Фурна Bosch гръмна на второто използване

  • 2 542
  • 52
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 967
Китикат, колко плати за фурната и разправиите покрай рекламациите, ако не е тайна?

БадЕр, при мен за прахосмукачката търговеца ЛИДЛ ми каза да се обърна към официалния сервиз на БОШ. Опитай се ти да им кажеш, че им е "правно задължение".. В гаранционната карта си го пише, че при проблем трябва да се обърнеш към сервиза - това ми каза и мениджъра на магазина.

Тук е момента да похваля фурна за вграждане "Самсунг" на 15г. за под 500 лв., която още работи. В гаранция всичко и беше наред. Появиха се 2 проблема след гаранция - счупен стъклен купол на лампата и лека ръжда, но за тези пари и толкова години експолоатация немога и да искам повече.

Последна редакция: чт, 15 дек 2022, 21:07 от Нърд

# 46
  • София
  • Мнения: 1 525
Скрит текст:
Излишно се нервите....уред дава дефект...срока за ремонт е 1 месец по закон. През това време те ако искат и 100 части да сменят по уреда. Край... Минал е месеца сменили ви са го с нов. Какво по-хубаво?
Гледайте позитивно на нещата.

Само че не беше така, както го описахте.
След 2 ремонта от техник и 2 гръмвания на въпросната нова фурна и към месец чакане, те отказаха да я заменят. Това, което ни предложиха е да я вземат в сервиз и да продължават да я оправят за неопределен период от време. Като за този неясен период от сервиза щели да ни дадат стара и използвана "оборотна" фурна на друга марка, която да използваме.
След това "неустоимо" предложение, ние просто вече се изнервихме, и започнахме да звъним на управители на Айко, КЗП, и отново на Бош. От Айко ни съдействаха за разрешаването на случая, като директорката на магазина се свърза с директно с отговарящия доставчик, не кол центъра. Така след няколко дни излязоха с решение да я заменят и ни пратиха мейл. Цялата смяна беше извършена от куриери на Айко и благодарение на тяхното съдействие. Всичко това е след доста разговори и губене на време за наша сметка. Не съм сигурна, че без съдействие на Айко, щяха да я сменят.

Сами си преценете това качествено сервизно обслужване ли бихте го нарекли?

Съгласна съм само с последното - трябва да гледаме положително на нещата след в крайна сметка добрата развръзка.
Ако позволиш едно уточнение.Ти си главният и единствен  виновник за тези премеждия.
Това е защото милиони пъти е обяснявано, но докато не се опари човек лично не си взема поука.
Подозирам реакцията ти и затова питам предварително, за да може хубаво да проумеете какво и как се прави.
Въпросът е: С какво е ангажиран сервиза на БОШ с вас лично.Но не лакърдийки разни, аправната форма.
Обърни внимание - именно какви правни отношения имаш с този сервиз и откъде са възникнали?
Примерно:  Колко пари сте превели на фирмата извършваща тези услуги, имате договор с тях ....
В никакъв случай не ми споменавай, че си купила фурна Бош.От сервиза, ти, не си купила нищо и те нямат към теб никакво, ама абсолютно никакво задължение.
И накрая.За да се изясним напълно.Източника, на това което  пиша не съм аз, а ЗАКОНЪТ.
Именно, когато сте влезли в законовата форма на отношения са ви сменили фурната.Затова, защото вече е задействана законова процедура и няма как да се мине метър.
Уредите Бош не са виновни за това, че сте имали проблем със сервиза Х, и кол-центъра Y, които НЕ се управляват от производителя БСХ Гмбх.
Интересно мнение. Може ли да помогнеш със съвет какво може да се очаква от производителя и какво се очаква от сервиза, който го представлява?

Според мен, нещата стоят така: от производителя се очаква да произведе уреда и да го достави на вносителя. От търговеца се очаква да ви продаде уреда и да ви го достави. Всичко останало е работа на вносителя.

От него се очаква най-много, защото той не само доставя уредите до търговците, но поема цялото гаранционно обслужване, за всички потребители. За целта той организира кол-център и сервиз - собствени или външни.

Когато възникне проблем, потребителят контактува именно с тези два субекта: кол-център и сервиз. Решенията обаче ги взима само вносителят, защото той носи отговорността по гаранцията. Затова се получава едно прехвърляне на топката между трите субекта, докато се вземе крайното решение.

Вносителят не бърза, той има даден от закона 30 дневен срок. Сервизът има интерес да ремонтира уреда, защото затова ще му се плати. На него тези 30 дни му стигат, за да направи няколко опита за ремонт, преди да даде становище, че уредът е за замяна. В крайна сметка, колкото и да ни се иска, не можем да ускорим процеса.

