Родители отричат че децата им имат проблем

  • 6 537
  • 37
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 14
Проблемът е не с едно а с три деца в класа на моето дете. Цялото училище вече втори месец се занимава с нашия клас. Проблемът е че родителите абсолютно отказват комуникация и също така са агресивни към учителите и към останалите от нас!

Последна редакция: ср, 23 ное 2022, 18:58 от Magdalenamam

# 1
  • Мнения: 4 009
А ние какво трябва да направим?

# 2
  • Мнения: 14
Чудих се дали има сблъскали се с такъв проблем тук ? И малко опит от подобна ситуация би бил полезен.
Ако ли не, здраве да е

# 3
  • София
  • Мнения: 35 104
Какви са ви проблемите?

# 4
  • Мнения: 980
В класа на сина ми има проблеми.И в този на дъщеря ми има,де...Честно казано,стига те да не са намесени,не се бъркам,оставям педагозите и психолога да си решават проблемите.Възмущаеам се на възпитанието на другите деца,на възгледите на родителите им,но нищо не мога да променя.Стига ми,че моите са кротки, извън всякакви недоразумения и си правя пас.Една птичка пролет не прави,убедих се в това,още докато работех като учител в детска градина 😉

# 5
  • София
  • Мнения: 38 515
Ами има едно дете в нашия клас. 3 и 4 клас класната бля и всички страдаха.
Новата класна му е наблъскала две големи забележки и на третата лети от нашия клас. Ето така се прави!

# 6
  • Мнения: 3 841
Какви са точно проблемите, дай подробности…

# 7
  • Мнения: 6 764
А какъв точно е проблема? Нищо не казвате, решение търсите. Как да стане?

# 8
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 106
Вие няма какво да направите директно за чужди деца, може само да пишете жалби до училището, ако ви пречат на вашия учебен процес, а ако училището не вземе мерки може да се обърнете към инстанцията над него, някакъв инспекторат ако има. Ако родителите са агресивни лично към вас може да се обърнете към полицията. Но ако става дума само за някакви неща които просто ви дразнят, без да ви засягат реално, няма да има ефект.

# 9
  • София
  • Мнения: 723
Ако проблемното дете е в начален етап ( 1-4 клас) нищо и никой не може да помогне без съдействие от страна на родителите на детето - нито вие, нито училищното ръководство, нито инспекторатът за съответния град/област. Дори ресурсен учител не може да бъде назначен, ако родителите не признаят, че детето има проблем. Пиша от собствен опит. Сега действащият закон е крайно ограничителен откъм мерки за подобни деца - не може дори да го изгонят от час, всъщност...преместване в съседна паралелка също става със съгласие на родителя, обаче така само местите проблема. Така нареченото изключване или всъщност преместване в друго училище - пак не може.
Ние писахме подписка, обърнахме се към инспекторатът - но истината, е че няма механизъм...
Дори и да решат родителите да преместят детето на друго място, в действителност просто проблемът е вече в друг клас...освен ако не се работи с дете и родители, тъй като семейната среда на тази възраст е от основно значение.
Начинът е да се опитате да говорите с родителите...истината е, че докато са съвсем малки, с децата може да се работи ...но след определена възраст...едва ли...
Успех Ви желая!

# 10
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 282
Имахме подобни два случая в класа на дъщеря ми.
Агресия ,лоша дисциплина,неадекватно поведение..
Деца с видими проблеми-за които и учителите говориха не веднъж с родители.Никакъв резултат.Ами накрая тези родители се принудиха да си преместят децата в други училища.Защото ние,останалите родители се обединихме ,подкрепихме учителите,писахме жалби,имахме родителски срещи онлайн -само нашия клас ...И пак в този период-1-4 клас.
Естествено това не решава проблемите-от едната майка разбрах,че положението е същото и  в новото училище  .Но за нея причината е все в другите деца,учителите ...

Едното от агресивните деца явно беше с някакво психично заболяване-държанието му беше такова..Обаче нямаше документи за това.

# 11
  • Мнения: 2 726
Проблемът е не с едно а с три деца в класа на моето дете. Цялото училище вече втори месец се занимава с нашия клас. Проблемът е че родителите абсолютно отказват комуникация и също така са агресивни към учителите и към останалите от нас!

