Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Плюсове и минуси на кварталите в София - 11-та тема

  • 41 677
  • 617
  •   4
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 187
Аз мисля, че всеки квартал си има плюсове и минуси и е въпрос на свикване и напасване с обстановката. За мен няма най-, най- квартал и всичко да е невероятно. Хем да е зелен, хем да е до центъра или до Витоша, но и с редовен транспорт и без опашки и задръствания, с достатъчно места за безплатно паркиране.. Ние например живеем в Зоната. Ами колежки от други части на София, визирам от Дружба, Обеля и прочее не харесват квартала без никога да са живяли в него. Аз пък си го харесвам, въпрос на вкус.

# 16
  • Мнения: X
Идеално няма. Хем въздух, паркиране училища, паркове, транспорт и пр. и пр неща.. .
Но поне да сме близо до приоритета. После въпрос на свикване.
Все повече взех да уважавам периода на комунизма, макар да съм антикомунист... Ами още се ползва инфраструктурата, че и панелите и ЕПКта.
Сега пътищата по новите квартали са проблем,да не говорим за училища, паркинги, детски градини. А плащат поне 2пъти повече данъци новите апартаменти.

# 17
  • Мнения: 13 825
Лаленце, погледнете в Манастирски ливади изток нещо ако търсите НС непременно, но в частта около Лидл до Т. Каблешков. Всъщност не знам какъв ви е бюджета, има и НС в широк и идеален център, но цените са в небето и не зная дали е оправдано това.

# 18
  • Мнения: 2 520
лаленце, мога да ти изрекламирам Младост, в отделни части, ако не ви притеснява, че периодично в пиковите часове си има задръствания. Даже и НС има с горе-долу нормални отстояния. 

# 19
  • Мнения: 10
Сега живея в квартал Лагера, много съм доволен, близко до центъра, има градина, паркове и удобен транспорт (не е зона, което е важно!). Най-много ми харесва, че квартала е доста жилищен, имам впредвид си има семейства, които са от поколения живеят в него и има пространства между блокове, а не като квартал Витоша примерно.


Трамвай 5 е много удобен за стигане до центъра, а и вече с метрото (метростанция Красно село) си точно за 6 мин на НДК, а 12-15 мин до Софийски.

Също добър квартал според мен е Стрелбище. Близко ти е Южен парк, булевард България и не си далеч от НДК.

Успех в търсенето.

# 20
  • Мнения: 10 309
Като рекламирате, съобразявайте и цените. Аз ще изрекламилам Докторски, на 5 мин пеш си от Ал Невски, МС СУ ти е под носа, Борисовата е на 10 мин пеш. И т н. Ама цените са...
Стрелбище е сред скъпите квартали, няма как да го сравняваме с кв Витоша или Надежда. Или Гърдова глава.

# 21
  • София
  • Мнения: 2 046
Видях, че една дама в предишната тема се чуди за жилище в бл. 48 в Христо Смирненски /Слатина/. Мястото е много хубаво, едно от най-добрите в района. Ние сме в блок на предната линия, т.е. обираме всичкия шум и мръсотия. Simple Smile Този блок не е ЕПК, а е тухла от края на 90-те, ако нямам грешка. Единственият недостатък за мен е, че няма ТЕЦ. В близост има градини и добро училище. Също така и парк Редута, Гео Милев, на който както му е удобно да го нарича. Със сигурност на много блокове в тези квартали му е по-далечен. 5 минути, не повече, направиха и тротоар по Иван Щерев. Планира се метро в района. И още паркове и градинки наляво и надясно от блока. Имаш избор за разходка - наляво, надясно или нагоре. Simple Smile Тротоари, паркоместа, всичко. Малко шум от летището може би, но аз го забелязвам само като приспивам едното дете, лятото, към 10 излита един самолет Simple Smile И това го казвам само защото някой ще каже, ама така и така, истината е, че по никакъв начин не пречи на нищо.

