Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Кога се отразяват ЗО в системата на НАП

  • 1 497
  • 38
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 181
Здравейте! Платих здравни осигоровки в една банка, по принцип знам, че в такъв случай има забевяне. Освен това системата на НАП един вид се рефрешва 2 пъти в седмицата. Поне нещо такова ми бяха обяснили в един клон на НАП преди 4-5 години (само че забравих кои дни и часове ставаше това).
Та мина вече седмица и 2 вноски все още си стоят неплатени...
Опитвам от три дни да се свържа с тях по тел, но операторите все са заети. Днес стоях около 7 минути на тела и по едно време ми се включи запис, че мога да оставя съобщение и ще се свържат с мен. Но никой не се обади до края на работния ден:(
Някой може ли да каже след колко време зо ще се отразят?

# 1
  • Мнения: 738
Трябва да отидете в клон на НАП и да попълните декларация номер 7. Иначе няма да излязат в системата.
Аз така платих преди време и се оказа, че трябва да се подаде и тази декларация, която те въвеждат в системата. При тях излизат вноските с дни. Въпреки, че бях платила в банката, се оказа, че трябва да внеса още пари, за някакви "половинки" от месеци, които се бяха натрупали.

# 2
  • Мнения: 181
Имам подадена декларация 7. Simple Smile

# 3
  • Мнения: 1 444
Има някакво разминаване за да не са отразени. Не знам на кой телефон звъните, но пробвайте в деловодство в клона на НАП в града ви. През друга банка минават понякога два три дена докато постъпи плащането по сметка на НАП, след това още няколко докато влезе в здравен статус. Не звънете на националния телефон, там е по-трудно свързването (предполагам).
Случва се понякога да се сбърка платежния документ, номера на сметката, има двтайли, поради които може да не е отразено плащането. Моят съвет е да звъннете.

# 4
  • Мнения: 738
Имам подадена декларация 7. Simple Smile
Щом сте подали, опитайте пак да се свържете, или в краен случай отидете на място. Успех!

# 5
  • Мнения: 599
Писали са ви. Обадете се не на националния телефон, а по местоживеене:
https://nra.bg/page?id=546
Май сега се актуализират всеки ден, пазите си и квитанциите. Не чакайте. 1 седмица е много.

Успех

Последна редакция: чт, 01 апр 2021, 02:11 от Dimana12

# 6
  • Мнения: 4 984
Такива недоразумения аз съм оправяла с отиване на място с платежните.

# 7
  • Мнения: 10 025
Точни суми ли внесе? Вероятно е имало и лихви, видя ли какви са в калкулатора, за да не се окаже, че внасяш по-малко? Вноската от тази година за пореден път е увеличена. Ако всичко е правило , те съветвам с платежното да посетиш клон на НАП.

# 8
  • Мнения: 1 444
Когато се внесе сума, тя погасява главниците първо. Лихвите нямат отношение към отразяване на плащането на месеца, т.е. дори и да кма лихва за някой месец, ако главницата е платена, месецът би се считал за платен.

# 9
  • Мнения: 1 054
Вероятно има някакъв проблем щом толкова време не излизат като платени. Мъжът ми плати своите миналата седмица и след 3-4 дни при проверка в сайта липсваха като задължения.

# 10
  • София
  • Мнения: 757
Скоро имах същия проблем, даже писах тук във форума. Аз платих с карта. На нац.тел няма смисъл да звъниш, искат ПИК, за да дадат информация. Ти ако го имаш, може сама да си провериш, а ако нямаш, те съветвам да си извадиш. Става във всеки клон на НАП. При мен се оказа заради лихвите, които бяха някакви стотинки и също съм платила, но по някаква причина ми бяха взимали от основната вноска. Два месеца ми стояха висящи заради това, дори получих имейл. При плащането за третия месец погасих и лихвите, въпреки че не ми се струва редно да ги плащам два пъти, но за 16 стотинки не ми се разправяше.

# 11
  • Мнения: 10 025
Когато се внесе сума, тя погасява главниците първо. Лихвите нямат отношение към отразяване на плащането на месеца, т.е. дори и да кма лихва за някой месец, ако главницата е платена, месецът би се считал за платен.
Това не е вярно. Дори и 0.01лв. да е лихвата и да е внесена главницата, месеца се води като неосигурен.

