Montessori Schools

  • 6 551
  • 51
  •   1
Отговори
# 15
  • Съвсем в края на света
  • Мнения: 664
блажка, ами аз снощи като писах се замислих. В Бг съм се занимавала много с системата на Сендов, повечето неща който виждам тук не са нови, та незнам от тях кое е Монтесори. За преливането, специално става дума за преливане на течност с фуния в шише, нещо което е трудно за по-големи деца, а не за плицикане. Тя също проявява желание да вдява игла, което мисля че също са правили. Освен това ми се струва, че няма как Монтесори да е уникално нова система, нали?? Както и да е, не съм чела точно концепцията на Монтесори, не виждам как до една година ще почне да смята с дроби. Идеята е задълбочаване на познанието, до колкото разбирам, демек повтаряне до втръсване. Сега отивам да се образовам, но предвид на многото градини които видях, тази е единствената при нас която става.
Ще си допълня поста и после и аз само ще чета.
Значи, едната идея е "Любов и сигурност - детето не се нуждае от подаръци, а от нас". Рождените дни се празнуват само с торта и без показност/нещо което не е присъщо тук, РД-тата в КР са една малка сватба/. Обикалят около слънце, на което е поставена тортата, броя на обиколките е равен на броя на годините.
Ина закъсняваше в продължение на една седмица, в последния ден, когато я заведох на време и дадоха да си направи всичките проекти за седмицата, докато другите деца са се занимавали с нещо друго, идеята да ги учат на независимост.
След всяко занимание, си прибират нещата и си изчистват работното място, сами. В началото на годината занесохме цвете, за което тя се грижи сама. И пак казвам Монтесори не е нещо неповторимо, естествено е и в другите училища и градини да го има. Според мен разликата е в базата, а може и за това да греша. За мен идеята е добре прилагана при нас. А че играят като щури спор няма, взимам си я доволна и изморена, при положение, че е там само от 8 до 12

Последна редакция: нд, 19 ное 2006, 18:08 от kita99

# 16
  • Мнения: 3 491
Сега отивам да се образовам, но предвид на многото градини които видях, тази е единствената при нас която става.
Точно това гледам и аз, да "става", и вярвам само на очите си. Това за дробите не знам дали изобщо е Монтесори, просто е особеност на някоя от детските градини около нас, които се наричат "Монтесори". Ох, дано не си ме разбрала грешно, въобще нямах предвид допълнително четене на теоретични принципи. Нашата детска градина не се казва "Монтесори", но на мене и на децата ни върши работа. Ако я прекръстят "Монтесори", пак ще ни върши работа, при това може би има доста принципи на Монтесори. Дали ще се казва "Монтесори" или "Детска академия", на мене ми е все тая, важното е, както ти казваш, да "става".

# 17
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
И аз се записвам да следя темата. Моето дете (почти на 3г.) тръгва на такова пре-скул от 1-ви декември. За сега това което сам видяла при 2 посещения преди да решим да го запишем:
смесено учат от 2.5 години до 5 години;
само сутрешни посещения (от 9 до 1 часа)
на 4 деца-1учителка, като 4 от5-те учителки имат висше педагогическо образование и после 2 години следдипломно обучение по метода Мотесори;
интересно поднесени занимания за децата (поне което видях тези 2 пъти);
мисля, надявам се да е подходящо за детето ми (това предстои да видим)...

ще пиша с повече впечатления след 1-ви, още повече че ще прекарам първите 4-5 пъти с него;  Laughing

# 18
  • Съвсем в края на света
  • Мнения: 664
блажка, не съм те разбрала погрешно, въпроса е децата да ходят с желание и да не квичат все едно ги колиш като ги оставяш. Парадокс, че обикалях като щура за английска детска градина, накрая се отказах и реших да я дам в най-близката. Когато се преместихме, след месец видях на отсрещния ъгъл градина, влезнах питах ще я вземат ли, те казаха да. Аз питам кога може да почне, те казаха датата. Аз казах ще я доведа, а те ми казват, не искате ли да чуете, как преподаваме, много ми стана криво, викам ами кажете. Те казват ами преподаването е на английски и по системата Монтесори. Предполагам ти е ясно как гледах стерео. А че в тази градина се набляга на социализация на децата и играта съм убедена, защото когато ми правиха интервюто ме питаха защо я давам на градина. Отговора ми беше за да общува с деца и за да научи езиците, но първо заради децата. Очевидно беше че учителките са доволни какво чуват.