# 22
  • София
  • Мнения: 802
Лаленце, погледнете в Манастирски ливади изток нещо ако търсите НС непременно, но в частта около Лидл до Т. Каблешков. Всъщност не знам какъв ви е бюджета, има и НС в широк и идеален център, но цените са в небето и не зная дали е оправдано това.

Не препоръчвам Манастирски ливади на никого! Не случайно се казват така. Там няма една улица като хората, всичко е черен път. А случайно, ако излезете на терасата, със съседката можете да си разменяте кафе, яйца, на който каквото му трябва.

# 23
  • Мнения: 1 340
Ами Гърдова глава според мен си е дост по спокойно от други места,има ново строителство и къщи,които ще се превърнат в кооперации някой ден най вероятно,но засега е хубаво,хареса ми.Но е далече,няма транспорт подходящ,почти никакъв даже.И примерно детето като стане по самостоятелно на 12-16 години,няма как да мръдне никъде без придружител с кола.Това ме спря и наблизо няма нищо,само едно Фантастико и това е.
То зависи в коя част точно. В частите, които са близо до бул. Цар Борис III-ти може да се ходи пеш до трамвай 5, който си е редовен. В другата част може да се чака и 63 или 107, но и двата са доста на рядко. Но на пешеходно разстояние има градски транспорт. Какво са за 1 тийнейджър да измине 500 метра пеш, за да стигне до спирката?

А, ако на тийнейджъра не му върши работа трамвай 5?
То това може да важи за абсолютно всяка линия на градския транспорт в София, за абсолютно всеки квартал. Идеята е, че този трамвай стига бързо до центъра и е редовен. Всъщност транспортната мрежа на градския транспорт е именно с такава логика - от крайните квартали да има градски транспорт, който преминава през центъра. От там вече може да се хване друга линия, която има същата логика - от центъра за към друг краен квартал.

# 24
  • Мнения: 10 309
Скрит текст:
Ами Гърдова глава според мен си е дост по спокойно от други места,има ново строителство и къщи,които ще се превърнат в кооперации някой ден най вероятно,но засега е хубаво,хареса ми.Но е далече,няма транспорт подходящ,почти никакъв даже.И примерно детето като стане по самостоятелно на 12-16 години,няма как да мръдне никъде без придружител с кола.Това ме спря и наблизо няма нищо,само едно Фантастико и това е.
То зависи в коя част точно. В частите, които са близо до бул. Цар Борис III-ти може да се ходи пеш до трамвай 5, който си е редовен. В другата част може да се чака и 63 или 107, но и двата са доста на рядко. Но на пешеходно разстояние има градски транспорт. Какво са за 1 тийнейджър да измине 500 метра пеш, за да стигне до спирката?

А, ако на тийнейджъра не му върши работа трамвай 5?
То това може да важи за абсолютно всяка линия на градския транспорт в София, за абсолютно всеки квартал. Идеята е, че този трамвай стига бързо до центъра и е редовен. Всъщност транспортната мрежа на градския транспорт е именно с такава логика - от крайните квартали да има градски транспорт, който преминава през центъра. От там вече може да се хване друга линия, която има същата логика - от центъра за към друг краен квартал.
Не е вярно това. Има квартали, където минават много линии на един и същ транспорт, както и различни видове транспорт. Примерно 5-6 автобуса, 3 трамвая и линия на метрото на разстояние 5-10  мин пеш от дадено място. Което позволява да стигнеш до много места в София без прекачване. Плюс пешеходен достъп до централните места. Трамвай 5 е добър, но да е единствената ти връзка с центъра, и то определена част от него само (защото и НДК, и Орлов мост са също център), изобщо не е добре за дадената локация. Близка приятелка живее в Павлово, на 5 мин от трамвая, и ползва кола. Не защото иска, а защото не й е удобен транспортът за ежедневно придвижване. И за мен Павлово не е добре уреден транспортно. Но поне е стар квартал с инфраструктура. Гърдова глава освен с лош транспорт е и с лоша инфраструктура.

