Моля, дайте съвет за електронен магазин.

  • 1 246
  • 23
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 2 353
Моя приятелка има дребен бизнес в малко населено място. Тези дни четох, че се отпускат пари за създаването на онлайн магазини, при наличието на фирма. Тя е доста скептична, но според мен ще й е много по-лесно. Та исках да попитам тези от вас, които вече са минали по този път какво мислите за това? Крият ли се подводни камъни някъде там - от счетоводна и логистична гледна точка? Благодаря.

# 1
  • София
  • Мнения: 7 878
Моя приятелка има дребен бизнес в малко населено място. Тези дни четох, че се отпускат пари за създаването на онлайн магазини, при наличието на фирма. Тя е доста скептична, но според мен ще й е много по-лесно. Та исках да попитам тези от вас, които вече са минали по този път какво мислите за това? Крият ли се подводни камъни някъде там - от счетоводна и логистична гледна точка? Благодаря.
Подводни камъни за какво? За откриването и поддържането на магазина, или за кандадтстването за финансирането.?

# 2
  • Мнения: 2 353
  Например да излезе, че е по на сметка да продава офлайн, защото ще й се вдигнат разходите и т.н. Ако имате информация и за кандидатсването ще Ви бъда благодарна да я споделите.

# 3
  • Мнения: 14 862
Има допълнителни разходи за създаване и ежемесечна поддръжка на качествен сайт, реклама тук и там (напр.в онлайн медии), реклама в Гугъл. Може да се наложи да наеме още хора, ако обемът работа нарасне. Може да се наложи и купува складова програма. Като цяло всичките са 'опционални', но ако иска да расте, ще трябва да се бръкне. Цени не мога да ти кажа обаче.
Счетоводно може да излезе по-скъпо, ако този, който ù води счетоводството, си прави цените на база документооборот - едно е с две фактури, друго с 20, трето с 200.
Нямам магазин, а съм служител за още седмица в такъв. За да сме в първите три в Гугъл, следователно да имаме и поръчки, се дават минимум 2000 за оптимизация, минимум 1000 за реклама и още 200 за складова програма. За сайта не знам колко плаща.

# 4
  • Мнения: 2 353
  Нарциса, благодаря!

# 5
  • Мнения: 14 862
Пропуснах да уточня, че цифрите горе са на месец, всеки месец.

# 6
  • Мнения: 729
Има допълнителни разходи за създаване и ежемесечна поддръжка на качествен сайт, реклама тук и там (напр.в онлайн медии), реклама в Гугъл. Може да се наложи да наеме още хора, ако обемът работа нарасне. Може да се наложи и купува складова програма. Като цяло всичките са 'опционални', но ако иска да расте, ще трябва да се бръкне. Цени не мога да ти кажа обаче.
Счетоводно може да излезе по-скъпо, ако този, който ù води счетоводството, си прави цените на база документооборот - едно е с две фактури, друго с 20, трето с 200.
Нямам магазин, а съм служител за още седмица в такъв. За да сме в първите три в Гугъл, следователно да имаме и поръчки, се дават минимум 2000 за оптимизация, минимум 1000 за реклама и още 200 за складова програма. За сайта не знам колко плаща.
Нарциса,а имате ли физически магазин и другото-може ли информация кой ви поддържа сайта,тази оптимизация и реклами една фирма ли ви ги прави и ако да-ако не е проблем,да споделиш коя е?

# 7
  • Мнения: 14 862
Няма физически магазин.
Оптимизацията е една фирма, а ако иска шефът да се рекламира някъде, той си търси медии и се договаря за рекламни интервюта и банери.
Предпочитам да не споделям, защото в сферата , която напускам, се броим на пръстите на едната ръка и веднага ще 'светна' Simple Smile

# 8
  • Мнения: 729
Помислих,че за.реклама.в Гугъл става въпрос,всъщност не ме интересува коя фирма.напускате,а по-скоро коя ползвате за направа и поддръжка на сайта,защото искам да си направя такъв,от дълги години имаме физически магазин,ще ми се да опитаме и онлайн.

# 9
  • Мнения: 12 790
Има допълнителни разходи за създаване и ежемесечна поддръжка на качествен сайт, реклама тук и там (напр.в онлайн медии), реклама в Гугъл. Може да се наложи да наеме още хора, ако обемът работа нарасне. Може да се наложи и купува складова програма. Като цяло всичките са 'опционални', но ако иска да расте, ще трябва да се бръкне. Цени не мога да ти кажа обаче.
Счетоводно може да излезе по-скъпо, ако този, който ù води счетоводството, си прави цените на база документооборот - едно е с две фактури, друго с 20, трето с 200.
Нямам магазин, а съм служител за още седмица в такъв. За да сме в първите три в Гугъл, следователно да имаме и поръчки, се дават минимум 2000 за оптимизация, минимум 1000 за реклама и още 200 за складова програма. За сайта не знам колко плаща.
Дай боже всекиму обемът му да нарасне, та да наема още хора, а и фактурите вместо две да станат 200, защо не и 2000. Simple Smile
Нали това е идеята, да нарастне оборотът! Като нарастне, от по-голямите приходи ще покрива разходите и ще й остава повече от преди, с двете фактури.
Складова програма - тя ако сега няма и се справя, и й се наложи, пак ще означава, че има алъш-вериш, оживление, раздвижване на бизнеса.

