Дистанционно обучение за учениците-Teмa 16 /Март 2021/

  • 83 461
  • 1 973
  •   1
Отговори
# 1 650
  • София
  • Мнения: 16 219
Ама вие сериозно ли? И какво мислите, че ще стане, ако има 0т. на НВО? Ще му пише двойка за годината? Joy Никой ли не се сети да попита тази учителка, на какво основание ще приема оценката от НВО като годишна, при положение, че тя не може да бъде вписана дори като текуща? И още по-важно - как ще преобразува точките от НВО в оценка, при положение, че няма прииета скала от единственият, компетентен да приеме такава - съставителя на теста.

Последна редакция: сб, 27 мар 2021, 19:38 от sanaka

# 1 651
  • Мнения: X
Имам дежа вю с тази история - НВО и годишната оценка. Joy Тъй като след поредните промени във форума не мога да пусна цитат, ще се копирам от десетокласната тема.
Цитат
Мхм, само дето срочните оценки трябва да са оформени не по-късно от два дни преди края на срока, а резултатите ще излязат горе-долу по това време. А и бих я попитала на какво основание е получила резултатите на детето от съответното НВО и после го е преобразувала в оценка, че я е взела и предвид при оформянето.
Иначе градската легенда се носи от години, включително вариацията, че годишната оценка не може да се различава с повече от единица от тази на НВО ( нищо, че точките вече не се преобразуват в оценка).

# 1 652
  • Мнения: 13 212
При нашия набор (05),частните учители по места след пробни изпити казваха на родителите, че детето е "за 4, за 5 итн", мскар да нямаше приравняване. Но го смятаха за по-информативно. Отделно, зная случай, при който колебание м-у 5 и 6 се оформя като годишна оценка 5, заради "ниска оценка" на НВО. Не е изключено, учителят може да даде едно обяснение  на детето, друго при официално изискване.

# 1 653
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 122
Ау това с взимането на оценката от НВО като годишна оценка  е много гадно- дано не хрумне нашите учители.Интересно ми е по каква скала ще преравнят точките с оценки. И още това е изпит , в който можеш да не покажеш целите си знания в резултат на напрежението.
Точките вече не се приравняват с оценки.  Лошото на НВО е, че дори умни и отлични деца се справят не особено добре, заради  притеснението. После тези резултати влизат в едни статистики... Колко ли са реални?!

# 1 654
  • Мнения: 5 466
Какъв контрол над учителите. По кои изисквания за ДО директорът ще накаже учител?

# 1 655
  • Мнения: 24 685
Не става въпрос за наказание, но сигурно и на учителите, като на всички им се следи присъствието на работа, нали се изготвят присъствени форми за явяване и неявяване на работа, начисляват се заплати. Предполагам, че ако някой системно не влиза в час без оправдание  все ще направи впечатление на ръководството си

# 1 656
  • Мнения: 458
Нашите и двете училища са wannabes и това води до своите предимства и недостатъци. Директорът се напъна да отвори две испански паралелки, които води той и останалия испански го остави на една /хмм как да се изразя меко/ неадекватна възрастна жена. Иначе е ремонтирал стаите и е сложил пречистватели.

За 127- мо ли става въпрос?

# 1 657
  • Майничка
  • Мнения: 13 817
Всяко училище трябваше да изготви план за обучение в ОЕСР или ОРЕС, както се наложи после. Отделно директорът издава заповед за организация за учебния процес. В нашата фигурира какъв процент  синхронно и асинхронно преподаване може да има по различните предмети (ако изобщо е позволено асинхронно).
В случая, доколкото разбрах, става въпрос за преподавател, на когото заплаща друго правителство, тогава бг училището няма механизъм на въздействие. Единствено в края на месеца (или годината, не съм сигурна) му дава справка за взетите часове, за пред неговото началство.

# 1 658
  • Мнения: 458
Какъв контрол над учителите. По кои изисквания за ДО директорът ще накаже учител?
Как по какви? По същите, както, ако не се яви на ПО. По дръжностна характеристика учителят е длъжен да започва и приключва часовете в определен час и при ДО. То иначе, ако е на добра воля, кой ще го прави...
Няма как без изисквания за ДО, нашият клас даже имаше посещение от експерт от РУО в час от ДО.
Е представете си, ако госпожата не влизаше.
А и родители биха сигнализирали.