Аз пак не разбрах какъв е тоя космически проблем.
Принципно да ги съберем тези различни/лоши шумни деца и направо в Белене, да не смущават тихите и кротки възпитани деца. Мисля, че очаквате такъв отгово.

# 12
  • Мнения: 5 006
За такива деца трябва да има специализирани училища.Останалите не са длъжни да ги търпят.

# 13
  • София
  • Мнения: 18 043
Проблемът е не с едно а с три деца в класа на моето дете. Цялото училище вече втори месец се занимава с нашия клас. Проблемът е че родителите абсолютно отказват комуникация и също така са агресивни към учителите и към останалите от нас!

Аз пак не разбрах какъв е тоя космически проблем.
Принципно да ги съберем тези различни/лоши шумни деца и направо в Белене, да не смущават тихите и кротки възпитани деца. Мисля, че очаквате такъв отгово.
И аз не разбрах, но пък и не коментирам  иронично кой къде да се праща Wink.. Понеже проблемът може и много голям да е, може и съвсем преодолим да е, не знаем. Съвсем наскоро научих за познато дете, преместено от столично  училище  с добра слава в друго заради системен вербален и физически тормоз от съученик.  Та какво предлагате да се направи с такива агресори, не просто с шумните и буйни деца, понеже разликата между двете категории е огромна.. След като са изчерпани вече вариантите/плахите надежди за  евентуална реакция от страна на родители  след разговор, за адекватна намеса на ръководство/учители, виждаме какво става  - хората се спасяват по единично, но проблемът си остава някъде там и е набелязана следваща жертва/и. И ако тя, не дай си боже, е Вашето дете,  друго ще е мнението Ви най-вероятно..Понеже няма да става дума тогава просто за  кофти дисциплина в час заради няколко по-невъздържани деца и  затруднен вследствие на нея учебен процес...

Последна редакция: пт, 02 дек 2022, 09:49 от пенсионирана русалка

# 14
  • Мнения: 29 371
Точно, хората се спасяват поединично, защото реално няма какво да се направи, особено без съдействие от родителите.

# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 2 493
За такива деца трябва да има специализирани училища.Останалите не са длъжни да ги търпят.

Без точно да съм запозната с проблема на авторката, принципно с написаното от Вас съм съгласна в общия случай. Проблемните като поведение деца стана много модерно да се търпят, а учителят е безсилен. Сега тук ще скокнат.

# 16
  • Мнения: 29 371
Няма какво да се скача. Това си е истината и за съжаление цял клас страдат заради едно-две деца. Някои дори не са със СОП, просто са груби и невъзпитани, свикнали да им се угажда на всичко и да тормозят другите. И, докато в началото на първи клас, просто може да не са осъзнали къде се намират и какво се иска от тях, по-натам вече неща стават сериозни. За съжаление повечето родители отричат, че подобни неща се случват и тяхното злато е виновно. Отрочето се чувства безнаказано и така нещата се задълбочават още повече...

# 17
  • Мнения: 7
За такива деца трябва да има специализирани училища.Останалите не са длъжни да ги търпят.
Айде сега да поставим всички деца в психиатрии, щото не можели да стоят 1 час на едно място. Не може да се очаква да оставиш 7-8 годишно дете по 40 минути на един дървен чин и едни 10 минутки да са достатъчно за почивка. За по-големи деца това може и да е удачно, но не и за началното училище. После се питаме що децата почват да се застояват и играят само на компютри.

# 18
  • Мнения: 29 371
Чакай сега, има норми на поведение. Никой не е вързал децата за стола и с превръзка на устата..... Обаче да нарушава постоянно часа, да дивее, да не спазва поведение и граници, не е добре нито за него, нито за останалите. Ако в твоята работа някой постоянно, тича, пее, дивее, нарушава обстановката, ще си свършиш ли работата добре...? Или след второто изпълнение ще се оплачеш на шефа....? В учебния час е подобно.

Не знам какво е решението - нито е да са затворени в специализирани училища, нито да дивеят по цял ден и никой нищо да не може да направи по въпроса.
Още по-лошо е, когато родителите не осъзнават и/или не приемат, че детето има проблем и трябва да се работи върху това.

