Индексиране на месечният абонамент към теленор.

  • 2 819
  • 75
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 679
Днес от теленор ме "сурувакаха" предколедно със следното съобщение:

За да продължим да предоставяме висококачествени услуги, месечните абонаменти ще се индексират със средногодишния Индекс на потребителските цени на НСИ за 2020 & 2021 с общо около 5%. Промяната ще се отрази във фактурата от фев'22. Инфо на: https://tlr.bg/im

Довечеря ще търся дали има такава клауза към договора.
Има ли някой по-запознат ?

# 1
  • София
  • Мнения: 224
И аз получих същото съобщение на единия телефон.

За другия номер - отказах да подновя абонамента си. Мислих си, за него каква врътка ще използват, за да ми вземат повече пари.

# 2
  • София
  • Мнения: 6 726
И аз получих същото съобщение днес. В клауза към договора едва ли ще е отбелязано защото пише, че ще е отразено само във фактурата.

# 3
  • Мнения: 5 300
И аз получих, но не са само те, които го правят, абонати на А1 също са получили подобни честитки. За Виваком не съм чула все още.

# 4
# 5
  • Мнения: 377
Изедници

# 6
  • София
  • Мнения: 6 726
На база какво повишават не е ясно... Те, защото са им “много малки” таксите Simple Smile

# 7
  • Мнения: 377
На база какво повишават не е ясно... Те, защото са им “много малки” таксите Simple Smile

Защото в договорите има клауза, че при инфлация, операторите могат едностранно да увеличават/индексират месечните планове.

Интересно нашите доходо дали някой ще се досети да индексира? (риторичен въпрос, за съжаление)

# 8
  • София
  • Мнения: 6 726
Мога ама той договора се подписва от 2-те страни. Така, че предполагам бая хора ще избягат.

# 9
  • Мнения: 377
Лошото е, че няма много варианти ако избягаш от Теленор или А1

# 10
  • София
  • Мнения: 6 726
Забравяш Виваком

# 11
  • Мнения: 377
именно, само той остана, ега ти правото на избор, много е широко, направо е необятно Simple Smile

# 12
  • Мнения: 10 871
Виваком едва ли ще останат по-назад... Аз съм на А1, ще ми се вдигне с 1 лв таксата. Нямам намерение да се махам и да скачам от трън на глог... Всичките са ми еднакви мошеници..

# 13
  • Мнения: 377
Виваком едва ли ще останат по-назад... Аз съм на А1, ще ми се вдигне с 1 лв таксата. Нямам намерение да се махам и да скачам от трън на глог... Всичките са ми еднакви мошеници..

Няма как да не се съглася с теб

# 14
  • Мнения: 6 164
Аз пък сега видях от приложението, че таксата тв-интернет някак ми литнала нагоре с 40 ст. и то от преди 3 месеца, хах.

# 15
  • София
  • Мнения: 6 726
Може и да остане, за да привлече повече хора... Няма как да знаете. Ще изчакаме да видим.

# 16
  • Мнения: 10 871
Дано, на Виваком ни е „кабелната” и без това на всеки две години ни вдигат таксата с 2-3 лв, сега и индексиране, ако има..

# 17
  • Мнения: 3 544
Някой получил СМС от А1 може ли да сподели текста?

# 18
  • Мнения: 10 073
На всеки нов договор на Виваком таксата е с поне 2 лв. нагоре, та и аз мисля /надявам се/,
че са си избили предварително всяка инфлация. Но... ще се чуе.

# 19
  • Мнения: 13 566
Извадих си договора с А1, пише го. Тарикати.

# 20
  • Мнения: 149
На всеки нов договор на Виваком таксата е с поне 2 лв. нагоре, та и аз мисля /надявам се/,
че са си избили предварително всяка инфлация. Но... ще се чуе.

