НПМГ - тема 6

  • 46 966
  • 770
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 11 746
petiaivanov, а аз мога да я уверя (Кати), че ще си останат на заложеното ниво.
В смисъл?
Че ако е А1, ще е А1 и нищо повече.
Не. Ще е А1 с нещо повече, защото както казвах в два поста преди, учителите дават повече, когато виждат, че класът върви напред бързо и работата спори.
Пример е бъдещият 9А клас. Трябваше да приключт годината на А2, но приключиха на Б1.

# 151
  • София
  • Мнения: 1 015
petiaivanov, а аз мога да я уверя (Кати), че ще си останат на заложеното ниво.
В смисъл?
Че ако е А1, ще е А1 и нищо повече.
Не. Ще е А1 с нещо повече, защото както казвах в два поста преди, учителите дават повече, когато виждат, че класът върви напред бързо и работата спори.
Пример е бъдещият 9А клас. Трябваше да приключт годината на А2, но приключиха на Б1.
Петя, всъщност зависи от конкретния учител. При нас на молбата на родителите да се съобрази с нивото на децата, госпожата категорично заяви, че си има план-програма и ще се придържа към него. В класа имаше едно дете, което не беше учило АЕ до сега. Останалите преговаряха.

# 152
  • Мнения: 228
Нашата пък точно затова избра немски.До тук бе учила само руски в у-ще,английски по школи докара до B2 и реши,че по-добре да хваща нещо ново и ако немският не почваше от А-Бто щеше да го е зациклила здраво. . .

# 153
  • София
  • Мнения: 8 286
Дидева, голяма е вероятността да не са учили немски в 73то или 91во, както и Испански в 164то, НО при цял клас учили АЕ и от "много е високо на езика в класа, ще четем книги ще гледаме филми[/i]" се стигна до " трябва да следвам програмата"", т.е. книги и филми нямаше (междудругото не казвам нещо ново, със Слънчева имахме големи разминавания по този въпрос, отдадох го и на различна форма на изучаване между двата потока в нашия набор).
Специално за едното скоро бих могла да споделя, за 3/4 от новия випуск колко са неучилите езика.

petia, нямаше нещо повече.

# 154
  • Мнения: 3 634
Моето дете дойде в това училище, за да намери деца, които горят в природните науки като него. Да не бъде обиждан и унижаван заради оценките и интересите си. Нямате представа какво преживя той, възрастен щеше да се срине отдавна.

Ако утре в програмата влезе водолазно гмуркане за предмет "Морска биология" вероятно пак ще се намерят деца, които са на различно ниво. Не познавам учителите, имам доверие на институцията. Дано само няма родители, които да "удавят" всички ни с амбициите си.

# 155
  • София
  • Мнения: 17 592
И какво друго да е? Има учебен план, има учебна програма. Избрал си паралелка, предполага се, че се поинтересувал от тях.
Вероятно и в 73. СУ има приети деца, които до момента са учили немски. Те трябва ли да негодуват, че започват отначало? Или децата с по-голям напредък по други дисциплини да се възмущават, че се налага да изучават материала от учебните програми за ООП?


Специално многократно подчертах дали се продължава така, дори и ако се окаже, че ВСИЧКИ деца в паралелката имат високо ниво по английски. Ако има дори едно дете - казах и преди - което е начинаещо ясно е, че се почва от азбуката и точка.


Моето дете дойде в това училище, за да намери деца, които горят в природните науки като него. Да не бъде обиждан и унижаван заради оценките и интересите си. Нямате представа какво преживя той, възрастен щеше да се срине отдавна.

Ако утре в програмата влезе водолазно гмуркане за предмет "Морска биология" вероятно пак ще се намерят деца, които са на различно ниво. Не познавам учителите, имам доверие на институцията. Дано само няма родители, които да "удавят" всички ни с амбициите си.


А, не, в случая не става дума за амбиция - по-скоро подозирам, че ще им е скучно... а после ще са свикнали, че това е час, по който не се учи. Е, дано да греша, де.

Последна редакция: пт, 23 юли 2021, 13:38 от katiABV

# 156
  • Мнения: 989
Аз явно не съм особено наясно с учебните планове, но не разбирам едно нещо. Защо, след като в програмата от МОН Английски език присъства още от 2 клас и децата го изучават, е нужно да се започне от нулата в 8? Не е ли същото и с БЕЛ? Не се връщат на азбуката в 8 клас, нали? (риторично разбира се). Някак си се губи смисъла на всичките 7 години, в които детето е учило езика, ако в 8 клас се почва от А-В.