# 19
  • Мнения: 5 006
Не психиатрии, а специализирани училища.

# 20
  • Мнения: 13 809
За такива деца трябва да има специализирани училища.Останалите не са длъжни да ги търпят.
За тези които не са в течение, помощните училища, които вие деликатно наричате специализирани, са закрити от няколко години (2017) . Всички деца са в общообразователни училища, дори тези със Соп ( от какъвто и да е аспект и диагноза, вече дали ще са индивидуално обучение е въпрос на желание и преценка на родителя, мед лица могат само да го посъветва,  но не и да му налагат. Има дневни центрове за деца на индивидуално обучение, но посещението имсо по избор и желание  на родителя) . Това е стратегията на приобщаването в световен аспект - не децата се нагаждат към училището, а училището се нагажда към такива деца  и няма сила в света която да го промени за момента ( за невярващи справка Наредба 2017 за приобщаващо образование ) . Единствено изключение за сега са училищата за незрящи и то има и едно в Сф и и едно във Вн.
Така че няма специализирани училища в бг и ако родителя желае неговото дете ще ходи в общообразователно училище заедно с всички. Обратното е дискриминация и сегрегация. Пиша го за да изясня глобално ситуацията. А вече на кого му харесва или не - друг въпрос.

# 21
  • Мнения: 5 006
Но не трябваше да се закриват, те са необходими.

# 22
  • Мнения: 29 371
Много ясно, че всеки си гледа от собствената камбанария. Ако съм родител на дете със СОП, ще държа да се интегрира сред другите, ако не съм, ще искам за детето ми спокойна обстановка, в която да учи, а не да се налага да се озаптяват агресивни деца и да се превръща в зверилник. Далеч съм от мисълта, че всички деца със СОП са агресивни и/или пречат на учебния процес. Има и такива без диагноза, които са в пъти по-зле.....
Мнението ми е принципно - училището е място за учене, не е зоопарк, не е гледачница, не е клуб за игри. Който няма желание да учи, родителите да намерят друг вариант, за да могат другите да вършат това, да което са отишли там.
И трябва за децата от начален курс също да има вариант за наказания при тежки провинения, да речем при сбиване или подобно...

# 23
  • Мнения: 7
Чакай сега, има норми на поведение. Никой не е вързал децата за стола и с превръзка на устата..... Обаче да нарушава постоянно часа, да дивее, да не спазва поведение и граници, не е добре нито за него, нито за останалите. Ако в твоята работа някой постоянно, тича, пее, дивее, нарушава обстановката, ще си свършиш ли работата добре...? Или след второто изпълнение ще се оплачеш на шефа....? В учебния час е подобно.

Не знам какво е решението - нито е да са затворени в специализирани училища, нито да дивеят по цял ден и никой нищо да не може да направи по въпроса.
Още по-лошо е, когато родителите не осъзнават и/или не приемат, че детето има проблем и трябва да се работи върху това.
На учителите и специално на началните учители това им е работата. Бих разбрала проблема при 8ми клас дете да върши такива работи, но при 8 годишните работата на учителя е също и на бавачка до голяма степен или поне трябва да е. 8 годишните вършат пакости и са хиперактивни, не може просто така да седне и да зубри. Има много учители, които излизат с това твърдение, че тяхната работа не е да възпитават деца и това е напълно работа на родителя, което абсолютно не е вярно тъй като до колкото възпитанието и модела за подръжание е отговорност на родителя толкова е и на учителят. Невъзможно е детето да не взема за пример човека с който прекарва половината ден. Също трябва да се погледне и от страната на детето цялата работа. До вчера си играел по цял ден и днес изведнъж трябва да стоиш 5-6 часа на едно място и да учиш. Не всеки може да се приспособи за един ден и промяната трябва да се извърши плавно и с търпение. Ако не можеш да се оправяш с деца просто иди да преподаваш на 12 клас.

