Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 42 079
  • 753
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 6 396
Мдааа, милениълите сме ги отписали,за следващите още има надежда. Защо ли пък съм съгласен с теб😀

# 271
  • Мнения: 912
Между другото, нещата с класиката и иновациите явно имат някакви общи черти в различните области. В музиката преди да тръгнеш да си иновативен в своята музика, първо си минал през класиката и безкрайното свирене на гами и упраженията за техника, солфежа и познаването на една камара произведения. Същото е и във визуалните изкуства и науката или инженерството - първо досадната класика, защото в нея е основата. Иначе липсват дисциплина, техника и знания. Трябва човек да има стабилна основа, за да може да я надскочи и да е иновативен или революционер, или както там го наречем.

Дори да го оставим настрана социума, дреме му на социума! Важно е какво става с детето - колко може, колко знае, как се справя. Ако не може в четвърти клас да направи една диктовка без грешка, все тая как е в социума. Като започне да мрънка и да се отказва за всяко нещо, ще е грижа и проблем основно на родителите си, а не на социума.

Ми не е така. Едно дете като е неграмотно, неуко, няма нужните умения и знания, то се превръща в тежест на обществото. Защото родителите не са вечни. И то какво ще прави?!? Ще лежи на безработни? Ти като си непригоден да допринасяш за "общото благо" така да се каже, що ще чиниш? Така че едно необразовано дете, отглеждано с оглед задоволяване на неговите индивидуални потребности, разбираш ли, се превръща в проблем на всички. Значи, държа да отбележа, че не говоря за крайности.
С първата част на написаното от теб съм съгласна с всяка запетая и шпация.

# 272
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, извинявай, ама колко иновативно може да е едно училище като методи, че да не съм ги чула или да не съм ги ползвала! Те не могат да измислят нова наука, а  всичко това, на което му слагат гръмки думи са съвсем рутинни неща за мен. Работа по проекти ли е иновативното? Изведнъж са измислили нова работа в група, която не е позната? Или ново представяне на знанията, което вече не е описано по дебелите книги? Да не са измислили двигателя с вътрешно горене, че да са иновативни!

Неграмотният човек не е проблем на обществото, защото на обществото не му пука за него, то е една цифричка в отчета на МОН. Дори в училището ще е една цифричка на принципа "е, какво да се прави, има и такива деца". Затова неграмотното дете е проблем на родителите си основно, защото самото дете няма усещането и осъзнаването, че е неграмотно. А родителите вече дали могат или искат да го осъзнаят си е тяхна работа, защото са възрастни.

Това с "на детето да му е лесно" е компенсаторен механизъм. Не само, че са индивидуалисти, а са си направо и егоцентрици. Доста амбициозни за себе си, но го играят неамбициозни за децата си. В четвърти клас играта се обръща.

Последна редакция: сб, 13 фев 2021, 14:25 от Andariel

# 273
  • София
  • Мнения: 7 378
Ми не е така. Едно дете като е неграмотно, неуко, няма нужните умения и знания, то се превръща в тежест на обществото.
Не бе, Пули - и работодателите, и обществото вече не търсят конкретно умения от тези, които се добиват до 7 клас - хич не им пука пише ли грамотно, слага ли запетайки и може ли да смята бързо, освен може би в точно определени професии. Важното е там да има други базуърдс в СиВи-то, да се държи добре в екип, да е добил някакви повърхностни технически умения и туй то. Да уважава себе си и останалите - това никак не е маловажно, между другото. А това, че ти, аз и още 10 човека тук искаме и децата ни да са грамотни в 4 клас е друга работа.

# 274
  • Мнения: 494
Децата днес не са децата преди 20 години. И така, както има неизменими ценности, които са основата , така е нужна и иновация. За да се научат децата на критично мислене. Да бъдат гъвкави и адаптивни. Нещо, което е много важно днес и крайно нетипично за образователната система. Промяна е неизменна част от света и е процес, който не може да бъде спрян. В този контекст в обучението е изключително важно да се комбинират традиции и иновации. 6-цата по география или биология въобще не е важна. Но логика и критично мислене са определящи за успеха след време. Самоцела гонене на оценки типичен за моето поколение създаде много зубъри, неспособни на 40 да се похвалят с нещо повече от добра заплата. Обучениято трябва да създаде в  детето да иска да знае и да разбере какво, защо и как се случва, за да създаде продукт или услуга полезна за времето, в което живее.

Наблюдавам процес на осъзнаване на моето поколение. Според мен, когато един млад родител търси иновации и съобразяване с индивидуалността на детето той търси да избяга от калъпа. Да избяга от това детето му да не попадне в капана, от който едва едва е излязъл той самия на 30-35.

Жалкото е, че след всички тези разсъждения не става по-ясно кое училище има тази амбиция - да създава хора на новото време. И нека това мое изказване да не се бърка с "липса на амбиция за постижения" ! Обучението има за цел основно да те вкара в коловоза на послушен гражданин и служител. Едно време индивидуалността нито е била важна, нито е била ценност. Но се свърши с това. Затова се "излюпват" нови ЧУ всяка година.

# 275
  • София
  • Мнения: 7 378
Жалкото е, че след всички тези разсъждения не става по-ясно кое училище има тази амбиция - да създава хора на новото време.
Може би всички, малко или повече?

# 276
  • София
  • Мнения: 62 595
Образователната система има своите бъгове, но децата днес не са по-различни от децата вчера. Може би са по-различни в степента на лигавост, която им пречи доста често, и на която много обичат да прикачват оправдателни диагнози като хиперактивност или дефицит на вниманието, или пък добре звучащата артистичност, свобода на духа, инвидивуалност. Това са последици от възпитанието, а не от особеностите на детето. Защото виждам и много деца, които са също днешни деца, но като ги погледнеш в очите, и виждаш едно дете, което е зряло, ярко, със способности и най-важното неразлигавено. Тези деца ги гледаме по новините да носят награди. Такива деца да ти е удоволствие да ги слушаш как разсъждават, да спорят, да си защитават позицията, но са готови и да научат нещо ново, да се понапънат малко. Такива деца как да не ги поглезиш малко да ти се качат на главата! Simple Smile

Последна редакция: сб, 13 фев 2021, 14:37 от Andariel

# 277
  • Мнения: 9 050
Имам чувството, че всяко второ дете е генииално и ЧУ трябва да развиват с нови методи тази гениалност.

Ама не е! За да постигнеш каквото и да било в живота имаш нужда от базови знания. Онези до 7 клас. И имаш нужда да научиш, че нещата се постигат с труд.

И пак да сложа една сентенция на учителката ми по немски: Куц да си, ако всеки ден тренираш- балетист ще станеш.

# 278
  • София
  • Мнения: 19 667
Не сме ги отписали милениалите, Нот, как ще ги отпишем Simple Smile Имам дори в моя отдел достатъчно читави такива. Да, по-различни са и много неща ме дразнят, но в същото време това е поколението, което няма да се примири с минимална заплата и плащане под масата. В същото време ще иска обученията да са му с клипчета и картинки и да са по-интерактивни, а на мен ще ми иде да ги перна с нещо по-тежко по главата и да им кажа да сядат да си четат обучителните материали като нормални хора и да не ми се праЯт Simple Smile Примерно, нали Simple Smile
Иначе за останалото, пак 1 към 1 с Тинк.

# 279
  • София
  • Мнения: 762
Децата днес не са децата преди 20 години. И така, както има неизменими ценности, които са основата , така е нужна и иновация. За да се научат децата на критично мислене. Да бъдат гъвкави и адаптивни. Нещо, което е много важно днес и крайно нетипично за образователната система. Промяна е неизменна част от света и е процес, който не може да бъде спрян. В този контекст в обучението е изключително важно да се комбинират традиции и иновации. 6-цата по география или биология въобще не е важна. Но логика и критично мислене са определящи за успеха след време. Самоцела гонене на оценки типичен за моето поколение създаде много зубъри, неспособни на 40 да се похвалят с нещо повече от добра заплата. Обучениято трябва да създаде в  детето да иска да знае и да разбере какво, защо и как се случва, за да създаде продукт или услуга полезна за времето, в което живее.

mimikona, права си за важността на критичното мислене, но това не се развива със самоцелни иновации или креативни и холистични методи. Развива се от цялостната среда на детето - родители, приятели, учители. Дори най-презряният МОН-ски учебник няма да попречи детето да развие критично мислене ако учителят по история да речем задава адекватни въпроси в час и провокира дискусия. Това нито е иновативно, нито е чудо невиждано, но колко учители по история всъщност го правят? Колко родители сами са в състояние да разсъждават адекватно и да отсеят факти от нелепици, че да научат и децата си да си проверяват източниците на информация? Положението е по-тегаво, отколкото си даваме сметка, и единствено правилните хора, а не лъскавите сгради и кабинети могат да позволят децата да запазят любопитството си и да изградят способност да разсъждават. Като минимум са нужни Учители (изчезващ вид) и родители, които правят разлика между оценки и изградени умения. И второто важно за родителите - ученето няма как да бъде само безкрайно забавление, а изисква и дисциплина и систематична работа (на детето, не от тяхна страна). STEM не е само вулкани от оцет и сода.

