Ядосах се

  • 3 981
  • 41
  •   1
Отговори
# 15
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
При-знавам - не четох статията
ЧЕтох отговорите
Някой порчете ли каво пише Мая, какво казва Любознателнаи Живко?
АЗмисли ли се, че те са родители на деца с увреждания и след като техния коментар е такъв - помислете дали няма някаква истина в статията пък била тя и леко крайна и недобре формулирана1

ПИсна ми да се говори за интеграцята едва ли не на ВСЯКА цена - това ми замирисва на дискриминация на хората дето нямат деца със СОП или както щете ормулирайте... Не бива да се НАЛАГА нещо на някого ако той твърдо го ОТХВЪРЛЯ! ЖИвко ясное  написал и цитирал някои реални опасения и неща които ще се случат!
Аз когато бях в 1 клас в руско у-ще - тогава по соц времената там се влизаше с изпит - имахме 2-3 деца които ако не с проблеми, то поне явно изоставха с материала. Е не са били малтретирани - дисциплината в 32-ро у-ще беше повече от строга, а ние - твърде възпитани дори по тогавашни стандарти. Но родителите сами си изтеглиха децата - не е хубаво вечно да си на опашката и да те сочат с пръс, пък било и с цел детето ти да прогресира. И ако тези просто идоставащи деца /ако бяха само такива/ - ако те имаха някакви порблеми с адаптацията, то какво да говорим за деца със сериозни проблеми и напр в училище дето обикновените ученици се пребиват до махане надалак?! Тях какво ги очаква?
И хубаво - ще наложим да присъстват... ама как ще накараме децата на съседа, на познати и не познати да се отнасят толерантно и с разбиране към по-различините? Не мисля, че начина е като ги "спуснем" като броъка със закон....

# 16
  • Мнения: 4 585
    Катнаден, признавам си, че постъпих точно обратното - т.е. прочетох я три пъти на работа, там нямаше още отговори, и като се прибрах, писах без да чета отговорите.

# 17
  • Мнения: 4 585
Некрасивая девочка

 

Среди других играющих детей
Она напоминает лягушонка.
Заправлена в трусы худая рубашонка,
Колечки рыжеватые кудрей
Рассыпаны, рот длинен, зубки кривы,
Черты лица остры и некрасивы.
Двум мальчуганам, сверстникам ее,
Отцы купили по велосипеду.
Сегодня мальчики, не торопясь к обеду,
Гоняют по двору, забывши про нее,
Она ж за ними бегает по следу.
Чужая радость также, как своя,
Томит ее и вон из сердца рвется,
И девочка ликует и смеется,
Охваченная счастьем бытия.

Ни тени зависти, ни умысла худого
Еще не знает это существо.
Ей все на свете так безмерно ново,
Так живо все, что для других мертво!
И не хочу я думать, наблюдая,
Что будет день, когда она, рыдая,
Увидит с ужасом, что посреди подруг
Она всего лишь бедная дурнушка!
Мне верить хочется, что сердце не игрушка,
Сломать его едва ли можно вдруг!
Мне верить хочется, что чистый этот пламень,
Который в глубине ее горит,
Всю боль свою один переболит
И перетопит самый тяжкий камень!
И пусть черты ее нехороши
И нечем ей прельстить воображенье, -
Младенческая грация души
Уже сквозит в любом ее движенье.
А если это так, то что есть красота
И почему ее обожествляют люди?
Сосуд она, в котором пустота,
Или огонь, мерцающий в сосуде?

