
  • Мнения: 5 877
мога да ти кажа "бебешките стъпки", с които ние преминаваме от букви към четене

1. разказах приказка за горката буквичка "Д", на която й било много скучно и самотно (рисунка на тъжна буква "Д"), но после при нея дошла буква "А" и станали весели (рисунка на веселите букви Д и А, хванати за ръка). Обаче не знаели как се четат, дошло едно зайче и скочило от Д на А и станало ДА! (повтаря се с други двубуквени думи)
2. Пръстчето на детето играе ролята на зайчето, упражнява се да събира по две букви в сричка
3. от всякакви брошури режем правоъгълничета, пиша срички на тях и правим "влакче" - има специално изрязан локомотив. Като стане дума, влакчето "тръгва" - движа го по масата, казваме "пуф-паф" и т.н.
4. "Намираме" срички тук-таме (през лятото на плажа беше хит морето да изхвърли мидичка-сричка (бързо написана с перманентен маркер и извадена от пясъка до чаршафа)) Камъчета, листа също стават. После ги събираме и гледаме какво е написало морето, дървото, реката и т.н.
5. Писане на буквите по пясък, с тебешир по асфалта, с пастели по хартия - паметта на тази възраст е психомоторна, движението е много важно. А и друго самочувствие му идва на детето
6. Добрият стар WORD - пишем с мноого големи главни букви, маркираме сричката, която трябва да се прочете, и когато я прочете, пускам ефект - сменям цвета, правя я да мига и т.н.
7. Пишеш в уърда текста на лесна песничка и маркираш активната сричка, докато я пеете бавно
8. Сричков риболов - на въпросните вагончета им се слага по един кламер, слагат се в пластмасова купа и се ловят с въдица от магнит, вързан с конче за молив. Кой каквото хване и прочете, остава за него. Печели този с най-голямата купчинка. Куклите могат да участват, да четат грешно и детето да ги поправя
9. Оставям й бележки - "обичам те", "ела в хола" и т.н.
10. Пикник за кукли - пиша им имената на листчета и ги нареждам около една покривка на земята в детската. Тя трябва да нареди всяка кукла до името й. Нашите са с лесни имена - Ая, Ния, Алма, Пипи..
11. Вчера направих първата книжка - на нашия пазар няма книжки с достатъчно големи печатни букви. Много е горда, вечерта каза на баща си "Сега аз ще ти почета" (повечето е рецитация по памет, но все пак чете, където е забравила).
12. Пише на компа - 500% увеличение, печатни главни букви. Много й харесва
13. Буквенката (тя рядко играе на компютърни игри, така че това я впечатлява).

# 38
  • Bristol
  • Мнения: 9 370
Имате ли наблюдения кога и как се преминава  от познаването на буквите към четенето? Синът ми знае всички букви (и българката и латинската азбуки) още откакто беше на две и половина, но оттогава почти никакъв напредък. Може да си пише името с  и знае да пише повечето букви, но не успява да чете на срички. Просто се чудя как мога да му помогна да напредва нанякъде newsm78
Ние знаехме малко букви на кирилица, като бяхме на 4 годинки. После започна училище тук, научи буквите, но системата за четене е различна от българската, не сричат. Не знам дали и във Франция е така  Thinking От самото начало започват с четенето на елементарни думички и запаметяването им. Правилата за писане и четене се учат няколко години по-късно. Първата година в училище (4-5 год) научи азбуката и четеше елементарни изречения, но само в мое присъствие. Втората (5-6год) започнахме да четем по-сложни изречения и началото на третата година попаднахме на една серия книжки, които толкова му харесаха, че нямаше търпение да ме изчака да се освободя да четем заедно и започна сам  Laughing
Сега се е запалил по поемите на Michael Rosen. Горещо ги препоръчвам, написани са специално за деца, има книжки както за най-малките, така и за по-големите Wink

# 39
  • Мнения: 1 909
Анда, благодаря ти за подробните и толкова симпатични и забавни идеи!   bouquet  bouquet Ще си ги изпечатам и ще ги използувам винаги, когато мога. Мисля, че точно такъв начин на учене ще му хареса на моя читател.