# 19
  • Мнения: 192
Ami, moiata dyshteria hodeshe na Montessori v prodylzenie na 1 g (no tova beshe predi 4 g).  Sled tova ia prieha chrez lotaria v public pre-school, koito e po sistemata na Emilia Reggio i tova beshe edinstvenata prichina da ia mahna ot Montessori. 
Na men syshto mi dopada nai-veche navicite, koito izgrazdat v decata, rabotata vyrhu fine motor skills i abstractnoto mislene...

Sega sina mi e na 2g. i otnovo sym postavena pred syshtia izbor.  Edinstvenata prichina, koiato vse oshte me spira da napravia izbora za Montessori e cenata.

# 20
  • Мнения: 884
Записвам се да следя темата.Детенцето ни е на 15 месеца и трябва май да започваме да търсим В района около нас Монтесори. Не съм запозната дали има записване и чакане за места. Съпругът ми е посещавал такова  училище като малък и твърди ,че е най-доброто като философия на обучение на децата. Какви са цените в Америка и в Англия? Ако някой няма нищо напротив да сподели.

# 21
  • Мнения: 907
Изненадвам се, че има толкова разлики в монтесорските градини/у-ща. Тук най-близката до нас е монтесорска и като търсихме градина, записахме Сашко и там (освен в още 7) да чакаме място. Ходихме и на среща, но взаимно не се харесахме. Нашата е от 3-7г, даже 1ви клас може да се кара там, нямат униформи, в един сутерен е,  да не кажа мазе ooooh!, няма разделение по години, прилича всъщност много на другите детски градини а и токова струва, само дето имат дълги ваканции и ужасно работно време от 8 до 17.00 плюс свободна сряда следобед, което определено не ни устройваше. Разясниха ни общо взето принципите - доколкото си спомням да им развиват сетивата като им дават възможност да работят с различни материали (това включваше яденето на захар, което особено се харесваше на едно познато детенце Simple Smile ). Другите "принципи" ми звучаха като да се остави детето на самотек - да се занимава само да му се видят какви са заложбите.

Така и ни отказаха, тъй като майчиният език на детето ни не бил немски, а имало вече много чужденци. Като се има в предвид, че постоянният им възпитател е кюрд говорещ с акцент  Shocked. Аз по-късно четох биографията на самата Монтесори - италианската педагожка и бях доста потресена как може да си посвети живота точно на педагогиката, а да си захвърли детето да го гледат други в дом  Thinking, та малко съм скептична към цялото учение, което да си призная не го познавам в детайли ...

Сегa се сещам, че племеницата ми ходи в Н. Зеландия в колеж на такъв принцип, от който свекърва ми е в ужас. Там даже имат кухня, т.е. сутрин отиват и ако искат, си правят първо закуска, кафе, когато им скимне почват да учат нещо, т.е. подредено е като голямо жилище и правят каквото си искат и когато си искат. Води се даже френски колеж, но според свекърва ми племеницата не можe вече 3та година да каже нещо свързано на френски Shocked

Последна редакция: вт, 02 яну 2007, 15:51 от MegiX

# 22
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Обещах да "update-na" с нашите преживявания, дано да е от полза.

Филип тръгна на Монтесори предучилищна от началото на декември. Аз ходих с него първите 3 пъти и той свикна и ме пусна да си ходя на работа  Laughing.

Нашата Монтесори е доста консервативна в такъв смисъл че при пристигане на децата сутрин се нареждат в редичка пред една от учителките (седяща на стол) и едно по едно се здрависват с нея като тя го пита как е минал предният ден, какво са донеси днес да и покажат (обикновено нови кола, кукла, израчка или нещо измаисторено в къщи). Тя говори с детето 2-3 мин и после то отива на си вземе "work" (обикновено пъзел, кубчета, влакче с релси), носи си си и едно "чердже" на което поставя "work"-а и почва да се занимава съсредоточено Rolling Eyes...
След като всички деца бъдат посрещнати  Hug започват занимания, като говорене за времето (с картиники) в единия ъгъл, лепене на хартиики в другия и пресипи купичка в третия. Децата решават сами къде да отидат или ако са се много заиграли с техния "work" си продължават...Изобщо много подходящо за самостоятелни деца като Филип които сам си наумява какво му се иска да прави. Имат малка закуска към 10 часа, после занимания по испански (голяма мешавица ще стане за нас- бълг, англ, сега испански... Shocked) два пъти седмично или други организирани игри.