Китикат беше споменала случай, в който вносителят е извършил замяна в по-кратък срок. За да се случи това, сервизът трябва още при първото си посещение да установи повреда, неподлежаща на ремонт. Така че топката наистина е в полето на сервиза - само той може да ускори процеса.
Ето още един блестящ пример за неразбирането на материята.
Нищо вярно в този цитат.Нищичко.
Отношенията ви като клиенти са само и единствено м/у вас и ТЪРГОВЕЦА продал съответния уред.Търговеца организира, а не вие, търговеца превежда уреда в състояние съответсващо на договора за покупко продажба.
Той е получил сума и е страна по договор, и той е правно задължения субект.Никой друг не  получава суми, не подписва никакви документи  и съответно няма как да е правно обързан с покупката.
Отношенията търговец-сервиз са си тяхна работа и израз на огромна глупост да се намесвате там.

След като така блестящо демонстрирахте познанията си в „материята“, бихте ли ми обяснили три неща, които не разбирам:

1. Защо когато си купувам уред от магазина не подписвам договор, а само ми дават касов бон и гаранционна карта?

2. След като не съм подписала никакъв договор, кое поражда задълженията по гаранцията?

3. Щом „ТЪРГОВЕЦА продал съответния уред“ е „правно задължения субект“, защо никъде в гаранционната карта не пише неговото име?

Последна редакция: чт, 15 дек 2022, 21:43 от Vilemina

# 47
  • Мнения: 4 170
Китикат, колко плати за фурната и разправиите покрай рекламациите, ако не е тайна?

Фурната струваше 900 лв. За разправиите нищо не съм платила, там щетите са само неимуществени. Grinning Загубеното ми време общо за майстори и разправии е със сигурност над 4-5 часа + чакане месец.
Моята гледна точка е чисто и просто на потребител, който си е купил фурна.
Не работя в сервизи и не се занимавам с техника.

# 48
  • Мнения: 104

След като така блестящо демонстрирахте познанията си в „материята“, бихте ли ми обяснили три неща, които не разбирам:

1. Защо като си купувам уред от магазина не подписвам договор, а само ми дават касов бон и гаранционна карта?

2. След като не съм подписала никакъв договор, кое поражда задълженията по гаранцията?

3. Щом „ТЪРГОВЕЦА продал съответния уред“ е „правно задължения субект“, защо никъде в гаранцинната карта не пише неговото име?
Веднага обяснвам.В тази държава съществува Закон за правата на потребителя.
Цитат от закона, за да не спорим.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Чл. 1. (1) Този закон урежда защитата на потребителите, правомощията на държавните органи и дейността на сдруженията на потребителите в тази област.....
4. право на обезщетение за вреди, причинени от дефект на стоки;
5. право на достъп до съдебни и извънсъдебни процедури за разрешаване на потребителски спорове;.......
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Чл. 104. (1) Продавач е всяко физическо или юридическо лице, което в рамките на
своята професионална или търговска дейност и въз основа на договор за продажба
продава потребителски стоки.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г., изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в
сила от 25.07.2014 г.) Производител е лицето, което произвежда стоката, вносителят на
стоката на територията на Европейския съюз или на държава, страна по Споразумението
за Европейското икономическо пространство, и всяко лице, което се представя за
производител, като поставя върху стоката своето име, търговска марка или друг
отличителен знак.
(3) Потребителска стока е всяка движима материална вещ, с изключение на вещите
втора употреба - обект на публична продажба, когато потребителят е имал възможност да
участва в продажбата.
(4) Поправка или ремонт на потребителска стока е привеждането ѝ в съответствие
с договора за продажбата ѝ, когато има несъответствие между тях.
Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която
съответства на договора за продажба.
(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока
с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две
години след доставянето ѝ, дори и да не е знаел за несъответствието.

Чл. 106. За да съответства на договора за продажба, потребителската стока
трябва да:
1. притежава характеристиките, определени от страните по договора, и да е годна
за обичайната употреба, за която служат потребителските стоки от същия вид;
2. отговаря на описанието, дадено от продавача под формата на мостра или
образец;
3. е годна за специалната употреба, желана от потребителя, при условие че той е
уведомил продавача за своето изискване при сключването на договора и то е прието от
продавача;
4. притежава обичайните качества и характеристики на стоките от същия вид,
които потребителят може разумно да очаква, като се имат предвид естеството на
потребителската стока и публичните изявления за конкретните ѝ характеристики,
направени от продавача, производителя или негов представител, които се съдържат в
рекламата или в етикета на потребителската стока.

https://www.damtn.government.bg/wp-content/uploads/2019/06/zakon … potrebitelite.pdf

БадЕр, при мен за прахосмукачката търговеца ЛИДЛ ми каза да се обърна към официалния сервиз на БОШ. Опитай се ти да им кажеш, че им е "правно задължение".. В гаранционната карта си го пише, че при проблем трябва да се обърнеш към сервиза - това ми каза и мениджъра на магазина.