# 12
  • Мнения: 16 751
На мейл отговарят до 24 часа обикновено, щом не вдигат телефон.

# 13
  • Мнения: 1 444
Когато се внесе сума, тя погасява главниците първо. Лихвите нямат отношение към отразяване на плащането на месеца, т.е. дори и да кма лихва за някой месец, ако главницата е платена, месецът би се считал за платен.
Това не е вярно. Дори и 0.01лв. да е лихвата и да е внесена главницата, месеца се води като неосигурен.
Лично съм си внасяла само главниците. И съм била здравно осигурена. Ако е имало някаква промяна, преди година и половина нямаше.

# 14
  • Мнения: 10 025
Когато се внесе сума, тя погасява главниците първо. Лихвите нямат отношение към отразяване на плащането на месеца, т.е. дори и да кма лихва за някой месец, ако главницата е платена, месецът би се считал за платен.
Това не е вярно. Дори и 0.01лв. да е лихвата и да е внесена главницата, месеца се води като неосигурен.
Лично съм си внасяла само главниците. И съм била здравно осигурена. Ако е имало някаква промяна, преди година и половина нямаше.
Ако се внасят за предходен месец до 25-то число следващият месец може, но, ако има закъснение има и лихви. Така е било винаги, дори и преди година и половина. Пак от опит го пиша.

# 15
  • Мнения: 1 444
Лихви може и да има, но месецът излиза осигурен, ако е погасена главницата по него. Ако искаш на лични можем да си премерим опита.

# 16
  • Мнения: 10 025
brumm
няма какво да си меря на лични с теб. Осигурявам се от много години сама и съм убедена в написаното от мен.

# 17
  • София
  • Мнения: 2 077
Когато се внесе сума, тя погасява главниците първо. Лихвите нямат отношение към отразяване на плащането на месеца, т.е. дори и да кма лихва за някой месец, ако главницата е платена, месецът би се считал за платен.
Това не е вярно. Дори и 0.01лв. да е лихвата и да е внесена главницата, месеца се води като неосигурен.
Лично съм си внасяла само главниците. И съм била здравно осигурена. Ако е имало някаква промяна, преди година и половина нямаше.
И при мен е така. Внесох главниците. Веднага ми направиха проблем. Въпреки подадената декларация и описанието, те решили да си погасяват лихви, каквито и където са намерили. “Любезничко” им обясних, че тяхното няма да мине. И така след петнайсетина обаждания “кое от кое по-любезни” ги оправиха. Винаги опитват и ако мине.

# 18
  • Мнения: 1 444
Всъщност проблемът в подобна ситуация е, че внесените суми се разпределят автоматично по заложен алгоритъм. Но, след като сте подали заявление с описание какво и къде желаете да бъде погасено, то бива обработвано от служител и сумите се "свързват" с посочените от вас задължения. Затова не става веднага, затова и се налага да позвъните. Да, досадно, тромаво и бавно е, за съжаление.

# 19
  • София
  • Мнения: 2 077
Т.е. проблем е заложеният алгоритъм, а не тези, които го прилагат, когато трябва да приложат друг? И ако за някои можем да се обадим и да се позабавляваме, да видим докъде може да стигне наглостта и накрая ясно да си заявим претенциите, то при други номерът с “компютъра го прави тъй” минава.

# 20
  • Мнения: 181
Когато се внесе сума, тя погасява главниците първо. Лихвите нямат отношение към отразяване на плащането на месеца, т.е. дори и да кма лихва за някой месец, ако главницата е платена, месецът би се считал за платен.

