СЕДМИ КЛАС Втора изпитна (20.06. - 27.06.) Задружното очакване !

  • 90 729
  • 1 295
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 2 771
Намерих още един коментар на съфорумка, слагам го като две изображения


# 301
  • София
  • Мнения: 1 643
А ако се окаже, че има деца с еднакъв бал и 6-ци по МАТ и БЕЛ в училище и еднакви точки на матурите, как се процедира?
Кого приемат и има ли нещо такова, че се гледа общия успех в училище и отсъствия ?

Многократно е писано и цитирано. Ето Ви от РУО- София
Цитат
При класиране учениците с равен бал се приемат, дори ако надхвърлят максималния брой
ученици за паралелката. Съгласно чл. 59 от същата наредба обаче, балът се счита за равен, когато
са абсолютно равни следните показатели:
- сбора от резултатите от националното външно оценяване;
- сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки;
- средноаритметичната оценка от оценките по учебни предмети, изучавани в VII клас в
раздел А на учебния план – български език и литература, чужд език, математика, история и
цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и
химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование,
превърнати по скала в точки.
Ако по един от показателите има разлика, в дадената паралелка се класира ученикът с повисокия показател
Благодаря!
Казуса беше с близко дете, което има доста отсъствия, защото е състезател по лека атлетика и се налага, та се бяха притеснили, че може да гледат и брой отсъствия, ако пък съвсем всичко друго е еднакво.

# 302
  • София
  • Мнения: 12 909
Здравейте, аз съм от шестокласната тема и ви следя, за да съм подготвена за догодина Simple Smile
По въпроса за третото класирене и риска при училища от по-ниският ешалон. Риска си е доста висок и там, според мен. Едната ми дъщеря имаше бал около 330 т преди две години. Смятах коригираният бал спрямо статистиката, слагах доста аванс, но въпреки това на първо класиране се класира на последната поставена паралелка, а на второ се издигна до предпоследната, където я записахме. Когато излязоха свободните места, се оказа че не и стига половин точка за по-предпочитана от нея паралелка в същото училище, където вече беше записана. Тъй като има сестра близначка, която беше с почти максимален бал и записана още на първо класиране, решихме да рискуваме. Винаги стоеше като бекъп варианта да я запишем при сестра и.
Изтеглихме документите, наредихме свободните паралелки, като този път писахме и още паралелки в същото училище, където бала спрямо първо и второ класиране беше с 50 точки по-нисък от нейният. Каква беше изненадата ни, когато на трето класиране не успя да се класира в нито една паралелка в даденото училище или от същото ниво в друго. Причината: Тази година баловете бяха скочили и доста деца, с много добър бал бяха писали само топ паралелки, но не бяха успели да се класират никъде. Съответно се появиха едни космически за нас балове при другите деца участващи на трето класиране и в желаните от нас паралелки с около 300 т бал от първо и второ класиране, балът скочи с поне 30-50 т. На четвърто класиране вече се появи и нейната освободена от второ място класиране паралелка, но отново не успя да се прекласира и там. Да имаше паралелка в която беше приета, но беше много по-зле от това, на което за кратко беше записана или това на което можеше да влезе при първите две класирания. Съответно след четвърто класиране, ползвахме предимството за близнаци и сега отново учи в същото училище на сестра си, където не и е мястото често казано и не се чувства съвсем комфортно, но това е нейн избор и решение. (Началото на тази година в 9 клас обявиха свободно място в училището, където искаше да учи и беше за кратко записана. Кандидатствахме, приеха я и отказа в последният момент да се премести )
Затова аз лично най-вероятно догодина, ако се стигне до там, не бих рискувала отново с малката ми дъщеря с трето класиране, тъй като за нея нямам бекъп вариант. Ще си пиша достатъчно паралелки, ще внимавам как ги подреждам и на второ класиране ще приключим Simple Smile
И последен коментар от мен по въпроса да не се гледат баловете, а само желанието на детето. Тук аз съм съгласна с един лек коментар. Ако детето твърдо държи на немски примерно, но е навито и на испански, със сигурност от даден момент нататък ще редя паралелки с испански, а няма да изчерпам всички налични в София паралелки в които преподават немски. Убедена съм, че ще е по-добре и за него да учи в паралелка с испански с бал да кажем около 400, вместо в учи немски в паралелка с бал 200. В този смисъл ще гледам все пак и училището, защото бала поне малко е ориентир и за преподавателите и за децата там. Разбира се в интервала 450-350 да кажем няма да има значение, но под 250-300 бал вече бих посочила паралелка само ако съм изчерпала всички други възможности, които отговарят на желанието на детето и са в графа, става. И в този смисъл бих се съобразявала и с бала, заедно с желанието на детето.

