СЕДМИ КЛАС 11.07.-17.07. Класиране, ела с добрата новина!

  • 81 223
  • 1 086
  •   1
Отговори
# 555
  • Varna
  • Мнения: 70
Колко по-спокойно е днес в темата , след голямото напрежение вчера.Simple Smile
При нас е малко по-различно с математиката.Винаги му е била лесна и на пробните матури резултатите му се въртяха около 90т., но на истинската не можа да стигне 70. Уж не е от притеснителните , ама явно...Та не винаги точките на НВО са показателни за уменията.
Иначе има особено оживление при него от това , че е приет с ФЕ/АЕ и май само аз останах резервиран към избора. Интересно ми е ,че максималният  бал в нашата паралелка е 485 , явно някой не е на моето мнение ...

# 556
  • Sofia
  • Мнения: 3 495
Тъй като и ние се борихме за смг тази година, оставам с впечатлението, че там основно си остават децата, които са от 5-7 клас. Причината ми се струва в последствената трудност на задачите, които на възпитаниците на смг им се струват елементарни, а децата от други училища трябва да ходят две години на уроци, за да ги настигнат. Самите матури не отсяват наистина най-добрите по мат. Не може братовчедът на сина ми , който е от пети клас в смг и синът ми, който се стегна последните три месеца, да имат по 100 точки. За мен това означава, че няма една задача, която наистина да отсее математиците.
Другият парадокс е, че за истниските математици - олимпийци оставането в смг зависи от българския. Не го одобрявам това. Още на първата родителска среща на братовчеда на синът им тази година им бяха казали - българският ще определи кой ще остане да учи тук. Това е нелепо.
Всъщност зависи от българския само заради абсурдно високите минимални балове на училището. Все пак да не забравяме, че за разлика от езиковите, в СМГ математиката се взема по 3. Тоест, сто точки по математика ти дават приличен толеранс по БЕЛ, докъм 79-80 на второ класиране.
Обаче дете от петокласната реколта, приятелче на дъщеря ми, има 96 точки мат и 95 БЕЛ. 96 точки не значат, че задачите не са елементарни или че ти куцат някакви познания по математика; значат кратко разсейване, може би техническа грешка или грознопис. Съответно това дете на първо класиране не влиза в нито една паралелка на СМГ! Е, записа се в Испанската и сега е щастливо. То на второ щеше да влезе, но нали разбирате нелепостта на ситуацията? Аз на негово място също не бих чакала.
Точно, затова и моят син ще се запише сега, на първо класиране по второто си желание. Защото ако остане на второ класиране, рискува с чудесния си бал да се закачи само най-непредпочитана паралелка в СМГ анлийски с физика. Мерси.
Аз затова имах притеснения, че писа смг на първо място от суета и за да не “изхаби” бал. Радвам се, че не се получи така. Иначе той има 80 по бел, 100 по мат и след този “ провал” така или иначе няма шанс 🤣🤣

# 557
  • Мнения: 543
За математиката - по логиката на Пенсионирана русалка, в по-малките градове в България не следва да има природоматематически гимназии. Причините в тях да влизат деца с бал 30 по математика е, че няма желаещи с по-висок бал. Следва ли да закрием тези паралелки или следва да се опитаме да обучим колкото може по-добре децата, включително и по математика. Според мен целта на образователния процес е колкото може по-голям брой от децата да придобият колкото е възможно повече знания, умения и навици, а не да се издирват и  фаворизират единици от тях, защото били перфектни математици. И за добрите математици извън София е по-добре тези паралелки да останат, дори и в тях да има деца с по-ниски балове и с пропуски. Ако децата имат такива, добрият учител ще ги фиксира и ще ги отстрани. Целта на образованието е обучението на децата, а не удобството на учителя.

# 558
  • Мнения: 1 322
Искам да попитам откъде се изтегля заявлението за записване до директора. На сайта на училището не видях, на РУО има качена само бланка за заявлението за продължаване за второ класиране.
Дали не са готови подготвени бланки, които се попълват на място в училището при записване?

# 559
  • Майничка
  • Мнения: 13 865
Вероятно го попълвате на място. В някои училища има качени заявления.

# 560
  • Мнения: 128
Пък аз да помоля за съвет. Дъщеря ми, тази година ще е студентка в първи курс в УНСС, но няма сертификат за С 1 по английски език и може ли някой да ми препоръча школа, където да я запиша за подготовка и сертификат? Знам, че не е по темата, но ако някой помогне ще съм благодарна! Ако пък е в района на Студентски град, ще е страхотно!

# 561
  • София
  • Мнения: 20 036
За математиката - по логиката на Пенсионирана русалка, в по-малките градове в България не следва да има природоматематически гимназии. Причините в тях да влизат деца с бал 30 по математика е, че няма желаещи с по-висок бал. Следва ли да закрием тези паралелки или следва да се опитаме да обучим колкото може по-добре децата, включително и по математика. Според мен целта на образователния процес е колкото може по-голям брой от децата да придобият колкото е възможно повече знания, умения и навици, а не да се издирват и  фаворизират единици от тях, защото били перфектни математици. И за добрите математици извън София е по-добре тези паралелки да останат, дори и в тях да има деца с по-ниски балове и с пропуски. Ако децата имат такива, добрият учител ще ги фиксира и ще ги отстрани. Целта на образованието е обучението на децата, а не удобството на учителя.
Ми не, не е такава логиката ми, но нищо.. Ясно е ,че целта  на образованието е да се обучат децата, а не  да се осигури удобство на учителите, но попитайте някой действащ учител дали е реалистично да фиксира и да отстрани пропуските на дете с бал 178  или около него до ниво да схване материала в 11  и 12 клас без да се мъчи..И докато ги фиксират и отстранява  какво прави ученикът с бал 483 в същия този клас, напасва се към това ниво ли? МГ нека си има, в същото, което цитирах, има и друга паралелка с мат, там  различката не е чак толкова осезаема и би била донякъде преодолима.