# 18
  • Мнения: 4 414
Това, което ме ядоса, е че Диковски се изказва напълно неподготвен. "Някои деца се напикават" ми звучи като развято плашило, а не като аргумент на уж педагог. Ясно е, че човекът си няма и идея от деца със СОП, от специална педагогика, от методи на интеграция. От журналистическа гледна точка материалчето му също куца. "Доказано е, че тези деца не са за обучение в масови училища." Кой и как го доказа бе, Диковски? 
ето това са нещата, които ме подразниха и мен.
признавам, не съм на ясно как точно се провежда интеграцията, но не съм останала с впечатление, че е на всяка цена newsm78 много пъти сме го обсъждали - интеграцията е двупосочен процес. не може да интегрираш някого, който не желае да бъде интегриран. ако в училищата/ детските градини попадат деца, които не подлежат на интегриране, за това са виновни Комисиите, които не си гледат работата. има много проблеми и те идват от там, че се хващат нещата от краката за главата - да сложим децата в масовите училища, пък после ще видим как точно ще ги инегрираме.
Цитат
Съвсем ясно е, че учениците от общообразователните училища също ще създадат проблеми. Съвременните подрастващи не са възпитани да уважават и ценят личността на другите. Те с охота си лепят прякори и си намират различни поводи за вражда. Различните винаги са изложени на явлението, известно в психологията като “натиск на групата”...


това безспорно е така.  трябва да се работи срещу подобно отношение, а не да се каже отношението е такова - интеграцията е невъзможна и да се приключи въпросът! подразни ме това, че статията като чели се стреми да запази сегашното положение. не се търсят възможности, решения.
наскоро си дадох сметка в какъв клас съм учила от 1 до 7 клас. имахме:
едно момче с психически проблем,
едно момче, което беше без баща, а майка му беше алкохоличка. гледаше го баба му, която беше откровено луда.
едно момиче, на което родителите бяха разведени и майката не даваше на бащата да я вижда. това водеше до многобройни скандали. момичето беше супер стресирано.
едно момче, на което родителите бяха загинали в катастрофа, бабите бяха разделили 2-те деца. а бабата която го гледаше го биеше здраво за всяка получена 5-ца!
последния в картинката беше едно момче, на което не му вървеше нищо друго, освен математиката, но пък беше гениален математик! родителите му бяха разведени, бащата се оженил отново и мащехата го малтретираше. той идваше винаги с окъсани дерхи, немит, с рани от бой. а другите и деца, които ходеха в нашето у-ще бяха чисти и спретнати.
всички тези деца бяха с наранена психика. част от тях бяха агресивни. но имахме прекрасна класна. благодарение на нея, всички те завършиха, не са супер преуспели, но водят нормален живот, работят. повечето имат семейства. защото на тези хора им се помагаше. не им се казваше - коригирайте се! ако не сте като другите, отивайте на друго място. и като гледам и аз и много други завършихме и гимназия и университет...не са ни попречили да се развиваме.
сори, за дългия пост, ама ме удари споменът Wink

Последна редакция: вт, 21 ное 2006, 08:10 от agneshka

# 19
  • Мнения: 2 543
Наде, възмущението ни идва от стила на статията. Прочети я, все пак. Може и част от написаното да е вярно, но така е написанo, че няма родител на дете с увреждане, който да остане равнодушен. Да не говорим, че нещата, които не са верни са и толкова глупави и така наивно написани, че просто ми се струва недопустимо статията в този й вид да бъде публикувана. Съгласих се с част от аргументите на автора, за да не бъда несправедлива в оценката си на прочетеното. Истината е, обаче, че оценки на интеграцията е добре да бъдат давани от хора с опит. А не като въпросният господин, който очевидно не е видял и половин дете с увреждане. Twisted Evil И пак , за да не бъде погрешно разбран първият ми пост - да, интеграция на всяка цена не бива да има, но не бива да има и случаи като този на Валенцето, нали? Нещата не са в никакъв случай черно-бели, за да позволяваме така да се говори за бъдещето на децата ни. Ако го питаш този не-знам-как-да-го-нарека, той ще прати и Буби на Валенцето, и Камен на Живко, и Наталия, и Йоан на едно и също място. А това вече е наистина безобразно! Stop