# 157
  • София
  • Мнения: 894
И какво друго да е? Има учебен план, има учебна програма. Избрал си паралелка, предполага се, че се поинтересувал от тях.
Вероятно и в 73. СУ има приети деца, които до момента са учили немски. Те трябва ли да негодуват, че започват отначало? Или децата с по-голям напредък по други дисциплини да се възмущават, че се налага да изучават материала от учебните програми за ООП?


Специално многократно подчертах дали се продължава така, дори и ако се окаже, че ВСИЧКИ деца в паралелката имат високо ниво по английски. Ако има дори едно дете - казах и преди - което е начинаещо ясно е, че се почва от азбуката и точка.


Както повторихме много пъти - има учебен план и преподавателите трябва да го спазват. Дори и всички деца да са учили английски и да на ниво В1, учителят няма право да им преподава от В1 нагоре.  Дали ще надграждат - всичко зависи от желанието на конкретния учител.

Програмите са такива - в 8клас - първия език от нула, в 9 клас - втория език - също от 0.
Който не иска да започва от 0 се търси паралелка с нов език. Всеки си прави избора дали е водещо природните науки, математиката или езикът. Обикновено езиците се допълват със школи и се обръща внимание на другото.

И нищо не пречи да си говорите с вашия преподавател и да видите дали няма да предложи повече от програмата.

И нищо не пречи да борите системата - можете да изпращате предложения за актулизиране на учебните планове по институциите. Може и да ви вземат под внимание за в бъдеще.

# 158
  • Мнения: 33
Защото, както се каза и преди това, не всички са учили английски в началните класове. Някои учат немски например вместо английски език или някакъв друг език.
Аз явно не съм особено наясно с учебните планове, но не разбирам едно нещо. Защо, след като в програмата от МОН Английски език присъства още от 2 клас и децата го изучават, е нужно да се започне от нулата в 8? Не е ли същото и с БЕЛ? Не се връщат на азбуката в 8 клас, нали? (риторично разбира се). Някак си се губи смисъла на всичките 7 години, в които детето е учило езика, ако в 8 клас се почва от А-В.

# 159
  • София
  • Мнения: 13 216
Аз явно не съм особено наясно с учебните планове, но не разбирам едно нещо. Защо, след като в програмата от МОН Английски език присъства още от 2 клас и децата го изучават, е нужно да се започне от нулата в 8? Не е ли същото и с БЕЛ? Не се връщат на азбуката в 8 клас, нали? (риторично разбира се). Някак си се губи смисъла на всичките 7 години, в които детето е учило езика, ако в 8 клас се почва от А-В.
Не е вярно, че в програмата от 2 клас присъства английски език. Присъства първи чужд език. Малкото ми дете учи руски. Дори не ходи на школа по английски. Ще видя какво ще прави в 5 клас ако се премести, но се надявам да се справи.

# 160
  • София
  • Мнения: 17 592
Аз явно не съм особено наясно с учебните планове, но не разбирам едно нещо. Защо, след като в програмата от МОН Английски език присъства още от 2 клас и децата го изучават, е нужно да се започне от нулата в 8? Не е ли същото и с БЕЛ? Не се връщат на азбуката в 8 клас, нали? (риторично разбира се). Някак си се губи смисъла на всичките 7 години, в които детето е учило езика, ако в 8 клас се почва от А-В.


Не навсякъде се учи английски от 2-ри клас, затова. Може да е немски или руски или... съвсем друг език.

pkrassimira, не винаги е нужно да е "повече от програмата"... ама не знам пък, аз твърде отдавна съм била в училище. Иначе сигурно бих предположила, че обсъждане на всякакви пуберски интереси би било най-яко - защо пък не на английски - ако всички са на по-високо ниво - вместо да пишат азбука в час, примерно, или да имат такива домашни. И не искам да се боря със системата - това в някои случаи е правилното нещо, ако има начинаещи деца... уви, гъвкави учебни планове няма как да се пишат. А учителите май подлежат на наказания, ако не спазват плановете... не знам доколко проверяващите биха проверявали учебни тетрадки или домашни... Абе, така, обсъждам си. Впрочем, излизането извън, над, покрай програмите в някои случаи са били най-интересните часове за мен... В 11 клас четяхме Песен на песните на 2 гласа. Хахаха, и Христо Иванов четеше мъжката партия. И идеята да ги четем беше негова, идеята за 2-та гласа - моя. Подчертавам, аз не съм чела женската партия, художественото четене на поезия не е сред силните ми страни. Ама убих ме не мога да си спомня кой в крайна сметка я чете... Но факт - едно от най-прекрасните произведения с лирически уклон, които никога и по никакъв начин не е влизало в никоя учебна програма.