Същото е и с А1, и Теленор. Новият договор задължително е по-скъп, единствено може да се договориш да е статуквото, ако още го предлагат, да продължи за още две години, но нито стотинка по-малко. Виваком се съмнявам да останат по-назад, защото и трите оператора са навързани като черва. Минал съм и през трите, едно и също е. Laughing В последните години съм към А1 (получих СМС и аз днес), като се опитват да ме цакат при изтичане на договора с нови, по-скъпи и неизгодни, но трябва човек да се пазари жестоко, вкл. и да блъфира, че конкуренцията предлага нещо по-така "пипкаво"

# 21
  • Мнения: 377
Някой получил СМС от А1 може ли да сподели текста?

Да, днес в късния следобед:(
Монополисти!

# 22
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 592
На мен ми изтича след броени дни договорът с  a1. Обаждаха ми се с различни "изгодни" предложения, но аз поисках запазване на старите условия. Изпратиха ми Анекс към договора, уж със същите условия. Все още съм в законовия 14-дневен срок за договор от разстояние, за да го откажа..
Въпросът ми е - какво се случва, ако се откажа от анекса и мина на безсрочен? Ще ми се запазят ли цените на настоящия абонаментния план, или ще ги вдигнат?

# 23
  • Мнения: 10 871
Виж какви са ти стандартните условия след изтичане на договора. Описани са. Ако по договор промоционално ти е 15 лв таксата, а стандартно е 20, ще минеш на 20 лв. Същото важи за минутите и МВ. И 100% ще индексират тези 20 лв след НГ.

# 24
  • Мнения: 5 300
Баща ми е на Виваком, снощи и той е получил честитка.

# 25
  • Мнения: 1 160
На база какво повишават не е ясно... Те, защото са им “много малки” таксите Simple Smile

Защото в договорите има клауза, че при инфлация, операторите могат едностранно да увеличават/индексират месечните планове.

Интересно нашите доходо дали някой ще се досети да индексира? (риторичен въпрос, за съжаление)

Те са просто една страна от договора. На практика тази цена, за която сме се договорили, не означава нищо. Ние, другата страна, сме ощетени, защото не можем да направим нищо.... Интересно ако има дефлация какво ще направят.

# 26
  • Мнения: 1 331
Аз съм на Теленор и не знам какво е станало при последното ми преподписване на договора, но го няма стандартното условие за вдигане на таксата след изтичане на първите 24 мес. Така от 3+ г. съм си на една и съща такса, която сега ще се вдигне с около 1 лев. Затова засега не смятам да правя промени.

Но по принцип много ме дразни колко много поскъпнаха мобилните услуги (преди години ползвах почти същите условия и плащах 50% по-малко) и ако ми вдигнат прекалено много таксата ще сложа личният си номер на някой минимален план и ще си ползвам служебният телефон.

# 27
  • Мнения: 2 204


Корнелия се грижи за нас. Няма страшно.

# 28
  • София
  • Мнения: 6 726
Е, те вече ни уведомиха, че да ги вдигнали...Сега ще ни уведомят ли, че няма да стане?

# 29
  • Мнения: 377
Е, те вече ни уведомиха, че да ги вдигнали...Сега ще ни уведомят ли, че няма да стане?
Щом Корнелия се е заела, това вече няма значение:)

# 30
  • София
  • Мнения: 6 726
Ама Разбира се 🤣🤣🤣🤣

# 31
  • Варна
  • Мнения: 61
Днес получих отново СМС за индексация - най вероятно и всички вие Grinning . Могат ли да ми индексират цената при положение, че съм подписал договор преди 3 седмици. Колко е инфлацията от тогава досега?

# 32
  • София
  • Мнения: 6 726
Първо с 5, сега с 3... Утре в други ден да не е с 10%

# 33
  • Мнения: 68 824
Днес получих отново СМС за индексация - най вероятно и всички вие Grinning . Могат ли да ми индексират цената при положение, че съм подписал договор преди 3 седмици. Колко е инфлацията от тогава досега?

Взема се инфлацията за 2021г. Колкото % е, с толкова ти вдигат таксата от 2022г.
Веднъж на година могат да правят това.
Пише го в договора ти.
Догодина могат пак.
2024 пак и те така...