Мери,  във Франция доколкото разбрах още има спор коя система е по-правилна - "тоталната" (май разпознаване на цели думи) или друата, на срички, та не знам на кого ще попадне когато стигне до истинското училище. Затова мисля да се съсредоточа върху четенето на български. На френски все ще се научи в някой момент.

 smile3529

# 40
  • София
  • Мнения: 1 654
Беше на 6 годинки.

# 41
  • Мнения: 2 716
Голямата на 5 четеше сама. А малката е на 5 и само пише. Страхотно пише - или изяжда букви, или от дясно на ляво. Но отказва да се учи да чете. Предпочита филмчета. Не се натрапвам и помагам само ако ме помолят.

# 42
  • София
  • Мнения: 39 816
От миналата година Дияна започна да чете по срички, но не може да прочете дълъг текст. не я насилвам. Сричките ми бяха най-трудни за обяснение и се отказах след Nтия опит. И Дияна ме изненада един ден - започна да образува срички Simple Smile Може да пише цялата азбука, но понеже е левичарка някои букви ги пише огледално Simple Smile И с някой цифри е така.

# 43
  • Мнения: 1 841
На 3 г. знаеше всички букви безпогрешно. На 5 се научи да чете. В момента е на 6 и чете по цяла приказка. Впрочем може и да смята - събиране, изваждане и умножение до 100. Не сме я натискали - просто й е интересно. Брей, голяма фукня падна, чак ми стана неудобно, но това са фактите.

# 44
  • в мъжки прегръдки
  • Мнения: 3 574
Големия ми син се научи да чете сам малко преди началото на първи клас. Аз му показвах буквите и му четях приказки но не съм го насилвала да чете. Интересното беше че и той като дъщерята на АнМари беше левичар и можеше да чете еднакво добре и наобратно. Мислех си че е така защото докато срича се вглежда внимателно в буквите. Докато не ми донесе първата диктовка в първи клас с оценка ДВЕ. Детето страшно притеснено ми подаде тетрадката и взе да обяснява нещо. Аз отварям и какво да видя - диктовката на последния лист от тетрадката и цялата написана огледално. Доколкото разбрах той си играел когато госпожата казала да отворят тетрадките и да пишат. Отворил той, но в бързината отворил от обратната страна. И понеже знаел че буквите започват от полето (а полето в случая е от другата страна) започнал да пише от полето към края. Аз мигах на парцали едно известно време докато се сетих да взема огледало и да го разчета с него.  Всяка буква беше обърната наопаки. И това написано под диктовка, без да има време да мисли и да ги подрежда. И сега може да чете и пише наопаки....еднакво грозно.

# 45
  • София
  • Мнения: 11 749
Синът ми започна да чете на 6 години,а дъщеря ми все още е доста далеч от този процес!

# 46
  • Мнения: 3 491
chumbi, по въпроса за сричките - моето мнение е, че това е нормалният начин за обучение по четене на български език. Дори и да има разни затъмнявания в края на думата, азбуката ни е силно фонетична и сричкообразуването върши прекрасна работа. Съвсем наскоро гледах български буквар - започва се от гласните, защото без тях сричка няма. "Ма, мо, му, ми, ме", са "ма, мо, му, ми, ме". От френския нямам представа, но на английски "ma, mo, mu, mi, me" могат да звучат по сума ти начини според модела, в който са включени. И нашите хлапета тук така учат - започват със съгласните като образуващи шаблони, и много римуват. За английския тази система работи добре. Иначе съм съгласна с твоя извод да се съсредоточите върху българския. С френския така или иначе ще се справи, като му дойде времето.

# 47
  • Мнения: 3 491
...

Последна редакция: сб, 16 сеп 2006, 03:44 от блажка

# 48
  • Bristol
  • Мнения: 9 370
martisun, според мен това си е дарба! Впечатлена съм  newsm10 А учителката нищо не е разбирала, аз бих писала 6+ и бих му обърнала внимание следващият пък, как точно да подреди текста  Grinning

# 49
  • Мнения: 1 909
martisun, защо не се обърнеш към психолог за детето ти - тази способност да чете и пише в двете посоки често е признак за по-бързо интелектуално развитие. Може да има много висок IQ, например.
Знам това, защото моят син има наченки на същия ефект и се оказа, че за някои неща е с поне 3-4 години изпреварил възрастта си (но пък за други е изостанал).

Общи условия

Активация на акаунт