Образователен говорилник - 17та сбирка на феите и елфовете

  • 35 707
  • 854
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 62 595
Детето пребивава по почти цял ден в  това училище. Ще-неще се идентифицира в някаква степен, защото всяко училища полага целенасочени усилия за това да развие у възпитаниците си усещане за принадлежност към училището. Като при компаниите е - символи, ритуали, кодекс и т.н.
Не харесвам училища, които много наблягат на тези неща, предпочитам по-хлабава връзка с училището, гледам на него основно като на място за обучение, а не място за възпитаване на принадлежност към него. Детето утре ще отива в друго училище. Повече ме интересува животът извън училището, защото обикновено нещата извън училище са съвсем доброволни и според интересите и във всеки момент детето може да каже "не искам повече да ходя на рисуване" и толкова.

# 271
  • Мнения: 6 385
Чувството на принадлежност е много положително като резултатност всъщност. И във фирми, и в учебни заведения. С уговорката да е с мярка и да не идва от насила и изсмукани от пръстите тиймбилдинги и занимания с психолози.
Да се идентифицираш с даден колектив е полезно както за колектива, така и за идентифициращия се.

Последна редакция: чт, 10 юни 2021, 01:40 от Fancy

# 272
  • София
  • Мнения: 5 426
Много сте упорите с тези спорове, ама и аз съм Simple Smile
На Сапарева баня искаме да сме в 5те елемента, хотелът, който е към Аквапарка. Много ни хареса, чисто нов е (само отвън и снимките отвътре). Има 3 басейна с различна температура- единият е на 28-30, на 30-32 и 32-34 градуса (тези са големите) има и джакузита на 38-40 градуса и едно студено топило.
На Гейзера не ходихме, но посетихме едно малко ресторантче (чисто ново е и беше точно до апартамента)- Приятели. Много хубава куня, меню - по няколко неща, не е като Война и Мир, но ще се намери за всеки.

# 273
  • София
  • Мнения: 7 675
Спорът като е минал на такова високо понятийно ниво, вече категорични отговори няма. 😁
Иначе обикновено "агресия" е това, което към дадения момент лично и болезнено приемаме като такава. Без значение от дефинициите по принцип.

# 274
  • София
  • Мнения: 62 595
Тъй де, тъй, хич не ги обичам тези неща, особено за деца, особено като става въпрос за училище. Училището е институция, децата щат-нещат, трябва да ходят на училище. Не виждам нещо кой знае колко полезно точно в тази принадлежност. За институцията може и да е полезно, но за индивида не знам, поне не ми харесва целенасочено да се прави това с принадлежността. Знам, знам, всичко това за корпоративната култура и дъра-бъра и психолозите с тийм-билдингите го знам, учила съм го, мога да го правя, зная защо и как се прави, ама не ме кефи особено, в частност за деца не ме кефи, защото те трябва да изградят себе си и имат принадлежност основно към семейството и рода, трябва да изградят себе си. И не, не става въпрос за аутсайдери-егоцентрици, които не могат да се впишат. Постоянно въвличаме децата все да принадлежат някъде, айде стига толкова, те кога да се вгледат в себе си и да се научат да поставят граници в навлизането в личното им усещане и пространство? Има някаква граница и за мен тя е с по-голям радиус, за да има индивидът повече свобода. Едно време пионерска организация, а сега училищно-корпоративна. Нищо не се променя, освен заглавието. Чувството за принадлежност не се натрапва, а човек иска да принадлежи по някакви негови причини.

Последна редакция: ср, 09 юни 2021, 21:18 от Andariel

# 275
  • Мнения: 17 280
Ти не виждаш, други виждаме. Хора различни, възприятия за света също.

# 276
  • София
  • Мнения: 62 595
Ок, какъв е смисълът за индивида, в случая най вече за детето? Какво печели? Официалните обяснения ги зная, интересуват ме практическите. Не стига, че по цял ден са в училище, а и да усещат принадлежност! Да речем да е отбор, хор или нещо подобно, за да имат изградени връзки и да е важно да усещат принадлежност в името на общата цел разбирам, но за институция като училището, която е задължителна и административна?

# 277
  • София
  • Мнения: 19 667
Е по-добре да прекарват цял ден в институция, от която се чувстват отчуждени ли Simple Smile

# 278
  • София
  • Мнения: 62 595
Не казвам отчуждени. Те така или иначе през 99 процента от времето не се сещат за принадлежността. Поне в българските училища. За чуждите не знам. Американците много си падат по такива корпоративни начинания в училище.