# 24
  • Мнения: 29 371
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".

# 25
  • Мнения: 7
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Еми да, ако искаш така го наричай. Не може по един и същи начин да се обучават 17 и 7 годишни в това съм сигурна. 
Естествено тези идеи не ми идват току така, по този начин се обучават малчуганите във Финландия и доста добре си се справят ако питаш мен, 74% завършват университет докато в бг са само 33%.
Но кой на нас ще ни каже как да правим нещата ний си знаем най-добре!!! Нека пращаме децата в психиатрии щото не можели да стоят като препарирани на едно място цял ден.

# 26
  • Мнения: 29 371
Точно пък Финландия ли намери да хвалиш.....?!!?!?!

Пак ти казвам - наеми си бавачка да ти обучава децата, щом мислиш, че трябва учителят да е звероукротител, бавачка и подобни, а не точно учител. Или пък емигрирай в скандинавските страни, ако толкова смяташ за чудесно образованието им. Класациите на световни състезания и олимпиади говорят красноречиво дали в България е добро образованието. Естествено там са децата, които не отиват на забавачница в начален етап.

Продължаваш да говориш за психиатрия. Мисля, че бъркаш понятията.

# 27
  • Мнения: 8 244
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Еми да, ако искаш така го наричай. Не може по един и същи начин да се обучават 17 и 7 годишни в това съм сигурна.  
Естествено тези идеи не ми идват току така, по този начин се обучават малчуганите във Финландия и доста добре си се справят ако питаш мен, 74% завършват университет докато в бг са само 33%.
Но кой на нас ще ни каже как да правим нещата ний си знаем най-добре!!! Нека пращаме децата в психиатрии щото не можели да стоят като препарирани на едно място цял ден.

Баш пък Финландия......тези глупости от къде ги чу????
Никога не са се обучавали деца на 7 и на 17 по един и същи начин.
На 7 часа е от 30 минути, на 17 са блокове от по 90 минути.
На 7 учат по буква на ден, на 17 доста повече.
Никой не очаква децата да са препарирани, ако на 7 не успява да се заседи в рамките на 20 минути то някой не си е свършил работата.

То и у нашите университети магаре да вържеш вече ще ги изкара....та да не се хвалим с глупости. Щото вече няма кой една лампа да ти смени, че за ток виСшистите не са и чували.

Последна редакция: пн, 02 яну 2023, 19:21 от Hope for Two

# 28
  • Варна
  • Мнения: 36 605
Що за глупости, какви деца в психиатрии, какви пет лева?! И, да, в началните класове трябва да започнат да се приучват децата да стоят кротко на чина. Това започва още в последните групи на ДГ, където имат някакви занятия, елементарни, но все пак подобни на учебни часове. И преходът е плавен, не са съвсем като в небрано лозе в първи клас. А един учител, дори на средно ниво, е гъвкав и толерантен. Не очаква да са войници в първи клас, другото е нереалистично.

И с последното от предния пост не съм твърде съгласна. Работя пряко с колеги завършили университет в рамките на десетина години назад. И за ток са чували, и за много неща още. Присъствам на оперативките им сутрин, моята работа е свързана пряко с тяхната и виждам резултатите. Така презрените виСшисти и са учили, и са научили. Така че подобно обобщение за бг университетите и завършващите в тях е неуместно.

# 29
  • Мнения: 7
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Еми да, ако искаш така го наричай. Не може по един и същи начин да се обучават 17 и 7 годишни в това съм сигурна.  
Естествено тези идеи не ми идват току така, по този начин се обучават малчуганите във Финландия и доста добре си се справят ако питаш мен, 74% завършват университет докато в бг са само 33%.
Но кой на нас ще ни каже как да правим нещата ний си знаем най-добре!!! Нека пращаме децата в психиатрии щото не можели да стоят като препарирани на едно място цял ден.

Баш пък Финландия......тези глупости от къде ги чу????
Никога не са се обучавали деца на 7 и на 17 по един и същи начин.
На 7 часа е от 30 минути, на 17 са блокове от по 90 минути.
На 7 учат по буква на ден, на 17 доста повече.
Никой не очаква децата да са препарирани, ако на 7 не успява да се заседи в рамките на 20 минути то някой не си е свършил работата.

