Неразбираемо говорене

  • 9 111
  • 59
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако още двайсет човек напишат, че са имали подобен проблем, това как точно ще те успокои? Какво успокоение търсиш? Нещата се оправят с работа - ходите, правите каквото трябва, резултат вече започва да се вижда, значи нещата вървят добре. Винаги е така - когато се работи и се следват насоките на логопеда, нещата се оправят. Няма вълшебен начин, няма вълшебни добавки, няма вълшебно нищо. Вълшебните неща са на телевизора в рекламния блок. Нещата стават по класическия начин - с усърдна работа и търпение. Ако се съмнявате в компетентността на специалиста - търсете нов. Ако мислите, че диагностиката не е достатъчна - търсете невролог или друг лекар, който смятате, че ви е нужен. Да, има много деца, не е само вашето. На някои деца родителите правят каквото е нужно, а на други не правят. Тези, които правят - постигат резултат.

Последна редакция: сб, 20 мар 2021, 12:01 от Andariel

# 31
  • Мнения: 923
Мисълта му тече по бързо от говоренето и започва да забива ъ ъ ъ ммм ммм и после си казва думичката.Пише буквите,ресува си къщички ,коли за мен лично рисува като за 4 годишен поне се разбира какво е картината.Логопедката каза че искал само едно леко подпомагане и нещата ще се оправят,но аз се притеснявам и за това тук търся хора със сходен проблем
[/quote]


Това забиване ,не трябва да го допускаш.Винаги ,като тръгва да го прави го прекасни,гушни,кажи му да поеме въздук и да се опита да обясни бавно,помогни му,пак казвам ако в бързината съкращава думата(моята госпожица в тези моменти ,в началото най-често казва или последната сричка на думата или първата,сега прескача на не всяка дума),почваш да разбиваш думата примерно па-па-гал и така няколко пъти.С ръката тактуваш ако трябва на сричката.Другия вариант е да отклониш темата на разговор.
Сега за теб може да рисува нормално и "поне му се разбира какво рисува" има голяма разлика.Има някакви норми ,че всяко дете е различно факт,че тези норми са много широки факт,но логопедката какво мисли по този въпрос?
Има си стандарти по-който се оценява и дори оценките за общо развитие ,който се правят в детската градина,макар и доста орязани ,ако отсреща стой човек,който си разбира от работата ще хване дадения проблем.
Такава оценка този логопед правил ли е ?Дал ли ти е копие?Защото той трябва да си го прави на определен период ,за да може после да сравнява развитието на детето.Това трябва малко да се подпомогне и ще се оправи,на мен лично не ми харесва като отговор.
Всеки път когато взимам детето от логопеда ми се обяснява-какво е било поведението,какво са правили,къде и е било лесно,къде трудно,какви са нормите,какво да правя в къщи с нея.Ако случайно пропусне да ми се каже,то аз разпитвам или задавам въпрос по нещо,което аз съм правила с нея и съм видяла трудност.

П.П И Andariel е права-работа,работа,работа,това е начина.При нас освен логопед 2 пъти седмично,има 2 рехабилитация,2плуване,2 ски(в зала и в планина) и всяка една игра в нас гледам да я приспособя в нещо полезно.

# 32
  • Мнения: 6 166
Не разбрах - говорено ли му е на детето и има ли гледане на телевизия. Важни неща.

# 33
  • Мнения: 275
Логопедът ви е казал, че детето е в норма? Според мен сменете го с по-опитен, този само ще ви замазва очите и ще губите време и пари при него.А най-вече детето няма как да напредне при човек, който не знае какво говори и какво прави,  само стреля в тъмното и каквото стане. До колкото разбирам от написаното, не е изключен най-важният проблем и си остава скрит. Вие няма как да го усетите, УНГ лекар-също, установява се трудно и с нужната техника- проверка на слуха. На ФОНЕМАТИЧТИЯ СЛУХ. Не дали изобщо чува, а какво и до колко чува(може да е некачествено, замазано, изкривено и за това да говори така и да забива).Ако това не е в норма,  психолози и логопеди са излишни, само човек се лута и се чуди как да помогне на детето си. Прилича на ситуацията "няма гориво в колата и тя не тръгва, за това почваме да я тикаме или търсим как да я ремонтираме, че да потегли". С такива "специалисти" е заринато навсякъде, жалко за децата. Говоря от опит!При интерес ми пишете на лични.

# 34
  • София
  • Мнения: 62 595
Чакай, че ми стана интересно. Може ли да се аргументираш на каква база стигна до извода, че логопедът не знае какво говори и какво прави и стреля в тъмното? Ти това дете видя ли го, чу ли го, какво? Присъствала си в часовете? Изобщо, на каква база твърдиш всичко това?

# 35
  • Мнения: 275
На база четене с разбиране.Авторът/авторката достатъчно ясно изясни симптомите, възрастта и становището на логопеда. Според мен е по-важно родителят да получи помощ тук, а не утешение.

