Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 41 861
  • 753
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 90
Съгласна с Мецан. Това са умения УАУ за възрастта. Всъщност тя първа или втора група е? Сигурно прави 5 тази година и догодина ще кандидатствате? Дори за втора е много напред, че и за трета.
В ПУК масово децата сега се учат да четат и сричат.
Щом има интерес към четене и звукове, не бих мислила само за математика.
Моето например вероятно ще е с математически уклон- с кеф прави лабиринти, дори такива за 1-2 клас, смятс наум бързо до 20, мислех, че са стандартни неща, но в групата доста деца не могат още. Но интерес към четене разви едва сега на 6. За мен това е силен математически уклон, вашето е засега силно по равно.
За мен лично не си заслужава пътя до ОТ, ако 107мо е до вас и има добър начален учител. Само чужд език допълнително ще трябва, и има риск да й е скучно, ако е толкова напред. Но в ОТ взимат деца на пи-средно ниво, та и не знам дали ще й пасне.
Аз бих мислила за СС или Изи (там можете и за тази учебна година, ако не са запълнили бройките), ако искате ПУК. Ако искате чак първи клас в училище- 107мо си е вариант.

Дъщеря ми е в смесена група, на 4 години и 4 месеца е... имаше още от малка интерес към думи, звукове, можеше да понесе дълъг текст... обича да пита за значението на думи и особено архаични такива... наистина ми е трудно да преценя дали и в какво има интерес, ако става дума за строго профилиране... като цяло е от децата, които не спират да говорят и се интересуват от всичко - думи, песни, приказки, загадки, континенти, животни.... С четенето сама се е научила явно при някои деца се наместват нещата на по-ранен етап със звукове и букви. От градината учителките й казват, че се справя добре с по-сложнички неща (наприемр по-голямо, по-малко, събиране и изваждане... разни логически неща, поредици, симетрии) Лично аз смятам да се доверя и на нея като усещане за училището... и като цяло сме се насочили към училища, които дават добра основа и по български език и литература + чужд език, и по математика....

Татко Мецан, може би е така и може доста по-рано да се разбере... Дъщеря ми в момента на нищо не ходи извън градината... беше чула от своя приятелка, че ходи на ментална аритметика и тя изяви желание, но с тези затваряния така и не съм я записвала... Те си учат английски в градината, имат йога, танци.... а с нас обикаля по планините и ходи на езда. По- натам може да пробвам да я запиша на математика някъде, стига да има нещо подходящо за нейната възраст. В тази връзка на срещата ми в Питагор споменаха за някакво лятно училище/ група за деца бъдещи кандидати за ПУК и 1ви клас. Заниманията били приятни и имат за цел да се запознаят с децата предварително (поне според мен), а и на децата да не им е стрес на процедурата по прием.  Някой от вас да има отзиви?

Последна редакция: нд, 21 фев 2021, 19:12 от Chacha86

# 616
  • Мнения: 7 683
Ние ходехме на това:
https://zabavnamatematika.com/

От това, което пишеш, детето ти е всестранно развито и може би най-добрият избор ще ви е СС, тъй като то не е профилирано и държи високо ниво по всички предмети, а има и театър, танци, като част от задължителната програма в ПУК, изключително силна подготовка по БЕЛ и е много подходящо за дете, което на 4 може да чете. В ПУК имаше едно такова дете, което беше изчело Хари Потър и още на втория месец го прехвърлиха направо в 1 клас.
За изпита с тези умения и интереси изобщо няма какво да го мислите - вътре сте, няма начин.

# 617
  • Мнения: 90
Татко Мецан, много благодаря за препоръката! Изглежда много интересно, ще опитаме със сигурност.
Аз много харесвам СС, ще видим щерката какво мисли по въпроса, как ще се справи и къде ще се чувства най-добре.

# 618
  • София
  • Мнения: 5 426
Аз само за храната, поне при нас в Иззи родителите на деца с алергии им носят храна. Знам за няколко, които са на такъв режим, обаче дали имат отстъпка от таксата или друго не знам. Не е проблем и всички деца знаят за тях, че и ако черпят има специално и за тях неща.
Присъединявам се към мнението на другите- щом детето на 4 знае всичко това, то не би следвало да е проблем да го приемат. А ви остава ОТ, ако случайно не хареса СС или Питагор, като те са от 1ви клас, но след като сте чела знаете. Много ми хареса, че и вие ще дадете право на детето на избор. Успех с избора!

