Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Бебето не пляска с ръце

  • 2 564
  • 17
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7
Здравейте,
Детето ми е на 1г и не пляска с ръце и също така не сочи с пръст, а с цяла ръка. Никога не съм предполагала, че е проблем, или пък въобще не съм знаела че трябва , докато не прочетох, че трябвало да пляскат с ръце още от 9 месец някъде. Разбира се само това ми се върти в главата откакто разбрах, опитите ми да го “науча” са безуспешни, дори като му хвана ръцете се ядосва и ги дърпа назад, не иск и това е, явно и отвътре не му идва…
С всичко друго се справя чудесно и прави много неща и въобще не съм се замисляла  за някакъв проблем, но от 1-2 месеца само това ми е в главата… да не говорим, за всичките му връстници, които постоянно пляскат и сочат…
Някой сблъсквал ли се е с подобен казус и какво мога да предприема според вас?
Пс според педиатъра всичко е наред

# 1
  • Terra incognita
  • Мнения: 10 201
Щом всичко друго е наред, няма място за притеснение. И двете ми деца не са пляскали на тази възраст, а голямото не сочеше.

# 2
  • Мнения: 7
Щом всичко друго е наред, няма място за притеснение. И двете ми деца не са пляскали на тази възраст, а голямото не сочеше.

Благодаря за отговора. Да, всичко друго е наред, активност, фина моторика, разбиране, хапване, игра и т.н, но аз съм се хванала за тия две пусти неща…

# 3
  • Мнения: 3 586
Спокойно🌞 не мисля че е проблем,може първо с цяла ръка после с пръст да започне да посочва примерно след месец два Simple Smile
Моята е на две + и до ден днешен не пляска много 😁😁😁баща й вика няма да им прави евала и да им пляска,те на нея да пляскат хаха

# 4
  • Мнения: 4 174
И моят започна да пляска след годинката, не помня точно на колко беше. Не се притеснявайте.

# 5
  • Мнения: 1 447
Здравейте,
Детето ми е на 1г и не пляска с ръце и също така не сочи с пръст, а с цяла ръка. Никога не съм предполагала, че е проблем, или пък въобще не съм знаела че трябва , докато не прочетох, че трябвало да пляскат с ръце още от 9 месец някъде. Разбира се само това ми се върти в главата откакто разбрах, опитите ми да го “науча” са безуспешни, дори като му хвана ръцете се ядосва и ги дърпа назад, не иск и това е, явно и отвътре не му идва…
С всичко друго се справя чудесно и прави много неща и въобще не съм се замисляла  за някакъв проблем, но от 1-2 месеца само това ми е в главата… да не говорим, за всичките му връстници, които постоянно пляскат и сочат…
Някой сблъсквал ли се е с подобен казус и какво мога да предприема според вас?
Пс според педиатъра всичко е наред

Започнете вие да му посочвате с пръст нещата, за които говорите - наблизо и в далечината. Учени сме, че да сочиш с пръст е невъзпитано, и на мен лично ми костваше съзнателно усилие да започна да соча на детето.
Съветът ми е да не превръщате четенето на материали по бебешки теми в извор на постоянна тревога, сега тепърва ви чакат много нови умения и интереси у детето, с тази нагласа няма да ви е лесно. Освен това усвояването на дадено умение е процес, при който едва крайната фаза - изпълнението - е видима, преди това дълго време вниманието е насочено, осмислят се разни неща, правят се връзки итн, това също е активно заучаване.

# 6
  • Мнения: 740
Децата обикновенно имитират възрастните. Пляскайте често с ръце или сочете с пръст. После ще ви се иска да не сочи с пръст Wink










# 7
  • Мнения: 8 639
Защо пък да трябва да пляска, като прави толкова други неща... Успокойте се и си пазете нервите, защото, повярвайте, ще ви трябват. Simple Smile

# 8
  • Мнения: 4 538
Аз ще напиша отговор от позицията на склонна към притеснение майка на недоносено дете. Като повечето в моята позиция, и аз се вторачвам в таблици с умения на бебето и следя като орел дали всичко е наред.

Първо за пляскането. То е важно, защото показва умението на детето да събира ръце по средната линия, тоест има добра координация между двете полукълба на мозъка и е едно от важните умения, за които следях, защото дъщеря ми е родена с хипоксия. Когато започнат да седят, дори с упора, повечето бебета проявяват интерес да удрят две играчки една в друга. Първоначално са големи играчки, после по-малки и накрая идва най-сложното - пляскане на ръцете. Ако удря две играчки една в друга, както и ако когато седи, се пресяга с ръка преминавайки средната линия (примерно детето седи, има играчка на пода в дясно от него, то ползва дясна ръка да се подпре, а с лявата се протяга и взима играчката), то не бих се тревожила. Ако не удря играчки една в друга, предпочита една ръка и избягва другата, свива ръцете в юмруци, не се пресяга, то пак най-вероятно всичко е наред, но за мое спокойствие бих направила консултация с детски невролог.

Протодекларативното посочване се развива от протягането/посягането към играчка. Детето като се научи да седи, посяга и взима играчка, в последствие се протяга към далечна такава, накрая се протяга към играчка, която не може да достигне с цяла ръка, докато стигнем до посочването на нещо. Щом посочва с цяла ръка, значи и ще започне да посочва с пръстче, просто го проследете да се е научило до към годинка и 3-4 месеца. Чела съм, че деца, които по-рано започват да ползват думички, по-късно започват да правят протодекларативното посочване, просто защото успяват по друг начин да си изкомуникират желанията.