# 280
  • Мнения: 912
Ми не е така. Едно дете като е неграмотно, неуко, няма нужните умения и знания, то се превръща в тежест на обществото.
Не бе, Пули - и работодателите, и обществото вече не търсят конкретно умения от тези, които се добиват до 7 клас - хич не им пука пише ли грамотно, слага ли запетайки и може ли да смята бързо, освен може би в точно определени професии. Важното е там да има други базуърдс в СиВи-то, да се държи добре в екип, да е добил някакви повърхностни технически умения и туй то. Да уважава себе си и останалите - това никак не е маловажно, между другото. А това, че ти, аз и още 10 човека тук искаме и децата ни да са грамотни в 4 клас е друга работа.
Ох, бе, Аш. Не си ме разбрала, а не си ме разбрала, щото съм го написала куцо. Аз "грамотен" в случая го ползвам в обобщаващ смисъл, а не в тясно граматически тъй да се каже. Нали знаеш като кажат "технически грамотен" или "прави това или онова грамотно"?! Та, в случая имах предвид, че е много важно едно дете да има основата, базата, за да може да стъпи на нея и да се развива, защото, продължавам да го твърдя, после става проблем на обществото. А ако вземем за пример една фирмичка с 10 човека персонал, то това уникално дете става проблем на колегите си, които го търпят и му вършат работата.
Отделно от това, аз държа и на грамотността в прекия ѝ смисъл. Защото като дойде моята заместничка в предходната ми работа и като видях как в множествено число слага "й" на края на думите, а запетайките ги няма за нищо, ами какво да ти кажа... За пълен член и дума не обелвам. И това излиза в официални писма от компанията... Cry Иначе, да, права си за работодателите. Апсилютно Heart
А относно критическото мислене: Ами не можеш да развиеш такова, без базовите умения и знания. Няма как да тръгнеш от хаоса и да можеш да мислиш. Всички тия иновации в образованието или са пълен булшет, който няма никаква практическа полза, или добре познато старо, но хубаво напудрено и споделено с гръмки, засукани фрази.

Последна редакция: сб, 13 фев 2021, 15:04 от Pulitash

# 281
  • Мнения: 1 310
Мислех да не пиша повече, но Pulitash, като те чета направо настръхвам! Откъде толкова ненавист бе човек? За теб специално ще уточня, че егото и егоцентризма се активират в защита на създадени травми точно в периода на детството, за да ги замаскират. Не се образуват при екипна работа и уважаване на личността.

Не се сърдете ако не пишат много майки от МБ. Няма да искат да се изкажат в група, където преобладава твърдото предпочитание към традиционния български метод на обучение. А все си мисля, че е добре човек да е отворен към нови идеи.

# 282
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, до голяма степен е до гени. Може би основно е до гени. Затова искаме да раждаме деца от хубави, умни и талантливи мъже.  Така осигуряваме много добри характеристики на процесора, паметта и софтуера. Simple Smile Възпитанието или усъвършенства, или разваля хубавата работа.

разбирам, че всеки е фен на училището, което е избрал и се чувства длъжен да го защитава. Но основно ние сме родители на децата си и после фенове на определена организация. А организацията се презентира и си продава услугите така, както намери за добре. То е като с рекламите на прахове за пране или на банките - посланието дава доста добра представа какво предлагат, защото формално компаниите нямат право да подвеждат аудиторията.
Не знам какво се има предвид под традиционен български метод. Традиционните методи за развиване на едно дете физически и психически е да продибива знания и умения, за да оцелее в живота.

# 283
  • София
  • Мнения: 16 320
Ама как си представяте традиционния метод на обучение към днешна дата в ЧУ, бе, хора? "Стената" на Пинк Флойд?  Joy Проекти, екипна работа, игрови ситуации... това го има навсякъде. Кои са чисто новите идеи?

# 284
  • Мнения: 6 384
Мислех да не пиша повече, но Pulitash, като те чета направо настръхвам! Откъде толкова ненавист бе човек? За теб специално ще уточня, че егото и егоцентризма се активират в защита на създадени травми точно в периода на детството, за да ги замаскират. Не се образуват при екипна работа и уважаване на личността.

Не се сърдете ако не пишат много майки от МБ. Няма да искат да се изкажат в група, където преобладава твърдото предпочитание към традиционния български метод на обучение. А все си мисля, че е добре човек да е отворен към нови идеи.

Ама добре дошли са да пишат. Особено в конкретика да ни осветлят за иновациите, които ги няма в другите училища.

Е, Санака, стана ясно, че образът на някои училища се изчерпва с пръчката за бой през ръцете и бобчетата за стоене на колене в ъгъла.

Общи условия

Активация на акаунт