Седмокласници 2020/2021 - Черешката на тортата - (28.06 - 04.07)

  • 93 151
  • 1 639
  •   1
Отговори
# 1 125
  • София
  • Мнения: 1 233
Rally, до колкото разбрах от познати, на изпитът в НМУ синът ви е с абсолютна шестица. Поздравления. (Не, че някой се е съмнявал).
А уж резултатите са изнесени по вх. номер Wink
Да, има 6:00 и по пиано, и по солфеж. На него му беше всъщност много по-важен концертът вечерта, както и че много съученици и учители дойдоха Wink Особено най-добрият му приятел от класа, който отива в НГДЕК и е малко тъжен, че няма да са непрекъснато заедно догодина...

И пак за СМГ - големият ми син го завърши току що, там беше от 5-ти клас. В 7-ми клас ходи на курс по БЕЛ, повлечен от вълната (повечето ходеха). Помогнаха му уроците (БЕЛ не му е сила), вдигна 7-8 точки от пробните в началото, но не съм убедена, че нямаше да е същото и без курса. Да кажем, че влезе с НЕ заради курса.
От там нататък не е взел и час страничен урок по нищо, освен езиците, на ДЗИ по БЕЛ е с 5.87, по математика и по физика - 6:00. Ходи по 2 срока на немски и английски, за да вземе сертификатите (съответно DAF и CAE). Между другото, АЕ е учил само в училище
- 3 години в кварталното, 5-7 клас в СМГ и като втори пак там след 7-ми клас. И с 2 срока курс покри спокойно С1.
Само в тази тема само познавам още няколко родители на деца от там - всички са без уроци. От випуска познавам още доста. Къде ги намерихте тези 60-95%, които ходят на уроци, не знам. Особено по математика. Вече специлна подготовка примерно по химия и биология за кандидатстване медицина е друго.

# 1 126
  • Мнения: 3 384
Ами хора вслушвайте се малко и в децата си. Да ги насочвате и съветвате е хубаво, но те не са малоумни все пак. Аз направих така с голямата, ще направя така и с малката. Няма да я метна примерно математика в НПМГ само, защото има бал, защото математиката там се учи толкова сериозно, че в края на първи срок ще търсим ново училище, тя хич не обича точно този предмет. Ами ще отиде в прилично училище, в което ще учи това, което иска, голям праз, че не е топ незнам колко си. И кака и имаше бал за математическите паралелки, но категорично отказа СМГ, защото и до ден днешен не го харесва, както и хората там ( сигурно вече е пристрастна). Ами такова беше желанието и - дори не сме писали СМГ. За сметка на това вече три години сме безкрайно доволни от НПМГ, където уцелихме кьоравото и език (НЕ) и математика. Но никога, ама никога не сме мерили точки, нито сме имали претенции за най-умни, нито сме кандидатствали за спорта или ей тъй за демонстрации. Никога не съм разбирала това надпреварване в седми клас и продължавам. И като знам кооолко е по-важно детето да си избере училището пред това да е елитно ми се плаче от амбициозни родители.

За уроците - много деца ходят допълнително на уроци по собствено или родителско желание. Това е всъщност хубаво - като искаш да учиш един определен език никой не може да те спре - школи, колкото щеш, че детето ми даже седна само да учи трети език корейски онлайн и с поръчани от нас учебници. Така че и не виждам драмата за тооочно определено училище, освен ако не говорим за среда. В повечето училища имат допълнителни школи или часове, на които се записват - моето дете от осми клас ходеше на допълнителните часове по физика и записа именно физика, като трети профилиращ след 10 клас. Та искам да кажа, че не е голямата работа, нито е толкова не чувано да ходт на допълнителни занимания. Ако не учеше интензивно НЕ сигурно щеше да отиде допълнително на уроци за подготовка за сертификатите, но до тук от Гьоте си взеха вече един, без да се налага. Изобщо децата порастват и могат да си планират сами заниманията и интересите.

Последна редакция: чт, 01 юли 2021, 08:42 от Iseis

# 1 127
  • Sofia
  • Мнения: 191
За СМГ - в момента и двете ми деца са там. На уроци по език ходят 95% от децата, които искат да си вземат сертификатите. (Има и такива от немските паралелки, които се отказват от сертификат). На допълнителни курсове се тръгва масово (17-18 от 28) от децата от 9 клас, когато часовете по немски стават 4 или 6. (Зависи от годината). Това е поне в нашата паралелка. За другата немска нямам информация. Разбира се и на АЕ се ходят болшинството, за да си вземат сертификатите с добро ниво. Мисля, че в класа на сина ми 1-2 деца се справят добре с немски без курс. Предишните випуски са били по-силни според мен. Генерално в СМГ, без курсове език на високо ниво трудно се научава и не е добре да се очаква. Разбира се има и изключения. Има сериозни деца, на които езиците са сила.

# 1 128
  • Мнения: 11 215
Рали, твоите деца са някакви гении, според мен заблуждавате хората, като изтъквате някакви свръх случаи, болшинството деца ( не само моите), са далеч от нивото описано тук. Имам чувството, че живея в паралел а вселена като ви чета или пък да сме от най-простите, но около мен болшинството деца, а и възрастни не покриват изискванията за езика, без значение къде са учили.

# 1 129
  • София
  • Мнения: 1 233
christina80, никакви гении не са. Просто са амбициозни и се трудят да си преследват целите...
Само исках да кажа, че може без уроци и курсове. Просто на повечето родители не им се рискува.

