Спиди унищожение на пратка

  • 3 755
  • 44
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 532
Аз съм подателя

# 16
  • Мнения: 12 875
Чак сега разбрах.
Ами, значи няма нарушение. Все пак не пречи да им звъниш. Успех ти желая.

# 17
  • Мнения: 6 984
За мен е твърде необяснимо да върнат пратката на следващия ден. Много малко вероятно е, получателят  да е заплатил разходите и да е отказал получаване на пратката. Това би означавало, че той е отишъл до офиса, ако е била пратка с преглед и не е удовлетворен от качеството, то не би платил и разходите.
Аз бих искала на място, изясняване на причините защо пратката е върната още на следващия ден, а не е изчакан 7-мо дневният срок по техните ОУ. Да ми представят доказателства за причината, а не само голословни твърдения.
Такива неща не се уреждат с телефонни разговори, а само на място.
Ако ме въртят, направо в КЗП с твърдението, че не са спазили първия 7-мо дневен срок, а от там преждевременно е изтекъл и вторият.

ПС Наскоро имах да получавам пратка по Спиди, тел. ми номер беше сбъркан и не можели да я търсят по имена в офиса, д съм се обадела в колцентъра им. Обадих се, диктувах буква по буква, вкл. 1 интервал между двете имена, нищо не намериха. Добре, че изпращача успя да намери документа, да ми изпрати № на товарителницата, това беше ден преди да им изтече срока.
А няколко пъти съм получавала грешни смс, че имам  пратки за получаване. Обаждала съм се да ги информирам за грешката, да изискат от подателя поправка на телефона. Нищо не можели да направят.
Доста  им е зле организацията на Спиди.

# 18
  • Мнения: 15 004
Спиди имат линк за проследяване на пратка, където обикновено пише защо е върната. В такъв кратък срок почти със сигурност е отказана от получателя.
Аз не виждам те да са в грешка. Уведомили са, че има пратка, имат си срокове за взимане, имат си автоматично уведомяване. Можеш, разбира се, винаги да пуснеш рекламация, че не са те уведомили, но в системата им има записи и за съобщенията, и за обажданията. А точно в мамата съм чела бая съвети как да се блокират автоматичните обажданияна Спиди, понеже били много досадни.

# 19
  • Мнения: 11 439
Само да споделя,  макар не по темата, че такова нещо като да поръча в сайт, да потвърди по телефон и после да не отиде да си вземе/види пратката в офис е често срещано в България. После затварят като звъннеш да попиташ какво стана! Това струва 10 лв. на изпращача!
 Почти никога не ни се случва с пратки за чужбина. Евентуално 1 на 1000 и като се обадим си я искат и си плащат сумите за разкараната пратка.
Не харесвам плюенето по всичко българско и родно, но не разбирам това поведение - като не искаш нещо, защо го поръчваш, че и потвърждаваш! Реши искаш ли го, можеш ли да платиш и тогава го поръчай!

# 20
  • Мнения: 15 004
По-веселото е като го поръча и не го вземе в срок, защото бил на почивка. Иначе ако е нещо да искат връщане на пари, много четат ОУ (отделен въпрос е,че ги четат като дявола Евангелието, ама карай), но да видят,че пращаме в рамките на един работен ден - цъ.

Цитираните на предната страница т.36 и 38 се спазват. Те важат, ако получателят не е намерен. Ако обаче е намерен и откаже веднага пратката, Спиди също веднага я връщат към подателя и започва да тече 7дневен срок за взимането ù. Според 38 би трябвало пратката да е още при Спиди, но доколкото познавам процеса им на работа, е пратена в някой от големите им складове, за да не заема излишно място в офис, който обслужва клиенти. Това е и логиката на срока от 7 дни - да не се затрупват офисите с непотърсени пратки, все пак не са безплатни складови пространства.

