Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 6

  • 89 614
  • 796
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 247
За 22 СЕУ мога само хубаво да кажа.Езика добре се учи,имат голяма база,доста остаряла но са  с много паралелки без квоти.
По БЕЛ Топалова няма грешка.Учителят по МАТ също беше на ниво.Спокойно училище с много голямо внимание към проявите на децата/в смисъл обиди,bully и от този тип/, не се толерира грозно поведение.

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 17:10 от Enigma

# 571
  • Мнения: 28
След като вчера ми вкарахте мухата за Елисавета Вазова с италиански, сега да ви попитам: като е професионална гимназия, при това с интериорен дизайн, какви са ограниченията за кандидатстване в университет? Само Лесото ли е вариант?

# 572
  • София
  • Мнения: 3 940
Отзиви за точно тези училища с ИЕ има сигурно на всяка страница от темата.
Интересно ми е, дали от МОН ще изнесат информация за НВО 10 клас по език? Мисля, че би било полезно, макар че не всички десетокласници са се явили.
Единици са явилите се на НВО по език.Каква статистика очаквате да даде?

# 573
  • В царството на игрите:)
  • Мнения: 4 136
22-ро, 1-во, 30-то, 31 СУЧЕМ, 157-мо? Евентуално 127-мо, въпреки, че там ИЕ е с различни профили- природни науки, хуманитарни и разни други варианти, които не я влечат особено... Умувам много как да подредим желанията и кои училища да редим по-напред. В НТБГ също има ИЕ.
Специално тези училища са сед най - обсъжданите в последните 10тина страници и в темата въобще, така, че аз нямам какво да добавя Simple Smile
След като вчера ми вкарахте мухата за Елисавета Вазова с италиански, сега да ви попитам: като е професионална гимназия, при това с интериорен дизайн, какви са ограниченията за кандидатстване в университет? Само Лесото ли е вариант?
Към момента не знам да има някакво ограничение поне в бг университетите. Мое близко дете тази година кандидатства арабистика и скандинавистика от ПГ в Сандански.

# 574
  • Мнения: 59
В деня на отворени врати споменаха, че там влизат деца, които искат да учат после интериор в Италия. В курса имат изучаване на AutoCad, която е универсална инженерна и архитектурна програма.

# 575
  • В царството на игрите:)
  • Мнения: 4 136
В деня на отворени врати споменаха, че там влизат деца, които искат да учат после интериор в Италия. В програмата имат изучаване на AutoCad, която е универсална инженерна и архитектурна програма.
Така ли са казали? Е, това е доста пресилено и определено не е вариант за болшинството Simple Smile
Извън това училището е добро /имам приятелка учител там/ и колектива е много приятен. Това е единственото училище, в което на първия учебен ден учителите танцуват за децата. Подготвят се за танца седмици преди това Simple Smile

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 13:58 от milmich

# 576
  • София
  • Мнения: 20 829
Моят син обича географията. Сега съм в размишления дали по-напред да пиша езикови гимназии ( не че очаквам да го приемат, освен може би руски в 133) или паралелки с ГИ. В 1 СОУ има нова паралелка Икономическо развитие
От друга страна, аз съм фенка на езиците, но какъв да е и дали ще се справи.... досега е учил само англ. в у-ще, ясно ви е колко.

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 14:09 от Cuckoo

# 577
  • София
  • Мнения: 2 740
Отзиви за точно тези училища с ИЕ има сигурно на всяка страница от темата.
Интересно ми е, дали от МОН ще изнесат информация за НВО 10 клас по език? Мисля, че би било полезно, макар че не всички десетокласници са се явили.
Единици са явилите се на НВО по език.Каква статистика очаквате да даде?
В класа на сина ми около 20 души са се явили, подобна е бройката и от другите 4 класа. От самото училище са ги накарали, предполагам има и други такива.

