Пусти неудачи с няколко задачи - някой ако смогне, нека да помогне :)

  • 30 788
  • 780
  •   1
Отговори
# 105
  • Бургас/София
  • Мнения: 325
Не сме едно и също лице. Неправилна дроб се учи в 5 клас и трябва да могат да работят с нея в 7 клас.

# 106
  • София
  • Мнения: 1 567
buty, 17*60=1020.
1020/15=68
Или 17*60/15=17*4
Наистина ли питаш това?
И не, не сме едно и също лице.

(17/15)*4 = 68/60 = 68 мин
(17/15)*60 изобщо не води логически към 68 мин ученика/ученичката.

Ей, ако вие преподавате математика, аз не, може би сте прави .

Последна редакция: пт, 07 апр 2023, 21:52 от buty

# 107
  • Мнения: 9 115
buty, спорът е безсмислен.
17 умножено по 60 и разделено на 15 е равно на 68.

# 108
  • София
  • Мнения: 1 567
buty, спорът е безсмислен.
17 умножено по 60 и разделено на 15 е равно на 68.

Не мисля, че спорим, по-важно е да има полза от това, което публикуваме, за тези, които търсят помощ. Мисля, че всеки би извлекъл ползата за себе си от всеки пост тук.

# 109
  • Мнения: 9 115
buty, не преподавам математика, животът ме завъртя в друга сфера....имах най-добрата учителка по математика в училище и от нея съм научила, че винаги трябва да знаеш и да докажеш "защо".
Защо според теб 17/15 и числител и знаменател трябва да се умножат по 4?

# 110
  • София
  • Мнения: 1 567
buty, не преподавам математика, животът ме завъртя в друга сфера....имах най-добрата учителка по математика в училище и от нея съм научила, че винаги трябва да знаеш и да докажеш "защо".
Защо според теб 17/15 и числител и знаменател трябва да се умножат по 4?

Защото в знаменателя ще имаме 60, което са минутите в един час, а в числителя 68, т.е 68 минути или 1 ч и 8 мин .

# 111
  • Мнения: 3 481
Buty, обясни си тезата. Не подхранвам спора, от включванията ти е ясно, че си  човек, разбиращ математиката, но тук не ми е ясно какво те смути в решението на Dincho и защо умножението по 4 е по-ясно от умножението по 60. Децата трябва да схванат, че като получат нецяло число за часовете, дробната част трябва да възприемат като толкова части от часа, а не буквално като минути. Например 2.5 часа са 2 часа и 0.5 (или 1/2) от 60 минути. Ако това е осмислено, а не запомнено роботски как да се смята, като получи детето 2.5 или 5/2 трябва да му е все едно дали 5/2 ще си умножи по 60, за да получи 150 минути,  или ще си направи смесеното число и само 1/2 ще умножи по 60, за да добави към двата часа.

# 112
  • Мнения: 9 115
buty, не преподавам математика, животът ме завъртя в друга сфера....имах най-добрата учителка по математика в училище и от нея съм научила, че винаги трябва да знаеш и да докажеш "защо".
Защо според теб 17/15 и числител и знаменател трябва да се умножат по 4?

Защото в знаменателя ще имаме 60, което са минутите в един час, а в числителя 68, т.е 68 минути или 1 ч и 8 мин .

А, откъде го взимаш това 4?
Не е ли защото 1/15 от 60 е равно на 4?

# 113
  • София
  • Мнения: 1 567
Вижте, преди 30 Мин написах, че не спорим и не мисля да го правя.
Последното, което ще напиша за тази вечер е, че
60/60 е 1 ч
50/60 са 50 Мин
17/60 са 17 Мин
17/15 е 1 2/15 или 1 8/60 или 1ч и 8 мин

Наистина съм до тук и повтарям , не съм математически педагог .Като не такъв, може и да не съм прав.

# 114
  • София
  • Мнения: 3 358
Ох, и дъщерята /5клас/ се бори с тези минути, примерно 1 ч. и 20 мин. механично на контролно писала 1.2 ч. Не го били взели и действително - гледам учебника на Просвета, никъде не видях за часове и минути. Няма значение. Обяснявах, обяснявах, обясних й  накрая, че вавилонците са виновни - те били с 60-тична бройна система, затова от тях останало 60 минути в часа, градусите в кръга са 360, годината 360 дни  Simple Smile
Допълвам: И в учебника на Архимед не намерих за превръщане часове/ минути, знаменател 60 и т.н.

Последна редакция: сб, 08 апр 2023, 00:41 от milka22

# 115
  • Мнения: X
Коя " Просвета"? Понеже са три. Joy Това е от едната.

# 116
  • София
  • Мнения: 3 358
Просвета основано 1945 /може и аз да не съм забелязала/

# 117
  • Мнения: 58
Може ли помощ за задача 9 клас.
Даден е триъгълник ABC (ъгъл С е 120,  АВ=12, СН височина)
Вписаните окръжности в тр .АНС И ВНС  се допират
Намерете r,R,S и Р на АВС

Не знам дали ми са верни разсъжденията
Двете вписани окръжности са равни и отгук следва че АНС И ВНС са еднакви и АВС е равнобедрен

Последна редакция: сб, 08 апр 2023, 18:09 от Svetla34

# 118
  • Мнения: 980
Здравейте! Моля за помощ за следната задача за 10 клас.


Отговор:


Решение:
Скрит текст:

# 119
  • Мнения: 6 765
Моля за помощ за дадената по-долу задача-за трите тръби, пълнещи басейн. 7 клас. Давам и начина, по който се опитах да я реша. Не съм показала останалите сметки, но не се получава.

Общи условия

Активация на акаунт