# 20
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
А въпросният господин дори не е педагог. И от позицията на какъв обобщава така глобално?
Че не е наясно с положението е видимо, че пише просто заради драскането, при това с доста плосък стил на писане, също... Мен ме ужасява факта, че все пак това писание е публикувано в И-нет пространството и хората го четат и има съгласни с него  Sad Дори и в нашия форум... Хора, когато този господин е писал, въобще не е имал идеята, с която сте съгласни, че не трябва интеграция на всяка цена, той застъпва идеята, че не трябва интеграция НА НИКАКВА цена - болните деца - в специализирани училища! Т`ва е, по-далеч от здравите, ако може и да не се виждат, не соц, а направо фашизъм, както писа Волф. Ми те всичките се напикават, не могат да говорят и пишат върху пунктирани букви - ужас!
Доколкото съм запозната, децата с проблеми в масовите училища в повечето случаи се подготвят по индивидуална схема, според нуждите. Тоест не се нагажда учебният материал спрямо тях, тоест не са заплаха за другите деца да изостават, както господинът е написал. Може би натоварването е основно за учителите, че трябва да разчупят малко рутината и да не пеят едно и също всеки ден...
Не знам, много се ядосах, Мая е права за учителите и на тях не им е лесно, но все пак са педагози, за това са учили, това работят...
Че децата са зли и се подиграват - вярно е, в момента се нагледахме на ужасяващи примери за детската агресия, но хора, аз не мисля, че всички деца са зли. А тази интеграция трябва да почне от някъде и със страх няма да стане, а в момента всички ги е страх - учители, родители на здрави деца, родители на деца с увреждания...
Всички знаем, че има проблеми. Но с методите на този писач - връщане на старото статукво и криене на главата в пясъка, тези проблеми няма да се решат. И докато хората не се опитат дори да се вслушат в отсрещната страна (примерът на Мая с учителките) и не открият у себи си дори мъничко желание за взаимопомощ, нещата ще са си все така неориентирани и недоизпипани...

# 21
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Четох статията
Писана е много елементярно и като стил и като разсъждения
Определенията са повече от елементарни
Статията ми прилича на писана от 9-токласник най-много и то с лоша обща култура

Първо - ясно е че това обобщение е тъпо
ДВторо - ясно е че има верни неща в статията и
Трето най-важното - повечето елементарни хора/родители и деца/ ще говорят мисляти  идействат като описаното в статията
ТОва е страшното. Страшно е на фона на уж нормалните деца, които се пребиват до опериране на бъбрек. АКквно остава при една наистина "спусната" интеграция...

И знаете ли аз съм като МАя - тотално объркана какво е редно да се направи за да се интегрират децата без да страда никоя стран.
Пак ще спомена примера от моето детство - децата които описвам на фона на другите изглеждаха най-малкото различни. Може би просто по-бавно са възприемали и не са запомняли... знам ли - била съм малка и въпреки, че бях далече от отличник - дори на мен ми е правило впечатление, че те никога и в нищо не можеха повече от 4-ри да вържат. И в 5-ти клас и най-късно 6-ти родителите им ги преместиха... и в др училища - по-обикновени и не с толкова изисквания - те бяха добре.
РЕално си мисля, че след като и на запад има специални училища и деца които ги посещават - значи си има причина да е така. Спомнете си МОФ - нейния син имаше някакви логопедични проблеми и от обикновена масова ДГ го преместиха в специализирана  идетето дръпна доста и е добре. ДАли при една интеграция дори в една Финландия биха се справили? И след като те не могат - ние ли ще успеем?

Не мислите ли, че няма лошо в интеграцията, но проблема основния е в НИСКОТО ниво на спец учебни заведения - те трябва да предоставят еднакво образование като в общите училища - и тогава интеграцията ще стане лесно и достъпно нещо. Щото напр всдяко дете в зависимост о тспецификата на заболяването си е готово зая интегриране по различно време! И едно добро образование би му позволило това да стане когато то  е готово. ТОва може да е първи клас или 10-ти - няма значение - важното е да стане!

И пак ще кажа - стила на статията е тъп, ясно е колко ограничено е написана, но наистина има някои неща дето не бива да се подминават.

И нека ви питам - всички разискваме случая на ВМаленцето. Ами представете си че й се даде шанс за хубава специализирана ДГ - където има логопед и преподавател СПЕЦИАЛИЗИРАН да работи с деца с проблеми. И ДГ е със спец база за спец нужди на спец деца. Тогава тя кое ще избере за Бубата? Общата ДГ дето никой няма да й обърне внимание и тази дето е едва ли не спец направена за нейните нужди?
Проблема не е в интеграцията,  а в липсата на специалисти които да се грижат за специфичните нужди на спец деца дори и когато те не се интегрират, камо ли когато се интегрират.

