Според козметичната класация на Skin Deep <http://www.ewg.org/reports/skindeep2/>, сред най-опасните търговски марки са Emanuel Ungaro, Matis, Dep, Ultra Sheen, Klear Action, Naturessence, Cornsilk, Healing Garden (Coty), Nizoral (Johnson&Johnson), Jennifer Lopez, Dark & Lovely (L'Oreal), White Linen (Estee Lauder), Chanel (Chanel), RoC (Johnson&Johnson), Listerine (Pfizer), Gilette (Procter&Gamble).
Има ли наистина опасна козметика?
Да, оказва се, че козметичните и фармацевтични компании не винаги мислят най-доброто за потребителите на техните стоки. Това е така, защото само около 1% от продаваните на пазара козметични продукти съдържат вещества изцяло изследвани за безопасност
Ако продукта, който сте закупили от магазина не е бил в хладилник до момента на покупката, то в него се съдържат консерванти и стабилизатори.
Ако продукта има характерна приятна миризма, то в него се съдържа смес от изкуствени ароматизатори. Ако продуктът ви има цвят различен от бяло/бозаво, най-вероятно в него има смес от изкуствени оцветители. (Забележете, че дотук имаме букет от около 15-20 химикала, а още не говорим за козметиката във вашия нов продукт.)
Ако в рекламата сте чули, че продукта има "бърз ефект", това означава, че производителя е заложил в продукта си, т.нат. усилватели на проникването. Те имат една единствена цел - да направят вашата кожа максимално отворена за проникване на другите вещества в продукта. Можете лесно да се досетите, че: а) по този начин вашата кожа не може реално да ви защити от околната среда и б) когато ползвате продукта, през кожата и дермата могат да проникнат вредни вещества от продукта и да достигнат до кръвта ви. А ако сте бременна?