СЕДМИ КЛАС Трето класиране за щастие - късмет на смелите!

  • 58 291
  • 763
  •   1
Отговори
# 285
  • Майничка
  • Мнения: 13 762
...
И още-защо е нужна христоматия-защото учебна литература се чете с молив в ръка. ...
... и защото ако някой ми драсне по книгите, сигурно чак ston и варненките ще ме чуят у тях! 😁

# 286
  • Мнения: 13 304
Ех, Светкавица, препитавам се с четене и писане вече колко десетилетия стана, цяла книга за Гърция написах, и още не мога да мина оригиналните издания на "Илиада" и "Одисея" без пъшкане и триста зора Simple Smile
Хубаво е децата да четат, дума да няма. Но дори най-големият литературофил си има нещо от класиката, което го препъва - Братя Карамазови, Дон Кихот, Моби Дик... та дано преджапат през античната успешно, ама надали. Адаптациите, театърът и киното много помагат, де.

# 287
  • Пловдив
  • Мнения: 3 853
Гери, това беше първата ми мисъл. Не понасям надраскана книга или прегъната страница. Няма да се хваля аз какво съм изчела, защото е без значение. И как насила да накараш някой? Ами безинтересно й е това, далеч е от нея, не го разбира. И какво като чете след крясъци, викове и насила? Дали е запомнила, разбрала или научила нещо?  Ами мъча я с тая митология-не иска, не й харесва, не става. Е, почна Илиада и я претупа. Накрая изгледа Троя. Десетки пъти чета Вазов насила ,поне малко да ми хареса. Е, не е моя автор. Защо да не препрочета Алеко, който ми харесва?

# 288
  • Мнения: 12 661
Осигурих Библията преразказана от Пърл Бък (за деца). Нека чете, но и да разбира какво чете, а не да мине през текста, без да остане следа..

# 289
  • Мнения: 8 889
На мен Илиада ми беше много интересна навремето, но аз харесвах Древногръцките митове. Тогава. Сега ми се струват като латино сериал.
Големият има добра учителка по БЕЛ. Постоянно ги води по театрални постановки, доста обсъждат. Не знам дали ще успее да ги научи на литература, но със сигурност няма да намразят предмета и си прекарват ползотворно часовете. Дано сега и малкият има късмет с учителката по БЕЛ. Хора, които са станали по-високи от мен, не виждам как ще накарам да прочетат нещо насила. То и със сърцето си трябва да четеш. Ако не ти допада нещо, е трудно. И аз доста неща съм минала по диагонал в ученическите години. Още си спомням колко мъчих "Ад". Ми то колкото текст, толкова и бележки под линия. Оказа се, че за да разбираш текста, трябва да си много добре запознат с политическото и икономическо състояние на Италия през този период и с ключовите фигури за периода. Ние не знаехме почти нищо за това. И хайде иди чети, че и разбирай какво четеш. Бошлаф работа. От прехвалени те руски класици пък само с Гогол и неговите "Мъртви души" станахме дружки. Ония ми ти Тургенев, Пушкин, Толстой и Достоевски хич и не успях да ги прочета. Абе, аз сега като се замисля, май страшно много автори и произведения сме изучили навремето от Античността до наши дни. Май сега са доста по-малко. Големият не е споменавал да е мъчил Ад или Фауст.

# 290
  • Майничка
  • Мнения: 13 762
Искате ли още един лайфхак за грубо запознаване със сюжет на класическо произведение? "Книга за операта" на Сагаев. 😉

# 291
  • София
  • Мнения: 3 701
А какво общо има задължителната литература с това дали детето чете? И ако е решило да чете, защо да го спирам, че да го карам да чете нещо, което не иска.
Някак глупаво ми се вижда, ако детето е добро в една област, аз да го натискам да се развива в друга. От него литератор едва ли ще стане. Но ако чете “Хамлет” и нищо друго няма да стане от него. Нека си чете това, което му е харесва. А защо не да гледа това, което му харесва. Ако иска да стане фризьор, маникюрист или готвач, ще трябва да гледа, не да чете. Ако иска да подстригва кучета, ще му се наложи и да почете. Но не Хамлет.
Май попрекалих. Но ме подразни това, че детето трябвало да чете библията пред това да се занимава с хобито си.