Много се вслушват в както говорят/искат/разказват децата. Това което доста ме учуди (след като имам опит с две англ. градини и 2 childminders) е че не видях едно дете да плаче сутрин или да се бутат/бият/дърпат за играчки децата #Crazy. Вкл^чително и моито въпреки че е "ново" след като бяхме заедно 3 пъти на 4-тия ме прати да си ходя на работа.
Насърчават ги след като направят някои по-сложен "work" да си слжат табела с името (да не се пипа от другите деца) и да го покажат на мама/тати като дойде да го вземе. Съответно изписват името на детето на дъската отвън да знаеш и да гледаш и хвалиш :lol.

# 23
  • Мнения: 2 531
Моя син ходи втора година на Монтесори - терапия в Пловдив , център Звънче, но предполагам че това е нещо по различно от училище и детска градина. Посещава занятия 2 пъти седмично. Учителят му е обучаван в Германия, оборудването на залата е дарение от там .

# 24
  • Мнения: 2 032
Калина ходи на Монтесори от 1 година и аз съм много доволна от равитието й през тази година, доколкото мога да го отдам на Монтесори.

Монтесори е franchise, и май стандартите са различни. От 3-4 такива "заведения" в околността, "нейното" се води за най-доброто (не знам дали е така, аз-като овците), и трябваше да я запиша 2 години преди да започне. Забелязвам как развиват самостоятелността на децата, и как умеят да забележат какво е интересно на отделното дете и да го подтикнат натам. Калина обича да рисува и да майстори разни неща. Учат ги танцуват, водят ги от време на време на плуване, сега  и френски (хи-хи) ще учи. Учат ги на добри обноски.

Не съм педагог, затова не мога да дам нещо, подобяващо на професионална характеристика (пък и нямам чак такава база за сравнение, но преди това Калина е била на 2 други градини), просто наблюдавам как се развива моето детете и съм много доволна от Монтесори.

# 25
  • Мнения: 7 091
Обещах да "update-na" с нашите преживявания, дано да е от полза.

Филип тръгна на Монтесори предучилищна от началото на декември. Аз ходих с него първите 3 пъти и той свикна и ме пусна да си ходя на работа  Laughing.

Нашата Монтесори е доста консервативна в такъв смисъл че при пристигане на децата сутрин се нареждат в редичка пред една от учителките (седяща на стол) и едно по едно се здрависват с нея като тя го пита как е минал предният ден, какво са донеси днес да и покажат (обикновено нови кола, кукла, израчка или нещо измаисторено в къщи). Тя говори с детето 2-3 мин и после то отива на си вземе "work" (обикновено пъзел, кубчета, влакче с релси), носи си си и едно "чердже" на което поставя "work"-а и почва да се занимава съсредоточено Rolling Eyes...
След като всички деца бъдат посрещнати  Hug започват занимания, като говорене за времето (с картиники) в единия ъгъл, лепене на хартиики в другия и пресипи купичка в третия. Децата решават сами къде да отидат или ако са се много заиграли с техния "work" си продължават...Изобщо много подходящо за самостоятелни деца като Филип които сам си наумява какво му се иска да прави. Имат малка закуска към 10 часа, после занимания по испански (голяма мешавица ще стане за нас- бълг, англ, сега испански... Shocked) два пъти седмично или други организирани игри.

