Дистанционно обучение за учениците-Teмa 16 /Март 2021/

  • 83 419
  • 1 973
  •   1
Отговори
# 1 665
  • Мнения: 5 463
Гаргамела, не следя НВО за следващите випуски, при нас мина ураааа!
В момента съм ангажирана с племенницата, пращат я у нас, че съм  хоум офис и и помагам за някои часове, като въпросния. Майка й ми сподели тези тревоги, а в нея ги е насадила класната.
Факт е обаче, че гжата кара ДО, което си се води синхронно, но без тя да преподава. Синхронно е, защото се появява за всеки час и спуска задачи, но това не го прави ефективно
Затова питам има ли ясно разписани изисквания как протича един час, какво се иска учителят да направи

# 1 666
  • София
  • Мнения: 3 044
Като ще си говоршм за представи, колко от вас можеха през февруари миналата година да си представят, че днесс ще сме тук и сега???
Сега не можете да си представите, че има цели предмети, които изцяло не се преподават синхронно, че може ръководството на училището да знае и това да си продължава така ... Ами не си го представяйте, но това не променя фактите.
Четейки цялата тема, виждам колко много неща всъщност не можете да си представите, но има време, реалността е неизбежна ипросто ще ни накара да свикваме с нея.

# 1 667
  • Майничка
  • Мнения: 13 807
Не, спускането на задачи в началото на часа и зачезването нататък е асинхронно, независимо дали си се появил за 5 мин. в началото или не. Синхронното е електронен еквивалент на присъственото - учителят запазва контакта през целия час. Не че не може да използва метода на обърнатата класна стая - да пусне материал предварително, за самостоятелно четене извън учебно време и да го упражни в часа, но самият той е на линия и взаимодейства с децата. И да е пуснал нещо за самостоятелна работа, после ще инициира проверка или ще е на разположение за въпроси и т.н.
Не съм запозната с всички платформи, само с гугълските, но предполагам, че принципът на проверка е един и същ - училищният администратор, имащ достъп до часа, може да изкара графика на аудиото и се вижда кой от участниците кога е влязъл, кога е излязъл, дали е стоял с изключен микрофон, мълчал е с включен или се е включвал.
Иначе разписано точно кога какво да прави учителят няма, извън правилника за работа в ОРЕС. Той обаче (теоретично) трябва да има план на урока (който може да включва повече от един час), с дейностите по него, който да представи при проверка.
Асинхронното преподаване е начин все пак нещо да излезе от едната страна и да стигне до другата. Разнасянето на работни листове, събирането им, проверка и връщане, което все още го има на места, реално е асинхронно. За да е ефективно трябва обаче да има бърза обратна връзка и възможност за консултация и теоретичната част да е достъпна - клип, статия в учебник, презентация и т.н. и пак, при невъзможност за синхронна връзка - липса на устройство, нет, силни шумове наоколо, това е някакъв компромисен вариант, като цялото ДО, впрочем.

# 1 668
  • Мнения: 3 482
Защо обаче няма компромис с изисквания брой на оценките?
Сега аз не се оплаквам, при нашата ротация нямаше юруш с изпитвания и времето се използва нормално, но явно на много места не е било така.
На фона на чистата загуба на време (без другите аспекти на компромиса ДО) - по-къси часове (вкл. при гимазистите на някои места), технологични загуби - проблеми с връзки на учител или ученик, времето от часа, в което се уточнява кой чува, кой вижда и прочие и фарса  онлайн изпитване, да махнат това бреме от учителите, оценките така или иначе са по тяхно осмотрение и оставащото време, та с малко късмет да има и присъствено, да се използва по-качествено.
Като се върне нормалният процес, пак да се върнат правилата.