То и у нашите университети магаре да вържеш вече ще ги изкара....та да не се хвалим с глупости. Щото вече няма кой една лампа да ти смени, че за ток вишистите не са и чували.
Не знам вие в какви училища ходите, но в нашето часовете са по 40 минути от 1 до 12 клас. За 20 минути съм съгласна, но това не е начина, поне при нас. Пък и аз си имах хас 7 годишни да учат материал за 17 Joy , говорех за времето и начина на отношение към детето. Ние бяхме първи клас 2020, така че нещата може и да са се променили, но не вярвам чак толкова много. Има и вероятност ние да сме попаднали в някое по-изостанало училище със стари учителки комунистки, чиито практики да са вече отдавна в минало в софийските училища.
Пък и какъв е този хеит към Финландия, те са една от най-развитите и щастливи страни в света.

# 30
  • Мнения: 29 371
Не знам вие в какви училища ходите, но в нашето часовете са по 40 минути от 1 до 12 клас. За 20 минути съм съгласна, но това не е начина, поне при нас. Пък и аз си имах хас 7 годишни да учат материал за 17 Joy , говорех за времето и начина на отношение към детето. Ние бяхме първи клас 2020, така че нещата може и да са се променили, но не вярвам чак толкова много. Има и вероятност ние да сме попаднали в някое по-изостанало училище със стари учителки комунистки, чиито практики да са вече отдавна в минало в софийските училища.
Пък и какъв е този хеит към Финландия, те са една от най-развитите и щастливи страни в света.

Ахаа, госпожите са виновни явно.....

20 минути е много малко за учебен час. Докато влязат и седнат, минутите минали. Първи-втори клас са по 35 мин., после по 40 мин. Напълно нормално като времетраене. Не мога да разбера какъв точно ти е проблемът с "времето и начина на отношение към детето".

# 31
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 282
Не става въпрос само за деца със СОП.
Има и деца без заболявания,които са агресивни и невъзпитани.
В ПГ имаше дете със СОП,което беше кротко и не създаваше проблеми.Другите деца му помагаха.Имаше и ресурсен учител.В началото на учебната година не можеше да говори,а на края успя да каже стихче.
При нас проблемите бяха с деца без СОП-нагли,невъзпитани,агресивни .И родителите им бяха такива.
И не,не бяхме длъжни да търпим.
Не може двама да пречат на 25.
Преместиха се.Защото всички родители се обединихме срещу тях.
Да,същите проблеми ще продължат и в новото училище.Те ще се държат по същия начин и там.
Но за нас и нашите деца това беше добро решение .

Мисля,че трябва да има някакъв вид наказания .
Защото в момента агресивните са безнаказани.

За децата със СОП-ако са агресивни би трябвало специалист да работи с тях .

А има и деца,които видимо не са добре, поведението им не е нормално,но родителите отричат проблема,не вземат никакви мерки.И после прехвърлят вината на учителите и другите деца.

# 32
  • Мнения: 8 244
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Еми да, ако искаш така го наричай. Не може по един и същи начин да се обучават 17 и 7 годишни в това съм сигурна.  
Естествено тези идеи не ми идват току така, по този начин се обучават малчуганите във Финландия и доста добре си се справят ако питаш мен, 74% завършват университет докато в бг са само 33%.
Но кой на нас ще ни каже как да правим нещата ний си знаем най-добре!!! Нека пращаме децата в психиатрии щото не можели да стоят като препарирани на едно място цял ден.

Баш пък Финландия......тези глупости от къде ги чу????
Никога не са се обучавали деца на 7 и на 17 по един и същи начин.
На 7 часа е от 30 минути, на 17 са блокове от по 90 минути.
На 7 учат по буква на ден, на 17 доста повече.
Никой не очаква децата да са препарирани, ако на 7 не успява да се заседи в рамките на 20 минути то някой не си е свършил работата.

