Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 42 052
  • 753
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 62 595
В училище основно това са постиженията. Децата за постижения ходят на училище, а не за забавачка и клубове по интереси по цял ден. За останалото има извънкласни занимания - кеф ти пеене, кеф ти танци, кеф ти спорт, кеф ти изобразително изкуство.
Двете правят общите постижения, но накрая се гледа как са по математика, български и останалите "тежки" учебни предмети. Иначе могат сериозно и в извънкласните занимания да работят, пак за постижения, да се явяват на състезания и конкурси, а това става със систематична и сериозна работа, не с лигавене. Но така или иначе където и да искат да учат след години, пак им трябват фундаменталните науки.

# 241
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Началното училище трябва да дава добър минимум, без никакви пропуски от МОН програмата и в допълнение спокойствие, игра, стимулиране на любопитството и търсенията. Никакво Нво няма значение за този етап.
Надявам се МБ да го осигурят.

# 242
  • София
  • Мнения: 62 595
Очевидно не става въпрос за НВО само по себе си. Конкретно за четвърти клас не е трудно, но при една нормална подготовка децата се справят между петица и шестица. А ако някой каже, че не му е цел НВО, за мен това означава, че подготовката няма да е на ниво петица или шестица, което пак на прост език означава, че ще има проблеми по български най вече. Да, имам високи очаквания и за мен е по-скоро норма да се изкара с високи оценки, което означава пропуските да са минимални или пренебрежимо малки.
Дисциплината и амбициозната работа няма противоречие със спокойствието и играта. Просто го няма лигавенето.

Всъщност, за мен не са високи очаквания децата ми да покрият материала в четвърти клас като за петица-шестица. Това са нормални очаквания за грамотност и владеене на материала в края на основен курс. Ако в четвърти клас не са го овладяли за шестица, то какво ще стане в пети, когато изискванията станат по-високи? Ще я докарат до четворка ли?

Последна редакция: пт, 12 фев 2021, 22:54 от Andariel

# 243
  • София
  • Мнения: 19 667
Аз също смятам, че зубренето за НВО е без значение и по никакъв начин не показва дали детето е научило каквото трябва за 7 години.
Дано имате късмет с училището!

# 244
  • София
  • Мнения: 10 825
Да разбирам ли, че в училището се учи на английски и търсят деца, които вече имат едно доста добри знания по езика?

# 245
  • София
  • Мнения: 213
@Sensaya, звучи много добре и сякаш отговаря адекватно и на визията за образование, което (ще) се търси и от бизнеса. Да, това е много далеч във времето за вашето дете, но аз вярвам, че любопитството, откриването на нови светове, насърчаване на вътрешната мотивация, работата по проекти и в екип са много ценни!
Дано да е вашето място!

# 246
  • Мнения: 12
В МБ имат очаквания за определено ниво на английски за 1ви клас, да. За ПГ не е така, но пък в момента за тази възраст се търсят само момичета, както стана ясно са събрали повечко момчета. На мен ми харесва цялостния подход и разбирането на личността на детето, развиване на качества, които ще са му полезни за цял живот. Разглеждах им програмата за ПГ и 1ви клас и я сравнявах с 1ви клас на 20то ОУ. За ПГ основно се набляга на английския, също имат достатъчно време за МОН програма, свободна игра и клубове по интереси, денят е от 8.30 до 18ч реално. В 1ви клас имат доста повече часове по бел, мат и чужд език от 20то, което за мен формира очакването, че няма да оставят децата да са кой знае колко свободни. Да не забравяме и канадците, които стриктно следят какво се случва, помагат при нужда. И за мен училището е доста добър избор.

# 247
  • Мнения: 9 050
За огромно съжаление сравнение на две програми не води до нищо. То вече в днешно време не е ясно какво да гледаш за да избереш училище.
Преди три години на един детски рожден ден, сравнявахме програмите на Питагор и Увекинд. Оказа се, че имат една и съща бройка часове по математика. Едните учеха само ЗП в тази бройка, другите освен ЗП изкарваха и един цял курс към СМГ. Та разлика от небето до земята.

