СЕДМИ КЛАС Трето класиране за щастие - късмет на смелите!

  • 58 277
  • 763
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 531
Някой да е ходил до втора английска да види дали не са обявили самото класиране в училището ?

Във 2АЕГ класирането е на 08.08.
Мм вчера е било класирането, а в понеделник е записването. Ако никъде не е обявено е нарушение на Наредба 10.

# 421
  • София
  • Мнения: 16 177
В графика, публикуван на сайта на РУО София, е обявено класиране на 08.08. Освен да са променили нещо.

# 422
  • Мнения: 46
Здравейте,
По отношение на класирането в 91 НЕГ мога да кажа само едно: "мъртво родено класиране" .
РУО София се подиграва със страховете и нервите на родители и деца:
В трите немски гимназии един и същи ден подаване на документи, и в 73 и в 35 веднага попълват освободената бройка, ако изтеглиш и подадеш на друго място. Като погледнеш списъка на подали за участие : доста хора с бал от 430 -452(мин за второ класиране), а и над това не са посмяли да рискуват, защотото РУО София прави графиците на една и съща дата за трите немски.
Последните два бала са подадени в 15,50-16,05, тоест те са знаели, играли са на сигурно. (Знам, че не е редно , но когато отдох на 4.08. до 91 , чисто човешки казах, какъв  е нашия бал, и попитах , да рискуваме ли , обясних, че имаме брат в тази гимназия , а и ни е много удобно като локация.) Те предпочетоха да вземат деца с по-нисък бал. Опорочен конкурс. Нагласено класиране.  Само балове  под 400 подадени през деня.
Може да се подаде жалба до РУО с копие до МОН и Прокуратура за пълна проверка на провеждане на класирането. Ще се засекат телефони, камери и ще се види в кой момент , как са подадени последните две свидетелства, както и в кой момент са изтеглени и от кое училище, има си начини за проверка и доказване.
Това класиране е като при ЗОП, последният подал винаги пе
Знам, че ако подам жалбата може да рефлектира на по-големият ми син, който е в 91 НЕГ, но пък , това може да е за урок на РУО да не правят графици в един и същ ден , защото от първа немска се извиняват , че  не били съгласни с този график , ама така било казано от РУО.

# 423
  • Майничка
  • Мнения: 13 759
Графиците РУО ли ги правят? Мисля, че са училищата.

# 424
  • Мнения: 46
Когато попитах в немската, те казаха, че те подават графиците , но РУО одобрява или променя, тоест РУО то може да направи така, че да няма съвпадение на трите немски, (съгласувана работа или наредена работа, РУО запазва бройките в първа немска за свои хора, разигравайки уж честно класиране, на принципа на дивия запад), нека се дава възможност на хора, които са таргетирали немските гимназии да имат опция, защо е това , за да не рускуват родителите, това не е редно.
Трябва да е както в Амвриканския колеж, когато има свободни канят за участие тези по последващ бал, а в българското класиране  - отначало всеки да подава, какъв принцип е това , Вие мислите ли, че деца с бал под 400 или 416  са таргетирали в предишни класирания първа немска - абсурд.

# 425
  • Мнения: 10 584
Не забравяйте, че все пак живеете в България и за "наши хора" винаги има начин, за сметка на по-знаещи, можещи и заслужили. Не е честно, но такава е действителността...
Приемете, че децата ви са попаднали на точното място и не се ядосвайте за неща, които не можете да промените.

# 426
  • Мнения: 8 889
Четвърто класиране е за дозапълване на свободни единични места. Би трябвало всички да са намерили своето място още на предходните класирания. В училището на моите деца никога няма свободни места след второ класиране. Регламентът е такъв, че всяко училище само обявява график за прием на четвърто класиране, ако има бройки. Винаги ще има подадени заявления в последните минути след вътрешна информация. Мен по-скоро ме учудва фактът, че се появяват такива свободни места дори и в най-желаните гимназии.

# 427
  • Мнения: 46
Благодаря Ви ! Да , така е , немският език ще се научи и в 91, и в 73 и в 35, освен това винаги има опция за можещите деца. Много мислех през уикенда - обидно ми е, даже обсъждахме да изтеглим двете деца(моят съпруг се ядоса много) - да търсим частни немски (таксите не са проблем за семейството)- но нещо няма добри отзиви за двете частни немски (Веда и Ерих Кестнер) а и са с малки класове от по 6-10 деца, което не ми се струва добре от социална гледна точка.  Ние винаги сме работили в частния сектор, имам огромно желание да помагам на държавните училища(майка ми е пенсиониран учител с 35 г. трудов стаж), но с този подход не стават нещата. Когато големият ми син тръгна в първа немска - каза,че топките за физическо са "парцалени", веднага купих 6 бр. топки (3 баскетболни, 3 футболни и 3 за волейбол), занеси ги младежа. Върнаха ги, защото не можело така, имало деца/родители, които възразили, било комплексирало другите - все едно е като стар партиен подход. Човек и да иска да помага, не става - какво лошо има в това. Винаги съм държала на анонимсността - защото помощ се дава, когато има нужда и със сърце, а не да се търси публичност. Но от друга страна, как ще се променят нещата, ако сами не си помогнем за тази промяна. Ще обмисля как да постъпя по отношение на жалбата, все пак най-малкото занапред едва ли ще си позволяват такова класиране и графици.  Погледнах и в 35 - дори дете с бал 435 (класирано е без квоти - може и да е момиче, но може и да е момче) е подало в 35 , а не е рискулвало за първа немска. Значи,  нарочно направено класиране  за да не рускуват много родители.