# 1 130
  • Мнения: 3 546
Съветите за вслушване в децата са много хубави и много теоретични.
Какво е на практика?
Ще оставиш ли детето да вземе решение без да си помисли за разлики ИИЧЕ/ РИЧЕ, без да помисли за профили и разликите между професионална и профилирана подготовка. Не че няма деца, които го правят сами, ама са си единици.
Или следваш съвета да се вслушваш в детето и го оставяш да се води от чисти емоции често, следвайки приятели, харесвайки сгради и прочие.
В момента, в който решиш да му разясниш тези неща вече му влияеш, пък колкото и да се опитваш да му представяш безпристрастно нещата.
Ще оставиш ли окрилено от хубавия резултат по мат на несложното нво да отиде в МГ като си даваш сметка, че не е баш  математик и без да му кажеш, че бонус към многото мат в повечвто МГ-та е и програмирането, сега с профилирането може и в големи количества. Щото всички само за тикащи родители говорят, ама случаите са разни.
И моментни тийнерджърски бунтове може да го хвърлят нанякъде и е трудно да си готиния родител вслушващ се в детето тогава.
Иначе недоволни деца може да има както, ако са били подтиквани, така и ако сами са избирали.
Не че ние родителите всичко знаем, но едно е съжалението "това взехме, предвид и към момента това ни се видя най-добро", друго е "абе, що не помислихме повечко".

# 1 131
  • София
  • Мнения: 4 201
rally, поздравления за отличното представяне на Ивайло. С неговият талант не съм си представяла, че ще бъде по друг начин. Да ви е жив и здрав и да покорява още по високи върхове на музикалната сцена.

# 1 132
  • Мнения: 11 215
Аз с деца, които да учат в най-престижните средни училища не контактувам, но живота ме е срещнал с хора завършили смг, нег, нпмг, ак и не съм видяла да са постигнали повече от мен, даже синът на кумовете, завърши фег и не успя да завърши висше образование в Англия и се отказа. Според мен в тази тема се напрягате излишно. Аз съм завършила обикновена гимназия в прованса ( в момента колежка от английската в Бургас, отказва международни срещи,защото я е страх да не се изложи. Завършила е със златен медал и после су.

# 1 133
  • Мнения: 3 384
Никой не в казал да не се съветват децата, напротив - всички си стиснахме ръцете, че напътствия и разяснения трябва да има. Това, което имам предвид е следното - малката ми дъщеря учи испански, като втори език. Сега настоява английският да и е първи и за втори  е дала няколко езика, които иска. Следователно подбираме паралелките по тоя принцип. Няма да сложа първо немски второ английски, ако избираме между сходни училища, само защото едното е по-вървежно, това ще иде в последните желания. Иска да учи език, това и се отдва, няма да я набутам в математическа паралелка, само защото “има бал”, пък било то и в НПМГ, което училище безкрайно харесвам. Както и не сложих тайно СМГ в списъка с желания на голямата, само защото “има бал”.

# 1 134
  • Мнения: 1 604
Rally поздравления! Kissing Heart

# 1 135
  • София
  • Мнения: 2 775
Под вслушване в детето аз лично визирам да се съобразя какво иска или не иска - математика, език и т.н. Разясненията ми включват и разликата между профилирани и професионални паралелки и съответно защо ние мислим, че единият вид е по-добър от другия. Както някой писа - не иска немски, съобразяваме се и изобщо отписваме да му предоставим информация за паралелки с този език. Иска компютри - трябва да му се разясни какво точно включват съответните профили.

# 1 136
  • Мнения: 2 109
Моят син категорично не иска математика и компютри.Иска езикова гимназия. Аз си познавам детето и смятам ,че точно НПМГ по би му паснала на способностите  ,  но няма дори да се пише в подредбата . Той специално е учил само англ. език и си мисли , че да учиш немски и/или  френски е също толкова лесно. Очаквам лек шок в първи срок при него , но избора а негов , и трябва да поеме отговорността за него. Опитах се деликатно да му обясня , че езиците не са му сила , но той е категоричен , а ми се струва голям да се налагам

# 1 137
  • Мнения: 240
Аз да попитам за  профилираните и професионалните паралелки, кое според вас е по- добре. В езикова гимназия, която ни интересува в нашия град има такава специалност от тази година. То е хубаво да получиш и бонус професия, но това не е ли за сметка на езика, понеже езиците са дадени като 3 и 4 основен предмет.

# 1 138
  • Мнения: 3 384
И за уроците - всъщност много деца ходят допълнително на уроци дали по собствено или родителско желание. И това е хубаво - ако много иска да учи даден език, школи и курсове, колкото щеш. За това и не намирам за голяма драма ако не се влезе в определена езикова гимназия. Моето дете започна да учи трети език само. Отделно от осми клас ходеше на школите по физика, организирани,  като допълнителни занимания в училището и и записа физика, като трети профилиращ предмет след 10 клас. Те децата порастват и сами си избират какво и кога да учат. Повечето. И особено, когато имат подкрепа да избират как да развиват. Защото не всички са математици (слава богу), но има чудесни биолози и географи, музиканти и художници. И те трябва да се поощряват да развиват талнтите и заложбите си И да опитват различни неща, за да намерят най-правилния път за тях.
Иначе, завършват ИТ(престижно, пък и съм добра по математика, смяташе майка ми), като мен и се чудят защо цял живот.

Последна редакция: чт, 01 юли 2021, 10:02 от Iseis

# 1 139
  • София
  • Мнения: 2 775
Момичета, дали съм разбрала правилно - в момента за избрания профил  са посочени например 3-ти и 4-ти пофилиращ предмет История и География/само примерно/. Ако в гимназията има други профилиращи такива/например Математика/, то в 10.клас може да избере от тези, другите, нали? Малко объркано го обясних, но останах с впечатлението, че конкретна паралелка не трябва да се описва сега, само защото трети и четвърти профилиращ предмет не го "кефят" сега

Общи условия

Активация на акаунт