Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 41 891
  • 753
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 16 320
До колкото аз знам, за да се отложи с една година тръгването на детето на училище е необходимо да има обективна причина - влошено здравословно състояние, което е доказано с документи, СОП или пък е било в чужбина и е необходимо да се върне година назад, за да навакса.
Сигурно си права, не съм проверявала дали има условия и какви са те, в интерес на истината. Не ми е било казус, въпреки че малкият също е в края на годината /и понеже е момче, поне до втори клас му личеше Grinning /. Но за детето, което е в нашия клас, не е налично нито едно от горните обстоятелства.

# 601
  • София
  • Мнения: 399
Онна, по принцип уж е така. Но аз бях много изненадана да разбера, че в НУКК за първи клас приема е за деца, които са навършили 7г. до 15.09. Тоест родените след това, могат да кандидатстват следващата година. Всъщност така беше преди няколко години. Може и да ми е стара информацията.

В НУКК приемат навършващи 7 години в годината на кандидатстване, както и такива, които навършват 6 до 15.09. т.е. може да приемат по-малко от набора дете.
Аз също мисля, че за тръгване по-късно в 1 клас трябват причини и разрешение.

# 602
  • Мнения: 177
На информационната среща в СС миналата година бяха казали, че е възможен прием на деца от предишния набор за ПУК, ако са родени в края на годината - през декември, евентуално и ноември. Така беше и в ДШ .

# 603
  • София
  • Мнения: 1 395
Знам, че по-нататък са нужни причини за повтаряне на клас, но за започване не съм запозната. Ще поразровя допълнително. Мисля обаче, че става въпрос за точно изказване: "навършил 6" срещу "в годината, в която навършва 6".

# 604
  • Мнения: 90
Здравейте! Включвам се и аз в темата като майка на 4 годишна госпожица.... Не беше лесно Simple Smile, но изчетох темите, посетихме и някои училища и за момента сме се ориентирали към 3: СС, Питагор, ОТ... Иначе като районно ДУ ни е 107-мо, което е напред в класациите НВО има млад директор, но нямам лични впечатления от него.  Преобладаващо около мен родителите (милениуми Simple Smile гравитират около ДУ, НУКК и като резерва частно училище и децата вече ходят на курсове за подготовка... Аз имам малко по-различна гледна точка, да образованието е ценност в нашето семейство, но не търсим "елитно училище", а по-скоро среда, която стимулира децата да покажат на какво са способни и не погубва техния естествен стремеж да разберат всичко за всичко Simple Smile

Надявам се, че постовете относно подготовката за прием в СС и Питагор с частни уроци и учители не са единствен вариант, защото аз съм силно негативно настроена към подобни неща на 5 годишна възраст (не съдя никого, просто ще поема риска да не приемат дъщеря ми)... Не бих могла обективно да преценя уменията й, учителите й са изключително доволни от нея, обожава разни загадки и логически задачки, книжки с подобни игри си решава ей така за удоволствие, по време на дългите ни пътувания - да играе на филми, рими, да измисля разни думи с начален звук.... отскоро започна да чете на български. Някак си ми се иска да съхраня тази естествена любознателност и не ми се иска да я вкарвам в някакъв формат с уроци и курсове от тази ранна възраст.... В училище малко или повече това ще се случи и вярвам, че учителите ще съумеят да я подготвят за тези формати, когато му дойде времето и плавно със систематични занимания в клас. Дано да съм права и да не съжалявам.

# 605
  • Мнения: 7 683
Ако дъщеря ти на 4 прави всички тези неща, които описваш, може да си сигурна, че ще влезе във всяко училище без въобще да мислиш за уроци. Просто продължавайте по същия начин и изпитите са ви в кърпа вързани, не е необходимо нищо повече. Само за НУКК не знам, защото там е съвсем различна бира, ама кой пък е луд да ходи в НУКК, винаги съм им се чудел.

Между другото, 107-мо е математическо училище и е доста добре за деца с интерес към математиката, което, разбира се, няма как да се прецени на 4-годишна възраст. Но като всяко ДУ за мен има много минуси в сравнение с ЧУ, като примерно липсата на обучение по език спрямо ЧУ, ученето на смени, класовете по 30 деца и т.н.