# 562
  • Мнения: 27
Здравейте 🤗
До сега не съм писала, но ви чета с голям интерес. Имам нужда от съвет и знам, че ще го намеря тук. 🙂
Имам близнаци, които непрекъснато се конкурират. Приеха единият в СМГ,  а другият в НПМГ. За СМГ не му достига 1.25 т.
Въпросът ми е, дали да чакаме второ класиране или да го запиша в СМГ с брат му?  Реално чакането ще е да докаже, че може да влезе сам в СМГ, но това ще може да види и при излизането на резултатите от второ класиране. Аз му казах, че ако го запиша с брат му, ще направи добро на дете, което е след него, защото ще освободи едно място. Те така или иначе искат да са в един клас. 🙂

Благодаря предварително за съветите!🤗

# 563
  • София
  • Мнения: 1 428
Нели, направете добро на някое дете, има доста деца, които ще искат да си продължат в СМГ, а не им достига с малко. Класът ще е 27 деца, вместо 26, освен ако няма и други близнаци. А целта ще е постигната двамата приети, ще си види бала, колко му е всъщност? В коя паралелка ще записвате приетия брат? Между другото пишете в темата за СМГ, там има няколко майки на близнаци в СМГ, някои от тях даже в различни класове.

# 564
  • Мнения: 543
За математиката - по логиката на Пенсионирана русалка, в по-малките градове в България не следва да има природоматематически гимназии. Причините в тях да влизат деца с бал 30 по математика е, че няма желаещи с по-висок бал. Следва ли да закрием тези паралелки или следва да се опитаме да обучим колкото може по-добре децата, включително и по математика. Според мен целта на образователния процес е колкото може по-голям брой от децата да придобият колкото е възможно повече знания, умения и навици, а не да се издирват и  фаворизират единици от тях, защото били перфектни математици. И за добрите математици извън София е по-добре тези паралелки да останат, дори и в тях да има деца с по-ниски балове и с пропуски. Ако децата имат такива, добрият учител ще ги фиксира и ще ги отстрани. Целта на образованието е обучението на децата, а не удобството на учителя.
Ми не, не е такава логиката ми, но нищо.. Ясно е ,че целта  на образованието е да се обучат децата, а не  да се осигури удобство на учителите, но попитайте някой действащ учител дали е реалистично да фиксира и да отстрани пропуските на дете с бал 178  или около него до ниво да схване материала в 11  и 12 клас без да се мъчи..И докато ги фиксират и отстранява  какво прави ученикът с бал 483 в същия този клас, напасва се към това ниво ли? МГ нека си има, в същото, което цитирах, има и друга паралелка с мат, там  различката не е чак толкова осезаема и би била донякъде преодолима.
Не искам да се заяждам, но твърдо мисля, че е по-добре да остане ПМГ Кюстендил с минимален приемен бал 185,5, ПМГ в Стара загора с минимални балове 269 и 262, двете единствени математически паралелки в Каварна с минимални балове 287 и 145. Дори в София е по-добре да остане математическата паралелка на 125 СУ с минимален бал 286, на първо класиране. Алтернативата е в малките населени места да няма нито една паралелка в която да се учи сериозно математика. Така и децата с бал над 490 няма да има къде да учат този предмет. Колкото до София, ако някое дете въпреки ниския си бал иска да учи математика, също е добре да има къде да го направи. Може никое от тези деца да не може да се конкурира с децата от СМГ, но пак ще постигнат някакви резултати, които може да са им от полза.

# 565
  • Мнения: 377
Пък аз да помоля за съвет. Дъщеря ми, тази година ще е студентка в първи курс в УНСС, но няма сертификат за С 1 по английски език и може ли някой да ми препоръча школа, където да я запиша за подготовка и сертификат? Знам, че не е по темата, но ако някой помогне ще съм благодарна! Ако пък е в района на Студентски град, ще е страхотно!

AVO BEL, но не знам дали има в района на Студентски град. Проверете на сайта.

# 566
  • Мнения: 27
Здравейте,  bora!
Неприетият близнак е 484.5 т. Приетият е с 496 т в паралелката с математика,  информатика и английски.

# 567
  • Mars Hotel
  • Мнения: 5 291
Пък аз да помоля за съвет. Дъщеря ми, тази година ще е студентка в първи курс в УНСС, но няма сертификат за С 1 по английски език и може ли някой да ми препоръча школа, където да я запиша за подготовка и сертификат? Знам, че не е по темата, но ако някой помогне ще съм благодарна! Ако пък е в района на Студентски град, ще е страхотно!
Едно, че въпросът Ви изобщо няма място в тази тема, второ - има мнооого такива теми във форума. Вижте тук и тук.

# 568
  • София
  • Мнения: 3 723
Нели, а ако ги приемат в различни класове (имам предвид 4 вида паралелки)? Преценете. Ако държите да са в един клас - записвайте като близнак. Ако искате да са в различни паралелки - изчакайте всяко да си го приемат където му е късметът. А ако стане нещо, че второто не си влезе само, тогава ще влезе като близнак.

# 569
  • София
  • Мнения: 3 271
Нели, доколкото разбирам, има конкуренция между близнаците и аз бих оставила второто дете за самочувствие да си реши само, какво да избере, а не просто да последва брат си.

Общи условия

Активация на акаунт