То и у нашите университети магаре да вържеш вече ще ги изкара....та да не се хвалим с глупости. Щото вече няма кой една лампа да ти смени, че за ток вишистите не са и чували.
Не знам вие в какви училища ходите, но в нашето часовете са по 40 минути от 1 до 12 клас. За 20 минути съм съгласна, но това не е начина, поне при нас. Пък и аз си имах хас 7 годишни да учат материал за 17 Joy , говорех за времето и начина на отношение към детето. Ние бяхме първи клас 2020, така че нещата може и да са се променили, но не вярвам чак толкова много. Има и вероятност ние да сме попаднали в някое по-изостанало училище със стари учителки комунистки, чиито практики да са вече отдавна в минало в софийските училища.
Пък и какъв е този хеит към Финландия, те са една от най-развитите и щастливи страни в света.
В 1 клас часовете са 30 минути.
Във втори до 4 ти - 35 минути
От 5 до 7 - 40 минути.

Как си мислите, че преминава час от 30 минути като от тях 10 до 15 са чисто орханизационни - да извадят тетрадака  и учебник и да приберат тетрадка и учебник. Та им остават 15-20 минути в които да седят и слушат/правят  нещо.

Няма хейт към Финландия (най-вероятно не сте били там Simple Smile тази година бях за седмица ), за развити не съм сигурна, за щастливи може би. И у нас има такива щастливи училища.

# 33
  • Мнения: 13 809
Но не трябваше да се закриват, те са необходими.



Изказванията ви са абсурд, няма да припомням Хитлер и сегрегацията в щатите. Разсъженията им са били подобни.

Много малко деца със Соп за агресивни. Може да са автоагресивни. Нямате представа колко са деликатни родителите на деца със Соп. Ако детето проявява агресия родителя няма да ги пусне на училище.щего го отложи, ще го пусне на индивидуално обучение.
Агресивни са други деца, тези които са очевадно отражение на нашето общество, нашите ценности, нашето отношение към учители и обучение, нашата уродлива съвременна свободия. Те са израз на отчайващия  провал на съвременното безнадзорно и "демократично" родителство.

Последна редакция: пн, 02 яну 2023, 19:34 от _re_ge

# 34
  • Мнения: 29 371
Агресивни са други деца, тези които са очевадно отражение на нашето общество, нашите ценности, нашето отношение към учители и обучение, нашата уродлива съвременна свободия. Те са израз на отчайващия  провал на съвременното безнадзорно и "демократично" родителство.

За съжаление е точно така. Най-големите агресори изобщо нямат здравословни проблеми. Само прекалена свободия, родителска протекция и безнаказаност.
Затова писах и по-назад, трябва да се върнат или да се приемат нови правила за наказания за подобни изцепки в начален етап.
Не говоря за нормалните за възрастта неща, като това в началото на първи клас да не са свикнали с реда и дисциплината, да се пощипват, да се подхилкват и подобни. Има деца, които обиждат, удрят, тормозят други. След 4 ти клас нещата дори стават в пъти по-зле. Тогава нямат госпожата, която ги обгрижва по цял ден. Учителите влизат, предават си урока и си излизат. Класният едва ли има поглед над нещата за един или няколко часа седмично.....

# 35
  • Мнения: 7
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Еми да, ако искаш така го наричай. Не може по един и същи начин да се обучават 17 и 7 годишни в това съм сигурна.  
Естествено тези идеи не ми идват току така, по този начин се обучават малчуганите във Финландия и доста добре си се справят ако питаш мен, 74% завършват университет докато в бг са само 33%.
Но кой на нас ще ни каже как да правим нещата ний си знаем най-добре!!! Нека пращаме децата в психиатрии щото не можели да стоят като препарирани на едно място цял ден.

Баш пък Финландия......тези глупости от къде ги чу????
Никога не са се обучавали деца на 7 и на 17 по един и същи начин.
На 7 часа е от 30 минути, на 17 са блокове от по 90 минути.
На 7 учат по буква на ден, на 17 доста повече.
Никой не очаква децата да са препарирани, ако на 7 не успява да се заседи в рамките на 20 минути то някой не си е свършил работата.

