Тема № 23 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Декември 2021

  • 39 739
  • 1 083
  •   1
Отговори
# 975
  • Мнения: 1 722
Моето дете е на ДО и вчера от 6 часа е имало 3. За щастие учителите от важните за нас предмети (български, математика и английски) са се включвали в мийта. Останалите не са влизали във виртуалните класни стаи.

Не са и длъжни да го правят. Министърът няколко пъти каза, че приоритетни са децата в клас. На другите може синхронно-само като слушатели обаче, асинхронно, или по преценка на учителите. Никой не е длъжен да се съобразява с капризите на родителите. Няма как учителите да се разкъсват и ПО и ДО.

# 976
  • София
  • Мнения: 17 652
Кати, не се хаби. Съдържанието на учебника не го разбират дори тези, които са го писали.


Неползването на учебниците, които в повечето случаи стават единствено за подпалки, по никой начин не означава неразбиране на предмета. Повечето от учителите по химия и физика (а и биология, но такива просто познавам по-малък брой) от учебниците ползват само страницата със съдържанието. Което не им пречи да преподават чудесно темите и онези, които слушат (а особено пък ако и записват) да нямат никакво затруднение с материала. Е, не от учебника, именно от учителя. И да... в повечето случаи добрите учители - онези, които се справят въпреки учебниците, а не благодарение на тях - са именно в добрите гимназии.

# 977
  • Мнения: 133
Върнаха ги в училище тъкмо преди празниците и сега ще разнасят заразата и ще се наложи пак да затварят догодина. Лекарката дето тества двете карантинирани им е казала че тестовете в училище не стават. Голяма файда че ги изпитаха присъствено.

# 978
  • Пловдив
  • Мнения: 4 740
Кати, мила дружке, тези учители съвсем скоро, и съвсем заслужено, отиват в пенсия на много места. Разбира се, че е така, с преподаването, при тях. Но! на тяхно място идват млади, които откъде мислиш са учили. Старите преподаватели не са неизчерпаем ресурс дори в добрите училища. Пък ти хвъркай в облаците на крилете на фантазиите. Сегашните учебници са бъдещето на преподаването. Че то османското робство стана присъствие и ако не е родовата памет, съвсем скоро ще бъде заличено. А ние се кахърим за Тесла, не автомобила, и Менделеев. Колкото по-скоро се приземиш, по-малко ще боли. От високо повече ще се натъртиш.

# 979
  • Мнения: 4 589
Не бих го повярвала ,но го видях черно на бяло на писмен изпит по химия две проверяващи ''учителки'' нямат представа какво е химично равновесие. Едната води химия втора година , а другата физика цял живот а беше вече в пенсионна възраст.  Голям срам!
Не изобщо не ги е грижа иначе биха си дали труда да запълнят някои пропуски, жалко за децата поверени на това ''училище''.
А  измамените родителите плащат и заплати, и учебници и получават това.

# 980
  • София
  • Мнения: 7 674
Едни от най-добрите и отворени, едновременно към науката и децата, са точно младите преподаватели! Намират начин със съвременни средства и достъпен език да увлечат децата.

# 981
  • Мнения: 1 032
Върнаха ги в училище тъкмо преди празниците и сега ще разнасят заразата и ще се наложи пак да затварят догодина. Лекарката дето тества двете карантинирани им е казала че тестовете в училище не стават. Голяма файда че ги изпитаха присъствено.

вие дете имате ли? Щото говорите като да нямате. Аз детето си НЕ наричам заразоносител. Всеки от нас еднакво е или не е.

А заразата по празниците ще се разнесе, защото пак ще се празнува в стил сватба, понеже на такива като вас толкова им е акълът. За сведение, в Холандия от понеделник имат право да канят по 2(двама) души вкъщи. Тук ще се пръснат ресторантите. Аааайде, моля ви се, спирам преди да кажа нещо твърде грубо....

# 982
  • Мнения: 4 589
Не съм казала, че не успяват да увлекат децата.Виждам проблем в това, че децата бяха убеждавани , че са наблюдавали епителни клетки в ципа от лук от учител със специалност '' педагогика'' от СУ.