# 248
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Като стана дума за Питагор - за прием в 4 клас са обявили дата юни месец, когато тепърва ще кажат какви места има. А кога ще правят изпит? За другите класове  още отсега се знае, даже и дати за изпити има.

# 249
  • Мнения: 9 050
Като стана дума за Питагор - за прием в 4 клас са обявили дата юни месец, когато тепърва ще кажат какви места има. А кога ще правят изпит? За другите класове  още отсега се знае, даже и дати за изпити има.
Подозирам, че е така защото до 4 клас основният учител е един,  то в 4 клас влизат предметчици.  Част от тях преподават в ПЧМГ. Явно трябва време за да напаснат преподавателите. Че липсата на такива е най-големият проблем в образованието.

# 250
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
На мен MБ сякаш ми харесва. Много пасва на милениълите, които сега започват да имат деца в предучилищна и училищна възраст. Тези от моето поколение не сме им таргет. Ако запазят и някакво качество, ще заемат доста перспективна ниша. БШ се опитва да се прицели натам, но прогресивното е куц кон. Според мен на пазара на ЧУ ще има доста раздвижвания заради смяната на поколенията родители. Което не значи, че традиционните училища няма да имат наплив, а само че ще има и търсене за друго. Ще видим, де.

# 251
  • Мнения: 207
В МБ.... Разглеждах им програмата за ПГ и 1ви клас и я сравнявах с 1ви клас на 20то ОУ.  В 1ви клас имат доста повече часове по бел, мат и чужд език от 20то...
20- то не  е лошо училище,  но  не го третирайте чак  като мерна единица за ниво на обучение...  Там часовете по БЕ, математика и  език са също на блокове, като в някои ЧУ  и са точно толкова или даже повече от тези в СС например и това каква информация носи ?
Имаме много близко дете 1кл в 20-то (влезе на 3-то класиране, въпреки че не живее до Витошка, а по- скоро до Витошко лале Joy - ех, ами сега- как ще им развали "средата"...), та и там е като в повечето ДУ-изцяло зависи от учителката- в единия клас се учи, в другия е свръх лежерно, в третия анархия...
За МБ (както и всяко ново нещо) - купуваме си котка в чувал, след време ще се разбере какво ще излезе, но явно ще наблягат на английския, щом изпит за 1 клас е САМО по език...
 Ох,ама и това съкращение...МБ  Misc SyringeGrinning

# 252
  • София
  • Мнения: 62 595
Не знам, ама да се готвят за частни уроци от четвърти клас. Досега което училище, държавно или частно, е дало послания как не му е важно НВО, после нещата минават в сферата на вайкането къде да търсим допълнителна подготовка, защото изведнъж детето порасна.
Не знам за кой бизнес става въпрос, че имал предпочитания, но и тези родители ще пораснат за четири години и ще се светнат, че щастливото детство не е това, което са очаквали.

# 253
  • София
  • Мнения: 7 378
А аз не знам защо учене за НВО, академично учене (или както искате) някак се представя като антоним на "изграждане на личностни качества".

Има поне едно ЧУ (за което мога да говоря от първа ръка, а сигурно има и много други - просто аз нямам опит от първа ръка за навсякъде), в което хем се учи, така че на НВО винаги децата са с високи резултати, хем се изграждат личности, хем има индивидуално внимание върху характера, качествата и възможностите на детето. Или поне от ПУК до 3 клас е така.

# 254
  • София
  • Мнения: 19 667
Тинкърбел, до запетайката съм съгласна с теб, аз също очаквам промяна в ЧУ занапред заради смяната на поколенията. Виждам милениълите родители около мен, също като Пипи, търсят преподаване с игри и забавления. И всякакви модерни неща. Нашата директорка и тя започна да говори за СТЕМ, ние дъртунгелите само завъртяхме очи нагоре, младоците се разтопиха Joy
То СТЕМ (в партньорство с Музейко! Simple Smile), хубаво, ама да си учат хубаво биологията и географията, викам аз.

Общи условия

Активация на акаунт