Хапка, нека приятелката ти просто да пита какви са разходите за сайт и поддържане и после да си прецени. Само това ще са й допълнителните разходи, ако не потръгнат нещата. Няма никакви подводни камъни. Ако иска, ще прави реклама и то ще влага, колкото прецени, нищо не е насила или по подразбиране. Има и места, където можеш да се включиш и рекламираш без пари. Тези, дето са в първите три в гугъл, са големите играчи. Не всеки онлайн магазин е от тях.

# 10
  • Мнения: 580
Добре ще е да се поинтересува от тарифите и условията на куриерските фирми за бизнеса. Онлайн магазините имат още един разход - непотърсени пратки. Или поне така мисля, не съм наясно с техните договори със Спиди примерно.

# 11
  • Мнения: 14 862
А, да, куриери. Отстъпката от цената е според обема пуснати пратки в месеца при Спиди и при Еконт. Другите като Лео, Булпост, Европът, М&Мб и пр.предлагат (май) идея по-ниски цени, но услугата им не е добра.
Непотърсените пратки ги плащаш по договор в двете посоки, само комисионната за наложен платеж 'опрощават'.
Разход на време, който малко хора си смятат, е разхождането до офиса на куриера с цел пращането на пратки, за да излезе по-евтина куриерската услуга.

Скрит текст:
Има допълнителни разходи за създаване и ежемесечна поддръжка на качествен сайт, реклама тук и там (напр.в онлайн медии), реклама в Гугъл. Може да се наложи да наеме още хора, ако обемът работа нарасне. Може да се наложи и купува складова програма. Като цяло всичките са 'опционални', но ако иска да расте, ще трябва да се бръкне. Цени не мога да ти кажа обаче.
Счетоводно може да излезе по-скъпо, ако този, който ù води счетоводството, си прави цените на база документооборот - едно е с две фактури, друго с 20, трето с 200.
Нямам магазин, а съм служител за още седмица в такъв. За да сме в първите три в Гугъл, следователно да имаме и поръчки, се дават минимум 2000 за оптимизация, минимум 1000 за реклама и още 200 за складова програма. За сайта не знам колко плаща.
Дай боже всекиму обемът му да нарасне, та да наема още хора, а и фактурите вместо две да станат 200, защо не и 2000. Simple Smile
Нали това е идеята, да нарастне оборотът! Като нарастне, от по-голямите приходи ще покрива разходите и ще й остава повече от преди, с двете фактури.
Складова програма - тя ако сега няма и се справя, и й се наложи, пак ще означава, че има алъш-вериш, оживление, раздвижване на бизнеса.

Хапка, нека приятелката ти просто да пита какви са разходите за сайт и поддържане и после да си прецени. Само това ще са й допълнителните разходи, ако не потръгнат нещата. Няма никакви подводни камъни. Ако иска, ще прави реклама и то ще влага, колкото прецени, нищо не е насила или по подразбиране. Има и места, където можеш да се включиш и рекламираш без пари. Тези, дето са в първите три в гугъл, са големите играчи. Не всеки онлайн магазин е от тях.
Дай, Боже, да. Всичкото това го написах, за да се види какъв разход трябва, за да изкарваш добри пари, и то трябва регулярно да правиш разхода. Много хора с дребни магазинчета си мислят, че какво толкова, ще опаковат малко пратки и с никакво вложение ще станат като някой от големите румънски, полски, латвийски и пр.сайтове и ще въртят луди обороти. Не казвам, че жената, за която питат, е от тях, но съм виждала наистина доста такива.

Нищо не пречи да пробва, разбира се. Просто мисля, че ако някой наистина иска да развива бизнес, няма да чака европрограми.

Дописвам, че ме подсетиха. В сайта трябва да има данни за фирмата и за контакт. На нас ни звънят и пишат във Вайбър по всяко време - понеделник в 7, неделя в 22. Тоест трябва да предвиди поне още един телефон, който да е за клиенти, и който може да изключва/оставя някъде в почивно време.

Последна редакция: вт, 15 ное 2022, 07:48 от Нарцùса

# 12
  • София
  • Мнения: 7 878
Като за начало използвайте готовите платформи за онлайн търговия (от сорта на ebay.com, olx.bg и т.н.), вече като се разрастне дейността ви си направете ако е необходимо собствен онлайн магазин. Между другото, много големи фирми предпочитат да работят с готови платформи.

