Тема № 24 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Януари 2022

  • 55 543
  • 1 342
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 387
Пък аз по темата.
В училището на едното ми дете са присъствено всички. Тест от вторник, проведен по следния начин-половината не са плюли, а направо са капали реактива, другата половина са сгънали по две кифли на идване. Доказано болни няма, т.е. тестовете са заминали на боклука (от което Кати негодуваше и роптаеше в началото-изхвърлени пари са това), но подсмърчащи си има.
В училището на другото дете остават на стария график-който е писал присъствено е присъствено, който е писал онлайн е онлайн. Тези, които са онлайн, ги викат за изпитване за текущи оценки (не за оформяне, писала съм и преди). Това означава влизане всеки ден във сградата на училището. Някои учители поне спазват изискването да е в извънучебно време-нулев час. Други си ги викат в присъствения час с все останалите. Никой не тества влизащите отвън онлайн-овци в редовните часове. И сред тях си има болни (неясно от какво, защото никой не смее да се тества), но имат таргет да изпълняват и няма значение това.
Касае все пак цяло училище, та не го идентифицирам като частен случай.

# 91
  • Мнения: 3 134
Аз няма какво да кажа по темата. Реално болните са толкова, при колкото миналата година треперех от страх за децата си. Сега ми е спокойно. Единственото, което променихме е, че вече не ползват градски транспорт и се прибират пеша. Само при лошо време аз отивам да си ги събирам когато мога, но често не е възможно и си вървят в дъжда. С чадъри разбира се.  Добре че тази година няма истинска зима. Предполагам, че една бройка от 15 000 новозаразени за ден би ме накарала да поискам ОРЕС.

# 92
  • Мнения: 1 730
." И ако обърнем внимание на това, че удвояването е на 2 дена (гледайки, примерно, Австралия) е логично да предположим 12 000, а не 10, в петък и 40 000 - 50 000 във вторник. Това е съвсем, ама съвсем груба сметка, без никакво напасване на параметри. И едва ли е много далеч от истината... "

Важното е да не пропуснем уникалния шанс за ПО.
П.П Кати, дано не са верни твоите сметки. Дано!

# 93
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Който не иска ПО, да си стои вкъщи. Останалите, които сме здрави, защо да не сме ПО?
Пълни са класовете, в които влизам. В моя има само един болен, не знам от какво. Може и от мързел да е, че му е често явление да отсъства и после да представя бележка.

# 94
  • Мнения: 2 317
При десетокласничката - вчера 1 болно дете, днес 6 броя, двама с положителни ПСРи (вчера са били с отрицателни плюнки). От утре - ДО, и още 2 класа са така. Новогодишните трапези и купони дават резултати!

# 95
  • Мнения: 4 589
Струва ми се че ако имаше някъде информация  по градове какво е положението при учениците от тестването, щеше да има по-ясна представа какво се случва.
При нас очаквано болни няма, защото май още се вихри варианта делта, а в нашето училище той вече няма какво да закачи. Маските и мерките продължават да са пародия, но само при хлапетата.
Излишно е да споменавам, че никой не се е лишил от партита, почивки, кино, билярд/боулинг  и купони.

# 96
  • Мнения: 4 509
Мда... корабът потъва по план.
% положителни бързи тестове пада, а този на + ПСР расте. За днес /+/ ПСР са 27% от направените, вчера 25, при 8% за бързите тестове днес и 12 вчера. Интерпретирам го в посока че бързите тестове хващат по-малко омикрона, който пък започва да избутва полека делтата. За София  покачване на новите случаи с над 200, което е с около 10% повече от вчера.  Изчакахме вторника- нагоре, срядата- пак нагоре. Четвъртъкът предстои да видим.
Напоследък се чуват приказки, малко между другото, с половин уста, че плюнчените тестове са с по-ниска чувствителност от бързите, та и да дават статистика, и да не дават /а това е строго секретно!/ не е чак толкова от значение.

# 97
  • София
  • Мнения: 15 231
За тази седмица няма особена полза да дават статистика от тестовете в училище. В нашето няма положителни тестове, но има сериозен процент отсъстващи с Ковид разболели се уикенда. Има и в карантина, заради болни в семейството. Това е София, чуждестранно училище, но с другото, което следя, в момента надскачаме всички бройки, които сме имали от началото на пандемията досега. Може да се дължи на пътувания, ски и прочее, заради профила на семействата на учениците, но е факт.

# 98
  • Мнения: 4 509
Допълнение- вчера мернах статия, в която се призоваваха родители да не пращат видимо болни деца в училище, щото имало и такива. Щом ги пращат, значи или са сигурни, че не е ковид /тестувани с  ПСР???/, или са сигурни, че плюнчените тестове нищо няма да хванат?
И ако изобщо се канят да ни информират някога за резултатите от плюнчените тестове- хубаво е да има сравнимост на старта и в динамика.

