"Тонът ти не ми харесва"

  • 3 368
  • 30
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 29 098
Имаме планиран разговор за доизясняване въпреки че нямам никакво желание да влизам в обяснителен режим.

Супер! Хващате се за ръчичка с колегата и засядате в най-близката кръчма. Напивате се едно хубаво, казвате си право в очите кой какво мисли за другия, може и да си покрещите по някое време, но важното е накрая да плеснете с ръце и да се прегърнете.
Стар народен обичай за сплотяване на колектива. Simple Smile

# 16
  • Мнения: 133
Имаме планиран разговор за доизясняване въпреки че нямам никакво желание да влизам в обяснителен режим.

Супер! Хващате се за ръчичка с колегата и засядате в най-близката кръчма. Напивате се едно хубаво, казвате си право в очите кой какво мисли за другия, може и да си покрещите по някое време, но важното е накрая да плеснете с ръце и да се прегърнете.
Стар народен обичай за сплотяване на колектива. Simple Smile

Чудесно, но пуста корона Laughing Не съм го виждала този колега от 12 март 2020. Иначе съм съгласна, че много неща могат да се изгладят така и на персонално ниво нямам нищо против него, но имаме различни начини на работа.  

Водихме днес 'разговора'. Би отбой много бързо. Стана ясно, че не толкова тонът е бил проблем, а това, че съм му туширала идеите в зародиш. Чувствал, че не били добре оценени. Няма нужда да чувства, аз съм си го казала в прав текст и явно това го дразни. Но когато съм заета нямам време да правя от всеки мейл дипломатитческо писмо, още повече за някакви тривиални работи. Радвам се, че не влязох в типичния за мен обяснителен режим. 

Хич не виждам какво ще се срещаш, за да се обяснявате. Така всъщност отстъпваш и сама се поставяш в позиция "без вина виновен", да се оправдаваш. Реално му даваш зелена светлина и в бъдеще да те тормози. Кажи му, че ако нещо в работата ти го смущава, си има ръководител, към който да се обърне.

Някак в нашата среда не върви да му кажа 'Гледай си работата'. Аз също имам огромен интерес да вървят нещата. Последното, което искам е при всяка съвместна задача да се гледаме накриво.

Последна редакция: ср, 27 яну 2021, 22:19 от Isee

# 17
  • Мнения: 3 825
Ето ти и друга гледна точка:
Нямаш време внимателно да му отговаряш, да бъдеш дипломатична и да не отхвърляш рязко идеите му, а имаш време да се обясняваш /типичен за теб режим/ или да преглеждаш стари кореспонденции, доказвайки си колко си права. Или да търсиш подкрепа във форум. Нищо градивно не намирам в твоето поведение по отношение на екипната работа. В същото време е абсолютно нормално и достойно ако на някого се причинява дискомфорт, той да го изрази, да даде обратна връзка  и да търси решение на проблема между вас.
Ако това беше ръководен от мен екип, щях да се намеся.

# 18
  • Мнения: 14 963
В екип най-важно е работа да върви. Малко дипломатичност не е излишна. Предполагам, че ако положиш малко усилие и вложиш минимално време, за да подобриш тона (да подсладиш горчивия хап, че отхвърляш идеите на колегата), това ще ти се отплати с по-добри служебни отношения, по-добра екипна работа и в крайна сметка всички печелят.

Много добре е, че сте поговорили. Това не ми се вижда "обяснителен режим". Ако се натрупва напрежение, то трябва да се облекчи с разговор, за да се стиковат отношенията. Ако не се разбирате и в такъв разговор и ако не подхождате градивно, а някой е лично обиден, не е лошо наистина да привлечете и ръководител, защото той е най-заинтересован атмосферата да е приятелска и да има сътрудничество, а не джафкане.

# 19
  • Мнения: 52 474
Абсолютно. Помня преди много години, когато още се учех на занаят, на едни големи преговори в .... един нашенски специалист се запъна за нещо. Става дума за технически параметри на едно решение и той явно не беше прав, ама се запъна, а имаше власт да спре договора. И след два дена убеждаване и доказване нещата бяха едва ли не до бой и разваляне на много голям и изгоден за всички договор. И тогава на помощ дойде наш експерт от фирмата майка и отиде да преговаря. Та общо взето отиде той, попита какъв е проблемът, изслуша много внимателно тирадата на онзи, докато изпусна всичката пара, и после каза:
- Много добро изложение, веднага си личи човекът с голям опит, явно сте истински професионалист и веднага сте разбрал проблема и аз много се радвам, че ще говорим с ерудит със солиден практически опит. И понеже схващам какво ви тревожи предлагам да сменим нашата позиция и да приемам вашата, като промени нещата както следва... и изложи 1:1 старата ни позиция. И номерът мина, всички доволни, договорът подписан, онзи с начесано его и надут като паун, че е затапил чужденците... А можеше и да сме недипломатични инати и всичко да пропадне.

# 20
  • Мнения: 133
В екип най-важно е работа да върви. Малко дипломатичност не е излишна. Предполагам, че ако положиш малко усилие и вложиш минимално време, за да подобриш тона (да подсладиш горчивия хап, че отхвърляш идеите на колегата), това ще ти се отплати с по-добри служебни отношения, по-добра екипна работа и в крайна сметка всички печелят.

Много добре е, че сте поговорили. Това не ми се вижда "обяснителен режим". Ако се натрупва напрежение, то трябва да се облекчи с разговор, за да се стиковат отношенията. Ако не се разбирате и в такъв разговор и ако не подхождате градивно, а някой е лично обиден, не е лошо наистина да привлечете и ръководител, защото той е най-заинтересован атмосферата да е приятелска и да има сътрудничество, а не джафкане.