# 34
  • ВАРНА-морето,сините вълни.
  • Мнения: 4 795
Имам карта на безсрочен договор, самия договор е изтекъл поне преди 4 год. В случая по какъв параграф ще подлежа на индексация?

# 35
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 966
Щом е безсрочен, как ще е изтекъл?!

# 36
  • Мнения: 68 824
И на какно основание плащаш тогава?

Имаш си договор и то действащ!

# 37
  • ВАРНА-морето,сините вълни.
  • Мнения: 4 795
Щом е безсрочен, как ще е изтекъл?!
Навремето съм подписала договор при определени условия. След като изминаха двете години не съм преподписвала,затова в момента не съм обвързана с определен договор. Ежемесечно се опитват да ми пробутат някакви оферти за подписване на договор. В момента съм на 5лв.такса с 1000 мин. към Теленор, което ме устройва.

# 38
  • Мнения: 68 824
Си. Обвързана.
Договор и план..разлика трябва да се прави.
Вероятно планът вече не се предлага.
Но договор си имаш, той не е прекратен, щом си им абонат, ползваш усруги, за които им плащаш.
На договор си. Grinning

И аз съм така...на стар договор за неопр.време.

# 39
  • ВАРНА-морето,сините вълни.
  • Мнения: 4 795
Си.
Договор и план..разлика трябва да се прави.
Вероятно планът вече не се предлага.
Но договор ки имаш, той не е прекпаген, щом си им абонат, порзваш усруги, за които им плащаш.
На договор си. Grinning
Ясно, не съм за евентуални 1лв.ама те така постоянно могат да ни извиват ръцете.

# 40
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 966
Е как да не си, това че е бесрочен, пак е договор. И ти СИ обвъзана с него естествено.

На такса 5 лв. ще я индексират с 15 стотинки...

# 41
  • Мнения: 3
Да ви съобщя и моя опит: днес като ходих да си платя сметката в теленор една от касиерките ми каза, че при индексиране на моя план (с 5%)  всички промоции към договора ми щели да отпаднат. В момента аз ползвам 2-годишен договор на 20.99лв с неограничени минути към всички и 8гб интернет като този пакет е бил със стандартна цена от 25.99лв. Та, въпросната касиерка ми обясни, че щели да ми начислят индексирането въз основа на стандартната цена на пакета (5% от 25.99лв) като вече няма да ползвам намалението на пакета... следователно от 20.99лв вече ще трябва да плащам 27.30лв за същите услуги Grinning Аз лично ще се въздържа от коментар, но с удоволствие бих прочел вашите мнения тук. Какво мислите по въпроса?

# 42
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 966
Как така с 5%? Нали с 3,3 % щяха да индексират?

# 43
  • София
  • Мнения: 6 726
Това за Теленор ли става въпрос? Последно получих смс, че ще е с 3,3%.

# 44
  • Мнения: 3
Да, каза ми с 5%... Другото което е че веднага ми предложи от "новия тип договори", които нямали индексиране в цените от 2021. Следователно я попитах: "А ако догодина има ново индексиране?" при което тя не отговори нищо... Мисля че са намерили начина по който да увеличават цените си всяка година като заобикалят закона. За Теленор става на въпрос

# 45
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 966
Кой закон заобикалят?
Тези условия са предвидени в Общите условия.

# 46
  • Мнения: 68 824
Нещо не си разбрал си мисля аз. Изчакай си фактурата и по-рядко ходи в офис..подозирам, че ще ползват сигуацията с индексирането, за да омотат объркани клиенти и да ги принудят да преподписват нови договори. Таргети си имат...всяка неясна ситуация е опция за тях...ако мине номера ...
Често им минава...

# 47
  • Мнения: 3
На мен също ми се стори малко като уловка тип "ела подпиши нов договор", и наистина в първия момент не се и замислих много.. после обаче потърсих в договора ми и никъде не се споменава за това коя цена ще се индексира и какво ще се случи с промоционалното намаление на пакета. Дано да е било тяхната поредна лъжа за преподписване. Все пак реших да пиша тук, за да го имат на предвид хората които посещават форума.