# 279
  • Мнения: 17 280
Защо корпоративни? Такава е културата и се чувстват прекрасно.
Не виждам какво е лошото в чувството за принадлежност?

# 280
  • Мнения: 6 385
Ми моето дете е гордо от себе си, че учи точно в това училище. И знае защо точно учи там. И знае ползите да учи там. Винаги когато я питат къде учи, обяснява подробно защо и какво и харесва.
Вижда много ползи от това. В тесен личностен план.

# 281
  • София
  • Мнения: 62 595
Да детето е гордо, и моите деца са горди, и аз съм горда, но то е било заради цялостния положителен имидж на училището и заради собствените постижения. За късмет малко са били целенасочените ритуали и приказки за принадлежност към училището. Има училища, в които много се набляга на принадлежността.
Да, корпоративно е, по-скоро почти идеологическо. Хората са някъде, защото имат някакви ползи (материални или нематериални) и това ги кара да се чувстват принадлежащи.  Поне докато нещото удовлетворява някакви потребности и носи ползи, човек принадлежи. Като цяло не съм много привърженик за такива неща спрямо деца. Пионерчета и чавдарчета - същата работа. Е, не, мерси!

Да, де, ама какви са тези "много ползи в тесен личностен план"?

# 282
  • София
  • Мнения: 2 925
А може би е време да дефинираме и "принадлежност" Grinning
Мисля, че това, което описва Фенси е някак естествена принадлежност. А Анди май имаше предвид разни нарочни дейности, събития и т.н. Не знам, толкова рано ми е трудно да си събера мисълта, но и аз не си падам по инициативи тип "Сега на всички ТРЯБВА да ни е весело и да сме щастливи" Joy Фенси, доколкото си спомням, също е изразявала несъгласие с разни подобни практики за бели, зелени, пембени училища и куп тържества в учебно време в ПБ, зад които стои друго, но минават под идеята за сплотяване. За мен не е лошо да има такива неща, но с мярка. Не може децата вместо да ползват пълноценно времето да учат, затвърждават, надграждат и т.н. , да си прекарват половината време в репетиции за тържества и изяви с цел показност пред родителите и рекламни клипчета за бъдещи клиенти. Но това за мен не влиза така или иначе в дефиницията за дейности за изграждане на "принадлежност".

# 283
  • софия
  • Мнения: 5 148
Аз хем не харесвам “пионерчета/чавдарчета” и всякакви “трябва да сме щастливи” хем харесвам идеята за общност .
Например едно от нещата в колежа, които много ме бяха впечатлили лреди няколко години ( когато ние още бяхме новопристигнали) е как за отрицателно време алумните бяха събрали пари за спешни действия свързани със здраве за родител на eдин от тях. Харесва ми поддържането на комуникация след завършване, срещите им-начина по който ги виждам да се вълнуват когато са на теaтрална постановка на настоящи ученици. Много ми харесва отношението да са полезни и да помагат на училището си след като са завършили. В това няма грам “трябва”, по-скоро има “искам” “мога”.
Напоследък много често се експлоатира темата за корпоративните култури и навици като робство. Те може и да не са чудесно нещо, но не виждам защо биват бутани навсякъде с повод и без повод. Какво общо има едно HP с усещането за принадлежност към училището ти? Да се възпитава в децата идеята да бъдат задружни защо е лоша? Да се върнат в училище (или предното такова) може да е вдъхновяващо и доста от помощ на някой от малките. И то не някой да те организира и да ти казва “ела/ела” а ти сам да разбираш ползата на такива действия и да искаш да допринасяш..

Последна редакция: чт, 10 юни 2021, 08:35 от Амели

# 284
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, точно това имам предвид - нарочни дейности. Или послания тип "за честта на пагона", "вие като възпитаници.... трябва да се гордеете...., да направите...., да се чувствате...". Хайде сега, нарисувайте "моето училище" и съчинение от типа "горд съм да съм ученик...", "с какво допринасям...". И всякакви такива, вариации колкото щеш на фино и не толкова фино манипулиране. Да, и тържества, и какво ли не. Аз и тиймбилдингите не ги харесвам особено, някакви психолози измислят някакви глупави игри, поне за мен са глупави, уж за сплотяване на екипа, но всъщност екипът се сплотява около заплатата, бонусите и другите социални придобивки и някакъв нормален климат на работа, т.е. в ежедневието, а не два пъти в годината събиране и купуване за две нощувки, през които ни представят презентации за мисията и визията на фирмата, т.е. идеологическа работа срещу няколко обяда и вечери.

Общи условия

Активация на акаунт