СЕДМИ КЛАС 11.07.-17.07. Класиране, ела с добрата новина!

  • 81 254
  • 1 086
  •   1
Отговори
# 495
  • варна
  • Мнения: 256
Мая, основните предмети като хорариум са еднакви във всички гимназии по отношение на раздел А. Разликата е в раздел Б.
Къде може да се видят предметите по тези раздели?
А положението в ТУЕС не е ли същото с хорариума?

В сайта на нашето училище са публикувани учебните планове по паралелки. Би следвало всяко училище да ги е обявило. С откриването на новите паралеки и закриване на стари е трудно да се прави анализ, но пак е ориентир. Затова и не твърдя нищо, а споделих коментарът на директор с опит.

# 496
  • Мнения: 2 580
и нещо от МОН, само за София е, но си е инфо. Дългичко е, но мисля, че на някои ще им е интересно да го прочетат.

(checkmark)Софийската математическа гимназия отново е с най-висок минимален бал за кандидатстване след VII клас в столицата – 485,750 точки от максимум 500. От там са и петимата пълни отличници на изпитите от националното външно оценяване. Четирима от столичните кандидат-гимназисти с максимален бал са пожелали да останат в същото училище. Петият е предпочел да продължи образованието си в 164. Гимназия с преподаване на испански език „Мигел де Сервантес“  Това показва първото класиране за държавния план-прием в гимназиите, което беше публикувано днес.   

(checkmark)И тази година най-желаните паралелки след VII клас в София са с профил „Чужди езици“ – английски и испански. Най-много ученици са поискали да учат в 22. Средно езиково училище „Г.С. Раковски – 2181. На второ място е 32. Средно училище с изучаване на чужди езици „Св. Климент Охридски“ – 2133. След тях е Първа английска езикова гимназия, която през миналата година беше първенец в класацията. Следва я 164. Гимназия с преподаване на испански език „Мигел де Сервантес“.

Най-предпочитаните училища за професионална подготовка са Националната търговско-банкова гимназия със специалност „Електронна търговия“ с изучаване на английски език и Националната финансово-стопанска гимназия със специалност „Икономика и мениджмънт“ с изучаване на английски език. Те са посочени съответно от 1304 и 1294 ученици. През миналата година Националната търговско-банкова гимназия отново беше водеща със специалност - „Електронна търговия“ с изучаване на английски език.

(checkmark)На следващо място в предпочитанията на седмокласниците е 51. СУ „Елисавета Багряна“ – специалност „Компютърна графика“ с изучаване на английски език. След него са Националната търговско-банкова гимназия със специалност „Бизнес администрация“ с изучаване на испански език и Софийската професионална гимназия по електроника „Джон Атанасов“ със специалност „Системно програмиране“ с изучаване на английски език.

(checkmark)Първите девет училища в София с най-висок минимален бал са същите, както през 2021 г., но с размяна на позиции. Списъка води СМГ „П. Хилендарски“. Тази година на второ място е ТУЕС към ТУ – София, следвано от 91 НЕГ „Проф. К. Гълъбов“.   

(shrug)11 573 ученици от София са участвали в националното външно оценяване след VII клас по български език и литература. По математика те са 11 541. Подалите заявление за класиране са 11 008. От тях 1100 не са класирани – 915 от София и 195 от страната, защото балът им не е достатъчен за паралелките, които са пожелали. Те ще участват автоматично във второто класиране. В държавния план-прием след завършено основно образование в столичните училища са обявени 417 паралелки. От тях 233 са профилираните, а 184 - професионалните.

(checkmark)Седмокласниците могат да проверят къде са приети, като въведат входящ номер и код за достъп на интернет адрес: https://infopriem.mon.bg/

(checkmark)Учениците, приети на първо класиране, могат да се запишат от 13 до 15 юли т.г. включително. В същия срок могат да подадат заявление за участие във втори етап на класиране тези, които не са доволни от първи етап. Това става в училището, в което вече са класирани.

# 497
  • Мнения: 7 300
РУО Варна пак по обяд се наканиха да качат минималните и максимални балове.
https://ruo-varna.bg/images/files/2022/min-max.pdf

# 498
  • Варна
  • Мнения: 3 373
РУО Варна пак по обяд се наканиха да качат минималните и максимални балове.
https://ruo-varna.bg/images/files/2022/min-max.pdf
По азбучен ред ...

# 499
  • Майничка
  • Мнения: 13 867
Те пак са се наканили, от Пловдив - ни вест, ни кост.
Около дъщеря ми повечето хлапета са доволни от класирането. Доста сериозно е разслоението в професионалните гимназии, не само при момчетата.

# 500
  • Мнения: 8 958
И при нас се появи тази сутрин справката за минимални и максимални балове. Малко странно беше подредена, по азбучен ред. Следя я от години, никога не е била така. Нищо по-различно като разпределение от минали години. Това, което не спира да ме изумява , е какво правят деца, които не вдяват нищо от математическата в математически профил. Някаква мистерия е, която аз не съм разкрила.