# 428
  • Мнения: 1 546
Значи така ще стане днес и за 1 АЕГ…чудесно

# 429
  • София
  • Мнения: 1 156
SirlyK, разбирам те, трудна е борбата със закостенялостта и консерватизма. Иначе за немски език имам приятели с дете в гимназията на Уве кинд и са доволни  https://uwekind.com/ (това им беше алтернатива на АК).

# 430
  • София
  • Мнения: 263
И аз се зачудих за НЕГ как така последните 2 подадени заявления са с по-висок бал и те са приетите.
 За мен определено има изтичане на информация към "свои хора" и съответно печелят местата. Интересно е и как се доказва дали приетите са представили оригиналните свидетелства за завършено основно образование към момента на кандидастване. Определено няма кой да се занимава с такива проверки.
 Много мислих дали да участваме в класирането за 1 АЕГ днес, но се отказах, защото най-вероятно и там ще бъде същата картинка. Frowning1

# 431
  • София
  • Мнения: 2 969
По мое мнение, най-безопасно е да кандидатстства дете, в чието училище няма друго свободно място и да изтегли и документите си към края на деня. Тогава обявяването на освободеното от него място остава за следващия ден и детето има възможност, ако не е прието, напр. в НЕГ, да се върне на своето все още незаето място.
Дори и едно обявено място в неговото училище да има - изгаря и неговото.
Аз се замислих и за друго - ако дете повреме на 4-то класиране изтегли документи напр. от 73-то, за да кандидатства в НЕГ, директорът може и да не обяви веднага, това свбодно място, а да се обади на “чакащото връзкарче” и нещата по запълването да се решат без много шум.

# 432
  • София
  • Мнения: 3 701
Доколкото аз знам, самото училище избира кога да направи класиране за свободни места. Не го спускат от РУО. Но от училищата си търсят оправдание и все РУО им е виновно.
След подобен отговор от училището ("това го определят от РУО"), аз подадох жалба в РУО. Светкавично ми се обади директорът на училището и ми обясни ситуацията. Разбира се РУО нямаха никаква роля за недоразумението.
Истината е, че аз никога не съм имала проблем с директор на училище за подадена жалба в РУО. (Но приятелка имаше сериозни проблеми в друго училище - там директорът е решил, че училището му е бащиния.)

Аз се замислих и за друго - ако дете повреме на 4-то класиране изтегли документи напр. от 73-то, за да кандидатства в НЕГ, директорът може и да не обяви веднага, това свбодно място, а да се обади на “чакащото връзкарче” и нещата по запълването да се решат без много шум.
А ако чакащото не е връзкарче? А е дете с много висок бал (485)? Тогава ако директорът обяви мястото, ще прецака децата с по-нисък бал, които ще си изтеглят документите.
Според мен свободните места след трето класиране са си "подарени" на директорите. От 150 приети деца да дадат две за "връзкарчета" е поносимо. Иначе директорът има право и да не обяви мястото. Да остави паралелката с 25 деца и в 10 часа на 15.09 да "запълни" мястото. А може и на 10.09 да поиска още две места, като "препълни" паралелката. За мен жалба, че учителите искат да излязат в отпуска не е много смислена.

Последна редакция: пн, 08 авг 2022, 10:25 от Валя*

# 433
  • Мнения: 139
Да споделя и аз малко опит, от така нареченото четвърто класиране. Няма да споменавам кое е училището, уточнявам само, че става дума за елитна гимназия.
 На заветната дата , въоръжени с копие на дипломата, бяхме пред канцеларията.Заедно с около десетина родители. Приеха ни копията, дадоха ни входящ номер, като уточниха, че още не могат да обещаят дали ще участваме в класирането без оригинал на дипломата. Ще бъдем информирани допълнително. Към края на деня, любезно ме осведомиха ,че няма смисъл да теглим оригинални документи(майката на детето беше в другото училище), има девет момичета преди нашето.
Като резултат от така извършеното класиране мога да кажа, че въпросната гимназия има приети деца с доста високи резултати.

# 434
  • Мнения: 46
Ако се пусне жалба, има проверка, която ще провери това , в кой момент е изтегелно оригинално свидетелство, от кое училище, ще се проверят телефонни обаждания на всички служители от немската, които са били този ден в училището, ще се проверят камери дали някой е чакал пред уилището, в кой интервал е излезал човек от немската , дали е говорил с някого отвън, кога се подадени свидетелствата - има начини за проверка и удостоверяване , прокуратурта може да го направи, когато се пусне жалбата с копие до МОН и прокуратурата не е шега работа за проверката, РУО не може да замете следите като има входиран сигнал и в други институции, не е толкова лесно.  Вижте в 35 са обявени 4 места за паралелките с немски , а по списък приети са 6 бр. места. Така, че ако има проверка, има кой да обследва и да навърже нещата.
Не се обезкуражавайте, може да имате късмет, просто не е честно да правят така , да не сме в хазартна зала да рискуваме, това е подигравка, къде беше този министър от Промяната - защо не ги промени тези порочни практики. Това е истинската работа , а не само общи приказки по образованието.
Днес ще мисля за сигнала - все пак трябва да се почне отнякъде, иначе как ще се промени.

Общи условия

Активация на акаунт