Напълно съм съгласна и затова, че работата трябва да върви, и за дипломатичността. Обаче... тук не става въпрос нито за външен човек, нито за клиент, а колега който буквално подхвърля работна идея под формата на въпрос. Аз отговарям честно с моето професионално мнение. Не мисля, че има нужда от sugarcoating и фалшиви любезности. Няма нужда да се прави на ощипана Мария. Има достатъчно самочувствие и опит да знае как да си аргументира и лобира за идеята щом толкова я харесва. Нямам и нищо против да я дискутираме. Ама да ми казва, че тонът ми е проблем си е явно чиста тактика, която този път не проработи.

И не, не сме се 'джафкали'.

# 21
  • Мнения: 52 474
Ама нали затова писах - ако искаш конкретно мнение дай кореспонденцията. И понеже няма да го направиш, го избиваме на принципни и частни случаи. Иначе какво да дискутираме?

# 22
  • Мнения: 2 579
Понякога дадено мнение, написано може ти "звучи" в главата със съвсем различен тон от вложения от пишещия. Хубаво е, че сте говорили и сте се изяснили. И аз в такъв случай непременно бих се обадила на човека, за да изчистим проблема. Особено, ако съм сигурна, че не съм била злонамерена в писането си. Но и на негово място вместо да ти пиша за тона, бих се обадила направо да питам. Е, ако много държа някой друг да го знае, да - бих го написала. Дипломатичността не е просто стил на изразяване. Защото колкото и да ръсиш със захар, отношението отдолу прозира. Даже мисля, че ако наистина искаш да накривиш шапката на някого, най-много боли, когато го направиш по възможно най-вежливия и витиеват начин.

# 23
  • София
  • Мнения: 8 334
Според мен в случаите, когато се подхвърля идея под формата на въпрос, има два варианта на отговор:
* Не мисля, че ще стане, тъпо е, кусурите са еди какви са....
* Да, идеята е интересна, но ако съм на твое място, бих променила еди кое си...
Ако и шефът е копиран, то първото може да се тълкува като "Ти си идиот", казано пред шефа, а другото - като приятелска подсказка. Смятам, че макар и сред колеги, дипломатичността е полезно умение, което не пречи да си кажеш професионалното мнение.

# 24
  • Мнения: 3 329
Нещо на теб може да ти се струва съвсем в реда на нещата, а за друг човек да е обидно и унизително. Особено ако е поправяне или обясняване какво може или не може да стане пред шеф. Има си начини да се обосновеш, без да унижиш човек. Разбира се, най-лесното е да си кажеш - той е конфилктен, а аз съм права. За мен е загадка защо не се пробва най-човешкия подход - да отидеш при колегата си или да му звъннеш и да попиташ - Пешо, съжалявам, ако съм те засегнала, можеш ли да ми обясниш какво те притеснява?

# 25
  • Мнения: 10 747
На мястото на вашия мениджър бих се намесила, защото, прощавай, но ти ми звучиш като човек, който не е особено асертивен. Освен професионализъм по техническите въпроси, за да участва в екип, човек трябва да работи и върху своите "меки" умения.
През миналата година имах такъв член в екипа, с който след половин година опити да подобрим вписването му в работния процес, се разделихме независимо от неговата добра квалификация.

# 26
  • София
  • Мнения: 45 038
Наистина, така, без конкретен пример, си разсъждаваме във въздуха. Но все пак, езикът има огромно значение. Аз съм лингвист и пак ми се е случвало да съм пасивно-агресивна в кореспонденция.

# 27
  • Мнения: 10 747
Наистина, така, без конкретен пример, си разсъждаваме във въздуха. Но все пак, езикът има огромно значение. Аз съм лингвист и пак ми се е случвало да съм пасивно-агресивна в кореспонденция.

О, да, опрделено мога да напиша агресивен и обиден мейл без да използвам такива думи Wink Както и обратното - критичен коментар, който обаче да звучи добронамерено. Така че си стоя зад това, че не е важно какво казваш, а как го казваш.

# 28
  • Мнения: 4 272
...и после каза:
- Много добро изложение, веднага си личи човекът с голям опит, явно сте истински професионалист и веднага сте разбрал проблема и аз много се радвам, че ще говорим с ерудит със солиден практически опит. И понеже схващам какво ви тревожи предлагам да сменим нашата позиция и да приемам вашата, като промени нещата както следва... и изложи 1:1 старата ни позиция. И номерът мина, всички доволни, договорът подписан, онзи с начесано его и надут като паун, че е затапил чужденците... А можеше и да сме недипломатични инати и всичко да пропадне.
От психологическа гл.т. много добър подход към човек, който не може да работи в екип и който мисли, че само той и винаги е прав. Друго ми стана интересно, този "ерудит" не разбра ли, че изложената позиция е старата и няма нищо общо с предложеното от него?

# 29
  • Мнения: 52 474
Сигурно е разбрал, но  му дадоха възможност да не загуби лице - той официално не отстъпи, а победи в спора. Останалото минава и се забравя.

П.П. Вече от личен опит - клиентите са най-зли и неотстъпчиви, когато те са си виновни за нещо. Ако вината е моя си признавам, извинявам се и те се усмихват и го дават ларж "всеки греши, няма нищо".  Ама ако те са се наакали и ако трябва да докладват на шефа, че те са оклепали договора или са причинили аварията, а и ако вече са заели остра позиция, че вината не е у тях, тогава със зъби и нокти се защитават и стават като бесни котки.

Последна редакция: сб, 30 яну 2021, 10:58 от Черна станция

Общи условия

Активация на акаунт