# 619
  • Мнения: 6 382
Няма да ви се навирам в диалога. С доста от нещата съм съгласна, но математически наклонности, диагностицирани на 5 си е дъвка за егото на родителя. Да, едно дете може да може да смята до 10 на 5 години, а друго да го научи на 6 години. И какво от това? Децата се осъзнават в по-сериозна възраст и след 2-3-4 клас избухват. Та едно "бавноразвиващо се" на 5 години, може да се окаже гении на математиката. Изобщо да се опитваш да профилираш дете в предучилищна е голяма глупост. То и се вижда по действията на Питагор в промяна на част от бизнес модела. Ако моето дете сега трябваше да тръгва на училище, вече колебанието ми щеше да е по-сериозно при избор на училище.

Да, може да ги стимулирате с всевъзможни допълнителни занимания, да им предлагате възможности, с които да намират интересите си практикувайки...

# 620
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Дано си права, Фенси, и моето да прояви гений към някой чужд език след години, че ми е голяма мъка Simple Smile) Най-бавно от всички отлепя. Затова се утешавам с математиката Simple Smile)

# 621
  • Мнения: 154
И аз за храната да се включа - в СС са със собствена кухня, на блок маса - няколко салати, супи, основно, десерти, детето избира. Знам, че не толерират внасянето на храна отвън, но предполагам, че за алергични деца правят изключение.

За избора на детето - след дните в СС и ПБ детето ми заяви "Мамо, аз вече реших, ще уча в ПБ". Е, след като ни се обадиха от СС, трябваше да обсъдим отново това негово решение Wink

# 622
  • Мнения: 9 050
Дано си права, Фенси, и моето да прояви гений към някой чужд език след години, че ми е голяма мъка Simple Smile) Най-бавно от всички отлепя. Затова се утешавам с математиката Simple Smile)
И как реши ,че детето ти не се справя с езика хич не ми е ясно Simple Smile
Моето в градината учеше немски. В ПУК постъпи без дума на английски. Чудех се дали да почнем някакви занимания у дома лятото преди ПУК но се отказах.
Това е предмета по който никога не сме се занимавали у дома. Единствено бъркаше дните и сме ги учили в правилният ред.
Всичко което знае и може е от училището. Покрива В1 и по-важното борави с езика абсолютно спокойно.
Тази година са с нова учителка. Няма точният подход и затова ходи веднъж в седмицата на курс с нейтив.
Хората са възхитени от него, както и той от тях.
В ДГ на немски знаеше две песни и едно стихче.

# 623
  • София
  • Мнения: 4 106
Дано си права, Фенси, и моето да прояви гений към някой чужд език след години, че ми е голяма мъка Simple Smile) Най-бавно от всички отлепя. Затова се утешавам с математиката Simple Smile)

От опита ми с голямото дете мога да кажа, че децата узряват за езика след 7 клас и неща, които преди това са им били трудни схващат за нула време. Отделно натрупват голям речников запас , вкл на български. И цялото това бързане да се вземат всякакви сертификати е напълно безсмислено, защото така или иначе сертификатите трябва да се вземат в 11 клас най-рано. А да се развива логиката в малка възраст е много по-ценно, отколкото да се зубрят думи. Ако имате свободно време, по-добре го посветете на изучаване на инструмент и на спорт, и двете носят дисциплинираност на децата.
пп А истинските математици остават след 7 клас. Преди това задачите са типови.

# 624
  • Мнения: 6 382
Глупости. Безброй деца доказват точно обратното още до 7 клас като вземат B2 и C1 с необходимия речников запас. Четат неадаптирани книги и гледат филми без субтитри. След което в гимназията развиват втори език. Което не пречи да развиват логика и прочие. И има малко объркване между понятието ниво на езиково владеене и сертификати необходими за университети и т.н. Ама нейсе...
Ако детето учи езика чрез зубрене на думи (метод, който отдавна не се практикува от читавите учители), много жалко за детето.