# 1 659
  • София
  • Мнения: 62 595
И аз не мога да си го представя това с невлизането или карането на проформа на часовете, макар да го чувам от разни места. За мен не е проблем някой проверяващ да влезе в мой час или родител да присъства (реално или виртуално).

# 1 660
  • Мнения: 7 275
И аз не мога да си го представя това с невлизането или карането на проформа на часовете, макар да го чувам от разни места. За мен не е проблем някой проверяващ да влезе в мой час или родител да присъства (реално или виртуално).
Не можеш, ама е факт. И ако мога да попитам от позицията на каква се изказваш: като родител или като учител? Защото, доколкото на повечето тук е известно нито имаш деца в училищна възраст, нито си учител.
Не ми е работа като родител да следя учебния процес. Първо, може да нямам такава възможност. Някак всички свикнаха с мисълта, че родителите трябва да сме хоум офис, да сме около децата и да сме в ролята на пъдари.
И второ, дотолкова ми е писнало от ДО, че дори да видя карането на проформа часове, вече хич не ме интересува кой как си води уроците и не бих сигнализирала нито на учител, нито на директор.😀

Последна редакция: сб, 27 мар 2021, 22:06 от Фран

# 1 661
  • Мнения: 5 466
За това питам - има ли ясни изисквания, разписани в правилник и наредба. Втора година учител пуска презентация, пише на децата да я гледат, да напишат план, да попълнят учебната тетрадка, да снимат плановете и да отбележат в платформата, че са изпълнили задачата.
Не говоря за ФВС, музика или ИИ, а за разказвателни предмет, който може и да е част от интегтирано НВО догодина

# 1 662
  • Мнения: 24 685
Аз пък гледам на това, че понякога мога да слушам урок,   като на възможност да видя най-накрая какво правят в тия часове... Определено е интересно.

Иначе, и учителите са хора. Понякога са болни, друг път имат проблеми с техниката. Веднъж миналата година пролетта учителят по география се включи от опашката на КПП-то. На една и се наложи да излезе спешно от платформата  и остави децата да направят писмено няколко задачи и да и ги изпратят. Случаи всякакви....

Ние сме доста обръгнали обаче, в шести клас учителката по физическо ги оставяше на игрището, за да отиде през улицата до Кауфланд.

# 1 663
  • София
  • Мнения: 62 595
Можеш да приемеш, че се изказвам в роля, която е много близка до тази на учител в случая. Аз също подлежа на проверки на оценка на работата от страна на прекия си ръководител, присъствието на родител за мен е в реда на нещата, стига той да желае да присъства като от родителя нищо не искам като действия. Ако иска да стои и да слуша, ако си има друга работа - да си я върши.  Като родител също бих искала да зная, че учителят води редовните си часове. Да речем, че веднъж може и да не влезе в часа или да води урока по-лежерно -  случва се, но ако се случва често или часовете са проформа, едва ли ще си замълча. Ако не си води часовете смислено защо изобщо е там? Когато имам група пак съм ок с това родител да слуша, все пак той е в дома си, ок съм и с това да имам проверяващ по време на часа, а каквото правим е напълно нормално, не са някакви супертайни неща.

Не зная какво разбираш под това, че учителите свикнали родителите да са там и да са пъдари. Има час и детето трябва да е в часа, а това да е в часа се осигурява от родителите, както ги водят на училище. Това дали детето е в часа е проблем на родителя, а не на учителя. Колкото до стоенето, с техниката винаги може да възникне проблем, който не е по възможностите за справяне на децата. Ако се случи нещо технически, то едва ли учителят има нещо общо.

Последна редакция: сб, 27 мар 2021, 22:41 от Andariel

# 1 664
  • Майничка
  • Мнения: 13 817
Скаридка, писах по-нагоре нещо, което отговаря на твоя въпрос. Това, което ти описваш, е асинхронно обучение и не е забранено в общо ОРЕС при епидемиологична обстановка. Всяко училище преценя дали и доколко го допуска.
Що се отнася до съдържанието на НВО догодина, колко пъти Дидева писа и пуска линк към официални документи в тази (и не само) тема, че евентуално НВО ще включва други предмети най-рано 2022-2023г.

Общи условия

Активация на акаунт