Последна редакция: пт, 19 мар 2021, 10:58 от Poppea

# 25
  • Мнения: 1 340
Скрит текст:
Ами Гърдова глава според мен си е дост по спокойно от други места,има ново строителство и къщи,които ще се превърнат в кооперации някой ден най вероятно,но засега е хубаво,хареса ми.Но е далече,няма транспорт подходящ,почти никакъв даже.И примерно детето като стане по самостоятелно на 12-16 години,няма как да мръдне никъде без придружител с кола.Това ме спря и наблизо няма нищо,само едно Фантастико и това е.
То зависи в коя част точно. В частите, които са близо до бул. Цар Борис III-ти може да се ходи пеш до трамвай 5, който си е редовен. В другата част може да се чака и 63 или 107, но и двата са доста на рядко. Но на пешеходно разстояние има градски транспорт. Какво са за 1 тийнейджър да измине 500 метра пеш, за да стигне до спирката?

А, ако на тийнейджъра не му върши работа трамвай 5?
То това може да важи за абсолютно всяка линия на градския транспорт в София, за абсолютно всеки квартал. Идеята е, че този трамвай стига бързо до центъра и е редовен. Всъщност транспортната мрежа на градския транспорт е именно с такава логика - от крайните квартали да има градски транспорт, който преминава през центъра. От там вече може да се хване друга линия, която има същата логика - от центъра за към друг краен квартал.
Не е вярно това. Има квартали, където минават много линии на един и същ транспорт, както и различни видове транспорт. Примерно 5-6 автобуса, 3 трамвая и линия на метрото на разстояние 5-10  мин пеш от дадено място. Което позволява да стигнеш до много места в София без прекачване. Плюс пешеходен достъп до централните места. Трамвай 5 е добър, но да е единствената ти връзка с центъра, и то определена част от него само (защото и НДК, и Орлов мост са също център), изобщо не е добре за дадената локация. Близка приятелка живее в Павлово, на 5 мин от трамвая, и ползва кола. Не защото иска, а защото не й е удобен транспортът за ежедневно придвижване. И за мен Павлово не е добре уреден транспортно.
Колкото по-централно, толкова повече линии на градския транспорт има. Но това води със себе си съответните негативи - много хора, шум и т.н. Хората, които ходят в крайни квартали отиват там заради тишината и спокойствието, което липсва в по-централните части. Въпрос на личен вкус е дали искаш повече спокойствие за сметка на по-малко градски транспорт. И да, както вече споменах повечето линии на градски транспорт са с логика краен квартал - център - краен квартал.
Но в случая ставаше дума, че едва ли не няма никаква възможност човек да се придвижи от съответния краен квартал без автомобил, което не е точно така.
П.с. за мен също Павлово не е добре уреден откъм градски транспорт, но не може и да се каже, че няма хич.

# 26
  • Мнения: 10 309
Скрит текст:
Скрит текст:
Ами Гърдова глава според мен си е дост по спокойно от други места,има ново строителство и къщи,които ще се превърнат в кооперации някой ден най вероятно,но засега е хубаво,хареса ми.Но е далече,няма транспорт подходящ,почти никакъв даже.И примерно детето като стане по самостоятелно на 12-16 години,няма как да мръдне никъде без придружител с кола.Това ме спря и наблизо няма нищо,само едно Фантастико и това е.
То зависи в коя част точно. В частите, които са близо до бул. Цар Борис III-ти може да се ходи пеш до трамвай 5, който си е редовен. В другата част може да се чака и 63 или 107, но и двата са доста на рядко. Но на пешеходно разстояние има градски транспорт. Какво са за 1 тийнейджър да измине 500 метра пеш, за да стигне до спирката?

