Образователен говорилник - 17та сбирка на феите и елфовете

  • 35 672
  • 854
  •   1
Отговори
# 210
  • софия
  • Мнения: 5 148
Ами Амели, една женица ни убеждаваше, че изборът и е правилен, българският ненужен, а темата търпи палячовщини. Нова звезда Wink
Аха ясно. Нищо ново под слънцето.
Що чини в бг с ненужнен български? Или да не разпалвам пак ....., да, по-добре не.

Гад, много  рано ви е приклпчил клуба. Гледам, че още в 12 си писала...

Сега ще ви разсмея - днес ви сънувах, а от всичко, помня само образа на Нот, който беше алкохолик ScreamLaughing

# 211
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Амели, не само, че рано, но пропуснах половината концерт. На билета пише "начало 21.00 часа", а аз си викам да бе,  да, никога не започват да пеят преди 12.00. Съответно си вечеряме и се помотваме, стигнахме в 22.00 в клуба. А то Любо си е започнал да пее преди час. Дали заради Ковид, за да не се задържат хората много...

# 212
  • София
  • Мнения: 7 378
Ами Амели, една женица ни убеждаваше, че изборът и е правилен, българският ненужен, а темата търпи палячовщини. Нова звезда Wink
Силвиана не е нова в темата, де. Тя е там още от преди мен и като цяло с Дъждец и нея се знаем още от времето, когато децата бяха в детска градина и боледуваха много (от темата за боледуванията в детските градини). Силвиана винаги е давала много хубави съвети и подкрепа, когато някой се тръшнеше болен и като цяло беше човекът, който много ми стикаше палци, за да приемат големите (вече) в желаното училище. Но тя не е на нашия хал с училищата, избрали са съвсем друг път на развитие, с което аз си обяснявам различния начин на мислене.

Поне за мен доста културно протече спорът - имаше интересни аргументации. Но най-важното е, че протече културно. На фона на други потребителки, които с влизането в темата за ЧУ, избрали вече детето им къде ще кандидатства/учи и т.н., започват да скачат срещу училища от типа на СС и да подвикват злобно за чуждия избор (което си е жива комплексарщина според мен), това последното мина доста гладко.

Последна редакция: нд, 06 юни 2021, 10:24 от Аш

# 213
  • Мнения: 6 385
Няма нищо лошо някой да има различен избор от нашия. Уважавам това. Ама така както протече "дискусията", нейното беше упрек за нашия избор, облечен във въпросителна форма. И това при условие, че изходните данни (т.е. нашият избор) за нея са известни, а за нас нейния избор беше мъгла. Абе с две думи, влизането й в темата този път нямаше особена разлика с тези, които подвикват злобно за чуждия избор. А и като вземем предвид, че очевидно е в темата от години и "познава" ситуацията в коментираните училища, и изобщо в образователната система в България, и изборите (и мотивите за тях) на повечето от участниците в темата...та въпросът си беше с цел "разбутване на кошера"(да не използвам по-силна дума, че едвам се въздържам).

Последна редакция: нд, 06 юни 2021, 11:05 от Fancy

# 214
  • София
  • Мнения: 16 320
Аз не го усетих като упрек или злобно. По-скоро въпросът беше леко неадекватен, предвид /явно/ съвсем различния контекст, от който изхожда тя и останалите потребители в темата, към които бе отправен въпросът.

# 215
  • Мнения: 6 385
Ааа, съвсем адекватен си беше. Щом е в темата от години.

# 216
  • София
  • Мнения: 16 320
Е, то неадекватността е перманентно състояние. Joy

# 217
  • София
  • Мнения: 7 378
Е, то неадекватността е перманентно състояние. Joy
Често си го мисля, четейки постовете в темата за ЧУ. Загрижил се например някой за децата със СОП и други обучителни проблеми и какво сме си мислели, като сме обсъждали изпреварващото обучение и какво си въобразяваме. Ама то, че обсъждаме ЧУ, а там има избор да се надмине стандартното ниво до 7 клас, ама то че никой никога не е искал да засегне родител на дете със СОП, а просто си гледа своето, това все едно е ядрена физика за някои потребители.

# 218
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Аш, аз ги разбирам такива родители, защото от тяхната камбанария напън Пук-че на състезание за 1 клас, изглежда мега амбициозно. Има деца със СОП в ЧУ, лично познавам такова дете. Имам предвид, че не всяко ЧУ гони първи места и изпреварващо обучение.

# 219
  • Мнения: 20 036
Тя е в темата от години, но едва ли я чете постоянно. Честно казано, и аз не я чета, защото понякога ми е доста безинтересна.
Избрали са друг път. В смесено семейство, което не живее постоянно в БГ, приоритетите може да са различни.
Отделно поддържането на българския в чуждестранните училища е трудно. Имаме познати деца във ФЛ. Родителите са българи, децата живеят постоянно в БГ. Ами, какво да ви кажа. Виждала съм тетрадките на малкия, който е наш 7-8клас, много е зле положението. Говоримо ясно, че е ок, но писмено пълна скръб. Аз лично не ги разбирам, въпреки че сме приятели. Голямото дете обиколи няколко държави и се върна в БГ, така че му се налага да си ползва неграмотния писмен български.