# 303
  • София
  • Мнения: 3 247
Каква беше изненадата ни, когато на трето класиране не успя да се класира в нито една паралелка в даденото училище или от същото ниво в друго. Причината: Тази година баловете бяха скочили и доста деца, с много добър бал бяха писали само топ паралелки, но не бяха успели да се класират никъде.
Ей това, болднатото, е моето основно притеснение и ужас на третото класиране. Не толкова другите "рискови играчи", а най-вече тези, които недалновидно са писали малко паралелки (за бала си) и не са приети никъде. Никой не знае колко такива деца има в конкретната година...май.. (или знае? Излиза ли такава статистика, всъщност, колко деца не са класирани никъде след второ класиране?)

# 304
  • София
  • Мнения: 3 731
Aila, beb4o_fb, много благодаря за споделения опит и преизчисления. Наистина много полезни постове.
Имам познато дете, което точно така не е допускало, че баловете ще се вдигнат толкова много и не е обмислило резервни паралелки за накрая. Пробвало е на трето класиране, но там баловете вече са били космически. Т.е. не е успяло да влезе в по-желани паралелки, в които на второ класиране би влязло.

# 305
  • Мнения: 700
Към таблицата от https://karierno-orientirane.com/%d1%81%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2% … bb%d0%b0%d1%81-2/
добавих едни формулки за изчисляване на индивидуален бал за различните паралелки, качила съм го в пощата със заглавие "Изчисление на бал".
В самата таблица в sheet "Individual-results" си нанасяте оценките от свидетелсто и точки от изпити и в sheet "държ.план-прием за 2022-23г." в колонка 'BH' автоматично се изчислява индивидуалния бал на ученика, така може да видите за къде бала е най-голям и т.н.
Няколко доброволци може да го проверят, че не съм проверявала детайлно.

Последна редакция: ср, 22 юни 2022, 16:14 от tsveta_pile

# 306
  • София
  • Мнения: 3 378
Девойката оформена,доволна съм,очаквах по-нисък бал.
За себе си реших,че няма да гледам никакви статистики,а ще подреждам училищата според желанието на детето.

# 307
  • София
  • Мнения: 23 807
Много сложни ми се струват тук таблици, статистики и т.н. Ако дъщеря ми има бал 400 (а дано, но надали), почваме паралелки с примерно 430 и редим до 330, а може и по-надолу. Това е, повече не мога да го мисля.

# 308
  • Мнения: 9 858
Има ли начин да разберем децата в съответната област какъв бал са формирали след матурите? Някаква статистика?

Видях, че си говорите нещо за София.
Мен ме интересува за Добрич.

# 309
  • Мнения: X
След всяко класиране от първо до трето се качват справки за минимален и максимален бал по паралелки на страницата на съответното РУО.
След НВО се качват статистики на успеваемостта, коя по-добра, коя - не толкова. Но няма как да видиш какъв бал би формирало всяко дете за всяка паралелка.

# 310
  • София
  • Мнения: 7 673
Към таблицата от https://karierno-orientirane.com/%d1%81%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2% … bb%d0%b0%d1%81-2/
добавих едни формулки за изчисляване на индивидуален бал за различните паралелки, качила съм го в пощата със заглавие "Изчисление на бал".
В самата таблица в sheet "Individual-results" си нанасяте оценките от свидетелсто и точки от изпити и в sheet "държ.план-прием за 2022-23г." в колонка 'BH' автоматично се изчислява индивидуалния бал на ученика, така може да видите за къде бала е най-голям и т.н.
Няколко доброволци може да го проверят, че не съм проверявала детайлно.
С втори седмокласник бягам като дявол от тамян от прословутата поща и затова ще помоля за табличката на лично, ако е удобно. Благодаря!

# 311
  • Мнения: 9 001
Иринка, как е младежът и за какво ще се бори?

# 312
  • Sofia
  • Мнения: 3 495
Девойката оформена,доволна съм,очаквах по-нисък бал.
За себе си реших,че няма да гледам никакви статистики,а ще подреждам училищата според желанието на детето.
Така е най-правилно 😀

# 313
  • Мнения: 305
Мога ли да имам достъп до тази прословутата поща?
При дъщеря ми се очакват около 90 т по БЕЛ и 80 по МАТ и шестици от дипломата по двата предмета.
Бори се за ФЕГ.

С първото ми дете беше лесно. Имаше почти максимален бал. Писа една единствена паралелка и влезе на първо класиране. Нейн беше и максималния бал за съответната гимназия и съответната паралелка през онази година. Тук, с малката ще е явно по-сложно.

# 314
  • Sofia
  • Мнения: 2 678

С втори седмокласник бягам като дявол от тамян от прословутата поща и затова ще помоля за табличката на лично, ако е удобно. Благодаря!

А какво е "пощата"? Много ми се иска да видя тази табличка..Innocent

Общи условия

Активация на акаунт