Дистанционно обучение за учениците-Teмa 16 /Март 2021/

  • 83 534
  • 1 973
  •   1
Отговори
# 1 410
  • София
  • Мнения: 44 537
Като казахте хранене. Малкия яде като змей, голямата не яде почти нищо. Добре, че още са в нормата - вчера ги мерих.

# 1 411
  • Мнения: 8 916
Осмокласникът - паралелно с онлайн часовете си чете из интернет неща, които го интересуват. Разбира се, те нямат нищо общо с това, което учи в момента.
Шестокласникът - уж слуша и гледа това, което става във виртуалната класна стая. Няма отворени други прозорци. Погледът му обаче е толкова отнесен, така хубаво си е полегнал на стола. Не знам стига ли въобще нещо до съзнанието му.
Знам. Моите са неамбициозни кръшкачи. Ами такива са. Ако някой преди 20 години ми беше казал, че моите деца ще са такива, нямаше да му повярвам. Аз, дето обожавах да уча и абсолютно всичко в училище ми беше толкова интересно, да имам такива деца. Стига, бе. Няма начин. Е, има, няма, баш такива ми се случиха. От отличниците са иначе и при ПО, и при ДО. Разликата е, че при ДО съвсем през просото я подкараха и малкото интерес, който имаха, го загубиха. Пак са сред първите в класовете си, но това е просто, защото другите са по-зле и от тях. Или пък другите нямат "зъл" родител, който да им вгорчава живота с изисквания да учат.

# 1 412
  • София
  • Мнения: 44 537
Онлайн оценките се изкарват толкова лесно, че вече не знам кой се старае въобще. Даже и при устен изпит, даже и да си съвсем честен и учил, то няма време - кажеш 2-3 изречения и 6.
Едно време какво изпитване имаше, ехее.🤯

# 1 413
  • Мнения: 11 072
моето 4 клас е на ДО по наше желание от окт 2020 г. единственото във випуска.
Днес е на 3 място в града ни по Кенгуру.

Другият е на ДО от същото време, 8 клас.
Вчера спечели едно компютърно състезание.

Просто и ясно е - Не е от ПО, не е от ДО.  Хубаво, лошо - От детето си е.

# 1 414
  • София
  • Мнения: 15 170
моето 4 клас е на ДО по наше желание от окт 2020 г. единственото във випуска.
Днес е на 3 място в града ни по Кенгуру.

Другият е на ДО от същото време, 8 клас.
Вчера спечели едно компютърно състезание.

Просто и ясно е - Не е от ПО, не е от ДО.  Хубаво, лошо - От детето си е.

Оценките са едно, психологическото състояние друго. Не можем да изключваме влиянието на средата, иначе щяхме да сме роботи. За нито едно дете не е хубаво да е отделено от връстниците си, иначе нямаше да има масово образование, защото на наука вкъщи добрите деца ще се научат така или иначе. Присъствено се учат на милион неща, които няма как да научат в рамките на дома чисто емоционално и психологически.

# 1 415
  • София
  • Мнения: 19 957
Oх, като се захвалите... Защо мислите, че децата на родители, искащи ДО, нямат подобни или в някой момент по-добри постижения даже? Познато дете, чиято майка е сред активно подкрепящите ПО, е класирано за национален кръг на конкретна олимпиада с  един от най-високите резултати за съответния випуск в цлята страна. И? И детето, и родителят искат ПО.

# 1 416
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не че нещо, съвсем не омаловажавам умните деца, но Кенгуруто, особено при малките, е супер елементарно, или поне беше, когато моите деца са били в 4 клас.
Компютърното състезание ми е интересно какво е било, да не са сглобявали компютри?

# 1 417
  • Мнения: 24 698
Oх, като се захвалите... Защо мислите, че децата на родители, искащи ДО, нямат подобни или в някой момент по-добри постижения даже? Познато дете, чиято майка е сред активно подкрепящите ПО, е класирано за национален кръг на конкретна олимпиада с  един от най-високите резултати за съответния випуск в цлята страна. И? И детето, и родителят искат ПО.

Значи детето е постигнало тези чудесни резултати и на ДО,  или? Както казва и Румка.


По отношение на храненето - при нас положението е двузначно,  сега определено се храни по-здравословно с домашна храна, тъй като когато е на училище не яде въобще, или яде боклуци(вафли, чипс, солети), но пък не се движи достатъчно, което влияе зле на апетита. Близко дете пък е качило доста килца от редовно обикаляне на хладилника.