Надявам се да не съм те притеснила с обясненията.

# 9
  • София
  • Мнения: 61 074
Защо пък да трябва да пляска, като прави толкова други неща... Успокойте се и си пазете нервите, защото, повярвайте, ще ви трябват. Simple Smile

Защото е координиране за симетричност с пресичане на осевата линия на тялото плюс ритъм.

Имаме достатъчно бебешки игри и песнички, свързане с пляскане. Хващате неговите ръце в своите и започвате да пеете и да пляскате в ритъм. Правите браво. Така докато започне самостоятелно по “команда  беавооо” или при пеене и по подражание.

# 10
  • Мнения: 7
Аз ще напиша отговор от позицията на склонна към притеснение майка на недоносено дете. Като повечето в моята позиция, и аз се вторачвам в таблици с умения на бебето и следя като орел дали всичко е наред.

Първо за пляскането. То е важно, защото показва умението на детето да събира ръце по средната линия, тоест има добра координация между двете полукълба на мозъка и е едно от важните умения, за които следях, защото дъщеря ми е родена с хипоксия. Когато започнат да седят, дори с упора, повечето бебета проявяват интерес да удрят две играчки една в друга. Първоначално са големи играчки, после по-малки и накрая идва най-сложното - пляскане на ръцете. Ако удря две играчки една в друга, както и ако когато седи, се пресяга с ръка преминавайки средната линия (примерно детето седи, има играчка на пода в дясно от него, то ползва дясна ръка да се подпре, а с лявата се протяга и взима играчката), то не бих се тревожила. Ако не удря играчки една в друга, предпочита една ръка и избягва другата, свива ръцете в юмруци, не се пресяга, то пак най-вероятно всичко е наред, но за мое спокойствие бих направила консултация с детски невролог.

Протодекларативното посочване се развива от протягането/посягането към играчка. Детето като се научи да седи, посяга и взима играчка, в последствие се протяга към далечна такава, накрая се протяга към играчка, която не може да достигне с цяла ръка, докато стигнем до посочването на нещо. Щом посочва с цяла ръка, значи и ще започне да посочва с пръстче, просто го проследете да се е научило до към годинка и 3-4 месеца. Чела съм, че деца, които по-рано започват да ползват думички, по-късно започват да правят протодекларативното посочване, просто защото успяват по друг начин да си изкомуникират желанията.

Надявам се да не съм те притеснила с обясненията.

Благодаря, за подробния отговор! Не сте ме  притеснила. Пресича средната линия, пресяга се. Няколко дни подред наблюдавах и изпробвах, дали я пресича.

# 11
  • Мнения: 2 302
Не може или не иска..... Simple Smile

# 12
  • София
  • Мнения: 61 074
При бебетата и малките деца за такива неща няма неискане. Това са неща, които са въпрос на узряване на нервната система най-общо казано. В момента, в който фактически всичко е съзряло, нещата се случват спонтанно (разбира се, стига да не се държи детето в пълна изолация, никакъв достъп до предмети и т.н.) Децата не ги мързи, нито отказват да правят такива неща, защото те са естествена част от развитието им. Обикновено в нормите се дават широки граници, но за мен лично като родител това никога не е било успокоение и гледах по медицинския картон кога какво трябва да може да прави детето и съм го наблюдавала и подтиквала, осигурявайки необходимите условия, играчки. Реприките от типа "не иска точно сега" са заблуда или самозаблуда. Не иска един път, не иска втори път, но обичайно го прави, ако може да го прави.

# 13
  • Мнения: 2 302
Andariel, съгласна  съм с етапите и съзряванетл, но едно е да може, но да не му е интересно и за това да не го прави. Друго е да има някакви проблем и за това въобще да му е непосилно. Понякога родителите очакват едно, но ако детето го прави чо-различно се притесняват. И много  деца отказват да правят неща,  защото  това също  е част от съзряването.  Може да не пляска все едно е на театър,  но ако събира ръчички, като за пляскане, без да издава шум не е дефицит. Дори и малки може да имат изразени предпочитания.

# 14
  • София
  • Мнения: 61 074
Няма такова нещо "да не му е интересно". Естественото детско развитие не включва такива базови неща да не са му интересни. Всички тези етапи са заложени природно. Ако го накараш няколко пъти поред, може и да откаже в един момент, защото му е омръзнало да изпълнява, но като цяло децата при едно или две подканяния или чуване на ключовите думи го правят това пляскане, ако могат.
За събирането на ръце, но непроизвеждането на самото пляскане, т.е. ако спира на момента преди ръцете да плеснат, то значи поредицата от действия е недовършена по някаква причина.
Постоянно ми се случва в някакви вариации да чувам "може да го прави, но сега не иска". Да, де, ама аз давам възможност няколко пъти и накрая чеквам "да/не". Част от нещата е детето да върши определени неща дори в непозната обстановка и с непознат човек, ако ги владее тези неща, те са до голяма степен автоматизирани, като шофирането за възрастните. Един пример - ако трябва да направи жест за "чао" разбирам кога разбира какво означава жестът и примерно не иска да го направи и се крие в майка си или демонстративно се обръща с гръб или си крие ръката зад гърба. Или не разбира жеста, инструкцията или не подражава. Това са нюансите, които стоят зад да/не и те се вземат предвид.

Последна редакция: ср, 11 май 2022, 22:09 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт