Образователен говорилник - 17та сбирка на феите и елфовете

  • 35 620
  • 854
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 7 378
Абе Анди, ти как си го представяш това "ако не беше направила нищо"? Между нищоправенето и частните уроци по БЕЛ има 150 нюанса на подготовката, които ти убягват (сори за малко по-грубия тон, ама прегрявам от жегата) Simple Smile Simple Smile Simple Smile

# 706
  • Мнения: 20 036
Да, да, така е. В обратния случай щях да се обвинявам. Просто трябва малко повече спокойствие по време на това тъпо НВО. И другото, което мен ужасно ме тормозеше, беше неизвестния фактор как точно протича и ако се случи нещо, на дете му стане лошо или нещо друго,  кой ще реагира. Извинявам се ако съм писала тук, но не помня. Просто следващите да знаете, че от училище обикалят из стаите и коригират поведението на квесторите. Тоест дори на дете да му стане лошо, от училището ще направят максималното, за да си проведе изпита. Или пък ако квесторите са неадекватни, също ще се намесят.

# 707
  • София
  • Мнения: 62 595
Абе Анди, ти как си го представяш това "ако не беше направила нищо"? Между нищоправенето и частните уроци по БЕЛ има 150 нюанса на подготовката, които ти убягват (сори за малко по-грубия тон, ама прегрявам от жегата) Simple Smile Simple Smile Simple Smile

Няма 150 нюанса, защото самоподготовката може да се случи, може и да не се случи, защото е силно зависима от личната мотивация, дисциплината и контрола от страна на родителя. Частните уроци са частни уроци - или ходиш на уроци, или не ходиш - никой учител не търпи иди ми - дойди ми и освен обясненията от учителя, има и изключително доляма доза дисциплиниращ ефект - за курса или за урока трябва да си подготвен, иначе защо изобщо ходиш, никой не обича санкциите. Емоционално всеки оценява нещата от сто и петдесет, та до хиляда и петдесет, но построена схемата на времето и усилията и организацията имат различни характеристики. Какво да ми убягва?Начините за подготовка са много, ама много крайно число нюанси, да речем 3-4 максисум.

# 708
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Дъждец, а твоята дъщеря къде е учила досега?

Аз също смятам школите за моята голяма дъщеря за излишни и изтощаващи, хабящи в път и присъствие и без това малкото свободно време. С малката няма да процедирам така. Е, това при положение, че има добри учители в училище.

# 709
  • Мнения: 20 036
Гадамер, в СС.
Смятам, че учител е по-добре от школи, защото там нивото е много смесено. Аз я записах на школа по мат, където уж преподава учител от нашето училище и нивото било много високо. Оказа се, че в курса няма деца от училището и нивото хич не беше високо, а точно обратното. Много бавно. Преподава се материал напред, което е само губене на време да слуша едно и също два пъти. Това има смисъл за дете от  някое училище, където едва кретат с материала. Да се допълня че я отписах скорострелно. По мат. отчитам за полезно допълнителното решаване на задачи, независимо дали сам вкъщи или с учител, защото то после ще остане за горните класове, а тези дивотии по литература ще се изтрият.
Предполагам си личи, че недолюбвам  литературата в училище.

Последна редакция: ср, 14 юли 2021, 16:23 от Дъждец

# 710
  • София
  • Мнения: 762
Ако правилно помня, детето на Дъждец беше в Света София преди това (може и да греша). Това училище определено дава много стабилна подготовка и по БЕЛ, и по математика. Ако детето си седне здраво на четирибуквието и се подготвя съвестно за редовните часове, съвсем спокойно може да се яви на НВО без никакви други курсове и школи. Естествено, това изисква известно преодоляване от страна на родителя и неподдаване на общата истерия и е трудно. Аз лично също поддадох - детето ми посещаваше прехвалена школа за подготовка за изпита за АК, от която съм изключително недоволна и в крайна сметка пак с училищни знания я приеха. Определено изхвърлих на вятъра немалка сума пари.

Допълвам и друго, за което се сетих - прехвалената школа ми беше препоръчана силно от майка на по-голямо дете от нашето училище, което посещаваше друга прехвалена школа, от която пък тази майка беше много недоволна. И в крайна сметка и тя ми беше обобщила, че училищните знания са помогнали на детето ѝ да бъде прието. Така че "правенето на нищо" определено има различни нюанси в различните училища, както и Аш посочи.

# 711
  • София
  • Мнения: 62 595
Седмик клас е състезание, а на състезание като на състезание - има напрежение, застраховане, подготовка при неизвестен изход, въпреки очакванията. По-скоро като при олимпийски игри - уж е важно участието, но всъщност са важни медалите и хората четири години се готвят за олимпиадата. Това е положението, колкото и да разсъждаваме след олимпиадата.

# 712
  • София
  • Мнения: 16 320
Моите деца не са ходили на уроци и школи за НВО, и в 7-ми клас не правиха нищо, извън подготовката за училище. Не съм давала допълнителни тестове и задачи и вкъщи, не съм следила какво правят в училище. Малката изкара бал за навсякъде, голямата - почти за навсякъде. Със сигурност и двете влязоха по първо желание.