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 11:30 от mamamari

# 983
  • Пловдив
  • Мнения: 4 740
Така, отворете учебника по химия за 7 клас. Нещо групи? Периоди? Химични елементи? Свойства? Няма такова нещо. Едно хаотично съдържание, без никаква локика какво, защо и кога се случва. Просто намятани едни примери, ама много просто. Въртим три елемента, водород, кислород, тук там хлор и натрий и хвърляме бомбата с таблица с валентности, където се включват и някакви други елементи. Ама защо, аджеба са тази валентност. Ми какво ти пука. Зубри там......

Несериозно е да пишеш химични реакции по този начин. Защо кислород+сяра=серен диоксид. Защо? Къде е систематиката. Валентност е тема след 5 урока. Та викате чудно си е съдържанието. Скок подскок, от тук от там.....

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 11:41 от dazel

# 984
  • Мнения: 2 094
Така, отворете учебника по химия за 7 клас. Нещо групи? Периоди? Химични елементи? Свойства?
Да не би защото Менделеев е руснак, даже и таблицата вече не е Менделеева, а само периодична, може да е отпаднала Simple Smile да не би да се признае нещо хубаво на руснаците. Моят син е още малък, но няма да се изненадам.

Някой с по-големи деца може да коментира, учи ли се тя в този й вид все още в училище? Беше изключително удобна.

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 11:51 от Sparkles

# 985
  • Мнения: 387
О, то детето било онлайн.
Аз в момента същ не пиша оценки, нито изпитвам, нито давам писмени на тези, които са онлайн. Остана ми само в един клас 7 ученици. Ако се върнат, ще бъдарт изпитани. Ако не се върнат, ще го мисля. Но в момента не са равнопоставени с другите и само ги включвам в часовете, без да им отделям внимание.

Нещо си в грешка. Целият клас беше онлайн до миналата седмица, успяха да се върнат няколко деца, когато свалиха мизата на 30% съгласни на тест+ЗС. Липсата на текущи оценки е от оериода, когато цялото училище беше онлайн. Наказателното изпитване сега за 3 дни присъствено не им е накривило шапката, даже присъствените "намазаха", защото им бе сведен теста, да си го направят преди това, защото го правят отделно. Това като цяло са учещи повече от норманото даже деца. Заяждането на дребно с тях е доста грозно. Дали са им почти невъзможен тест - ок, голяма работа, щом това е целта. Лишили са ги от важни за деня часове по профил, за да пътуват за присъствен тест. Много равнопоставено, няма що. Присъствените пък получиха теста, за да си приготвят вкъщи отговорите и да го направят за отличен. И това е много равнопоставено, да. Децата поне не са се озлобили, и си помагат.

ПП. Ако в 7 клас виждате драма в учебници и преподаване, заповядайте нагоре - ще ви се доплаче съвсем. Елитно, неелитно-всичо е под ножа с новите програми за първи и втори гимназиален етап. Особено важи за химията, еле па и профил. Друга непреодолима все още драма е, че тестовете са по учебник и се гони наизустено определение.
 ППП. За Кати - ако се вместваме в елитарното като топ 3 желано за страната училище, брой ни в елита.
Пиша се в множествено число, защото сме с двата крака всички. Аз - финансово и организационно, детето - с учене. Права си за коментара да не прехвърлям моите усещания към детето. Проблемът е, че посоката е обратна - детето прехвърли, аз две години лъжех, мажех и обръщах всичко захаросано позитивно да е. Ама...те там в това училище не са тъпи децата и имат и свои усещания, та колкото и да мажех-не се получи. Проблемът е, че не е само моето с негативни усещания, а голяма част от випуска. Масово ги е страх да изкажат гласно мнение също така, и това не е случайно.

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 12:18 от 705966

# 986
  • Мнения: 2 134
О помня тези извратени хим реакции в 7 клас. Още тогава им ги написах, както сърце иска, но няма особен смисъл. По-нататък ще си ги учат както трябва. Това с тия реакции в 7 клас е някакъв безсмислен напън и спам, колкото да ги отврати. Все едно да решаваш уравнения по мат с думи.