# 22
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
Наде, за едно си права, че няма добри специалисти ... дори и в специализираните заведения. Или как се изразя - заинтересовани ... и аз не знам. Истината е, че интеграцияна на нашите деца рано или късно се осъществява, дали ще е на ниво детска градина, училище, висше учибно заведение или просто в обществото, не може да се избяга от нея. Идеята е, че ако се започне от рано, детето ще е по-подготвено за бъдещето. И не само то, но и другите деца, които са били покрай него. Защо ние не можем да контактуваме спокойно с различните, защо се притесняваме, защото така сме расли, специалните деца- изолирани в специални училища, градини, домове, крити от обществото и погледа на околните.
Разбира се, че никой не говори за интеграция на всяка цена, това е нелепо, но все пак родителите би трябвало да имат шанс поне да изберат - специализирано или масово, подпомогнати по възможност от специалист... Това в момента го има на теория, но на практика "много куца".
Говориш за Валенцето, но тяхната детска градина доколкото знам, се води именно за "интегрирана" и в нея приемат дечица с проблеми и там среща такова отношение. А друга - няма. Колко са специализираните учебни заведения? И защо, ако детето има възможност да се развива в масово такова, въпреки своето увреждане да е затруднено до максимум за това - от родители, учители, от остаряло мислене...
И в моето училище е имало деца в проблеми, в прогимназията имаше едно момиченце, което беше трудноподвижно и дядо му го водеше и взимаше, но в училилището му помагаха учителите и децата. В СМГ-то, в съседния клас имаше момче с увреден слух, май беше доста увреден, но беше блестящ математик и спечели някакъв международен конкурс. Въобще не си представям какво им е било на родителите по онова време да успеят да запишат децата си в масово училище... Защо и сега трябва да е така? В статията си въпросният теолог проповядва именно такива идеи.
Разбира се, че няма да е лесно и ще трябват години и години за истинската интеграция, мисленето трябва да се промени, а за това трябва толкова време... Ясно е, че при нашите деца истинска интеграция, както аз го разбирам, няма да има, но все отнякъде трябва да се започне и може би в бъдеще ще бъде различно. А с подобни статии, кото на този псевдо учител просто този процес за пореден път се препъва, поне аз така мисля.
Защото дъщеричката на Вечерница, ако си спомняш самите специалисти препоръчали да е в масово училище. Въпреки че има проблеми, мислят, че за нея ще е по-добре. Въпреки, че учителите са по-затруднени, но мислят за децата, не за себе си, как ще имат повече работа или ангажименти. Но все пак това там е един друг свят, където през зимата молят родителите да носят пантофки, да не се потят крачетата на децата в ботушите...
Съжалявам, че стана дълго, но ми е много болна тема...

# 23
  • Мнения: 2 563
Публикувам тук писмото, което г-н Диковски ми написа. Да му се чудиш защо не е формулирал тези проблеми в статията си, а я е напълнил с език на омразата. Излиза, че всички сме съгласни за проблемите в интегрираното обучение, ама не, трябва и малко лайна да метнем един по друг.