# 1 418
  • София
  • Мнения: 62 595
Можеше, ама няма! Защото има една малка, но затова пък гласовита групичка, която при всяка идея за връщане в училище врещи с пълна сила колко опасни са децата, а другите си мълчим.
И нито един глас на разума не се яви, който да каже, че при строги мерки и дисциплина децата могат да се върнат в клас и че това е най-доброто за тях. Техният интерес (на децата) трябва да е над всичко и преди всички други.

А дали самите учители са искали да се реши въпросът с децата със СОП или им е било по-лесно да пускат листчета на седмица? При някои деца със СОП може да се направи сносен индивидуален урок онлайн, ако не може да се осигури присъствено индивидуално в училище. С риск да си отнеса негодуванието на хората, работещи в училища и градини с деца със СОП, на много от тях просто им е било по-удобно да не се реши въпросът.

# 1 419
  • София
  • Мнения: 19 957
Хаха, чудех се колко бързо ще захапете, че справянето на детето е резултат на наученото  по време на  идеалното ДО. Уви, не е. То ако така се учеше само на ДО за достигане до национален кръг, ехе...Няма да задълбавам повече, даването на още информация в добавка без съгласието на дете/родител би било неетично от моя страна.

Последна редакция: чт, 25 мар 2021, 22:11 от пенсионирана русалка

# 1 420
  • Мнения: 24 698
Е, ако резултата е плод на извънкласни занимания,  тогава излиза извън обсега на темата.

# 1 421
  • София
  • Мнения: 19 957
Резултатът е плод на работа на няколко деца с учител от училището, на доброволни начала  в извънработно време, БЕЗ заплащане. Защо ли последният е преценил, че с едното ДО (пак водено от същия преподавател) няма да стане, да му се чуди чак човек Wink  Та си е баш по темата..

Последна редакция: чт, 25 мар 2021, 22:22 от пенсионирана русалка

# 1 422
  • София
  • Мнения: 10 221
Оценките са едно, психическото състояние е друго, както написа Бояна.
Сега и аз ще бъда обвинена, че си хваля детето, но фактите са такива. 10кл, никакъв проблем със самото ДО като придобиване на знания. Или поне нищо по- различно от ПО.
Не защото е голяма умница, просто винаги е била старателна и прилежна.
Но психическото състояние.... Там мога много да разказвам. Не и се отразява добре. Тя не е от децата, които излизат всеки ден и имат големи компании. Има приятелки от гимназията, от старото училище, от школата по английски. Вижда се с тях, като спазва основни противпепидемични мерки, въпреки че сме изкарали вируса.
Но, както сама казва - Въобще не е същото.
Липсва и това да е на педал, да бърза, да е активна. Училище, английски, учене, танци...
И това и се отразява страшно много на психиката.
Вярвам, поправимо ще е.
И въпреки това съм за ДО сега, както и в определени периоди от тази година. Дъщеря ми, колкото и да не и допада, мисли същото.
С други думи-не и липсват точно социалните контакти, а начинът на живот, забързаното ежедневие, дори пътуването с метрото и липсва.
Осъзнава обаче, че положението е такова, каквото е. И че тя също има отговорности, за да преминем успешно през това. Но и е трудно. Много.
За съжаление пропуснаха момента управниците да пуснат децата ни на училище.
Но винаги, винаги ще ме вбесява това, че училища, в това число ученици, учители, помощен персонал, масово не спазваха мерки при ПО. Вярвам, че можехме да положим повече усилия в това отношение. И, за да бъда съвсем честна, въпреки че знам колко хора сега ще напишат, че мерките в училищата са се спазвали, смятам, че претърпяхме пълен провал в това отношение. Пълен!
Но иначе искаме ПО. Ми искаме си, ама то не е само до това.
Като цяло така мисля и за обществото ни извън училищната среда. Тотално неглижиране на мерки, всеки гледа ако може да изклинчи някак, да прецака правилата.
Но си искаме нормалния живот...

# 1 423
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Говорите тука за психологически състояния и зависимости. Истерията по това да си непременно в колектив и сред хора не е ли също зависимост?

# 1 424
  • София
  • Мнения: 19 957
Тежко ни в дългосрочен план, ако определяме необходимостта от социализация на подрастващите като ненужна истерия и форма на зависимост, едва ли не равностойна на упоменатите от Бояна...

Общи условия

Активация на акаунт