точно това ми обясниха, когато успях да се свържа с тях петък късно следообяд.
само, че не можаха да ми отговарят защо моите все още се отразяват в системата като неплатени. казаха ми да се обадя отново, избирайки този път друга опция от менюто. но отново след чакане никой не се включи. оставих за понеделник да звъня. обаче събота предиообяд проверих отново и вече зо бяха отчетени. Simple Smile

# 21
  • Мнения: 1 522
Здравейте! Имам подадена декларация 7 миналата година, но в профила ми с пик не ми излизат задълженията за ЗО и си ги плащам буквално на посоки(в смисъл малко закъснявам и плащам 2 месеца на веднъж, но не си изчислявам лихвите сама, защото за мен си е стреляне в тъмното не вярвам на калкулатора особено). Със сигурност имам лихви, но ми се иска да си платя всичко до стотинка, а НАП от Ноември не ми предоставя информация какво имам като задължение. А преди получавах мейл със задължения и в профила ми също имаше сумата която дължа.
На място не ми се ходи заради вируса, но наистина има ли надежда че ако им се обадя по телефона някой въобще ще ми обърне внимание? Към момента не са ми спрани здравните осигурвки, но ми е важно да не ми ги спират за някакви стотинки.
Нали декларация 7 се подава еднократно, а не всеки месец?

# 22
  • Мнения: 16 751
Еднократно се подава.
Справка може да се направи без ПИК
https://inetdec.nra.bg/pls/pub/home.html#/goto:home.magic,common

Ако има пропуск, на калкулатор най-отгоре си смяташ колко дължиш с лихвите към настоящия момент.

# 23
  • Мнения: 1 522
Пропуск нямам, но имам забавяния. В смисъл плащам 2 осигурвки на веднъж, защото забравям.
Но нищо не ми излиза в профила с пик, а преди излизаше. Даже си направих проба 3 месеца да не плащам и пак не ми излизат задължения, а съм безработна и не получавам обещетение от борсата по труда.

Последна редакция: нд, 18 апр 2021, 19:52 от Lale_Lili

# 24
  • Мнения: 16 751
не знам в профила с ПИК какво излиза, на този, който сложих по-горе се прави справка и е актуална.
Иначе задълженията излизат със закъснение, 4-5 седмици поне.

# 25
  • Мнения: 1 522
Това което сте дали като линк просто ми излиза на моят профил в момента. Не ми зарежда нищо конкретно освен началната страница на моят акаунт.
Разрових се в профила и плащанията ми седят в системата им като внесени към НЗОК, но не са разпределени към задължения. Това ме притеснява.

# 26
  • Мнения: 16 751
Това е линкът
https://inetdec.nra.bg/freesrvinfo.html
май е станала грешка горе
под 'Е-УСЛУГИ СЪС СВОБОДЕН ДОСТЪП' се влиза

Профилът с ПИК не ми е много ясен на мен.

# 27
  • Мнения: 181
Това което сте дали като линк просто ми излиза на моят профил в момента. Не ми зарежда нищо конкретно освен началната страница на моят акаунт.
Разрових се в профила и плащанията ми седят в системата им като внесени към НЗОК, но не са разпределени към задължения. Това ме притеснява.



Да не би да е възникнало ново основание за подаване на декларация 7? Дори и за ден да сте били на договор и сте работила пак трябва да се подаде декларация след това, ако е прекратен и отново трябва да плащате ЗО?

И всъщност от кое меню Ви излиза тази таблица? Моята справка за задълженията и плащанията е различна сякаш...

# 28
  • Мнения: 1 522
Това което сте дали като линк просто ми излиза на моят профил в момента. Не ми зарежда нищо конкретно освен началната страница на моят акаунт.
Разрових се в профила и плащанията ми седят в системата им като внесени към НЗОК, но не са разпределени към задължения. Това ме притеснява.



Да не би да е възникнало ново основание за подаване на декларация 7? Дори и за ден да сте били на договор и сте работила пак трябва да се подаде декларация след това, ако е прекратен и отново трябва да плащате ЗО?

И всъщност от кое меню Ви излиза тази таблица? Моята справка за задълженията и плащанията е различна сякаш...

Не съм била на договор въобще от 13 Март миналата година. Докато бях безработна лятото се наложи да ми направят операция по спешност и това ми попречи да започна работа и ми струва много пари. Единственото което се случи беше че кандидтствах за социални помощи есента, защото бях в безизходица.
Още се възстановявам и нямам работа. Плащам здравните, защото ми трябват за ходене по доктори.
Ето това е менюто от което гледам справката по-горе.