# 625
  • София
  • Мнения: 62 595
Съглана съм, че за езика узряват около гимназия, тогава се случват доста ключови за младежите неща. И в подкрепа ще кажа, че езиковата система при децата узрява горе-долу на 13-годишна възраст, тогава развиват повече стратегии за учене, мозъкът им "зад челото" буквално узрява. Затова ученето на език преди това, с какъвто ще сертификат да излиза, е леко под въпрос в сравнение с това, което за една година успяват да научат в подгответо като чужд език.  Каквото и да си говорим, освен ако не учат в училище, в което целият учебен процес се води на чуждия език, то знаенето на език е само в нашите глави като възрастни, но не и сравнено с връстниците им, носители на езика. Разбирам, че езиковото обучение е много модерно, много важно, то е и признак на социален статус, но самО по себе си като резултат не е чак толкова добро, колкото смятат възрастните и колкото се рекламира. Децата, които на прост език  с клишето "имат афинитет към езиците", са такива още от ранно детство, на тях сякаш езика Господ им го е спуснал. Останалите доста зубрят, което както е част от езика, така и не може да се автоматизира, защото децата не учат по цял ден на този език, те имат Х часове по него. Ни си искат храната на този език, не мислят на него, не учат математика на него и изобщо денят им не е на този език. Затова и сертификатите са за радост на мама и татко и едно С1 в седми клас няма нищо общо с С1 след гимназия. Най-малкото не са им узряли главите.
И да, съгласна съм с Ели, че по-добре да посвещават повече време на всякакви други занимания, вместо фокусът да е основно върху език, който за една година в осми клас ще покрият като дъвкано седем години. Поне очакванията да не са чак толкова големи. И който има гимназисти и е достатъчно честен към себе си и фактите, го знае. Но рядко си го признава. Не казвам да не учат език, но очакванията и добавянето на въображаеми стойности върху фактите да са по-умерени. За усвояването на един език на достатъчно високо ниво, почти нейтив, е нужно постоянното му ползване, включително учене на основни предмети в училище на този език.

# 626
  • Мнения: 9 050
Ученето на език в различните възрасти се случва по различен начин.
Този в началните класове се учи със сърцето. Той винаги остава като най-близък до човека. Този изучаван в гимназията е този учен с главата. Той винаги се владее по друг начин.
Баба бог да я прости беше учителка по френски. Когато бях 5-6-7 годишна ме занимаваше заедно с нейни ученици. Когато преди години поръчах на френски на 10 човека в един ресторант. Им събрах очите. Изобщо не знаех, че се справям с този език Simple Smile

# 627
  • София
  • Мнения: 62 595
По какъв различен начин се случва? Това е поредната мантра, която се поентва, а всеки си разбира някакви вълшебни неща. Език първо се учи с практика, с поставянето на детето в съответната езикова среда. Всичко се учи в главата! Иначе с какво се учи, с белия дроб ли? Малките деца учат така да го нарека, количествено - те постоянно имат нужда от това да са потопени в средата, безкрайни повторения в контекст, опити и грешки до безкрайност. Малките деца нямат житейски опит, езиковата система на родния си език я формират в момента, едва се учат на стратегии за справяне и учене, затова като работим с деца с езикови проблеми работим по всичко и гледаме да ги учим на неща "с главата" и пак безкрайни повторения. На 3-годишна възраст основните компоненти на родния език са усвоени "интуитивно", после започва рационалното учене и затова ги ограмотяваме в началните класове, но езиковата система все още се усъвършенства. На 13 вече са узрели и имат усвоена една езикова система и стратегии за учене. Затова като започнат съвсем чужд език, много бързо се ориентират и научават, защото вече имат опита, имат зрелостта, мозъците им работят на пълни обороти, имат житейски опит, богат речник, рационално могат да усвоят правила и да ги прилагат, използват "преки пътища", могат по-добре да анализират. В този смисъл има разлики в начините, по които малките деца и13-годишните учат език, но те не са някакви вълшебни в полза на малките деца и прословутото "учене чрез игра". Малките деца просто нямат достатъчно капацитет, защото са малки, затова при тях е по-бавно и с повече повторения и дъвчат едни и същи неща.

# 628
  • Мнения: 9 050
Със сърцето се учи!
И не е мантра а чиста практика.
Може би не влиза в желанието ти родителите да се насочват по друг начин но е факт.

# 629
  • София
  • Мнения: 62 595
Със сърцето е художествена измислица. Важни са фактите. Фактите са мозък и практика. Всеки родител има право да си мисли каквото си иска и да вярва в каквото си иска. Аз работя с реалността, а не с фантазиите какво си мисли някой, че се случва, защото тази му фантазия звучи добре. Фантазиите при врачките.

Общи условия

Активация на акаунт