На сегашната ми кола , която е с газов инжекцион Romano Antonio с OBD II и с timing advance процесор в последствие нямам такива проблеми. Преди няколко месеца ми изтече 5 годишната гаранция. Веднъж някаква мембрана на изпарителя се беше спукала за вакуума и като стои загасена колата влизаше газ в смукателните колектори и съответно колата се задавяше и палеше малко по-трудно. За ден смениха изпарителя гаранционно и това беше. След това съм минал доста повече километри. Вече отиват общо над 90 000. OBD II е най-просто казано начин компютъра на газовия инжекцион да комуникира и събира повече данни от бензиновия компютър на колата, и съответно на базата на това по прецизно да управлява впръскването през газовите дюзи. Timing advance процесорът подава по-рано искра(ъгъла на изпреварване на запалването), когато колата е на газ при различни обороти. Газта гори малко по-бавно. Това също подобрява работата, мощността и разхода на двигателя съвсем малко. Последното не е толкова задължително да се слага. При мене отвреме навреме, обаче без него избиваше една грешка за детонации/ knock sensor(без да свети лампата) , която след слагането на този timing advance процесор не се яви повече.
Газовият инжекцион ми излезе преди 5 години 1500 лв(с OBD II е по-скъпо). През 15 000 км сменям консумативи за около 25 или 30 лева. От студена на 30 градуса на антифриза прехвърля от бензин на газ. Мисля да увелича тази температура, че бензиновите дюзи малко се запушват понякога , ама ще си помисля. Timing advance процесора беше около 80 лв и е направен много добре в България от един човек преподавател от ТУ-София(оказа се че сме от един университет и караме и едни и същи абсолютно коли). Абсолютно никаква разлика като мощност не усещам спрямо бензина(и на предишната ми кола така беше).
След доста мнения установих, че трябва да намаля разстоянието на електродите на свещите от 1.1 мм на 0.8 мм , защото съм на газ и моите са едноелектродни(при тях става намаляването). От скоро съм със свещи Brisk Silver, които са си направени с по-малко разстояние. Има и оплаквания от свещи Brisk, но от тези за газ и серията Silver май няма оплакване засега. Аз съм много доволен и от цена и от работа на мотора. Електродите им са някакви по-тънки. Една идея ми падна разхода с тях(половин литър). Сменям на 20-25 000км свещи, в зависимост от това колко се е изхабил централния електрод.