Ами затова ви ги пиша тези работи - за да не ви казват разни долнопробни мошенници такива глупости.
Трябвало веднага да се обърнеш към КЗП с оплакването, че търговеца отказва да отстрани проблема.
Оттам първо го глобяват 500лв и го задължават да острани проблема, като едномесечния срок си тече и след него, вече си искаш парите или нов уред, както решиш.
Търсете си правата  и ги отстоявайте.

Последна редакция: чт, 15 дек 2022, 22:20 от badr

# 49
  • София
  • Мнения: 1 525
Тук не виждам отговор на въпросите си, но това сигурно е защото „нищичко не разбирам от тази материя“.

# 50
  • София
  • Мнения: 582

След 2 ремонта от техник и 2 гръмвания на въпросната нова фурна и към месец чакане, те отказаха да я заменят. Това, което ни предложиха е да я вземат в сервиз и да продължават да я оправят за неопределен период от време. Като за този неясен период от сервиза щели да ни дадат стара и използвана "оборотна" фурна на друга марка, която да използваме.
След това "неустоимо" предложение, ние просто вече се изнервихме, и започнахме да звъним на управители на Айко, КЗП, и отново на Бош. От Айко ни съдействаха за разрешаването на случая, като директорката на магазина се свърза с директно с отговарящия доставчик, не кол центъра. Така след няколко дни излязоха с решение да я заменят и ни пратиха мейл. Цялата смяна беше извършена от куриери на Айко и благодарение на тяхното съдействие. Всичко това е след доста разговори и губене на време за наша сметка. Не съм сигурна, че без съдействие на Айко, щяха да я сменят.

Сами си преценете това качествено сервизно обслужване ли бихте го нарекли?

badr,
а това горното прочете ли го?
Имаш ли "законов" анализ върху подхода от сервиза?

Ще се радвам да дадеш компетентното си мнение какво точно и кога е сбъркала Китикат.

# 51
  • Мнения: 104

След 2 ремонта от техник и 2 гръмвания на въпросната нова фурна и към месец чакане, те отказаха да я заменят. Това, което ни предложиха е да я вземат в сервиз и да продължават да я оправят за неопределен период от време. Като за този неясен период от сервиза щели да ни дадат стара и използвана "оборотна" фурна на друга марка, която да използваме.
След това "неустоимо" предложение, ние просто вече се изнервихме, и започнахме да звъним на управители на Айко, КЗП, и отново на Бош. От Айко ни съдействаха за разрешаването на случая, като директорката на магазина се свърза с директно с отговарящия доставчик, не кол центъра. Така след няколко дни излязоха с решение да я заменят и ни пратиха мейл. Цялата смяна беше извършена от куриери на Айко и благодарение на тяхното съдействие. Всичко това е след доста разговори и губене на време за наша сметка. Не съм сигурна, че без съдействие на Айко, щяха да я сменят.

Сами си преценете това качествено сервизно обслужване ли бихте го нарекли?

badr,
а това горното прочете ли го?
Имаш ли "законов" анализ върху подхода от сервиза?

Ще се радвам да дадеш компетентното си мнение какво точно и кога е сбъркала Китикат.
Да.Прочетох го и ще посоча кога, в какво е грешката и резултата от нея.
Обръщането към сервиза на Бош в случая е голяма грешка.Както посочих, според написаното в закона, Търговеца е задължен да осигури ремонта.Сервизът  не е задължен.Сервиза обаче има интерес.Именно затова сервиза е предложил да я вземат и да си ремонтират както и когато им е удобно.Сервизът не е обвързан с едномесечния срок( търговеца обаче е задължен )Затова предлагат да я правят 2месеца.Даже са предложили временно да осигурят друга фурна.Сервиза обаче не може да замени уреда, той няма това право.Работата на сервиза е да ремонтира или да издаде протокол, че уреда не подлежи на ремонт и тогава Търговеца на практика е принуден да замени уреда.Как търговеца ще се оправя с вносителя и сервиза си е само техен проблем.
Виж как е продължила сагата.Потребителката се е обърнала към Търговеца, веднага за него от това  възниква задължението в едномесечния срок проблема да бъде решен.Той се е обърнал към вносител, дистибутор.... и проблемът е решен, защото първо КЗП ще го глоби 500лв. и ще го задължи да отстрани проблема, а следващата санкиция мисля почва от 3000лв и така докато се реши въпроса.
Това действа на разните търговци безотказно.

# 52
  • Мнения: 4 170
Аз никога не съм очаквала от сервиза те да ми дадат нова фурна. Проблемът беше, че от производителят Бош отказваха на търговеца Айко да доставят нова фурна. Трябваше да се стигне до няколко разговора на ниво директор на магазин и доставчик на Бош, за да стане това. Като това не беше тяхна инициатива, ние говорихме с директора на магазин Айко. Направо с клизма беше изкарана тази нова фурна от Бош.
Няма значение вече, аз се опитвам само да предупредя, че при проблем, да ви заменят уреда, е много, много трудно. За връщане на пари, е направо изключено.

Общи условия

Активация на акаунт