# 48
  • София
  • Мнения: 6 726
Ами то дали ще ти го индексират и ще ти се вдигне таксата или ще преподпишеш пак на висока такса, не е ли едно и също? И в двата случая печелят те пари.

# 49
  • Мнения: 68 824
Едва ли го карат да преподпише на такса с 60 ст повече от настояща Wink

# 50
  • София
  • Мнения: 6 726
Ами то не се знае явно с колко ще се индексира. Първо беше едно после получих смс за 3,3%.... Сега пък ново 20, че ще е 5%. 😁Да не стане утре в други ден 7%

# 51
  • Мнения: 68 824
Ясно е. Във фактурата ще пише.

# 52
  • Мнения: 10 073
Днес получих фактурата от Виваком за месец януари - общо с левче отгоре, а очаквах на всяка услуга по левче.
Комбинирана е - телевизия, интернет, мобилен и стационарен неползван от години, но върви в пакета.
Ще видим по-нататък.

# 53
  • Мнения: 13
Здравейте аз съм на А1 и днес ми идват нови такси с два двугодишни договора съм увеличение с 1,12лв към кого може да се обърна?Последно февруари платих33,97лева за март ми искат 35,09лева.Обадих се на оператор и ми каза, че имам индексация и на двата договора с близо 4%.

Последна редакция: сб, 26 мар 2022, 08:32 от gosheto74

# 54
  • Мнения: 2 428
Yettel  са започнали да звънят на клиенти те си които са с безсрочни договори и да ги заплашват, че "...от Юли ще минат на друга по-висока такса която няма да ги устройва и ги задължават да преподпишат нов договор с по-неизгодни условия..."
Някой знае ли да са променили закон скоро, защото не намирам никъде информация.
На какво основание ще променят едностранно договора ми при положение, че безсрочен и не съм длъжна да го подписвам?

# 55
  • София
  • Мнения: 6 726
Не знам дали при мен е безсрочен. Определено плана, на който съм след няколко месеца щеше да е на по-висока цена ( не преференциалната за договора) понеже изтича. Уж при изтичане на договора се променя и цената на съответния план...До колкото разбрах при преподписване не мога да се върна на по-ниска такса, а само да скоча на по-висока.

# 56
  • Мнения: 2 428
Ако сте подписали за две години и след това не преподпишете пак остава безсрочен. Никой не може да ви накара ( ако са ви изгодни условията) да преподпишете нов.

Моя случай е такъв вече 6-7 години не помня колко ( не ми се вади сега договора ) точно не пописвам нищо.

Та въпросът ми е друг Simple Smile .
А именно дали има ПРОМЯНА В ЗАКОНА  едната страна в случая Yettel  да ми налага договор, който не съм подписала едностранно?

# 57
  • Мнения: 68 824
Няма промяна в закона, промяна има само в номерцата им....
На мен не с ми звъняли..аз съм като теб.

Не могат да го променят едностранно, но могат да го прекратят...

# 58
  • Мнения: 2 428
teta75, на какво основание могат да го прекратят? Това ме втрещи. Никъде не го пише в договорът ми.
Омбудсмана преди години точно за това се "бори" и промениха закона да престане с това ежегодно преподписване ( на който му изнася какво ще плаща след изтичането на "промоционалният пакет").
Т.е аз си има договор. Просто не съм длъжна да преподписвам, защото ме устройва плана...

# 59
  • София
  • Мнения: 6 726
Ако сте подписали за две години и след това не преподпишете пак остава безсрочен. Никой не може да ви накара ( ако са ви изгодни условията) да преподпишете нов.

Моя случай е такъв вече 6-7 години не помня колко ( не ми се вади сега договора ) точно не пописвам нищо.

Та въпросът ми е друг Simple Smile .
А именно дали има ПРОМЯНА В ЗАКОНА  едната страна в случая Yettel  да ми налага договор, който не съм подписала едностранно?
Е, да но цената на плана ми се променя. Изришно съм предупредена.

