Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Клуб на храбрата шивачка - 23 тема

  • 7 236
  • 164
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 151
https://www.youtube.com/channel/UCt6TrHzWjxHcmL8YRmr6YNA/videos

На този канал една корейка прави интересни неща, включително бандани и шапки. Има линкове за сваляне на кройките им в описанието на клиповете. Ето например кърпа с козирка:

https://youtu.be/9JXUizJ-ggw

# 31
  • Бургас
  • Мнения: 380
Моля за помощ! Днес реших най-накрая да си поиграя с машината. Намислила съм да ушия няколко ленени калъфки за възглавница на ММ, защото все се оплаква, че му е горещо. Хем нещо лесно като за пълен начинаещ, хем пък за разкош реших да опъна няколко успоредни декоративни тегела на лицето. Само че платът взе да се събира на тегелите. На плътен се представи добре, но на тънък не ми хареса. Сменях конци, игли въртях каквото ми хрумна, но все не ми харесваше 😀 Накрая опънах плата на един гергеф и така вече се получи прилично, но като погледнах отзад, конците са преплетени един с друг. Пак реших да сменя опъна на конеца, но стана по-зле положението. В крайна сметка хванах една готова дреха с такива тегели и ми се струва, че и там така се преплитат конците отзад, но не мога добре да ги видя. Прилагам снимки на най-доброто, което успях да постигна. Отпред:

Отзад:

Пробите са ми на стара калъфка. Така ли трябва да изглежда? 🙄 И тези дупки в плата също ме притесняват. Може ли да се избегнат?

# 32
  • Мнения: 1 258
Платът е много рехав и не обича дебела игла. За този плат, игла № 70 би била подходяща, за да не стават тези грозни дупки. Но дори и да е тънка иглата, ще станат дупки от стягането на конеца и заради рядката тъкан. Трябваше да зашиеш на парче плат само с прав шев, да видим налице и наопаки и да ти кажем какво да се направи. Струва ми се, че трябва да се стегне доста конецът на иглата, но най-добре това ще се види на прав шев.

# 33
  • Бургас
  • Мнения: 380
Благодаря, електричарю! Ще сменя иглата, те и конците са тънки - 150, надявам се да се харесат, че от недоглеждане ги купих такива. Ще пробвам на оригиналният плат и ще докладвам немедленно.

# 34
  • Sofia
  • Мнения: 19 232
Не трябва ли отдолу да се слага хартия?

# 35
  • Мнения: 1 258
Да, точно в този случай, е добра идея хартията.

# 36
  • Бургас
  • Мнения: 380
Doli, ще опитам. А каква трябва да е хартията? Нещо специално ли? И после няма ли да остане под конците на гърба🙄

# 37
  • Бургас
  • Мнения: 1 298
Ако сложиш отдолу една лента подлепващо, мисля че ще стане по-добре. А има е една "тъкан", която на мен ми прилича на подлепващо, но без лепило, която ми казаха в магазина, че се ползва за гръб на мебели. Просто тя , набодена с карфици към основния плат, няма да позволява да се събира плата при бродерията.

# 38
  • FRANCE
  • Мнения: 1 885
По принцип има и подлепващи които се разпадат при пране. Използват се за бродерия и са малко по-скъпи.

# 39
  • Sofia
  • Мнения: 19 232
Ако е хартия ще падне лесно след това.
Може и с тънко подлепващо.
Преди много години бродирах на крачна машина с гергеф.На стегнати материи не слагах нищо,но на по-тънки слагах.

# 40
  • Бургас
  • Мнения: 380
Благодаря ви! Страхотни сте!
Мисля да поръчам от сайта на ЮТА текстил. Струва ми се, че цените им са изгодни като на производител. Надявам се да ми свърши работа. Още сутринта се заех да направя тест с прав тегел, както ме посъветва електричаря. Първо направих на едни кат плат и дали заради орловото ми око, но виждам и двата конеца от двете страни на плата Rolling Eyes Качвам снимки на лицето и гърба. Извинявам се, че не се различават хубаво цветовете на конците, но на тъмния плат изглеждат еднакво...
Скрит текст:
Това е лицето
Това е гърбът
После направих проби и на два ката плат
Това е лицето
Това е гърбът
Наистина ми е трудно да преценя кое е добре, в моите очи си приличат доста Sad
О, и забравих да спомена, че с 70 игла гадните дупки ги няма! Ура!