Последна редакция: пт, 23 юли 2021, 15:10 от katiABV

# 161
  • София
  • Мнения: 894
Аз явно не съм особено наясно с учебните планове, но не разбирам едно нещо. Защо, след като в програмата от МОН Английски език присъства още от 2 клас и децата го изучават, е нужно да се започне от нулата в 8? Не е ли същото и с БЕЛ? Не се връщат на азбуката в 8 клас, нали? (риторично разбира се). Някак си се губи смисъла на всичките 7 години, в които детето е учило езика, ако в 8 клас се почва от А-В.


Не навсякъде се учи английски от 2-ри клас, затова. Може да е немски или руски или... съвсем друг език.

pkrassimira, не винаги е нужно да е "повече от програмата"... ама не знам пък, аз твърде отдавна съм била в училище. Иначе сигурно бих предположила, че обсъждане на всякакви пуберски интереси би било най-яко - защо пък не на английски - ако всички са на по-високо ниво - вместо да пишат азбука в час, примерно, или да имат такива домашни. И не искам да се боря със системата - това в някои случаи е правилното нещо, ако има начинаещи деца... уви, гъвкави учебни планове няма как да се пишат. А учителите май подлежат на наказания, ако не спазват плановете... не знам доколко проверяващите биха проверявали учебни тетрадки или домашни... Абе, така, обсъждам си. Впрочем, излизането извън, над, покрай програмите в някои случаи са били най-интересните часове за мен... В 11 клас четяхме Песен на песните на 2 гласа. Хахаха, и Христо Иванов четеше мъжката партия. И идеята да ги четем беше негова, идеята за 2-та гласа - моя. Подчертавам, аз не съм чела женската партия, художественото четене на поезия не е сред силните ми страни. Ама убих ме не мога да си спомня кой в крайна сметка я чете... Но факт - едно от най-прекрасните произведения с лирически уклон, които никога и по никакъв начин не е влизало в никоя учебна програма.


Еми не писането на букви, обсъждане на интереси/дебати/есета/ и т.н си е излизане от програмата и си е по желание на учителя. (всъщност не знам какво точно като граматика и писане включва А2).

А за боренето на системата - и аз много се ядосвам, когато се губи времето на децата и може да е измислено по-ефективно и гъвкаво. Например езикова гимназия - има класове, които са формирани по нивото на децата.
В НПМГ има поне 5-6 паралелки от випуск, които учат английски, и могат да се сформират за часовете по английски пак групи по нива (така както в 11 и 12 клас са профилите) но това едва ли ще стане някога, защото не се мисли за удобството и развитието на децата, и оползотворяването на тяхното време, а за удобството на ръководстводството, учителите/учебните програми.

Аз като прочетох как протичат часовете по литература (не си спомням в амерканско или английско училище), където се дава възможност за разсъждение, дебати, есета и т.н върху съвременни произведения (впечатления, споделени от майка тук във форума) и се изядох от яд, че нашите дъвчат едни и същи автори и произведения 5-6 години. Но това е системата - или я борим или се примиряваме.

# 162
  • София
  • Мнения: 7 075
А сега си представете как децата от СМГ, които отиват в НЕГ, имат претенции, че половината материал по математика, с който започват в 8 клас, те вече са го минали в 7 и искат гъвкава програма, за да не си губят времето.
Представихте ли си го? Аз, не!

# 163
  • Мнения: 3 634
От цялата дискусия стигам до извода, че и в НПМГ ще пропускам родителските срещи и фб-групи.

# 164
  • София
  • Мнения: 7 075
Октопод, дай шанс на РС! 😉
На живо нещата не винаги са като във форума.

Общи условия

Активация на акаунт