# 60
  • Мнения: 2 428
I.R., четете си договора. Simple Smile
След изтичане на "промоцията".  Една-две години колкото сте пописала, да цените са други от вас зависи дали искате да останете на цените/условията след този период. Simple Smile.  А не да ви измислят други т.е когато сте подписвали вие трябва да знаете какви ще станат условията след изтичането на така наречената им промоция през тия две години, примерно.

На времето мен тези други цени след изтичането на промоцията им от 2 години ме устройваше. Съответно закона вече бе променен и такива като мен които ги устройва не бяха вече длъжни да подписват.... и така вече не подписвам близо 6 години , през които какви ли не чалъми са ми предлагали/ заплашвали за да преподпиша нов договор.

И в момента се опитвам да разбера дали това е нов номер или под сурдинка е променен закона без да е дадена гласност... поне аз не намирам никъде информация за нови закони в телекомуникацията.

Последна редакция: пн, 06 юни 2022, 18:07 от Joy Joy

# 61
  • Мнения: 2 679
На мен и на жена ми ни звъняха.
Ама нито този който се обди, нито в магазина бяха в час.
От кол център ми казаха че ще ми пратят СМС в който ще пише каква ще е таксата. В магазина само "може би ще сте на 20 лева " (сега съм на 15лева план), "може би..."
Мисля да изчакам да видя какво ще платя и тогава ще го мисля.
Не разирам защо толкова напират да се подписва договор при положение че за същите пари има подобни.

# 62
  • Мнения: 2 428
На мен и на жена ми ни звъняха.
Ама нито този който се обди, нито в магазина бяха в час.
От кол център ми казаха че ще ми пратят СМС в който ще пише каква ще е таксата. В магазина само "може би ще сте на 20 лева " (сега съм на 15лева план), "може би..."
Мисля да изчакам да видя какво ще платя и тогава ще го мисля.
Не разирам защо толкова напират да се подписва договор при положение че за същите пари има подобни.

Благодаря за споделеното. На мъжът ми също днес са били много любезни, но не са могли да кажат каква ще му е новата такса и условие.

Значи ще изчакаме до юли да видим дали ще променят цените. Simple Smile

Такива като нас не сме им изгодни  Simple Smile . Не сме обвързани  с договори.
Давам пример. На времето бяха успели по някакъв начин да омаят баба ми да  прехвърлят предплатената  карта на майка ми  на името на баба ми.
Майка почина миналата година, Бог да я прости и декември се наложи да платим 6 сметки за да и спрат номерът, ако не беше подписала баба щеше само да пуснем молба за закриване на сметката Sad
Както сега аз ако реша да мина към друг оператор  мога да го направя след като си спря номера с предизвестие към тях и няма нужда да чакам да ми изтича договора или да плащам 6 месечни такси.

# 63
  • Мнения: 68 824
Ако сте подписали за две години и след това не преподпишете пак остава безсрочен. Никой не може да ви накара ( ако са ви изгодни условията) да преподпишете нов.

Моя случай е такъв вече 6-7 години не помня колко ( не ми се вади сега договора ) точно не пописвам нищо.

Та въпросът ми е друг Simple Smile .
А именно дали има ПРОМЯНА В ЗАКОНА  едната страна в случая Yettel  да ми налага договор, който не съм подписала едностранно?
Е, да но цената на плана ми се променя. Изришно съм предупредена.

За друго говорим.
Нашите договори отдавна са безсрочни и цената по тях ни устройва.
Нищо не ни се променя.

Ти си на срочен.  Но питането е друго.

# 64
  • Мнения: 2 679
Много се чудех далли да пиша на омбудсмана че ме "заплашват".

# 65
  • Мнения: 2 428
Аз също!
Да се даде гласност.

# 66
  • София
  • Мнения: 6 726
Ако сте подписали за две години и след това не преподпишете пак остава безсрочен. Никой не може да ви накара ( ако са ви изгодни условията) да преподпишете нов.

Моя случай е такъв вече 6-7 години не помня колко ( не ми се вади сега договора ) точно не пописвам нищо.