# 292
  • Мнения: 1 240
В много наборни и училищни теми, както и в реала на майките им идва даже гордост, че детето не чете. Един вид, над нещата е, като се противопоставят други знания и умения. Има и скрита или не толкова скрита форма на самохвалство, ами не чете, обсче... И следва друг вид умение.
Аз нито съм учител, нито книгоиздател, нямам личен интерес. Но! Античната литература стои в основата на цялостната европейска литература. Като проблематика, образност, идейност. И като цялостен и невероятно обхватен поглед към света, който дава основа на критично и самостоятелно мислене. В най-невероятни ситуации, ако не пряко, то косвено познанието ще се от благодари. А старобългарската литература е част от историята ни.Не тормозете децата но бъдете настоятелни, става въпрос за първото, автентично и многопосочно потапяне в общочовешки проблеми и изведени ценности. Отплатата няма да е бърза(в някои случаи), но ще е щедра.
И още-защо е нужна христоматия-защото учебна литература се чете с молив в ръка.
И успех в новите училища!
Съгласен съм, макар че моят хубостник е точно от тия с другите умения. Някак прецапахме през античната литература в училище, но беше с най-голямо неудоволствие.
Сещам се, че по наше време в едно от детските списания имаше поредица, посветена древногръцката митология. Много увлекателно беше написана. Оттам и древногръцката литература сякаш по-лесно я смляхме.

# 293
  • Мнения: 24
Вчера чух по радиото, че в 10-те най-желани гимназии всички места са заети, но се замислих, че  някак още тече срокът за записване.. Видях, че от 4.08 започва попълването на незаетите места. Значи утре трябва да излезе информация къде са останали места.

Извинявам се ако е писано , но не можах цялата тема да прочета. Къде ще бъдат обявени свободните места за четвъртото? В сайта на РУО ще се публикуват ли?

# 294
  • Мнения: 142
Извинявам се ако е писано , но не можах цялата тема да прочета. Къде ще бъдат обявени свободните места за четвъртото? В сайта на РУО ще се публикуват ли?
Миналата година са ги публикували. Сигурно и тази ще е така.

# 295
  • София
  • Мнения: 376
Опитах се да намеря отговор на чуденката ми но не намерих...като се влезе в системата на МОН  и се цъкне класиране, навсякъде пише че класирането не е обявено:hushed:

# 296
  • Мнения: 142
Рано е още. Нали първо трябва да се побърка човек на макс от чакане.

# 297
  • Сф
  • Мнения: 11 830
Опитах се да намеря отговор на чуденката ми но не намерих...като се влезе в системата на МОН  и се цъкне класиране, навсякъде пише че класирането не е обявено:hushed:
РУО ще обявят свободните места на училищата за 4 то. То не е през МОН , а чрез директорите. Отиваш на място и подаваш за участие. Обаче няма как да подадеш в 5 училища например, сроковете съвпадат, а се иска оригинал на свидетелството. И не е сигурно, че ще те класират, nice, a? Повечето с по - дълги срокове са тези, в които няма толкова желаещи, защото са топа на дъното, хаха . Това е положението, който има претенции да се е класирал досега. Ако трето е риск, тук вече е " божа работа" поне според мен. Мм заплаши, че пак ако направя някоя глупост, направо да отварям частните гимназии и банковата си сметка 🤣

# 298
  • Майничка
  • Мнения: 13 762
За Пловдив са обявени някои свободни места, но не са систематизирани само за 8 клас, а са по училища. Училищата могат да си пускат свободните места за всички степени и така информацията се накъсва.
Видях, че има 2 места във ФЕГ с френски, едно в Патриарха с испански, в "Кирил и Методий" има за танцьор и за рекламист, в "Цар Симеон", в "Ана Май" ...
От главното меню - Ученици - свободни места.

# 299
  • София, Младост
  • Мнения: 43

Общи условия

Активация на акаунт