Много се вслушват в както говорят/искат/разказват децата. Това което доста ме учуди (след като имам опит с две англ. градини и 2 childminders) е че не видях едно дете да плаче сутрин или да се бутат/бият/дърпат за играчки децата #Crazy. Вкл^чително и моито въпреки че е "ново" след като бяхме заедно 3 пъти на 4-тия ме прати да си ходя на работа.
Насърчават ги след като направят някои по-сложен "work" да си слжат табела с името (да не се пипа от другите деца) и да го покажат на мама/тати като дойде да го вземе. Съответно изписват името на детето на дъската отвън да знаеш и да гледаш и хвалиш :lol.
Така като те слушам- само за нашия работа. Той е такъв самосиндикален и не дава нищо да му покажеш как се прави, защото "всичко сам прави"  Laughing Като ходеше на детска градина ходих един ден да го наблюдавам скришом, другите деца се събират в кръг, пеят, занимават се, той каза че не му е интересно на учителката и си стана и си взе нещо сам да си прави  Joy

# 26
  • Мнения: 7 091
Калина ходи на Монтесори от 1 година и аз съм много доволна от равитието й през тази година, доколкото мога да го отдам на Монтесори.

На мен не ми е много ясно обаче, как става после преминаването в по-горен клас? Задължително ли се ходи в Монтесори училище?
А разликата в цените как е?

# 27
  • Мнения: 11 315
При нас са до 4 клас. После - нормална гимназия или средно училище. Такава им е системата тук.
За първи клас не ни огря, та се чудя дали ще ни огрее за втори. В нашата провинция училище е безплатно, защото се води образователен проект на местното правителство.

# 28
  • Мнения: 2 032
Tandoori, в Англия са по-различни от описаното от Вечерница. Повечето са (доколкото знам) за възрастта от 3 до 5 години (на 5 години децата тръгват в primary school, а в частните такива-от 4 години даже). По нататък някои училища използват "монтесори" методи, ама не се водят Монтесори училища. Поне около нас е така.

Там, където ходи Кали, няма по-горни класове-децата са от началото до края в един клас (техните са май 4 класа, т.е. групи по 10-тина деца), за да може да се научат да "работят" в групи с различни възможности, умения и познания.

За цените. Понеже детските градини са частни така или иначе, цените са все тези, като на другите частни nurseries. Не са по-скъпи.

# 29
Синът ми тръгна миналата есен на училище, в Монтесорри-клас.
Училището е public, но от години имат по един или два такива класа във всеки випуск. 18 деца с 1 учителка с съответната диплома.
Системата е малко особена, защото се преподава
в 1ви клас: 70% "монтесори"-часове, 30% "нормални"

като до 4ти клас /последния в началното училище/, "монтесори" часовете се намаляват до 40% от общите часове.

Защо избрах такъв клас?
Харесва ми като цяло концепцията на Монтесори. Тук са споменали за работата върху фината моторика и различните материали. Най-важното обаче е използването на естествения интерес на децата към конкретен учебен материал и усвояването му в най-подходящия момент. Конкретно това означава: липса на часове по 45 минути. Математика от-до и после - писане! Ако детето има желание, може да се занимава с математика час и половина... след това само половин час с писане да кажем. И на следващия ден така... Добрият преподавател трябва да се грижи все пак за това, ако дълго време се набляга само на един предмет, да го насочи по подходящ начин към другия, която "изостава". В общи линии - трябва да се покрие като знания същия материал като в обиконвеното училище, но по различен начин. Според мен - по-добър, по-естествен, по-смислен... Ако се прилага, разбира се, както трябва.

Физкултура имат 4 пъти седмично, като единият път е двоен час.
Монтесори-часовете за винаги "двойни"
Нямат звънци, а само дискретни камбанки. Имат "голямо междусие" - едно за предиобеда във фиксиран час.

Друго характерно в подхода на Монтесори са смесените групи - в нашия случай са деца от 1ви до 4ти клас заедно.  Откровено казано, не съм напълно наясно там какви са плюсовете и минусите.

Важното е, че синът ми е много доволен и ходи с удоволствие на училище, с радост ми показва какво е направил, пее "буквената песничка" /звуковете и азбуката я учат с "рап"!/ и досажда на всички с това как се пише това или онова и как се четяла тая или оная комбинация от букви.

Честно казано обаче - ако беше чиста проба Монтесори, едва ли бих се навила. Струва ми се като цяло хубав подход, но подходящ повече за предучилищна възраст и най-много - началното училище. Струва ми се, че е много ползотворно за деца, които имат конкретни интереси и искат да ги развиват още и още, без да се ограничават в това, което им предлага задължителната програма. Не знам дали провокира достатъчно инициативност у по-плахите.

Общи условия

Активация на акаунт