# 578
  • София
  • Мнения: 3 940
Моето мнение е че сте изключение по-скоро.Почти никой от от наборите и приятелите им не споделят за доброволно явяване на НВО по език.Ако има са единици наистина.Така или иначе мисля че се разбира идеята на поста ми.Да не говорим че няма как да прецениш подготовката защото се е състояла на различно ниво и в различен режим на обучение.Всички знаем също така, че човек , решил да се занимава с езици не разчита единствено и само на училищна подготовка

# 579
  • Мнения: 29 324
Моят син обича географията. Сега съм в размишления дали по-напред да пиша езикови гимназии ( не че очаквам да го приемат, освен може би руски в 133) или паралелки с ГИ. В 1 СОУ има нова паралелка Икономическо развитие
От друга страна, аз съм фенка на езиците, но какъв да е и дали ще се справи.... досега е учил само англ. в у-ще, ясно ви е колко.
Език винаги може да се научи извън училище.Пример е моят син, който си ходеше на курс 5г., защото беше в училище с немски основен език, който не научи, защото не му харесва.Та водещо няма да ми е език на мен, а по-скоро ще се съобразя с това какъв език иска да учи моят син, защото, все пак, ще има такъв предмет и по-добре да не си губи времето, а да понаучи нещо, а защо не да се запали по него к да си го усъвършенства имдивидуално.

# 580
  • София
  • Мнения: 2 740
sssani, напротив, мисля, че в училища с по-масово явяване на НВО много точно може да се види нивото на преподаване. Защото никой не се е готвил специално за този изпит, а се разчита на училищни знания.
Със сигурност обобщени данни ще има, вероятно обаче няма да се изнесат публично.

# 581
  • у дома...
  • Мнения: 3 701
Моето мнение е че сте изключение по-скоро.Почти никой от от наборите и приятелите им не споделят за доброволно явяване на НВО по език.Ако има са единици наистина.Така или иначе мисля че се разбира идеята на поста ми.Да не говорим че няма как да прецениш подготовката защото се е състояла на различно ниво и в различен режим на обучение.Всички знаем също така, че човек , решил да се занимава с езици не разчита единствено и само на училищна подготовка
Напротив. Разчита само и единствено на училищната подготовка. А и щом всяка година от испанското посолство избират деца от 30-то, 1-во и 127-мо за преводачи на групи, гостуващи на Международния фестивал на испаноезичните ученически театри, наред с деца от Испанската, 22-ро и 157-мо, значи училищната подготовка е достатъчна. И все пак зависи и от самото дете доколко влага старание. Дааа, знам - според франкофоните испанският е цигански френски...

# 582
  • София
  • Мнения: 3 940
Явно и явяването е политика на училищата.Няма как да ги накарат централно  насила да се явят на нещо дето е доброволно Wink  А и  признайте че повечето  деца и на БЕЛ/МАТ отидоха небрежно сякаш да отбият номер.Именно защото не им е важно по никакъв начин.
КОлкото  до  примера с испанското посолство, не вижрам по какъв начин  има връзка с НВО по избор? ОК- има подготвени деца, което е чудено, ама къде и как са получили тази  подготовка е друг въпрос.И  не на последно място да кажа че е повече от естествено  когато има чуждоезикови форуми, които касаят  даден език, да поканят представители на съответните училища( ти изреди всички, в които се изучава испански Simple Smile ) Няма как  да дойдат от немската на това събитие, нали? Wink

# 583
  • Мнения: 837
Търсих мнения за НТБГ и НФСГ, но всички са много стари. Някой дали би могъл да помогне?

# 584
  • у дома...
  • Мнения: 3 701
Явно и явяването е политика на училищата.Няма как да ги накарат централно  насила да се явят на нещо дето е доброволно Wink  ОК- има подготвени деца, което е чудено, ама къде и как са получили тази  подготовка е друг въпрос.
Всички деца от 30-то, които бяха там, са с подготовка само и единствено от училище.
А и има и други училища, в които се изучава испански като първи език.

Общи условия

Активация на акаунт