Горните справки над показаната не дават никакви задължения. Всичките като ги пусна са само празни.
До преди 2 дни имах регистрация на бюрото по труда, но служителката (ужасна, ужастна заядлива бабичка) ме накара да я прекратя.
(Защо хората в държавната администрация са толкова жестоки?!? Държа се с мен отвратително. Почувствах се унижена и омерзена Sad )

Последна редакция: нд, 18 апр 2021, 20:34 от Lale_Lili

# 29
  • Мнения: 181
А като кликнете върху справка за задълженията и плащанията и изберете от падащото меню НЗОК какво излиза?
Не би трябвало да е празно...

# 30
  • Мнения: 1 522
А като кликнете върху справка за задълженията и плащанията и изберете от падащото меню НЗОК какво излиза?
Не би трябвало да е празно...
Празно е

Заявих декл 7 доста късно, заради операцията ми, понеже не бях добре. Безработна съм от 13 Март на бордата бях до 13 Юли. На втората снимка се вижда. 12 октомври заявих декл 7 с дата 13 Юли. Тогава платих, излезнаха ми задължения и от тогава ни вест ни кост от НАП. Плащам на посоки сама, с малко закъснение както споменах, но задължения нямам, нито никъде пише пито платено. по неясни за мен причини нямам нищо в профила. Здравните права не са ми спрени.

# 31
  • Мнения: 181
Странно. Би трябвало и за 2021 да има нещо. Мисля че щом имате пик и от колцентъра на националния телефон може да помогнат. Обадете се утре през работно време. Аз нямам представа защо се получава така.

# 32
  • Мнения: 1 522
Благодаря ви за отделеното време и желание да помогнете. Ще се свържа с тях непременно.
Лека вечер!

# 33
  • Мнения: 1 444
Здравни права ще изгубите едва след три месеца не плашане на здравната осигуровка. Да не би някой да е подал грешна информация че работите на трудов договор? Много странно, наистина. Когато влизате през е-услуга, ви изписва, че сте здравно осигурена, така ли?
Иначе при плащанията винаги или почти винаги се получава разминаване. При плащане през бакова сметка (е pay) и подобни, т.е  когато плащането не минава директно по сметката за здравно осигуряване, често минават 2-3дена докато банката нсреди и преведе сумата. Затова има разлика в лихвите. Но не мисля, че лихвата в случая играе някаква роля. Мисля че по телефона поне ще ви кажат дали има някъде разминаване и проблем.

# 34
  • Мнения: 1 522
Brumm, няколко пъти поглеждах секцията за активни договори и няма регистрирано нищо. Аз също се замислих за подобен вариант, въпреки че ако има такова нещо ще да е някаква голяма грешка. Плащам по интернет, да, и в началото страшно се бях зарадвала че ми излизат суми, данни, и прочие в профила с ПИК. Но какво стана след това идея си нямам. Ще се обадя, дано някои ми обърне внимание. Поне ще опитам.

# 35
  • Мнения: 31
Здравейте! Имам подадена Декларация 7 на 22.02.2021 и въпреки това още не са ми отчетени като платени тези за месеците Ноември 2020, Януари  и Февруари 2021. Имам и платежни. На какво може да се дължи това и само на място ли може да се уреди този проблем?

# 36
  • Мнения: 1 444
От коя дата е посочено в декларацията, че ще се осигуравяте на собствено основание? Подадена на .....дата не означава, че от тази дата се осигурявате.

# 37
  • Мнения: 31
В декларацията съм написала , че се осигурявам на собствено основание от 20.08.2020 и я подадох в края на Февруари. Платила съм си здравните осигуровки за посочените месеци но не не са отчетени като платени и се чудя каква може да е причината.

# 38
  • Мнения: 1 444
Ами, звъннете и попитайте, малко по рано в темата се обсъждаше точно това. Може да е сгрешено платежно, може сумата да не е преведена вярно, може да са се покрили лихви и да е останала главница неплатена. Няма как да ви кажем ние къде е разминаването.

Общи условия

Активация на акаунт