# 99
  • София
  • Мнения: 15 231
Допълнение- вчера мернах статия, в която се призоваваха родители да не пращат видимо болни деца в училище, щото имало и такива. Щом ги пращат, значи или са сигурни, че не е ковид /тестувани с  ПСР???/, или са сигурни, че плюнчените тестове нищо няма да хванат?
И ако изобщо се канят да ни информират някога за резултатите от плюнчените тестове- хубаво е да има сравнимост на старта и в динамика.
Тези тестове са веднъж седмично. Какво им пречи да си подсмърчат в клас от вторник до петък...
Вече това с тестовете няма да стане като мярка при такова разпространение. Класовете ще си окапят по естествен път, както каза и Кунчев преди няколко дни, но явно на това разчитат и други мерки няма да се вземат. Трябваше няколко пъти седмично тестове и то поне за големите ученици да са нормални тестове, а не слюнчени.

# 100
  • Мнения: 3 134
“Нормални” тестове абсурд.

# 101
  • Мнения: 4 145
Системата в БГ училищата е такава, че се гони брой оценки и се прави едно лудо "оформяне" всеки срок. Преди пандемията си беше редовно "ходене болен на училище" за изпълняване на тестове, изпитвания и въпросното оформяне. Говоря за гимназия, малките са лесни. Защо си мислите, че в пандемия е различно? Всеки гледа да приключи срока, иначе е един малък ад. Сополи, температури - всеки гледа да скатае и ходи, за да си изпълни нужните бройки. Там, където учителите са си вършили работата през срока независимо онлайн или присъствено, проблеми няма, та някой мързел може да си позволи и да лежи на дивана, и на ски да отиде, няма лошо. Но там, където тепърва започват да трупат оценки и да пристъпват към оформяне, е един малък ад. И никак не е частен случай това. Да са едно-две деца с нужда от доизпитване за оформяне или някой да иска да си оправя оценка е едно. Но цели класове тепърва да трупат оценки, да текат тестове и класни ударно точно две седмици преди края на срока при настъпващ омикрон е крайно.

Последна редакция: чт, 06 яну 2022, 09:20 от фаастък

# 102
  • София
  • Мнения: 15 231
Системата в БГ училищата е такава, че се гони брой оценки и се прави едно лудо "оформяне" всеки срок. Преди пандемията си беше редовно "ходене болен на училище" за изпълняване на тестове, изпитвания и въпросното оформяне. Говоря за гимназия, малките са лесни. Защо си мислите, че в пандемия е различно?

Не е само българското. Синът ми е във френско училище, и там мисля, че са още по-зле на тема оценяване. Всички правят тест по всеки урок по всеки един предмет. Задължително и винаги. Често имам чувството, че ходи само, за да го оценяват. Отделно няма и онлайн за ученици в карантина или каквото и да е, нула материали от учителите ако отсъства някой.

# 103
  • Мнения: 4 509
Или поне да добавят на случаен принцип или таргетно 5-10 теста седмично, но ПСР. За съгласните. Да ги взима сестрата в училище.
Да, чакаме естествения ход на нещата. Из коментарите по статии за ковида, по смисъл- преди сме имали министър на здравеопазването м..х..ьо, а сега нямаме никакъв. Фармацевтът назначил зъболекар да отговаря за мерките.
Надявали сме се. Съществуват неща като гъвкавост, адекватност, съобразяване с обективното положение....

# 104
  • Мнения: 4 145
Системата в БГ училищата е такава, че се гони брой оценки и се прави едно лудо "оформяне" всеки срок. Преди пандемията си беше редовно "ходене болен на училище" за изпълняване на тестове, изпитвания и въпросното оформяне. Говоря за гимназия, малките са лесни. Защо си мислите, че в пандемия е различно?

Не е само българското. Синът ми е във френско училище, и там мисля, че са още по-зле на тема оценяване. Всички правят тест по всеки урок по всеки един предмет. Задължително и винаги. Често имам чувството, че ходи само, за да го оценяват. Отделно няма и онлайн за ученици в карантина или каквото и да е, нула материали от учителите ако отсъства някой.

Това е абсурдно във времената, в които живеем и без пандемия. Има прекрасни условия да се използва интернет и показаните възможности за онлайн учене през последните две години. Все едно отказват да приемат напредъка всички, масово.
Така или иначе мързеливите по-ученолюбиви няма да станат, крайно време е да се даде път на искащите и не на всяка цена да се раздават дипломи на де що сварят неграмотници, а изпълнителните, учащите и старателните да биват притискани с все по-неизпълними условия да се доказват. И сега има хиляди вратички който го мързи да си търка диваните, и да си вземе хартийката един ден, па да ти стане и началник. Редно е отсъстващ ученик да има достъп, има прекрасни възможности. От там насетне как той ще се възползва остава в негови ръце.

ПП. Не бях чела умишлено, но сега се разходих набързо през няколко теми на конкретни училища, или наборни. Картинката е на много отсъстващи, карантинирани паралелки, та пълните паралелки са по-скоро частен случай. Масовото е да са на ДО част поради карантини и болни, та пак опираме до смесено обучение-и присъстващи и онлайн, колкото и да го отричат. За толкова време в пандемия и ДО, тези неща трябваше да бъдат отработени, изчистени да се престане с вайкането, учебен процес да си тече-независимо дали онлайн за едни и присъствено за други. Да се изкажа като в турски сериал-срамота е, при такива технически възможности и интернет така да се отрича и насилствено да се дърпа назад всичко.

Последна редакция: чт, 06 яну 2022, 09:50 от фаастък

Общи условия

Активация на акаунт