Uvajaema gospojo!
Moje da se gnevite kolkoto si iskate po povod moqta
publikaciq.
I v4era rabotih s edna ot resursnite u4itelki i tq se
oplaka, 4e direktorkata na edno na4alno u4ili6te ne q
dopuska pri decata. 4e se kara na u4itelkata za tova, 4e i
e pozvolila da vleze v 4asa. Vqrno e, 4e ima i klasove v
koito decata sa dobre prieti. No tova sa edini4ni slu4ai.
Nie s moite kolegi ot pomo6tnoto u4ili6te kydeto vse o6te
rabotq, vijdame ne6tata obektivno, za6toto se bazirame na
svoq opit. Decata sa opredeleni za obu4enie v pomo6tno
u4ili6te ot ekspertna komisiq imenno tq e dokazala 4e te
imat nujda ot specialni griji. Za men model za podredba na
obrazovatelnata sistema e Iaponiq, kydeto vsqko dete u4i
tam, kydeto mu pozvolqvat sposobnostite. Nqmam ni6to protiv
decata, notqhnata prinuditelna integraciq v pove4eto ot
slu4aite be6e osy6testvena i protiv volqta na roditelite.
Koeto sy6to e naru6avane na ne4ii prava. Ako decata 6te se
integrirat, to tova trqbva da stane ot na4aloto na tqhnoto
obu4enie. Edno ot decata, s koito raboti kolejkata e
agresivno i bie vsi4ki. Kak bihte reagirali ako va6eto dete
vseki den qde boi? Drugo se sybli4a Pred syu4enicite si, to
e v tiineidjyrska vyzrast. Onzi den imah i razgovor s na6iq
glaven specialist po obrazovanieto, koito sy6to poddyrja
moeto mnenie. Kakvo to4no rabotite ne znaq. Znaq, 4e za
pravilna precenka na situaciqta e nujen osven Va6iq i moq
opit i opita na mnogo speciqlisti. Uvajavam va6eto mnenie.
No kogato edno dete na 9 godini e stanalo ubiec, otnovo na
nikogo ne mu puka. Zapo4va da ni puka togava, kogato
ne6tata oprat do na6ite deca. Li4no sym razgovarql s
roditeli, koito sybraha podpiska v u4ili6teto, kydeto u4at
decata im da nqma zapisani deca sys SOP. Az ne sym daval
povod za takiva deistviq, samo otrazqvam sybranite fakti.
Edin kup ob6tinski institucii bqha angajirani, za da ubedim
direktorkata na edno selsko ob6toobrazovatelno u4ili6te, da
zapi6e malkiq Stefan v 7 klas, a neda go vyrne da povtarq 5
godini nazad, vremeto, kogato e bil zapisan pom. u4ili6te.
V opredelqneto na decata za integraciq ne e u4astval nito
edin speciqlist. Ekspertite, v tova 4islo i na4alnik RIO
Vraca sa gi opredelqli po vyn6ni kriterii. Tova sa ne6tata,
koito Vie ne znaete. Roditelite sy6to sa 6okirani i
protestirat. 4e ima nujda ot integraciq ima, no na4ina
trqbva da byde vnimatelno obmislen. Resursnite centrove ne
razpolagat s baza. Nqkoi nqmat i sedali6te. U4itelite ot
tqh si obmenqt informaciqta po kafenetata.Pone pri nas. V
razli4nite gradove ne6tata sa razli4ni.
Ima edna pogovorka, 4e nasila hubost ne stava. I e mnogo
pravilna. Imam o6te mnogo kakvo da kaja, no  zasega spiram
do tuk.
Jelaq vi zdrave i uspeh!
S uvajenie Tsvetan Dikovski

# 24
  • Мнения: 2 543
Яна, мнението ми е, че господинът увърта. Все пак, в статията си беше на писал, че е "доказано, че децата с увреждания не стават за масови училища" (цитирам по памет). В писмото си до теб не пише нищо такова. Много по-премерен и ангажиран изглежда. Може би, защото е разбрал, че е сгафил. Както и да е - не му вярвам.  Confused

# 25
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
ще ви разкажа за интеграцията на "различните " деца в Исландия
Тук такива деца учат заедно с другите в обикновено училище като за целта има назначени помощни учители и  терапевти за улеснение на децата които са с проблеми
Така едно дете с проблем учи с класа си по предметите по които няма нужда от помощ
а когато трябва да му се помага то е с помощен учител
То не губи контакт с другите деца и точно обратното създава такива
в случая на артистичните деца точно това е проблема и ако са отделени как ще развиват това у себе си и
По какъв друг начин да се научат нормалните деца да толерират "различните" ако те нямат никакъв контакт с такива деца също  проблемът и от семеиствотоако самите родители не възпитават децата си по такъв начин как ще стане

