Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 1 584
Пак забихме. Rolling Eyes

Скрит текст:


(х/15 + 3)14 = х + 27
х = 225 дет за 15 дни
за 14 дни е произвел 252 дет

# 661
  • София
  • Мнения: 20 036
buty, само е хубаво да се уточни (ако шестокласникът ще преценява кое решение му е по-близко/ясно), че при второто избраното  х представлява  вече всички  детайли по план, а не като при Динчо дневните. Аз лчино като енергоспестяваща бих избрала първия вариант, понеже няма да ми се налага да работя със знаменатели. Laughing

# 662
  • София
  • Мнения: 16 300
Мерси, хора! Сестра му се прибра и поема щафетата. Материалът е преподаден точно преди ваканцията и още не го е усвоил.

# 663
  • София
  • Мнения: 1 584
buty, само е хубаво да се уточни (ако шестокласникът ще преценява кое решение му е по-близко/ясно), че при второто избраното  х представлява  вече всички  детайли по план, а не като при Динчо дневните. Аз лчино като енергоспестяваща бих избрала първия вариант, понеже няма да ми се налага да работя със знаменатели. Laughing

Спестих си обясненията, мислех че майката ще ги направи, а и времето ме притискаше. Инженер съм, а не математик .

# 664
  • Мнения: 1 640
Решавам я тази с два варианта (S1-S2=16 и S2-S1=16) и никой от тях не мога да изключа; на практика това 160+ km никъде не го ползвам... Къде е греша?

# 665
  • Мнения: 17 299
Грешката е, че не отчиташ изминато от мотоциклета разстояние преди да тръгне колата. Затова е нужно и това указание, че разстоянието между двете селища е не повече от 160 км.
Колата тръгва срещу мотоциклета два часа по-късно. Значи за тези два часа, мотоциклетът е скъсил разстоянието с 64км, защото имаме 32*2=64. Така между колата и мотоциклета вече имаме 160-64 не повече от 96 км разстояние. Те се движат един срещу друг, като скоростта на единия е 32км/ч, а на другия - 64км. Това означава, че ще се срещнат след 1 час. Обаче в задачата се пита кога ще са разстояние 16км един от друг, затова търсим за колко време ще изминат 80 км. Затова
(32+64)*х=80
х=80/96
х=5/6
Един час има 60 минути, откъдето следва, че 5/6 са 50*10=50 минути.
Тъй като по условие, разстоянието е не повече от 160км, пишем знак по-малко или равно на 160, 96 или 80. Отговор - след по-малко или равно на 50 минути.

# 666
  • София
  • Мнения: 20 036
В задачата никъде не е казано, че два часа по-късно колата тръгва от В за А. Написано е "след него", тоест се подразбира, че също тръгва от А. Възможностите са 2 - 16 км разстояние преди засичането им и 16 км след изпреварването на мотора от колата. За разстоянието между А и В е казано, че  е не по-малко от 160 км, тоест знакът е >=160. А това условие  >= 160 наистина излиза някак непотребно, защото дори и повече от 160  км да е минала колата примерно при втория вариант, полученото пак няма да противоречи на условието. При първия вариант също няма да има противоречие.  Но няма да има и ако знакът е обратен, би имало само, ако е  казано, че разстоянието между двата града е строго по-малко от 160. Сметнах ги наум разстоянията, 112 км и 96 км (за 3 часа и половина път на моториста и час и половина на колата) и 160 км и 144 км (за два часа и половина път на колата и четири часа и половина на моториста), дано не греша наум.

Последна редакция: сб, 31 дек 2022, 09:12 от пенсионирана русалка

# 667
  • Мнения: 1 640
И аз го разбирам, че тръгват от А и двамата и получавам същите км като русалката. Благодаря за отделеното време и на двете ви!

# 668
  • Мнения: 17 299
Извинете, аз през нощта не съм асимилирала добре, че двете превозни средства се движат в една посока, а не едно срещу друго.

# 669
  • Мнения: 3 179
Имаме проблем с домашните по "Компютърно моделиране" за 5 клас. От 1 до 4 клас не учиха нищо и това се отразява сега.
Въпросът ми е дали има някой, който да помогне, за да се изготви образователен проект "Състезание" с помощта на Scratch? Половината го направихме! Интересуваме само КЛАСИРАНЕТО - кои блокове да използваме?

Последна редакция: пн, 02 яну 2023, 16:27 от Лукреция

# 670
  • София
  • Мнения: 7
Здравейте и за много години.

Най-после открих темата за помощ по математика, в която мога да напиша нашия проблем.

Имаме проблем със следната задача за 5ти клас:



Благодаря на отзовалите се.

# 671
  • Мнения: 9 126
Здравейте и за много години.

Най-после открих темата за помощ по математика, в която мога да напиша нашия проблем.

Имаме проблем със следната задача за 5ти клас:



Благодаря на отзовалите се.

Аня е на а години
Саня е на 7а/6
Ваня е 8/7 от годините на Саня или 8а/6
6а/6+7а/6+8а/6=42
Ана е на 12, Саня на 14, Ваня на 16.

# 672
  • София
  • Мнения: 1 584
Здравейте и за много години.

Най-после открих темата за помощ по математика, в която мога да напиша нашия проблем.

Имаме проблем със следната задача за 5ти клас:



Благодаря на отзовалите се.

# 673
  • Б
  • Мнения: 932
За много години на всички от тази успешна група! Как трябва да се реши тази задача

# 674
  • Мнения: 9 126
За много години на всички от тази успешна група! Как трябва да се реши тази задача

Първо трябва да превърнете скоростите в км/час.
4/5 км/мин е 48 км в час.
100 метра за минута е 6 км/час.
Първа скорост 48 км/час. Втора скорост 54 км/час.
48t=54(t-1/4)
T e времето за половината път.
T e 9/4 или 2 часа и 15 минути.
Половината път е 48*9/4= 108км.
Целият път е 216км.
Може и така 48t+54(t-1/4)=48*2t

Общи условия

Активация на акаунт