Наскоро в темата за АК някой пита защо децата си губели времето да учат втори чужд език (извън английския), след като могат да ползват времето за придобиване на нещо друго. Не ми се търси, но звучеше много абсурдно. Сякаш с английския се изчерпва светът.
Мисълта ми е, че на мен ми звучеше направо като провокация, а останалите участници реагираха съвсем ок и явно възприеха въпроса като сериозен.

Да ви пусна и аз една снимка от Камен Дел днес. Много змии имаше по пътеката. Някой познава ли  дали този вид са отровни:
Скрит текст:

Последна редакция: нд, 06 юни 2021, 18:49 от Дъждец

# 220
  • Мнения: 1 862
Точно това, което казва Гадамер съм имала предвид и аз, когато се засягам за децата със СОП. Просто ми се иска да не забравяме, че има и по-специални деца. Аз да се похваля, че децата ми живеят нашето детство. По цял ден са пред блока с други деца Simple Smile

# 221
  • София
  • Мнения: 7 378
Точно това, което казва Гадамер съм имала предвид и аз, когато се засягам за децата със СОП. Просто ми се иска да не забравяме, че има и по-специални деца. Аз да се похваля, че децата ми живеят нашето детство. По цял ден са пред блока с други деца Simple Smile
Дримингфлай, извинявам се за дългия пост, но никой ни най-малко не би искал да пренебрегне децата със СОП. Мисля, че би било много подло да се твърди, че някой има такива намерения. Аз само не разбирам защо СОП трябва да се обсъжда в контекста на три, пет, седем училища, които искат да правят изпреварващо обучение, като никой не е длъжен да се записва там и не е като да няма избор от лежерни училища. Изпреварващото обучение на всичкото отгоре се практикува от училища, които са със собствен приемен изпит и като цяло не приемат деца със СОП (къде казано явно, къде по подразбиране). Не разбирам защо се коментира въобще. Имало значи три училища (грубо казано), които афишират по-високи изпитни резултати, резултати в по-ранна възраст .. или все тая. Няма ли достатъчно други училища, в които дете, което има някакво изоставане, може да намери своето място? Има. Защо тогава трябва да коментираме тези три, или пет, или шест училища, които гонят резултати, с такъв завой към децата със СОП? Просто не разбирам защо намесихме СОП и ЕСПА в един спор. Това не е държавно училище, че да е препоръчително да са смесени всякакви деца и да не е желателен подборът в тази възраст (което ограничение подкрепям напълно). Едните да дърпат другите напред и така. Но тук обсъждаме частно училище, което поставя собствени критерии за прием и собствени цели. И се намират отново хора, които започват да наричат родителите в такива училища истерясали, настръхнали и т.н. Ма никой никого не кара на сила да ходи в такива училища... аз просто не разбирам реакцията.

Последна редакция: нд, 06 юни 2021, 17:13 от Аш

# 222
  • Мнения: 6 385


Наскоро в темата за АК някой пита защо децата си губели времето да учат втори чужд език (извън английския), след като могат да ползват времето за придобиване на нещо друго. Не ми се търси, но звучеше много абсурдно. Сякаш с английския се изчерпва светът.
Мисълта ми е, че на мен ми звучеше направо като провокация, а останалите участници реагираха съвсем ок и явно възприеха въпроса като сериозен.


Според мен въпросът за втори език беше зададен в контекста на факта, че не се достига особено високо ниво по него. И затова се питаше какъв е смисълът на изучаването му. В този въпрос има далеч повече логика, отколкото да зададеш въпрос на родители (българи) с деца в български училища, намиращи се в България, какъв е смисълът да наблягат в изучаването на родния език. При условие, че този език уж бил на път да изчезне (според авторката на въпроса), и защото пак според авторката е по-перспективно да се наблегне на чужд език(нещо, което всъщност повечето ЧУ практикуват наред със сериозното изучаване на български и математика).

# 223
  • Мнения: 5 425
Аз само не разбирам защо СОП трябва да се обсъжда в контекста на три, пет, седем училища, които искат да правят изпреварващо обучение?

По мое скромно мнение - заради учениците в същите три, пет, седем училища.
Тъпчем децата си с информация: знания, езици, логика и т.н. и забравяме, че трябва да станат и хора. Да могат да живеят щастливо, в общество на индивиди с различни способности и недостатъци. Да са способни на съчувствие, прошка, толерантност и взаимопомощ. Да са благодарни на това, което имат и да не се възгордяват излишно. Заради собственото им щастие най-вече.
От СОП до СОП има разлика. Незрящото дете е със СОП, но познавам такива, които могат да скрият топката на всеки зрящ като синхронни преводачи, историци и даже стрелци с лък. По-сложно е с деца с емоционално-психологически проблеми, например аутизъм. При някои се изисква съвсем малко съобразяване, за да се впишат в средата. При други такова вписване е невъзможно, а и ненужно. Ако не се стига до крайности нито в едната, нито в другата посока, децата в тези три, пет, седем училища могат само да спечелят, даже и да слязат от 3-то на пето място в класацията по НВО или ДЗИ.

По мое скромно мнение.

# 224
  • София
  • Мнения: 7 378
Оф, Ежко - като почнеш да философстваш ....

Общи условия

Активация на акаунт