Последна редакция: нд, 21 мар 2021, 11:50 от kojo

# 41
  • Мнения: 1 258
Kojo, модераторът е изтрил постът ти, в който пишеш коя машина си купила, но знам, че е с хоризонтален грайфер. Това което виждам е, че иска леко стягане на совалката и на иглата. Махни калерчето и извади пластмасовата совалка! Виж кое болтче трябва съвсем леко да стегнеш: https://www.youtube.com/watch?v=UDv4Zw3oyjE
Най-добър прав шев правят машините с вертикален ротационен грайфер. Такива са старите Веритас, Науманн и някои модели Пфафф. Добре е прав шев да шиеш с краче за прав шев. То е с малък кръгъл отвор за иглата, а не като крачето за зиг заг, което е с широк отвор.  С такова краче се избягват пропуските на бодове при тънки и разтегливи платове. Обяснявал съм подробно какво става с него. Ако нямаш все още такова краче, можеш да залепиш скоч на лапичката на крачето за зиг заг. Той е електричарско тиксо. Може да се залепят два пласта от него. Иглата ще си пробие отвор какъвто й трябва. Целта е, крачето да има само отвор за иглата, а не широк. Разбира се, с тази лепенка няма да шиеш зиг заг шевове, защото ще се надупчи много. След като зашиеш, махни тиксото! Дори да стегнеш леко болтчето на совалката, не се надявай на перфектен шев на тънки платове. Повтарял съм многократно, че няма идеални домашни машини, независимо, че си платил цена, като за скъп автомобил втора ръка. Ако не те дразни много, можеш да оставиш нещата както са си в момента. Не, все пак стегни съвсем леко болтчето на совалката и малко стягането на иглата!

# 42
  • Мнения: 945
Здравейте, имам нужда от помощ с оверлог машината ми.
Нагласила съм напрежението и т.н. започва да си шие балансирано и по някое време го сменя на грозен и неравен шев, без да пипам нищо. Постоянно вдявам наново иглите, не е от това, не мога да разбера къде е проблема и вече ми се плаче направо.
Ще покажа на снимка как става, започва добре и после сменя.

# 43
  • Мнения: 1 258
Glossycherry, трябваше да снимаш и наопаки. Това което виждам е, че конецът на лявата игла (твое ляво) е възможно да не е влязъл на точното място между тарелките на бремзата. Вземи тънка игла за ръчен шев, завърти регулаторът на 0 и пъхни иглата между тарелките! Опитай се да почистиш всичко там. След като това стане, намокри парцалче със спирт и с ръбчето му, изтъркай тарелките няколко пъти там! След това завърти регулаторът на същата стойност! С бобини ли шиеш, или с макари? Виж конците дали се развиват точно над бобините! Направи тези неща и докладвай немедленно! Ако не ти харесва пак - снимай и пиши!

Последна редакция: пн, 22 мар 2021, 21:44 от elektrichar

# 44
  • Мнения: 945
elektrichar, това е с макари, забелязах че се навиват отгоре, не знам как да обясня но някак си се сгърчват.
Ето сега сложих бобините с които дойде машината и напрежението си е по дефалт на 4 и е добре. Но когато си сложа белите макари трябва да го сменя на 7-4-4-7 за да е равно и пак почва да се променя и да прави каквото си иска, и като че ли всеки ден иска нови настройки. Малко ми е трудно с термините, абсолютно нова съм в това, но ще се опитам да направя нещо, защото мисля че проблема е точно където обясняваш, някак си много трудно се дърпа конеца, и често се къса.
Ето снимка с нормалното с бобините, и последната снимка е обратната страна на червения плат.


Общи условия

Активация на акаунт