Та въпросът ми е друг Simple Smile .
А именно дали има ПРОМЯНА В ЗАКОНА  едната страна в случая Yettel  да ми налага договор, който не съм подписала едностранно?
Е, да но цената на плана ми се променя. Изришно съм предупредена.

За друго говорим.
Нашите договори отдавна са безсрочни и цената по тях ни устройва.
Нищо не ни се променя.

Ти си на срочен.  Но питането е друго.
И как сключвате безсрочни договори?

# 67
  • Мнения: 68 824
Изтича срока и не ги подновяваме.

# 68
  • Мнения: 2 679
Днес ме "сурувакаха" с това:
Уведомяваме Ви, че Yettel спира поддържането на абонаментния Ви план. На 11.08.22 номерът Ви ще бъде прехвърлен към безсрочен план Total+ за 15,99 на месец. Пълна информация на....
Явно не са блъфирали.
Сега съм на план ТОТАЛ който е около 14 лева.

# 69
  • Мнения: 3 544
На мен от Виваком ми звъняха, че ми изтичал планът и да ми предлагат нови оферти. Като попитах кога изтича не знаеха или не искаха да кажат. Така и не разбрах дали наистина ми изтича или ме лъжат, попитах в един офис, бил станал безсрочен преди 3 години. Сега или щели да го премахват и затова да ми предложили нов. Така да увъртат и заблуждават!

# 70
  • Мнения: 2 428
Днес ме "сурувакаха" с това:
Уведомяваме Ви, че Yettel спира поддържането на абонаментния Ви план. На 11.08.22 номерът Ви ще бъде прехвърлен към безсрочен план Total+ за 15,99 на месец. Пълна информация на....
Явно не са блъфирали.
Сега съм на план ТОТАЛ който е около 14 лева.

Тоест са ви увеличили месечната такса с 2 лв и пак си ви е безсрочен....???

Защото, ако не подпишете как по точно ще сключите договор с тях?
Те сами със себе си ли подписват?

# 71
  • Мнения: 2 679
Днес ме "сурувакаха" с това:
Уведомяваме Ви, че Yettel спира поддържането на абонаментния Ви план. На 11.08.22 номерът Ви ще бъде прехвърлен към безсрочен план Total+ за 15,99 на месец. Пълна информация на....
Явно не са блъфирали.
Сега съм на план ТОТАЛ който е около 14 лева.

Тоест са ви увеличили месечната такса с 2 лв и пак си ви е безсрочен....???

Защото, ако не подпишете как по точно ще сключите договор с тях?
Те сами със себе си ли подписват?

Да минавам на безсрочен договор подобен на моя. Когато проверявах в магазините този договор го нямаше. Тотал+ който е в сайта на йетел няма нищо общо с Тотал+ който ми пратиха на мен. Моят е за по-малко пари с по-малко минути и МВ.

Това ми пратиха:
Скрит текст:
В тази връзка Ви уведомяваме, че имате възможност да посетите магазин на Yettel, за да обсъдим най-подходящата за Вас оферта за номера, който ползва някой от тези планове. В случай че не изберете нов, актуален план, договорът за номера, който ползва някой от изброените абонаментни планове Total 14.99, Online 14.99, Rezerv Standard 39.99, Rezerv Standard 14.99, Rezerv Standard 14.99 Replica, Rezerv Start 14.99, ще бъде изменен с нов абонаментен план с безсрочен договор.
За него ще важат условията на план Тотал +....

# 72
  • Мнения: 14 912
Виж си ОУ, почти съм убедена, че можеш да прекратиш договора си, считано от цитираната дата в август, поради едностранна промяна в условията.

# 73
  • Мнения: 68 824
Защо да го прекратява. Такъв изгоден после няма да намери.

# 74
  • Мнения: 14 912
Останала съм с впечатление, че би го направил, затова писах, че по всяка вероятност може да се позове на ОУ.

# 75
  • Мнения: 68 824
И сега може..пуска си 30 дневно предизвестие и е готов. Нали е безсрочен...

Общи условия

Активация на акаунт