# 501
  • Силистра
  • Мнения: 113
ston, няма нищо чудно, обикновено човек учи това, което не разбира за да го научи. Същата логика на тази, децата в столицата масово да искат да учат други езици, а не английски, просто защото вече знаят английски. Това че не си имал късмета да попаднеш на свястно училище и преподавател, не означава, че не може да попаднеш и да научиш. Въпрос на избор.

# 502
  • Мнения: 4 509
Записахме се в класическата. Хуманитарен профил, избирал се отсега. 2 паралелки хуманитарни, 1 езикова. 1 съвременен език се учи.
Чакаме и второто класиране. За униформата- взеха мерките и останахме на изчакване, ако не се отпишем- пускат поръчката и плащаме, ако не- анулираме.
Не обичам униформи.

# 503
  • София
  • Мнения: 20 039
ston, няма нищо чудно, обикновено човек учи това, което не разбира за да го научи. Същата логика на тази, децата в столицата масово да искат да учат други езици, а не английски, просто защото вече знаят английски. Това че не си имал късмета да попаднеш на свястно училище и преподавател, не означава, че не може да попаднеш и да научиш. Въпрос на избор.

Неподходящ паралел..
Новият език се почва в 8 клас от АВ. А дете, справило се слабичко по мат на НВО, ще се мъчи в  МГ или в паралелка с много мат. В някои МГ в страната ножицата е много широко отворена и наистина попадат деца, които си имат пропуски по предмета. Тези пропуски си остават, никой няма задължението или добрата воля при такъв маратон с новия материал да ги запълва, а  базата от този период е нужна за овладяването на новото в гимназията.. И в това  изказване няма нищо против децата с по-слабички резултати по мат (казвам го, за да няма засегнати на тема ниски балове), то е  просто констатация, че човек трябва да съобразява избора на училище с наклонностите на детето, с досегашното му ниво по предмет, който ще се изучава интензивно в гимназията.

Последна редакция: вт, 12 юли 2022, 12:44 от пенсионирана русалка

# 504
  • Мнения: 13 420
В провинциалните МГ-та винаги е било така, може би само Варна прави изключение, и то напоследък. Завършила съм такава и 5-6 души бяхме математиците в паралелка от 26, която се водеше най-силната във випуска. В профилите с физика и химия (тогава нововъведение) завършиха и някои откровени двойкаджии.

Нищо общо със СМГ като търсене и селекция, изобщо баловете в провинцията са без изключение много спокойна работа, следя няколко града. Много далеч от истерията в София, и предвид демографията на България, е очаквано да е така.

# 505
  • Пловдив
  • Мнения: 3 859
Ей, това моето хлапе ми вдигна нервите. До последно се чуди между испански и английски. Приета е в английската, и преди малко ми пише. Утре се записвам, няма да ходя на второ класиране. Пак обясних, че нищо не губи, да опита, ако държи на испански. Ми пак не е сигурна, защото ако я примат испански, нямало вече да може да запише английската. Оф, лапешка работа.

# 506
  • Майничка
  • Мнения: 13 867
Ra2, честито! Дано попадне на вдъхновяващи учители и вдъхновени съученици!
Аз съм с едно наум към фокусиращите се основно върху математиката в последно време. Много често това са деца с буден и търсещ предизвикателства ум, за които  няма локално поле за изява (или няма информация за такова) в начален етап, извън математика, евентуално и програмиране. Затова ги категоризират като "математици". В 6 и 7 клас някои  откриват алтернатива в другите науки (при читави учители и клубове), но фокусът в/у математиката остава, по обясними причини. После често приоритетите се пренареждат и не е рядкост вчерашният математик да се влюби във философията, рисуването или историята, запазил търсещия ум, но насочвайки го другаде.

Рени, два варианта: хвърля чоп или ти скръцваш със зъби в едната посока. И без това ще си виновна по дифолт.😄

# 507
  • Мнения: 13 420
Gargamela,
напълно споделям този ред на мисли. Специално в моя роден град езиковата е традиционно много слаба, в момента дори не е на второ място по бал след математическата, а на трето.

Според мен обаче от този сетинг детето нищо не губи, само може да спечели в посока логическо мислене и разширяване на кръга интереси. Стига размишленията да не се пренесат в истерична ситуация като столичната, разбира се.

# 508
  • София
  • Мнения: 20 039
Гаргамела, с горното съм съгласна, но не мисля, че Стон имаше това предвид, аз поне го разбрах другояче. Да предположим, че дадено дете има на НВО по мат около 60-65 точки, средностатистически резултат (нито слаб, нито висок), показващ обаче пропуски по предмета. Но въпросното дете живее в град, в който този резултат ще му позволи прием в МГ. Добър ли е подобен избор? Или е  все пак по-добре да се види кои са му силните страни и да се насочи към доразвиването им извън МГ?

# 509
  • Мнения: 13 420
Пенсионирана русалка,
аз я разбрах поради наличието на този тип жизнен опит. Ако говорим за умно и будно дете, дори със сериозни пропуски по математика, в по-малките градове често МГ е безалтернативен избор като среда и качество на обучение. Да, може да буксува по математика (това вече ми е само предположение), но ще вземе от другото. В крайна сметка общообразователната програма е за всички, математиката не е единственото, което се изучава в МГ.

Общи условия

Активация на акаунт