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
И какво разбра от това четене с разбиране? Първо, второ, трето...

# 37
  • Мнения: 6 878
Ако още двайсет човек напишат, че са имали подобен проблем, това как точно ще те успокои? Какво успокоение търсиш? Нещата се оправят с работа - ходите, правите каквото трябва, резултат вече започва да се вижда, значи нещата вървят добре. Винаги е така - когато се работи и се следват насоките на логопеда, нещата се оправят. Няма вълшебен начин, няма вълшебни добавки, няма вълшебно нищо. Вълшебните неща са на телевизора в рекламния блок. Нещата стават по класическия начин - с усърдна работа и търпение. Ако се съмнявате в компетентността на специалиста - търсете нов. Ако мислите, че диагностиката не е достатъчна - търсете невролог или друг лекар, който смятате, че ви е нужен. Да, има много деца, не е само вашето. На някои деца родителите правят каквото е нужно, а на други не правят. Тези, които правят - постигат резултат.
Абсолютно точен отговор незнам защо още се разисква темата.
Или се доверете на логопеда при когото сте или търсете второ мнение Wink

# 38
  • Мнения: 923
Авторката е дала прекалено малко информация,че да се генерализира така.
Никъде не пише становище на логопед.Интепретяцията на авторката и реално становище са 2 различни неща.

# 39
  • Мнения: 275
Казва че всичко е в норми

Ето го становището-от втория пост на автора

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
И? Какво ти казва това? Когато твърдиш нещо, то трябва да се аргументираш. В случая правиш някакви твои интерпретации на откъслечна информация. Интересно, с какъв размах го правиш! Нито знаеш какъв точно е бил разговорът между двамата, нито нищо.
А фактите са съвсем друго нещо в постовете на автора. Тях трябва да гледаш, а не какво според него е казал логопедът.

Последна редакция: нд, 21 мар 2021, 10:04 от Andariel

# 41
  • София
  • Мнения: 1 581
Синът ми имаше такъв проблем. Около тригодишна възраст "плямпаше" на бебешки, нищо не му се разбираше. Иначе си беше социален, разбираше всичко, моториката му си беше в ред и т.н. На три и половина тръгна на логопед, за около две години речта му се изичсти напълно. Още след първите месеци имаше огромен напредък, може би на четири и половина вече говореше не по-зле от връстниците си, но продължихме заниманията още една година, за да затвърди някои трудни звукове и дълги думи, които го объркваха.

Така че - логопед, логопед и пак логопед и ако няма друг, скрит проблем (неврологичен, със слуха или нещо от сорта) нещата ще се оправят. Но с последователна работа, не с "чакане". И моя го чаках почти две години да проговори като хората от само себе си, ама не стана. Логопедът оправи нещата. Да отбележа, че почти не съм се занимавала със специалните логопедични упражнения у дома. Направих нужното откъм ограничаване на филмчетата (особено тези на чужд език), много четене на глас (приказки в стихчета от типа на "Работна мецана", "Медената пита" и др.) и май това е. Всичко останало направиха в кабинета. Но ходехме плътно - в началото три пъти седмично, после два пъти, без компромиси, пропускане и отлагане.

# 42
  • Мнения: 12
Благодаря за изчерпателния отговор

# 43
  • София
  • Мнения: 1 554
Консултирайте се с по-опитен логопед или център с повече специалисти
Направихме първична консултация   с двама препоръчани ни логопеда, но някякси не се получи симбиоза и детето не иска повече да ги посещава. В другата тема ме насочиха за проблем със сензорната интеграция и в  цетър МиленА откривам сензорен терапевт и логопед. Имате ли мнение? А за Яна Раковска от Токуда?

# 44
  • Лайпциг / Перник / София
  • Мнения: 1 036
Здравейте! Бих се възползвала от темата, ако позволите, за да попитам, дали според по-опитните от вас или тези от вас, на чийто деца растат в многоезична среда, смятате ли, че е проблем, че детето израства в среда с 3 езика едновременно? Ние живеем в Германия, синът ми е на 3г, като от почти 1 година ходи на ДГ тук. Вкъщи си говорим само на български разбира се, в ДГ му говорят само на немски, а той гледа детски филмчета на английски (предпочита тези на английски пред останалите). Говори като цяло разбираемо, но е смесица между български и английски, на немски казва само определени думи, но изречения не прави.
Когато ми каже изречение изцяло на английски го поправям, за да го каже на български и той го казва.
Аз попринцип не се притеснявам и мисля, че ще проговори в един момент и 3те езика правилно, но сега, като зачетох темата реших да попитам и вас за мнение.
Имам ли повод за притеснение, че смесва езиците и някой изречения и/или думи са му по-лесни за изговаряне на английски, а други казва на български или е наистина просто заради многоезичната среда, която се е създала?
Благодаря предварително на всеки отделил от времето си, за да отговори и се извинявам за нахлуването в темата!

Общи условия

Активация на акаунт