# 713
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Тук май и аз трябва да се включа. Прекрасни учители в училище, проспано дистанционно обучение (изцяло по вина на детето (и родителите му Wink), без школи и курсове, без правене на каквото и да било уикендите, с изключение на месец юни. Без курсове за АК, но с решаване на задачи за време вкъщи, без нито едно есе извън училище. НВО - писах, че за мен е издънка и доста под последните пробни изпити в училище и под резултатите вкъщи - но иначе достатъчно за прием в добра гимназия. АК - прием сред първите 30, страхотен резултат на есето (неупражнявано и неучено специално, пак да кажа) Като равносметка - пак така ще направя, може би с малко повече контрол и мотивация.

# 714
  • София
  • Мнения: 7 378
Ааа, ясно, Тинки, признай си, че ще хванеш точилката с малките Joy

Аз перфектната училищна подготовка не я пиша в графата “нищоправене” Wink

# 715
  • Мнения: 20 036
Учителката по мат на мен толкова нерви ми образува, че не искам да си спомням. Реално в училище пробни правихме много малко, така че почти до края не знаех как се движим спрямо съучениците. Хич не искам да си приписва заслугите за нво, защото не са нейни.

Виж по БЕЛ знанията са изцяло благодарение на учителката в училище. Просто наистина е уникална.

Последна редакция: ср, 14 юли 2021, 16:24 от Дъждец

# 716
  • София
  • Мнения: 16 320
Точно така, Аш. При положение, че в училище имат по 9-10 часа седмичен хорариум по бел и мат, и целенасочена подготовка за НВО, защо, по дяволите, да ги пращам по школи? Ако имаха наполовина хорариум и съответно нужда от допълнителни упражнения - щях да ги пратя.

Дъждец, за учителката по мат в СС ли говориш?

# 717
  • Пловдив
  • Мнения: 1 154
Докато сте на темата и аз да споделя какво мисля.
Покрай приятелско дете следях нещата по-отблизо, отколкото има нужда (детето ми има още две години до 7ми клас).
Децата от нашия клас вече започват школите по БЕЛ наесен (6ти клас).
Аз все още си мисля, че ще "минем" без курсове и много се пазя да не ме обхване "истерията", но не знам дали ще успея...
Разсъждавам така: НВО е по учебен материал, нали? Би трябвало детето да може да се справи с него и без допълнителни курсове. Е, пробни изпити и малко зор за допълнително писане вкъщи ще има, но ми се иска да не заемам свободното му време за курсове. Освен това, не е ясно какво ще кандидатства, но дори да е най-топ паралелката, близо до интересите му, биха му стигнали между 78 и 85 % успеваемост на НВО (тоест, точки). Това, ако се напъне да има 6тици по предметите в училище.
Та, лаишкият ми въпрос е дали е прекалено имагинерна представата ми детето да се справи без допълнителни уроци?

# 718
  • София
  • Мнения: 7 629
Благодаря на всички за подкрепата и мненията! Показах ги и на дъщеря ми и със сигурност това помогна Heart Eyes, както и обиколката и на трите училища.

Санака - всички паралелки сме писали и във 2 АЕГ, и във ФЕГ.

Реши, че трябва да участва и на 2 к-не, пък каквото стане, това ще е, така че подадохме заявление и за 2.
Впечатленията ни, като те са основно от главните фоайета и стаите за записване, както и от записващите учители там /да не пропусна и тоалетните - аз изпробвах и 3-те Joy/:

2 АЕГ - много хубава база, всичко изглежда ново и прилично - като частно училище, както каза тя. Обяснихме, че искаме да се пробваме, казаха, че имаме шанс с тези 3 т., мила беше учителката. Също потвърди, че тези 3 и 4 профили се избирали всъщност в 10 клас, така че освен 2 език, другото няма значение /не, че съм се съмнявала в инфото от Санака/. Имаше вече опашка от записани деца, които чакаха за униформи и учебници - порази ме тази бързина и организация.

ФЕГ - в момента са в ремонт и видяхме само 2 класни стаи и едно малко фоайе - като от едно време, върнах се в детството - стария паркет в кабинета по музика...Heart Мен това не бе отблъсна всъщност, има атмосфера в това училище, учителката беше много фина жена, въобще впечтленията ми са добри, освен това правят нова сграда и децата ще бъдат там, каза тя.

133 - също добри впечатления и от база, и от учители, аз съм учила руски и харесвам руската литература, има класа и дух и в това училище и мисля, че няма да съжаляваме, ако останем там, само ще трябва да се понапъне малко повече по мат.

Тя, от всичко видяно - иска 2 АЕГ, но и другите 2 й харесаха и сега е по-спокойна. Друго си е да видиш поне за 10 мин. училищата, сигурно преди са правили отворени врати, но сега с тази пандемия нашият набор не улучи, та поне тази разходка сега беше от полза.

# 719
  • Мнения: 20 036
Ашли,  78-85 т се изкарват съвсем реалистично само с училищна подготовка.

Санака, да, за там говоря.

Олив, не знам чела ли си постовете на Мария за ФЕГ. Аз много й се доверявам на преценката.
Все пак ви пожелавам 2 АЕГ.

Аш, повечето деца ходиха тази година или на подготовка за нво, или за АК. Много малко са тези без нищо.

Общи условия

Активация на акаунт