Последна редакция: нд, 21 фев 2021, 12:29 от Татко Мецан

# 606
  • София
  • Мнения: 2 925
В 107-мо са една смяна. Само за протокола Simple Smile

# 607
  • Мнения: 90
Ако дъщеря ти на 4 прави всички тези неща, които описваш, може да си сигурна, че ще влезе във всяко училище без въобще да мислиш за уроци. Просто продължавайте по същия начин и изпитите са ви в кърпа вързани, не е необходимо нищо повече. Само за НУКК не знам, защото там е съвсем различна бира, ама кой пък е луд да ходи в НУКК, винаги съм им се чудел.

Между другото, 107-мо е математическо училище и е доста добре за деца с интерес към математиката, което, разбира се, няма как да се прецени на 4-годишна възраст. Но като всяко ДУ за мен има много минуси в сравнение с ЧУ, като примерно липсата на обучение по език спрямо ЧУ, ученето на смени, класовете по 30 деца и т.н.
Благодаря, дано да е така и да се справи! Все пак на изпит е малко по-различно, може да не се чувства в свои води... но каквото такова...
НУКК не ни е вариант, просто цялата истерия около кандидатстването ме отблъсква адски много...
Дали има наклонности към математиката не знам... наистина е рано да се прецени... 107-мо си ни е кварталното, знам, че е само на една смяна. Предполагам,че и там изявените математици се проявяват чак към 4-5 клас.... Преди това не знам кой би могъл да прецени дали детето има подобни заложби... Предполагам,че преподавателите по математика ще знаят най-добре.

Пропуснах нещо важно да попитам и е свързано с храненето в ЧУ. Знам, че преобладаващо са на кетъринг, но питането ми е - при дете с тежки алергии дали допускат внасяне на храна... Дъщеря ми е с много тежки реакции към бобови (грах, фъстъци, соя, боб, леща, нахут) и някои млечни съответно масовото хранене не е опция за нея към момента... и сега в градината е със собствено меню и така съм спокойна,че няма да се подуе и да не знаят какво да я правят ... :/

# 608
  • Мнения: 7 683
Предполагам,че и там изявените математици се проявяват чак към 4-5 клас....
Всички така казват, аз не знам, тъй като не сме стигнали още до 4-5 клас, може тогава изведнъж рязко да изгуби интерес към математиката, откъде да знам, но според скромния ми опит интересът и способностите към математиката си личат от доста по-рано. Примерно по това, че детето ходи с удоволствие и без да се дърпа на кръжок по Занимателна математика, когато e на вашите години, 4, а за другите занимания е възразявало; решава задачи, които повечето деца на възрастта му не могат или се затрудняват, има успехи по състезания, и т.н.  Щом всички хора с опит казват, че чак след 4 клас може да се каже, сигурно е така, и все пак и в първи клас съм видял огромните разлики между няколкото деца медалисти от състезания от нашия клас примерно, и останалите. То просто няма място за сравнение. И сигурно в 107-мо е добре за такива деца, тъй като имат допълнителна школа по математика и т.н. Все пак тук темата е за ЧУ и затова, макар и явно за смените да не съм запомнил правилно, щото мислех, че е на 2 смени, все пак в никое държавно няма 2 часа на ден език, както е в добрите ЧУ, и по мое мнение никакви курсове не могат да заместят това езиково обучение. Същото важи и за хорариума по БЕЛ и МАТ, а в клас от 30 деца без подбор винаги, ама винаги ще има поне 5-6, които страшно ще дърпат класа назад. Винаги има и 5-6 отличника, но в ДУ да си отличник не е cool, доколкото знам:) смеят им се, докато в добрите ЧУ е обратното;)

За храненето, доколкото знам, повечето ЧУ имат специално меню за деца с алергии или на диети, но трябва да се провери в конкретното ЧУ.

Щом чете на 4, решава логически задачи, образува думи по даден звук, играе на филми и какво ли не - какво да ти кажа - няма да имате проблем на никой изпит.