# 26
  • Мнения: 485
Просто по-рано трябваше да каже че работи в помощно училище. Затова не се изненадвам от реакцията му - такава е тя при повечето специални педагози от ПУ. Усещат как губят почва под краката си. Пък за това че децата не били гледани от специалисти ще ме извинява. Друг е въпросът дали не са решили да закриват някое помошно училище и да се налага децата от него да се запишат в общообразователно. Макар че трябва да има и ПУ, както и друг път съм споменавала-тоталното закриване на ПУ също е дискриминация. Но къде се тези напикаващи се ексхибиционисти? И това толкова ли е масово, дори и да има 1 случай в областта, че е представено като епидемия. Направо настръхвам от такава реакция! Тя показва сами едно - че тези деца не са смятани за хора, а за издънки. Айде, няма да ги убиваме /не сме в древна Спарта/ , но нека си стоят там в "бавното" училище, и да си събличат дрехите там, на кого му пука.

# 27
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
Ами какво да пиша, в статията си господинът обобщава - всички деца не стават... В писмото си до Яна, видиш ли ставало въпрос за определени случаи и всичко било индивидуално... Ами индивидуално е, разбира се, затова не трябва да се обобщава и да се излиза с такива гръмки призиви каквито са в статията.  Никой не отрича проблемите...
И тонът му никак не ми се нрави, толкова ли беше трудно да напише нещо от сорта, "да тонът ми е по-рязък, за това и това, тези случаи при нас са наболели и т.н.", а не "възмущавайте се колкото си искате..."  Shocked Ами за да не изпадам в определения само ще напиша, че това говори само за културата и интелекта на г-н Диковски ... и то не в негова полза...

# 28
  • Мнения: 263
Uf! Най-лошото и най-страшното е, че нашето общество не е истински запознато с проблемите на тези деца и бяга от техните проблеми като от проказа! Хората ги е страх и предпочитат да си затворят очите за този проблем докато не бъдат персонално засегнати от проблема!
И подобни статии само спомагат да си заровим главата още по-дълбоко в пясъка!
Възмутително е наистина!

# 29
Мили мамчета и татковци,здравейте!Аз съм за първи път във форума и попаднах на тема, по която мога да коментирам с часове.Имаме дъщеря на 16г.инвалид 1-ва гр. с чужда помощ.Няма да ви занимавам със сблъсъците с чиновниците от соц.грижи,ако ми позволите ще мина на темата,която сте подхванали.Дъщеря ми учи в редовно училище,била е в специализирано,санаториално училище-в Банкя само в 4 кл.,но сама предпочете да се върне училището при стария си клас,където е от 1 кл."Интеграцията",за която толкова се приказва напоследък зависи,според мен и от учителите и от нас родителите.Веднага се обосновавам:Попадала съм на родители,които сами изолират деца с къде по-малки увреждания от дъщеря ни,поради 'срам"и "данък обществено мнение".Попадала съм на директори на училища,които отрито заявяват,че не искат в "училището си" ТАКИВА деца.Слава богу дъщеря ни не попадна в такъв колектив-учителите й бяха хора с призвание,никога не е била толерирана,заради заболяването й,а относно съучениците й мога да кажа,че не приемам по-горе изказването,че подрастващите са нетолерантни.Тя не се прибрала нито веднъж обидена или разплакана.Напротив,когато бе 1-ви кл. тя все още не можеше да ходи.Карах я на училище с количка.Вмеждучасията съучениците й я слагаха в количката и тя винаги бе с тях.Относно побликувания материал ще кажа,че е поредното изказване на човек не запознат,не подготвен и не преживял това за което пише.А напоследък такива дал господ.Преди години в центъра на Поморие се откти Дом на инвалида,но когато все още течаха дебатите на ниво общ.съвет,един от тях става и заявява,че "неможе да се загрузява града с присъствието на ТЕЗИ хора и то самия център".Само месец след откриването на същия център,въпросния господин бе един от тежките пациенти в базата.Бе паднал и бе счупил и двата си крака.Разказвам ви това не за да злорадствам,а да ви покажа,че има,кой да съди такива хора.А на всички вас пожелавам много сили,много кураж и много обич на вашите деца-слънца!

Общи условия

Активация на акаунт