# 13
  • Мнения: 12 790
Разходите за куриер са за сметка на получателя на пратката. Но да, ако откаже пратката, е за сметка на изпращача в двете посоки.
Тъпото е, че има срок, в който пратката може да се върне, мисля, че е 14 дена. Би трябвало да се уточни за чия сметка са разходите в този случай.

# 14
  • Мнения: 14 862
7 дни е за двата големи куриера.

# 15
  • Мнения: 2 353
  Благодаря ви много, изобщо не се бях сетила за много от нещата, за които сте писали. Ще й дам линк към тази тема, за да прочете и да си прецени.

# 16
  • Мнения: 12 790
Ако й се занимава, нека да прегледа Закона за защита на потребителите. Ако й е много отегчително, да хвърли едно око поне на член 54 и други за 14-дневния срок, член 4 - там пише какво трябва да има на сайта - в т.ч. име на фирмата, адрес и т.н.... Може да погледне и раздела за нелоялни търговски практики, все пак да знае какво се смята за такава практика...
Ето тука коментар на адвокат:
https://petkovalegal.com/%D0%B2%D1%80%D1%8A%D1%89%D0%B0%D0%BD%D0 … 1%8F%D0%BD%D0%B0/

# 17
  • Мнения: 1 574
За подробности около безплатното финансиране може да пише на ксултантските фирми ( според фейсбук е обичайната история).
Като цяло най-лесно е да започне да продава първо с обяви, както писа и някой по-горе, за да си прецени има ли смисъл от цялото упражнение.
За масова стока и без солидни пари или познания в маркетинга вече е страшно трудно човек да се вреди от големите да продаде нещо.

# 18
  • София
  • Мнения: 1 249
Здравейте, има една група във Фейсбук "Онлайн магазини" - има доста полезни коментари там, може да свърши работа.

Ако продуктите са няколко - готовите платформи като wordpres, opencard са доста подходящи. Лесни са за администриране и то хора, които не са в сферата.

Много е важно колко продукти има на брой, които желае да продава и какъв обем от работа може да поеме. За предпочитане е в началото да се проследят и анализират всички конкуренти на пазара - преки, непреки.

При изработка на сайт - е важно да се даде правилно задание, независимо дали платформата е готова или ще се пише код. Важно е да бъде оптимизиран, както и по-нагоре се спомена. Като оптимизацията бива он и офф.

Препоръчвам и редовно поддържане на блог с добро SEO съдържание.

Също така за реклама - трябва да се прецени къде е нейната аудитория, не е задължително да се ползват всички социални платформи, а само тези, където е нейната аудитория, което се определя от спецификата на продуктите ѝ.  При рекламата има и ретаргетинг/ ремаркетинг кампании.

Предвид положението към момента, средно, за да изгради един клиент доверие в бранда, трябва да го види между 7 и 10 пъти.

Мисля, че статистиката на непотърсените пратки е около 20%, а понякога и повече. В групата има съвети от различни потребители какво правят при подобни казуси.

Стартът понякога е труден, но пък може с времето да се отплати. Ако не опита човек, няма да знае.

Поздрави и късмет.

# 19
  • Мнения: 2 353
А. Стоянова, благодаря!

# 20
  • Мнения: 729
Не можах да я намеря тази група,може ли линк?

# 21
  • Мнения: 18 530
Подводните камъни са още в самото кандидатстване за финансиране. Фирмите се оценяват по много критерии, брой служители, платени данъци през последните години и т.н. и получават съответен брой точки. Малко фирми, които на 100% покриват критериите, изобщо успяват да се доберат до такова финансиране. А самото поддържане на онлайн магазин е процес, който изисква няколко години, за да се развие до степен евентуално магазинът да е на печалба. Трябва да е готова да влага, без да печели, за неопределен период от време, да речем минимум година и половина. Най-общо това е.

# 22
  • Мнения: 2 353
BB2022, благодаря.

# 23
  • Мнения: 929
Не съм наясно нито със законовата, нито с финансовата страна на нещата, но си позволявам да добавя още едно мнение като потребител.
За да прецени има ли смисъл от онлайн магазин, е много важно какво ще предлага. Трябва да е нещо уникално, защото за съжаление има много измами и хората вече много внимават. Ако ще се продават дрехи, бельо, чанти, домашни потреби - няма как да надвие големите брандове, на които се знае качеството и които редовно пускат промоции и дни с безплатна доставка.

И другото е съотношението между цената за доставката и цената на самия артикул. Ако цените започват от 200 лева например, едва ли за някой ще са проблем още 5-10 лева за доставка. Но ако се продават неща за по 20 лева, повечето хора ще се замислят нужно ли е наистина да дадат още 6 за доставка, или е по-добре да се положат усилие да си набавят артикула от другаде.

Общи условия

Активация на акаунт