# 609
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Съгласна с Мецан. Това са умения УАУ за възрастта. Всъщност тя първа или втора група е? Сигурно прави 5 тази година и догодина ще кандидатствате? Дори за втора е много напред, че и за трета.
В ПУК масово децата сега се учат да четат и сричат.
Щом има интерес към четене и звукове, не бих мислила само за математика.
Моето например вероятно ще е с математически уклон- с кеф прави лабиринти, дори такива за 1-2 клас, смятс наум бързо до 20, мислех, че са стандартни неща, но в групата доста деца не могат още. Но интерес към четене разви едва сега на 6. За мен това е силен математически уклон, вашето е засега силно по равно.
За мен лично не си заслужава пътя до ОТ, ако 107мо е до вас и има добър начален учител. Само чужд език допълнително ще трябва, и има риск да й е скучно, ако е толкова напред. Но в ОТ взимат деца на пи-средно ниво, та и не знам дали ще й пасне.
Аз бих мислила за СС или Изи (там можете и за тази учебна година, ако не са запълнили бройките), ако искате ПУК. Ако искате чак първи клас в училище- 107мо си е вариант.

# 610
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма такова нещо като да изгуби интерес към ученето, защото вече знае някои неща или се е преучило. Не знам защо е този страх. Мен като родител никога не ме е било страх децата ми да знаят повече. Дори винаги и на тях им е харесвало да знаят повече от връстниците си, защото в училище им осигуряваше спокойствие с материала и време да си гледат извънучилищния живот. Като му се учи - да учи, дай сега да ги спираме!

# 611
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Няма такова нещо като да изгуби интерес към ученето, защото вече знае някои неща или се е преучило. Не знам защо е този страх. Мен като родител никога не ме е било страх децата ми да знаят повече. Дори винаги и на тях им е харесвало да знаят повече от връстниците си, защото в училище им осигуряваше спокойствие с материала и време да си гледат извънучилищния живот. Като му се учи - да учи, дай сега да ги спираме!
Не да ги спираме, но да търсим подходящо училище. Ако детето чете на 4, а тези на 7 тепърва учат буквите и сричките, колко да й е приятно да седи мирно и да повтаря неща за трета година? В този смисъл квартално ДУ с темпото на бавните може да я отврати от ученето. Както и по-бавно дете, попаднало в СС сред знаещи три пъти повече, ще се свие и загуби мотивация. Нищо странно не казвам.

# 612
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма да изгуби мотивация, най-много да решат да го преместят в по-горен клас, ако физически и психически е зряло да е сред по-големи деца. Не говоря дали да е в кварталното и какво е там нивото, защото и от квартално до квартално разлика може да има, както и между съседните класове в същото училище. Стига вече с това отвращаване от ученето, няма такова нещо! Ако едно дете е с по-голям капацитет най-много да си изкарва оценките почти без да си мръдне пръста или да му завиждат съучениците. Но чак отвращаване от ученето вече са някакви твои страхове. Досега не съм видяла дете с висок капацитет, което да се отврати от ученето. По-скоро може да се появят проблеми с други деца от класа, защото децата трудно понасят някое друго да е по-по-най. Затова се търсят силни класове и силни училища, за да се намали разликата.

# 613
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
В последното ти изречение се крие истината. Основен проблем в държавните за мен е огромното неравенство- може да има прекрасни ученолюбиви деца, но мож да има и напълно незаинтересовани агресивни, които само дърпат нивото надолу и академично, и откъм дисциплина. Затова не всяко (дори хубаво) училище е за всяко дете както сме казвали неведнъж. Вече от свръхамбиции стават грешки и това е друг въпрос.
Иначе може да си права, аз бях доста по-напред от другите деца в първите класове (че и после) и това само ми вдигаше самочувствието. Но по-буйно момче например може да реагира по друг начин, не само да си блее, а да дразни други деца от скука и тн. Но само си разсъждавам тук.
Да похваля Прогресивната паралелка- май все пак върши някаква работа Simple Smile) Само за януари месец детето дръпна от ниво букви до срички и четене на лесни думи. Странно, защото май не учат срички там доколкото разбрах, но и вкъщи не съм го занимавала особено (освен с лабиринти). За мен е цяла магия как с най-смотаното помагало и почти без допълнителни листи, основно с Монтесори материал, се постига напредък.

# 614
  • София
  • Мнения: 62 595
Нали работите с колежка индивидуално, с нея задължително правят срички, работата с нея се отразява положително. За сричките не е нужно помагало, освен за ограмотителната част.

Общи условия

Активация на акаунт