То и у нашите университети магаре да вържеш вече ще ги изкара....та да не се хвалим с глупости. Щото вече няма кой една лампа да ти смени, че за ток вишистите не са и чували.
Не знам вие в какви училища ходите, но в нашето часовете са по 40 минути от 1 до 12 клас. За 20 минути съм съгласна, но това не е начина, поне при нас. Пък и аз си имах хас 7 годишни да учат материал за 17 Joy , говорех за времето и начина на отношение към детето. Ние бяхме първи клас 2020, така че нещата може и да са се променили, но не вярвам чак толкова много. Има и вероятност ние да сме попаднали в някое по-изостанало училище със стари учителки комунистки, чиито практики да са вече отдавна в минало в софийските училища.
Пък и какъв е този хеит към Финландия, те са една от най-развитите и щастливи страни в света.
В 1 клас часовете са 30 минути.
Във втори до 4 ти - 35 минути
От 5 до 7 - 40 минути.

Как си мислите, че преминава час от 30 минути като от тях 10 до 15 са чисто орханизационни - да извадят тетрадака  и учебник и да приберат тетрадка и учебник. Та им остават 15-20 минути в които да седят и слушат/правят  нещо.

Няма хейт към Финландия (най-вероятно не сте били там Simple Smile тази година бях за седмица ), за развити не съм сигурна, за щастливи може би. И у нас има такива щастливи училища.
Това от скоро ли е?🤔 Съвсем сигурна съм, че когато малкият беше първи клас часовете бяха по 40 мин. Може и да беше някакво специално правило за училището, но не вярвам да дават свобода на училищата.
Не знам вие в какви училища ходите, но в нашето часовете са по 40 минути от 1 до 12 клас. За 20 минути съм съгласна, но това не е начина, поне при нас. Пък и аз си имах хас 7 годишни да учат материал за 17 Joy , говорех за времето и начина на отношение към детето. Ние бяхме първи клас 2020, така че нещата може и да са се променили, но не вярвам чак толкова много. Има и вероятност ние да сме попаднали в някое по-изостанало училище със стари учителки комунистки, чиито практики да са вече отдавна в минало в софийските училища.
Пък и какъв е този хеит към Финландия, те са една от най-развитите и щастливи страни в света.

Ахаа, госпожите са виновни явно.....

20 минути е много малко за учебен час. Докато влязат и седнат, минутите минали. Първи-втори клас са по 35 мин., после по 40 мин. Напълно нормално като времетраене. Не мога да разбера какъв точно ти е проблемът с "времето и начина на отношение към детето".
Да те бяха част от проблема, но цялото училищно ръководство беше под всякаква критика. Имаше няколко инциденти, в които класната ще кара децата да се смеят на едно детенце, защото не отговаряло правилно. Ние с другите майки искахме да се свържем с администрацията или директора, обаче те правеха всичко възможно да ни отбягват. По онова време излизаше приложението школо и те почти напълно отрязаха връзка с нас. Накрая го преместих, когато госпожата по музика го ударила с учебната тетрадка по главата, но детето вече беше изгубило желание да учи.

# 36
  • Варна
  • Мнения: 36 605
Айде спрете да цитирате тия чаршафи, на човек свят му се завива, докато скролне и стигне до съществената част. Има скрит текст за тая работа щом толкова държите да ги цитирате.

# 37
  • Мнения: 6 764
В класа на моето дете има 2 деца със СОП, дори едното е постоянно с придружител поради двигателни затруднения. Децата са приети и по никакъв начин не са дискриминирани. Всяко едно дете с пример у дома би могло да разбере и приеме, че класната стая не е площадка и поведението и държанието там следва да са различни. Това няма как да се случи ако у дома постоянно се коментира как некадърната учителка няма право да иска това или онова. Родители, които не уважават училището и умишлено унижават и омаловажават преподавателите, няма как да отглеждат деца, които да се отнасят с уважение. В момента е модерно всички да се съобрзяват с емоциите и чувствата на детето, но не и то да се съобразява с тези на околните. Затова като се съберат 20+ дечица с тази нагласа, става много сложна ситуация. Вече срещам случаи при няколко близки, децата им са в класове с ужасни деца, груби, агресивни, с родители, които абсолютно подкрепят агресията и отвратителното им поведение. Няма механизъм за справяне или търпиш или бягаш другаде. Не може дете на 9 умишлено да унижава и причинява физическа болка и това да е приемливо поведение, колкото и широко скроено да е обществото. 🤷‍♀️

Общи условия

Активация на акаунт