А, ако на тийнейджъра не му върши работа трамвай 5?
То това може да важи за абсолютно всяка линия на градския транспорт в София, за абсолютно всеки квартал. Идеята е, че този трамвай стига бързо до центъра и е редовен. Всъщност транспортната мрежа на градския транспорт е именно с такава логика - от крайните квартали да има градски транспорт, който преминава през центъра. От там вече може да се хване друга линия, която има същата логика - от центъра за към друг краен квартал.
Не е вярно това. Има квартали, където минават много линии на един и същ транспорт, както и различни видове транспорт. Примерно 5-6 автобуса, 3 трамвая и линия на метрото на разстояние 5-10  мин пеш от дадено място. Което позволява да стигнеш до много места в София без прекачване. Плюс пешеходен достъп до централните места. Трамвай 5 е добър, но да е единствената ти връзка с центъра, и то определена част от него само (защото и НДК, и Орлов мост са също център), изобщо не е добре за дадената локация. Близка приятелка живее в Павлово, на 5 мин от трамвая, и ползва кола. Не защото иска, а защото не й е удобен транспортът за ежедневно придвижване. И за мен Павлово не е добре уреден транспортно.
Колкото по-централно, толкова повече линии на градския транспорт има. Но това води със себе си съответните негативи - много хора, шум и т.н. Хората, които ходят в крайни квартали отиват там заради тишината и спокойствието, което липсва в по-централните части. Въпрос на личен вкус е дали искаш повече спокойствие за сметка на по-малко градски транспорт. И да, както вече споменах повечето линии на градски транспорт са с логика краен квартал - център - краен квартал.
Но в случая ставаше дума, че едва ли не няма никаква възможност човек да се придвижи от съответния краен квартал без автомобил, което не е точно така.
И това не е вярно. Има места тихи, зелени и спокойни, с добър транспорт и на пешеходно разстояние до центъра.  Това, че ти не ги знаеш и нямаш опит с тях, не ги прави несъществуващи. Хората ходят в крайните квартали, защото не могат да си позволят цените на тези места. А тези цени са такива именно заради съчетанието на тишина, зеленина и спокойствие с близост до центъра и много добър транспорт.

В случая и аз смятам, че транспортът в Павлово и Гърдова глава е зле въпреки трамвая. Е, по-добре с него, отколкото без, но въпреки това е крайно недостатъчен. Сега, за определен бюджет човек може да вземе в Гърдова глава с тези недостатъци или в Надежда/Люлин с добър транспорт и метро, това е вече личен избор кой какъв компромис ще направи.

Да, прав си за Павлово - има някакъв ГТ, но крайно недостатъчен.

# 27
  • Мнения: X
Да добавя, че добра инфраструктура  в по централни части и блок от комунизма води и цяло ято, комшии пенсионери и дето 5 ЛВ. ще им сидят за ремонт. За по новите кооперации цени до небе. Всеки си преценява.
И аз ще я погледна тази гърдова глава

Последна редакция: пт, 19 мар 2021, 11:58 от Анонимен

# 28
  • Мнения: 10 309
Да добавя, че добра инфраструктура  в по централни части и блок от комунизма води и цяло ято, комшии пенсионери и дето 5 ЛВ. ще им сидят за ремонт. За по новите кооперации цени до небе. Всеки си преценява.
И аз ще я погледна тази гърдова глава
Това от личен опит ли го казваш? Щото при нас са 2/3 продадени апартаменти с нови собственици и 1/3 наследници. Те тези от комунизма, които са си взели някога в централните квартали, вече измряха, наследниците им или са продали, ако не се разберат да си платят един на друг, или са си ремонтирали и живеят. И нямаме никакви проблеми със събираемостта на вноските за ремонти. За разлика от офиса ни НС, където има няколко семейства с дължими вноски за години назад.
Гърдова глава едва ли ще ти се стори неподходяща след кв Витоша. Все един дол дренки са.

Последна редакция: пт, 19 мар 2021, 12:09 от Poppea

# 29
  • Мнения: X
Е вероятно всеки блок си е различен случай.
Съвсем наскоро приятелка от Изток ми се оплакваше, че не могат да съберат пари да си измажат входа.
Аз не съм сноб. Да ми е спокойно и да се разбираме със съседите. Придвижването ще оправим. София не е чак толкова голяма.

Общи условия

Активация на акаунт