П. П. Учи се от 8 клас нататък както си трябва, групи, периоди, свойства.

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 12:14 от Cygnus

# 987
  • София
  • Мнения: 17 652
Кати, мила дружке, тези учители съвсем скоро, и съвсем заслужено, отиват в пенсия на много места. Разбира се, че е така, с преподаването, при тях. Но! на тяхно място идват млади, които откъде мислиш са учили. Старите преподаватели не са неизчерпаем ресурс дори в добрите училища. Пък ти хвъркай в облаците на крилете на фантазиите. Сегашните учебници са бъдещето на преподаването. Че то османското робство стана присъствие и ако не е родовата памет, съвсем скоро ще бъде заличено. А ние се кахърим за Тесла, не автомобила, и Менделеев. Колкото по-скоро се приземиш, по-малко ще боли. От високо повече ще се натъртиш.


Изобщо не е така. От няколко години поне учителската професия не е... как да се изразя, нещо презряно и последен избор при липса на какъвто и да било друг... Младите (те често не са и особено млади, ама както и да е), които започват сега или се връщат към професията, са били обучавани от учителите, които сега се пенсионират (е, или са се пенсионирали преди известен брой години). Именно от учителите, не непременно от учебниците. И в голямата си част са много добри. И да, да бъдем честни, добрите учители предпочитат добрите училища и обратното, добрите училища стават още по-добри благодарение на добрите си училище, не особено желаните от учащите училища са и не особено желани от добрите учители, там в крайна сметка попадат онези, които просто нямат друг избор - и учители, и ученици. И да, и едните, и другите не си дават кой знае какъв зор, и да, и едните, и другите нямат и кой знае какъв капацитет, че да си дадат зор.


Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 12:31 от katiABV

# 988
  • Мнения: 387
Това е много захаросан прочит. Де да беше истина.
В момента, голяма част от елитарността на някои училища, се дължи единствено на учениците и семействата им, които продължават да инвестират в образование. С едно-две изключения, но масово спряганите за топ-училища в момента не дават необходимото. Дали ще възстановят реномето си след 5 години, ще видим. Много е изкривена статистиката на входа и изхода на тези училища.

# 989
  • София
  • Мнения: 17 652
Не съм казала, че не успяват да увлекат децата.Виждам проблем в това, че децата бяха убеждавани , че са наблюдавали епителни клетки в ципа от лук от учител със специалност '' педагогика'' от СУ.



mamamari, със специалност "педагогика" може да се работи като възпитател в ДЗ или като начален учител. Все едно да кажеш, че учителят по музика не знае какво е нестабилно равновесие или, че учителят по физическо не знае какво е ектодерма. Ми сигурно не знаят, а ако знаят няма общо с квалификациите, а с хобитата им. Учителят по биология пък може и да не може да свири на акордеон или да пее вярно... или изобщо да познава нотите. Не е длъжен, във всеки случай.

PP
dazel, точно за тази цел имат учители. За да изхвърлят учебника, да хванат таблицата и да обяснят кое какво е, защо се случва и как се чете. Съдържанието си е добре, да. То показва, че се изучава обща химия (валентности, таблица) и неорганична химия (демек учителят няма да обяснява хибридизация точно в този момент, примерно). Точно миналата година синът ми беше в 7-ми клас. Вярно, че и на мен, и на баба му ни е професия и, примерно, Люисова символика от нас е учил тогава, но не е била може би и толкова неизбежна, учителката му има 3-ма ученика в първите 10 на Националната олимпиада, другите деца не са имали същите семейства. С други думи казано - може. И да, добрите учители, от добрите училища, могат.

Sparkles, химия без Менделеева таблица... няма как. Просто не е възможно, минаваш на алхимия...

705966, като гледам за миналата година това са били СМГ, ГПИЕ и НПМГ профил мат... В предишни години 91 НЕГ е била преди НПМГ, така че не съм сигурна за кое точно говориш. В крайна сметка за спомените от училищните години след време много по-голяма тежест има класа от учителите...

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 12:46 от katiABV

Общи условия

Активация на акаунт