# 1 669
  • Мнения: 1 722
За радетелките на ПО на всяка цена в условията на разгара на третата вълна. Днес при Георги Любенов проф. Огнян Кунчев каза, че този взрив на заболели се дължи именно на връщането в училище от началото на февруари и на безрасъдното отваряне на заведения, фитнеси и пр. в началото на март. И той потвърди, че най-голям риск има при престой в затворени помещения за дълго време. Да не помисли някой, че става въпрос за училище. Очаква се края на април, началото на май този пик на болестта да спре и да почне рязко да намалява. Ама професор-какво разбира той!

# 1 670
  • Мнения: 2 109
Само не уточнихме какъв професор е господина.Според мен кой , от къде и как се заразява могат да се изказват хората, които поне малко разбират от медицина. Математиците да си гледат числата- напоследък станаха много модерни и ще си счупят краката да ходят по интервюта.

# 1 671
  • София
  • Мнения: 15 167
Ръст има, защото и в началото на януари не бяхме с особено добри данни, просто естествено затихване пред буря. И учениците се върнаха на 4-ти януари, онези без маски от малките класове, защо ако ще е, заради ученици да не е заради тях?
И понеже последните дни ви спамя с фернските мерки – вече и там карантинират на един болен ученик в класа, заради британския щам. Казвам го, за да съм коректна, че примерът ми вече не важи.

# 1 672
  • Мнения: 1 722
Само не уточнихме какъв професор е господина.Според мен кой , от къде и как се заразява могат да се изказват хората, които поне малко разбират от медицина. Математиците да си гледат числата- напоследък станаха много модерни и ще си счупят краката да ходят по интервюта.

Така е, но за голямо съжаление прогнозите им се оказаха точни. И на мен не ми се вярваше като преди месец предричаха голям скок на заболеваемостта, но точно така стана.

# 1 673
  • Мнения: 458
Е то не е много трудно да се прогнозира, че като събереш 30 човека в една стая за много часове, ще има пик.
Надали прогнозите им са изненадали някого, камо ли да оспорваме верността им.

# 1 674
  • София
  • Мнения: 15 167
Е то не е много трудно да се прогнозира, че като събереш 30 човека в една стая за много часове, ще има пик.
И да не бяха ги събрали пак щеше да стане така, а без мерки в клас е направо потрес. Аз съм за ПО, но със сериозни мерки, иначе няма никакъв смисъл.

# 1 675
  • София
  • Мнения: 16 209
Никак не е трудно да се прогнозира. Трета вълна има навсякъде - със или без мерки и независимо от вида и строгостта на мерките. Що ли така?

Последна редакция: нд, 28 мар 2021, 14:30 от sanaka

# 1 676
  • Мнения: 2 818
Само мога да предположа... Защото мерките не се спазват стриктно, каквито и ограничения да се наложат.
Ето, сега гледам първенството по художествена гимнастика. Да, има плексигласови прегради между организаторите, някои от чуждестранните (азиатски) представители са с по две маски, но от българска страна наблюдавам не малко хора с маска под носа и без маска мернах една дама. Цял ден ще стоят в тази зала един до друг.
Та може би това не е маловажна причина за пренебрегване защо се получава така, че при наличие на мерки да има и силно разпространение на заразата.
Факт е, че хората се умориха от мерки, факт е и че им писна да ги спазват...

# 1 677
  • София
  • Мнения: 16 209
И в Германия ли не се спазват? Франция?

# 1 678
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Прогнозите са едно, реалността друго. Как пък един поне от нас не се разболя, че да потвърди прогнозита - 40-тина учители и два випуска по 4 паралелки ученици и 10 човека администрация и друг персонал.
При това затваряне, хората тръгнаха да се събират в малките си апартаментчета и вилички по не знам колко души, не е като в ресторант просторно.

Аз нямам сили повече да си хабя очите и времето, че да им поднасям качествен продукт и да ги дебна за обективно оценяване. Пускам си стандартното, кой разбрал, разбрал, кой не - да се спасява. Да отиде при професора да му го обясни.

# 1 679
  • Мнения: 6 325
Италия?!

Общи условия

Активация на акаунт