# 21
  • Мнения: 532
Мисля,че не сте ме разбрали:)Аз съм подателя:)
Изпращам чанта с наложен платеж и отивам на почивка.Момичето,не е разбрало размера и връща пратката на следващия ден,като е заплатила и куриерските услуги в двете посоки.Но аз не съм в страната и не знам,че трябва да я взема до 7я ден.Отивам на 9 и тя вече е унищожена с наложен платеж 275лв Sad

# 22
  • Мнения: 12 875
Да бе, унищожена. Кой знае къде се разхожда твоята чанта сега. Sad

# 23
  • Мнения: 15 004
Разправям се със Спиди от години, тъй чудесно те разбрах, уверявам те. Назад са ти цитирали ОУ, в които пише, че пратката се съхранява още 7 дни. Дали са и имейл. Ти само обясняваш как не си била уведомена - което, дори да приемем, че си отсвирила общите им условия, пак няма как да е вярно, защото Спиди имат автоматизирана система за уведомяване освен със съобщение, и с ежедневни обаждания телефон.
Писа ли им на имейла изобщо?

# 24
  • Мнения: 6 984
Цитат
Спиди имат автоматизирана система за уведомяване освен със съобщение, и с ежедневни обаждания телефон.

Стана ми интересно. Като имат такава система, защо 3-4 пъти, когато погрешно е даден моят телефон за получател, съм получавала един единствен смс за пратка? Защо не са ми се обаждали, защо не е имало повече от 1 смс? А се чудех как да намеря изпращачите, да се свържа, да ги уведомя, че телефонът е сгрешен, защото със Спиди нямаше оправия?  И за разлика от Еконт, нямат дадени телефони на офисите, което е голямо удобство в някои случаи.
Ако не им беше платено, щяха да ждрапат да се свържат с изпращача, за да си вземат парите.

И аз мисля, че чантата не е унищожена. Ако е така, да представят доказателства, примерно протокол с № и дата за унищожаване на непотърсени стоки, или документ за продажба. Не ми се вярва да го правят за всяка непотърсена пратка поотделно. Най-вероятно ги складират някъде и като се натрупат, периодично ги унищожават или продават. По-лесно  е вместо да търсят, да отговарят, че е унищожена.

Последна редакция: пн, 14 ное 2022, 00:24 от Diorela

# 25
  • София
  • Мнения: 28 833
И на мен са ми звънели автоматично, ако не взема пратката първия ден. Защо на теб не са, би трябвало да питаш тях.

# 26
  • Мнения: 15 004
Ами вероятно си им блокирала номера като много потребители тук? Откъде да знам аз защо не са ти звъняли. Мои лични пратки винаги си ги взимам на първи или втори ден и не съм имала честта да ми звънят, нито пък съм им блокирала номера. Звъняли са обаче на служебния телефон за фирмени пратки, които някой селски тарикат е пратил до офис, за да плати по-малко.

# 27
  • гр. София
  • Мнения: 445
За служебни пратки, точно със Спиди, имам малко, но за сметка на това инфарктни случаи. Търговският ни представител, май не знаеше защо работи там. Едва след своевременни писмени рекламации, имаше реакция. Явно в някои офиси не си вършат работата, ама хич. Но и нищо не се променя. Вече ги използваме само при изрично желание на получателя.

# 28
  • София
  • Мнения: 19 351
Мисля,че не сте ме разбрали:)Аз съм подателя:)
Изпращам чанта с наложен платеж и отивам на почивка.Момичето,не е разбрало размера и връща пратката на следващия ден,като е заплатила и куриерските услуги в двете посоки.Но аз не съм в страната и не знам,че трябва да я взема до 7я ден.Отивам на 9 и тя вече е унищожена с наложен платеж 275лв Sad
Нямаше ли кого да помолите да я вземе с номера на пратката?
Че Спиди не са съвсем прави - не са. Обаче не ви ли дойде наум да позвъните в офиса как да процедирате? Все пак не става дума за 2-3 дни.

Последна редакция: пн, 14 ное 2022, 15:15 от Cuckoo

# 29
  • Мнения: 2 579
Опитвала съм се да откажа доставка по Спиди на нещо, за което съм се разубедила в последния момент - ами не стана. До последно се опитваха да ми го доставят и най-накрая кандисах.
След като онова момиче е решило да върне стоката и след като вие сте получила смс с информация за това, в него има един линк, върху който като кликнете, се зарежда цялата информация и има опция за пренасочване, отлагане и др. И някак не ми се вярва само 1 смс да са изпратили и да не са се обадили изобщо поне в опита си да доставят пратката. Куриерът на Спиди винаги звъни минути преди да се появи на адреса. Виж, ако е била изпратена до офис на Спиди, не знам...

Общи условия

Активация на акаунт